Ministeri Berner syyllinen.
Saamme nähdä onko oikea ihminen ja eroaa.
raaseporin onnettomuus
37
416
Vastaukset
- Ygjkoln
Eiköhän se ole kyseisen maastoharjoituksen johto. Olisi pitänyt järjestää miesvartiointia kys. Tasoristeykseen toimisi samalla harjoituksena esim miinoituksien tarkistamiseen. Puolustusvoimissa on kyllä aikaa uhrata muutama mies kys tehtävään . Puuhastellaanhan siellä mm. Hiusverkkojen ja vessasermien kanssa.
- viikate_sivaltaa
Kyllä vika oli kuorma-auton hytissä ja onnettomuuden aiheuttaja ratin ja penkin välis.. Olikohan puhelin kaikilla kourassa.
- Täytyymuuttaa
Eiköhän tuohon tilanteeseen uusi ohjeistus tule:
Yksi solttu lähetetään etukäteen merkkilampun kanssa tasoristeykseen.
Nyt turvallisuus jäi vain yöharjoituksesta väsyneen nuorukaisen huomiokyvyn varaan. - Hätäapuna
Kaikkiin tasoristeyksiin ja asemille riittäisi muutama ihminen Suomen yli 300 000:sta työttömästä. Valtiolta irtisanottu ei muutenkaan tuota säästöjä vaan kulut siirtyvät aina toisille osastolle, korkojen kanssa. VR:n, Postiin ja turvallisuus-sektoreille voisi välittömästi palkata 100 000 henkeä ja siitä kompensoituisi toinen 100 000 lisääntyvänä kulutuskysyntänä. valtion kulujen lisääntymättä.
- Yako
Eiköhän helpointa olisi rajoittaa maalla asuvien määrää, henkilöiden jotka eivät tunne väistämisvelvollisuutta liikenteessä. Helsingissä satoja/tuhansia risteyksiä, mutta kuskit pääsääntöisesti tietävät, ovatkl väistänisvelvollisia. Kehä-3 ulkopuolella näköjään tämä perustaito on vielä ihmisillä hakusesssa. Kepun aikaansaannos, jotta maaseutu saadaan pidettyä asuttuna.
- Lumipalloefekti
Kehäkolmosen sisältä kannattaa poistua jo syystä, että halvimmat asunnot maksavat n. 4000€ neliö. x100neliötä =400 000€. Niillä €uroilla saa maaseudulle talon ja kymmeniä hehtaareja maata tai metsää ja loppu jää elämiseen. Järjettömintä on supistaa Valtion palveluksessa olevien määrää turvallisuuden kustannuksella rahapulaan vedoten. Lisää henkilökuntaa valtiolle kaikkialle valtakuntaan ja talous lähtee nousuun kotimaisen kulutuskysynnän voimalla.
- HesanTunarit
Kaikki hesalaiset autokouluun, vai onko niin ettei kannettu vesi kaivossa pysy.
- TananBimmerit
Siellä kehä-3sen tienoilla ei todellakaan osata väistämissääntöjä, kiilataan toiselta kaistalta ja rampilta eteen ym. vaikka sopiva väli olisi näkynyt pienellä peiliin vilkaisulla ja nopeuden hienosäädöllä.
Lumipalloefekti kirjoitti:
Kehäkolmosen sisältä kannattaa poistua jo syystä, että halvimmat asunnot maksavat n. 4000€ neliö. x100neliötä =400 000€. Niillä €uroilla saa maaseudulle talon ja kymmeniä hehtaareja maata tai metsää ja loppu jää elämiseen. Järjettömintä on supistaa Valtion palveluksessa olevien määrää turvallisuuden kustannuksella rahapulaan vedoten. Lisää henkilökuntaa valtiolle kaikkialle valtakuntaan ja talous lähtee nousuun kotimaisen kulutuskysynnän voimalla.
Sadan neliön kämpissä kyllä tuo hintataso viittaa siihen, että asutaan ratikkaradan varressa. Kyllä jostain Vantaalta saa paljonkin halvemmalla.
Eikä tuo nyt tietysti mikään kovin kova hinta perhekämpästä ole.
- iohylä
Kyllä osasyyllinen on liikennesuunnittelusta vastaava taho. Risteävien kulkuväylien olisi näkyvyysalueiden parantamiseksi oltava aina kohtisuoraan toisiaan kohden niillä aluiella joissa nopeudet ovat suuria eikä puomeja ym. turvalaitteita ole käytettävissä.
