raaseporin onnettomuus

asfwgbrehn

Ministeri Berner syyllinen.
Saamme nähdä onko oikea ihminen ja eroaa.

37

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ygjkoln

      Eiköhän se ole kyseisen maastoharjoituksen johto. Olisi pitänyt järjestää miesvartiointia kys. Tasoristeykseen toimisi samalla harjoituksena esim miinoituksien tarkistamiseen. Puolustusvoimissa on kyllä aikaa uhrata muutama mies kys tehtävään . Puuhastellaanhan siellä mm. Hiusverkkojen ja vessasermien kanssa.

    • viikate_sivaltaa

      Kyllä vika oli kuorma-auton hytissä ja onnettomuuden aiheuttaja ratin ja penkin välis.. Olikohan puhelin kaikilla kourassa.

    • Täytyymuuttaa

      Eiköhän tuohon tilanteeseen uusi ohjeistus tule:
      Yksi solttu lähetetään etukäteen merkkilampun kanssa tasoristeykseen.
      Nyt turvallisuus jäi vain yöharjoituksesta väsyneen nuorukaisen huomiokyvyn varaan.

    • Hätäapuna

      Kaikkiin tasoristeyksiin ja asemille riittäisi muutama ihminen Suomen yli 300 000:sta työttömästä. Valtiolta irtisanottu ei muutenkaan tuota säästöjä vaan kulut siirtyvät aina toisille osastolle, korkojen kanssa. VR:n, Postiin ja turvallisuus-sektoreille voisi välittömästi palkata 100 000 henkeä ja siitä kompensoituisi toinen 100 000 lisääntyvänä kulutuskysyntänä. valtion kulujen lisääntymättä.

    • Yako

      Eiköhän helpointa olisi rajoittaa maalla asuvien määrää, henkilöiden jotka eivät tunne väistämisvelvollisuutta liikenteessä. Helsingissä satoja/tuhansia risteyksiä, mutta kuskit pääsääntöisesti tietävät, ovatkl väistänisvelvollisia. Kehä-3 ulkopuolella näköjään tämä perustaito on vielä ihmisillä hakusesssa. Kepun aikaansaannos, jotta maaseutu saadaan pidettyä asuttuna.

      • Lumipalloefekti

        Kehäkolmosen sisältä kannattaa poistua jo syystä, että halvimmat asunnot maksavat n. 4000€ neliö. x100neliötä =400 000€. Niillä €uroilla saa maaseudulle talon ja kymmeniä hehtaareja maata tai metsää ja loppu jää elämiseen. Järjettömintä on supistaa Valtion palveluksessa olevien määrää turvallisuuden kustannuksella rahapulaan vedoten. Lisää henkilökuntaa valtiolle kaikkialle valtakuntaan ja talous lähtee nousuun kotimaisen kulutuskysynnän voimalla.


      • HesanTunarit

        Kaikki hesalaiset autokouluun, vai onko niin ettei kannettu vesi kaivossa pysy.


      • TananBimmerit

        Siellä kehä-3sen tienoilla ei todellakaan osata väistämissääntöjä, kiilataan toiselta kaistalta ja rampilta eteen ym. vaikka sopiva väli olisi näkynyt pienellä peiliin vilkaisulla ja nopeuden hienosäädöllä.


      • Lumipalloefekti kirjoitti:

        Kehäkolmosen sisältä kannattaa poistua jo syystä, että halvimmat asunnot maksavat n. 4000€ neliö. x100neliötä =400 000€. Niillä €uroilla saa maaseudulle talon ja kymmeniä hehtaareja maata tai metsää ja loppu jää elämiseen. Järjettömintä on supistaa Valtion palveluksessa olevien määrää turvallisuuden kustannuksella rahapulaan vedoten. Lisää henkilökuntaa valtiolle kaikkialle valtakuntaan ja talous lähtee nousuun kotimaisen kulutuskysynnän voimalla.

        Sadan neliön kämpissä kyllä tuo hintataso viittaa siihen, että asutaan ratikkaradan varressa. Kyllä jostain Vantaalta saa paljonkin halvemmalla.

        Eikä tuo nyt tietysti mikään kovin kova hinta perhekämpästä ole.


    • iohylä

      Kyllä osasyyllinen on liikennesuunnittelusta vastaava taho. Risteävien kulkuväylien olisi näkyvyysalueiden parantamiseksi oltava aina kohtisuoraan toisiaan kohden niillä aluiella joissa nopeudet ovat suuria eikä puomeja ym. turvalaitteita ole käytettävissä.