- 6755
Ei ollut mitenkään dorka huomio, että ka-kuski on sekottanut junan valot radan takana radan vieressä kulkevalla Hangontiellä oikealta tuleviin autoihin.
Toki huolellinen kuljettaja olisi pysäyttänyt auton ja odottanut varmistaen tilanteen selviämistä.
---
Apukuski ikkunan vieressä tuntui olevan aika pihalla, kun hänkään ei nähnyt junaa ja varottanut. Sanoi tajunneensa tilanteen vasta, kun juna iski lavaan.
---
Hytissä oli kolmaskin henkilö. Voiko kolme henkilöä samanaikaisesti vaan helliä muniaan?
Pippelström vastaa tietenkin, että kyllä me voidaan samanaikaisesti - hytissäkin... - eikösitänäe
Autokuskit joutuu liittymään valtateiden risteysissäkin 80 - 100kmh vauhdilla ajavien autojen ja rekkojen sekaan ilman että törmätään, miksi se junan näkeminen on niin vaikeata?
- väyjyssä
Valtion laitosten yhteen törmäys, nastarenkaat puuttuivat sisusta. Kapiaset leikkiineet koko yön sotaleikkejä ja kuski silmät ristissä!
- rahtarinpoika
Junan vauhti oli 40m/s ,jos olisit nähnyt junan 400m päässä ja just olisit kerinnyt lähteä,et olsi kuorma-autolla ehtinyt.Se olis 10s paikalla.
- AinaEiVoiOnnistua
Rahtarinpoika vois mennä laskuopin kurssille. 40m/s tarkoittaisi 144 km/h nopeutta. Uutisissa kuitenkin mainittiin että nopeus oli 100 km/h, mikä tarkoittaa noin 28 m/s. Tuolla 400m matkalla aikaa kuluu siis 14 sekuntia.
- rahtarinpoika
AinaEiVoiOnnistua kirjoitti:
Rahtarinpoika vois mennä laskuopin kurssille. 40m/s tarkoittaisi 144 km/h nopeutta. Uutisissa kuitenkin mainittiin että nopeus oli 100 km/h, mikä tarkoittaa noin 28 m/s. Tuolla 400m matkalla aikaa kuluu siis 14 sekuntia.
120km/h oli ollut kun näki auton,ehti jarruttaa vähän kerrottiin
- Ammattikuskikk
Voi hyvä luoja ! Miten Berner voisi olla syyllinen siihen että kuormaautokuski ei katso oikealle ja vasemmalle ennenkuin ylittää radan ? Sitten kerrotaan mediassa että juna on vihreä ja sitä ei nää ? Kyllä me muut näemme vihreä juna muuten siinä olisi päivittäin kuolonkolari kun siitä menee 21 junaa ohi vuorokaudessa. Tänä aamuna kerrottiin mediassa että varusmies oli väsynyt ? Mutta silloin ei saa ajaa autoa se kerrotaan jo autokoulussa. Sitten oli mediassa että tie oli liukas ? No silloin pitää olla varovainen muuten käy kuten Konginkaangas onnettomuudessa. Tässä on nyt suurin ongelma se että nuori mies tappoi kolme muuta nuorta miestä ja nyt mietitään miten joku muu voisi olla syylinnen siihen että turma sattui.
Kun Konginkangas onnettomuus sattui oli jo selvä viiden minutin jälkeen että rekkakuski oli syyllinen koska oli tehnyt kaikki nuo virheet mitä sotilas teki. Mielenkiinnolla odotan mikä mahtaa olla sotilaan kohtalo. Viedäänkö häneltäkin työpaikan ja ajokortin ?- JärkiVoittaa
Ihanaa kuunnella järjen ääntä:)
Nämä erohuutelijat ovat jotakin peräkammarinpoikia, jotka ilman öidin lupaa kirjoitelevat nettiin törkeyksiä nimettömänä.
- tuppukylään
Bikavuoro hangoon, kauhiaa kyytiä on porhaltanut? Kameratolpat puuttuivat munaltaa.
- rahtarinpoika
KONGINKANKAASTA SAI kULJETUSLIIKKEEN JOHTAJAKIN SAKOT,KUN SALLI TUOLLAISEN TOIMINNAN.mITEN KÄY RAASEPORISSA?