    • 6755

      Ei ollut mitenkään dorka huomio, että ka-kuski on sekottanut junan valot radan takana radan vieressä kulkevalla Hangontiellä oikealta tuleviin autoihin.

      Toki huolellinen kuljettaja olisi pysäyttänyt auton ja odottanut varmistaen tilanteen selviämistä.
      ---

      Apukuski ikkunan vieressä tuntui olevan aika pihalla, kun hänkään ei nähnyt junaa ja varottanut. Sanoi tajunneensa tilanteen vasta, kun juna iski lavaan.
      ---

      Hytissä oli kolmaskin henkilö. Voiko kolme henkilöä samanaikaisesti vaan helliä muniaan?
      Pippelström vastaa tietenkin, että kyllä me voidaan samanaikaisesti - hytissäkin...

    • eikösitänäe

      Autokuskit joutuu liittymään valtateiden risteysissäkin 80 - 100kmh vauhdilla ajavien autojen ja rekkojen sekaan ilman että törmätään, miksi se junan näkeminen on niin vaikeata?

      • väyjyssä

        Valtion laitosten yhteen törmäys, nastarenkaat puuttuivat sisusta. Kapiaset leikkiineet koko yön sotaleikkejä ja kuski silmät ristissä!


    • rahtarinpoika

      Junan vauhti oli 40m/s ,jos olisit nähnyt junan 400m päässä ja just olisit kerinnyt lähteä,et olsi kuorma-autolla ehtinyt.Se olis 10s paikalla.

      • AinaEiVoiOnnistua

        Rahtarinpoika vois mennä laskuopin kurssille. 40m/s tarkoittaisi 144 km/h nopeutta. Uutisissa kuitenkin mainittiin että nopeus oli 100 km/h, mikä tarkoittaa noin 28 m/s. Tuolla 400m matkalla aikaa kuluu siis 14 sekuntia.


      • rahtarinpoika
        AinaEiVoiOnnistua kirjoitti:

        Rahtarinpoika vois mennä laskuopin kurssille. 40m/s tarkoittaisi 144 km/h nopeutta. Uutisissa kuitenkin mainittiin että nopeus oli 100 km/h, mikä tarkoittaa noin 28 m/s. Tuolla 400m matkalla aikaa kuluu siis 14 sekuntia.

        120km/h oli ollut kun näki auton,ehti jarruttaa vähän kerrottiin


    • Ammattikuskikk

      Voi hyvä luoja ! Miten Berner voisi olla syyllinen siihen että kuormaautokuski ei katso oikealle ja vasemmalle ennenkuin ylittää radan ? Sitten kerrotaan mediassa että juna on vihreä ja sitä ei nää ? Kyllä me muut näemme vihreä juna muuten siinä olisi päivittäin kuolonkolari kun siitä menee 21 junaa ohi vuorokaudessa. Tänä aamuna kerrottiin mediassa että varusmies oli väsynyt ? Mutta silloin ei saa ajaa autoa se kerrotaan jo autokoulussa. Sitten oli mediassa että tie oli liukas ? No silloin pitää olla varovainen muuten käy kuten Konginkaangas onnettomuudessa. Tässä on nyt suurin ongelma se että nuori mies tappoi kolme muuta nuorta miestä ja nyt mietitään miten joku muu voisi olla syylinnen siihen että turma sattui.
      Kun Konginkangas onnettomuus sattui oli jo selvä viiden minutin jälkeen että rekkakuski oli syyllinen koska oli tehnyt kaikki nuo virheet mitä sotilas teki. Mielenkiinnolla odotan mikä mahtaa olla sotilaan kohtalo. Viedäänkö häneltäkin työpaikan ja ajokortin ?

      • JärkiVoittaa

        Ihanaa kuunnella järjen ääntä:)

        Nämä erohuutelijat ovat jotakin peräkammarinpoikia, jotka ilman öidin lupaa kirjoitelevat nettiin törkeyksiä nimettömänä.


    • tuppukylään

      Bikavuoro hangoon, kauhiaa kyytiä on porhaltanut? Kameratolpat puuttuivat munaltaa.

    • rahtarinpoika

      KONGINKANKAASTA SAI kULJETUSLIIKKEEN JOHTAJAKIN SAKOT,KUN SALLI TUOLLAISEN TOIMINNAN.mITEN KÄY RAASEPORISSA?

    • No kun ne puomit ja valot maksaisi helpolla 2000€

      Jaa se kuudelle miljoonalle kansalaisella niin olisitko valmis maksamaan sen centin tuhannesosan tuon risteyksen puomeista

      • Missäseuraavakerta

        Puomit, valot, kauko- ohjausjärjestelmä kaikkine automaatioineen. Ja sen kaiken ylläpito huoltoineen ja tarkastuksineen jne 24 h/vrk vuodesta toiseen. Maksaa muuten maamme kaikkiin tasoristeyksiin toteutettuna paljon miljoonia. Vai olettaako joku, että tekemällä tämä yksi tasoristeys hieman turvallisemmaksi ne muutkin jotenkin kohenisivat? Olisi muutten eräs äärimmäisen helppo ja edullinen keino välittömästi saada ainakin tämän kaltaiset kaikkein vaarallisimman oloiset tasoristeykset edes hieman turvallisemmiksi: Yksinkertaisesti pudottamalla junien nopeutta tasoristeyksen kohdalla esim. 40- kymppiin. Paljonko Raaseporin junan aikataulu muuttuisi, jos se alentaisi nopeutensa näin? Tietäisikö se kuoliniskua maamme ulkomaankaupalle, alkaisiko koko Hangon seutu tämän seurauksena näivettyä? Voisiko elämä jatkua, vaikka junat ajaisivat tuon tasoristeyksen ohi hieman hitaammin. Eipä kai, kaasu pohjaan vaan ja menoksi, kunnes taas rysähtää!


      • Ja kun maksajia on paljon niin umma on pieni!

        Laskin toisessa ketjussa että vaikka hinta olisi valtion ilmoittama 150.000€ risreystä kohden eli noin 100 kertainen niin silti se maksaisi kansalaista kohden vain noin 3c/risteys...

        Joten rahasta se ei ole kiinni, itsekin maksanut eilen ALV:tä noin 7€ joten omalta osaltani olisin maksanut jo KAIKKI tasoristeykset elisen veroilla vahdituiksi.

        Ja kun todellinen hinta on se noin 2000€ risteystä kohden niin summa kansalaista kohden on aivan mitätön


      • oletko.idiootti
        Bussissa kirjoitti:

        Ja kun maksajia on paljon niin umma on pieni!

        Laskin toisessa ketjussa että vaikka hinta olisi valtion ilmoittama 150.000€ risreystä kohden eli noin 100 kertainen niin silti se maksaisi kansalaista kohden vain noin 3c/risteys...

        Joten rahasta se ei ole kiinni, itsekin maksanut eilen ALV:tä noin 7€ joten omalta osaltani olisin maksanut jo KAIKKI tasoristeykset elisen veroilla vahdituiksi.

        Ja kun todellinen hinta on se noin 2000€ risteystä kohden niin summa kansalaista kohden on aivan mitätön

        Sulla tuo laskutaito on luvattoman heikko.


      • Niin sunkin, jakolaskut etenkin isoila summilla on sulle vaikeita :)


      • oletko.idiootti
        Bussissa kirjoitti:

        Niin sunkin, jakolaskut etenkin isoila summilla on sulle vaikeita :)

        Sulle ne kaikenlaiset laskut tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia.


      • Jos se valtion ilmoittama 150.000€ pitää paikkaansa ja varoitinlaitteista maksaisi vaikkapa 15.000€ ja työmiehen työtunti 25€ (sis eläkkeet, lomat, vakuutukset jne) niin saisi hän tehdä töitä 5400 tuntia eli 675 työpäivää eli noin kolme vuotta


    • rahtarinpoika

      Ensin vielä muutettava kaikki rasistiset liikennemerkit,mm pyöräilykieltoa ja jalakulkukieltoa osoittavissa merkeissä sääntöjen rikkoja om musta.

    • vainkuski

      Tota ei Bernerin ,tai junan syyksi saa millään.

    • Käytöstavathukassa

      Ja ihan perusteluiden kanssa tehty aloitus.....

      Säälittävää heitellä tuollaisia loukkauksia nimettömänä.

      Pyydä äitiäsi, että et pääse enää koneelle kirjoittelemaan törkeyksiä.

    • tragol

      Mittayksiköissä siirryttiin kansainvälisiin SI- järjestelmään muistaakseni vuonna -76 tai -77,
      syystä että kansalaisen olisi helpompi ymmärtämään käytännön asioita.
      Tässäkin tapauksessa kerrotaan junan nopeuden olleen 120km/h. Nopeusmittari näytti sen.
      SI- järjestelmän nopeuden mittayksikkö on metriä/sekunti. Ehkäpä helpompi olisi ymmärtää
      montako metriä sekunnissa se juna lähestyy, millä nopeudella auto etenee kohti tasoristeystä.
      Ollaanko törmäyskurssilla?
      Toki monessa asiassa on siirryttykin, esim. hevosvoimista ollaan jo luovuttu, kilovatti tullut
      tilalle. Toimittajien mieleinen mittayksikkö kilokalori kuitenkin kummittelee ja jopa opettajat
      sitä kouluissa opettavat.
      Markoista ja wanhoista miljoonista on kuitenkin osattu jo luopua.