No kun ne puomit ja valot maksaisi helpolla 2000€
Jaa se kuudelle miljoonalle kansalaisella niin olisitko valmis maksamaan sen centin tuhannesosan tuon risteyksen puomeista- Missäseuraavakerta
Puomit, valot, kauko- ohjausjärjestelmä kaikkine automaatioineen. Ja sen kaiken ylläpito huoltoineen ja tarkastuksineen jne 24 h/vrk vuodesta toiseen. Maksaa muuten maamme kaikkiin tasoristeyksiin toteutettuna paljon miljoonia. Vai olettaako joku, että tekemällä tämä yksi tasoristeys hieman turvallisemmaksi ne muutkin jotenkin kohenisivat? Olisi muutten eräs äärimmäisen helppo ja edullinen keino välittömästi saada ainakin tämän kaltaiset kaikkein vaarallisimman oloiset tasoristeykset edes hieman turvallisemmiksi: Yksinkertaisesti pudottamalla junien nopeutta tasoristeyksen kohdalla esim. 40- kymppiin. Paljonko Raaseporin junan aikataulu muuttuisi, jos se alentaisi nopeutensa näin? Tietäisikö se kuoliniskua maamme ulkomaankaupalle, alkaisiko koko Hangon seutu tämän seurauksena näivettyä? Voisiko elämä jatkua, vaikka junat ajaisivat tuon tasoristeyksen ohi hieman hitaammin. Eipä kai, kaasu pohjaan vaan ja menoksi, kunnes taas rysähtää!
Ja kun maksajia on paljon niin umma on pieni!
Laskin toisessa ketjussa että vaikka hinta olisi valtion ilmoittama 150.000€ risreystä kohden eli noin 100 kertainen niin silti se maksaisi kansalaista kohden vain noin 3c/risteys...
Joten rahasta se ei ole kiinni, itsekin maksanut eilen ALV:tä noin 7€ joten omalta osaltani olisin maksanut jo KAIKKI tasoristeykset elisen veroilla vahdituiksi.
Ja kun todellinen hinta on se noin 2000€ risteystä kohden niin summa kansalaista kohden on aivan mitätön- oletko.idiootti
Bussissa kirjoitti:
Ja kun maksajia on paljon niin umma on pieni!
Laskin toisessa ketjussa että vaikka hinta olisi valtion ilmoittama 150.000€ risreystä kohden eli noin 100 kertainen niin silti se maksaisi kansalaista kohden vain noin 3c/risteys...
Joten rahasta se ei ole kiinni, itsekin maksanut eilen ALV:tä noin 7€ joten omalta osaltani olisin maksanut jo KAIKKI tasoristeykset elisen veroilla vahdituiksi.
Ja kun todellinen hinta on se noin 2000€ risteystä kohden niin summa kansalaista kohden on aivan mitätönSulla tuo laskutaito on luvattoman heikko.
- oletko.idiootti
Bussissa kirjoitti:
Niin sunkin, jakolaskut etenkin isoila summilla on sulle vaikeita :)
Sulle ne kaikenlaiset laskut tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Jos se valtion ilmoittama 150.000€ pitää paikkaansa ja varoitinlaitteista maksaisi vaikkapa 15.000€ ja työmiehen työtunti 25€ (sis eläkkeet, lomat, vakuutukset jne) niin saisi hän tehdä töitä 5400 tuntia eli 675 työpäivää eli noin kolme vuotta
- rahtarinpoika
Ensin vielä muutettava kaikki rasistiset liikennemerkit,mm pyöräilykieltoa ja jalakulkukieltoa osoittavissa merkeissä sääntöjen rikkoja om musta.
- vainkuski
Tota ei Bernerin ,tai junan syyksi saa millään.
- Käytöstavathukassa
Ja ihan perusteluiden kanssa tehty aloitus.....
Säälittävää heitellä tuollaisia loukkauksia nimettömänä.
Pyydä äitiäsi, että et pääse enää koneelle kirjoittelemaan törkeyksiä. - tragol
Mittayksiköissä siirryttiin kansainvälisiin SI- järjestelmään muistaakseni vuonna -76 tai -77,
syystä että kansalaisen olisi helpompi ymmärtämään käytännön asioita.
Tässäkin tapauksessa kerrotaan junan nopeuden olleen 120km/h. Nopeusmittari näytti sen.
SI- järjestelmän nopeuden mittayksikkö on metriä/sekunti. Ehkäpä helpompi olisi ymmärtää
montako metriä sekunnissa se juna lähestyy, millä nopeudella auto etenee kohti tasoristeystä.
Ollaanko törmäyskurssilla?
Toki monessa asiassa on siirryttykin, esim. hevosvoimista ollaan jo luovuttu, kilovatti tullut
tilalle. Toimittajien mieleinen mittayksikkö kilokalori kuitenkin kummittelee ja jopa opettajat
sitä kouluissa opettavat.
Markoista ja wanhoista miljoonista on kuitenkin osattu jo luopua.- sellaista.se.on
Kaikenlaisia vanhoista järjestelmistä mielensäpahoittajia aina tasaiseen tahtiin ilmaantuu ns häntäänsä nostamaan/uudistusmielisyyttään korostamaan.
Nopeudessa km/h on edelleen se selkein ja yleisimmin käytetty ja helpoimmin ymmärrettävä.
Hevosvoimat on edelleen vahvasti käytössä esim monien autolehtien jutuissa ja hyvä niin, ovathan ne, ainakin vanhemmalle polvelle, kilovatteja huomattavasti tutumpia.
Voi olla "uudistusmieliselle" vakavaa mielipahaa tuottava uutinen mutta aika moni, vallankin ikäihminen, edelleen vertaa mielessään, että mitä mikäkin euromäärä on markoissa.
- JÄRKIKULTA
Onnettomuuden syy on selvääkin selvempi, eli kuski ei ole pysähtynyt, eikä katsonut ensin oikeaan, sitten vasempaan ja vielä kerran oikeaan, näinhän sitä ennen opetettiin tien ylittämistä. Ja mitä tulee tasoristeyksen turvallisuuden parantamiseen, niin siihenkin olisi naurettavan halpa konsti. Laittakaa oikein iso STOP-merkki ja kyltti, HENGENVAARA, KATSO TARKKAAN, ENNENKUIN LÄHDET YLITTÄMÄÄN RATAA
- rahatFIKSUMPAAN
Armeija on syyllinen eikä berner.
Jos armeijaa ei olisi ollut, niin tätäkään onnettomuutta ei olisi sattunut. - tragol
Mitenkäpä arvelet järkikulta raskaan ajoneuvoyhdistelmän ehtivän esittämäsi pysähdyksen jälkeen turvallisesti ylittämään radan, varsinkin liukkaalla kelillä, nykyisetkin stoppimerkit on jo heille kauhistus. Rekasta on täysin erilainen näkyvyys kuin henkilöautosta, hidastaminen pitäisi riittää. Nykytekniikalla (GPS) voitaisiin kyllä valjastaa ohjaamaan liikennevaloa tasoristeyksessä varsin maltillisin kustannuksin.
- JÄRKIKULTA
Hei tragol, ei tuo ole mikään ongelma. Ensinnäkin liukkauden torjunnan pitää ehtiä tuollaisiin paikkoihin ihan ensimmäiseksi, eli taso ja muihinkin risteyksiin. Ei todellakaan rekka saa pysähtymättä ajaa tasoristeyksiin, vaan kun se on hiekoitettu ja halpa konsti sellainen, voi rekkakin pysähtyä. Tuollaista ei tosiaankaan pidä harrastaa rekoilla, ettei haluta pysähtyä. Junarata on suora, eli näkee kauvaksi, tuleeko junaa ja on siten aikaa ylitykseen, jos ei näy.
- faktaaaaaaaaa
lisää ajatuksia että onhan tiedossa satoja jos ei enempi vaarallisia tasoristeyksiä suomen maalla josta tehty jos jokunen selvityskin.
Kyseisen onnettomuus risteyksen vaarallisuus tiedossa jo 2010 selvityksessä, kuten myös vuoden 2014 selvityksessä jossa selkeästi tasoristeyksien poisto toimenpide suositukset olemassa. alla listaus Dragsviikistä etelään:
Dragsvik, yksityistie:
Poisto ja metsätien (600 m) parantaminen
Näseudd, katu:
Poisto ja ohjaus puomilli- seen tasoristeykseen uusi tieyhteys (350 m)
Kisa seisake, yksityistie:
Kisa seisakkeen ja Helm- strömin tasoristeysten poisto ja ohjaus Leksval- lin puomilliseen tasoris- teykseen 800 m uutta yksityistietä
Skogby, yksityistie: (se parin vikon takainen onnettomuusristeys)
Poisto ja ohjaus puomilli- seen
Typpi Oy, metsätie:
Poisto ja ohjaus puomilli- seen tasoristeykseen
Santala, metsätie
Poisto ja ohjaus puomilli- seen tasoristeykseen
ei mennyt menny kun 7. vuotta 2010 selvityksestä että yksi ylläolevista (skogby) on poistettu.
Nopeaa toimintaa kerrassaan:
.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227