      • sellaista.se.on

        Kaikenlaisia vanhoista järjestelmistä mielensäpahoittajia aina tasaiseen tahtiin ilmaantuu ns häntäänsä nostamaan/uudistusmielisyyttään korostamaan.
        Nopeudessa km/h on edelleen se selkein ja yleisimmin käytetty ja helpoimmin ymmärrettävä.
        Hevosvoimat on edelleen vahvasti käytössä esim monien autolehtien jutuissa ja hyvä niin, ovathan ne, ainakin vanhemmalle polvelle, kilovatteja huomattavasti tutumpia.
        Voi olla "uudistusmieliselle" vakavaa mielipahaa tuottava uutinen mutta aika moni, vallankin ikäihminen, edelleen vertaa mielessään, että mitä mikäkin euromäärä on markoissa.


    • JÄRKIKULTA

      Onnettomuuden syy on selvääkin selvempi, eli kuski ei ole pysähtynyt, eikä katsonut ensin oikeaan, sitten vasempaan ja vielä kerran oikeaan, näinhän sitä ennen opetettiin tien ylittämistä. Ja mitä tulee tasoristeyksen turvallisuuden parantamiseen, niin siihenkin olisi naurettavan halpa konsti. Laittakaa oikein iso STOP-merkki ja kyltti, HENGENVAARA, KATSO TARKKAAN, ENNENKUIN LÄHDET YLITTÄMÄÄN RATAA

    • rahatFIKSUMPAAN

      Armeija on syyllinen eikä berner.
      Jos armeijaa ei olisi ollut, niin tätäkään onnettomuutta ei olisi sattunut.

    • tragol

      Mitenkäpä arvelet järkikulta raskaan ajoneuvoyhdistelmän ehtivän esittämäsi pysähdyksen jälkeen turvallisesti ylittämään radan, varsinkin liukkaalla kelillä, nykyisetkin stoppimerkit on jo heille kauhistus. Rekasta on täysin erilainen näkyvyys kuin henkilöautosta, hidastaminen pitäisi riittää. Nykytekniikalla (GPS) voitaisiin kyllä valjastaa ohjaamaan liikennevaloa tasoristeyksessä varsin maltillisin kustannuksin.

    • JÄRKIKULTA

      Hei tragol, ei tuo ole mikään ongelma. Ensinnäkin liukkauden torjunnan pitää ehtiä tuollaisiin paikkoihin ihan ensimmäiseksi, eli taso ja muihinkin risteyksiin. Ei todellakaan rekka saa pysähtymättä ajaa tasoristeyksiin, vaan kun se on hiekoitettu ja halpa konsti sellainen, voi rekkakin pysähtyä. Tuollaista ei tosiaankaan pidä harrastaa rekoilla, ettei haluta pysähtyä. Junarata on suora, eli näkee kauvaksi, tuleeko junaa ja on siten aikaa ylitykseen, jos ei näy.

    • faktaaaaaaaaa

      lisää ajatuksia että onhan tiedossa satoja jos ei enempi vaarallisia tasoristeyksiä suomen maalla josta tehty jos jokunen selvityskin.

      Kyseisen onnettomuus risteyksen vaarallisuus tiedossa jo 2010 selvityksessä, kuten myös vuoden 2014 selvityksessä jossa selkeästi tasoristeyksien poisto toimenpide suositukset olemassa. alla listaus Dragsviikistä etelään:

      Dragsvik, yksityistie:
      Poisto ja metsätien (600 m) parantaminen

      Näseudd, katu:
      Poisto ja ohjaus puomilli- seen tasoristeykseen uusi tieyhteys (350 m)

      Kisa seisake, yksityistie:
      Kisa seisakkeen ja Helm- strömin tasoristeysten poisto ja ohjaus Leksval- lin puomilliseen tasoris- teykseen 800 m uutta yksityistietä

      Skogby, yksityistie: (se parin vikon takainen onnettomuusristeys)
      Poisto ja ohjaus puomilli- seen

      Typpi Oy, metsätie:
      Poisto ja ohjaus puomilli- seen tasoristeykseen

      Santala, metsätie
      Poisto ja ohjaus puomilli- seen tasoristeykseen

      ei mennyt menny kun 7. vuotta 2010 selvityksestä että yksi ylläolevista (skogby) on poistettu.

      Nopeaa toimintaa kerrassaan:
      .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe