Suomessa joka kodissa on Raamattu. Kuitenkaan sitä ei lueta paljon. Edes uskovat eivät pidä sitä niin tärkeänä asiana kuin pitäisi.
Eikö voitaisi kaikissa kirkoissa aloittaa voimakas kamppanja, että luettaisiin Raamattua enemmän, että se tapa leviäisi ja tulisi kaikkien sydämen asiaksi, että joka päivä luettaisiin Raamattua?
Tehdään sillai eikä meinata!
Kukin voi tehdä sitä omalla tavallaan, mutta hyvä tapa on, että joka aamu lukee yhden luvun. Joskus päivällä pidemmänkin pätkän. Aika pian koko kirja on kertaalleen luettu.
Aina kun lukee kirjan uudestaan, se avautuu uudella tavalla. Se on ihmeellistä Jumalan sanaa.
Elämässään ehtii näin aika monta kertaa lukea sen läpi. Muutakaan kirjallisuutta silti unohtamatta.
Joissakin maissa ihmiset ovat vainottuja ja kaipaavat ja odottavat raamattuja kärsivällisesti. Meillä se lojuu käyttämättömänä kirjahyllyssä. Sitten ihmetellään, miksei ole herätystä. Tälläkin tavoin sitä voi edistää.
Raamatun lukemis kamppanja!
7
71
Vastaukset 7
- AamenkiitosJeesus
Hyvä ehdotus. Kannatetaan. Arvelen silti, että suomalaiset tarvitsevat ensin ravistelua, jotta Jumala ja hänen Sanansa alkaisi kiinnostamaan.
- Niin.se.vaan.on
Mikä olisi mielestäsi sopivaa ravistelua? Kävisikö esim. sota, nälänhätä, maanjäristykset yms. Pelkäänpä kuitenkin,että suurin osa ihmisistä tajuaisi, ettei Raamattua lukemalla asiat korjaannu. Tositoimiin siinä olisi ihmisten itsensä ryhdyttävä.
- Oliko.muuta
Ihminen on tyhmä jollei pysty tajuamaan ilman raamattua, normaali ihmisellä on käsitys elämästä miten elää. Näin vanhana ihmisenä en tajua miksi kansakoulussa oli raamatun tekstien lukeminen tärkeää, nykyään ymmärretään ettei sitä tarvitse opiskella.
- Kirjakääröt
1Moos.3:19 Biblia. Sinun otsas hiessä pitää sinun syömän leipää, siihen asti kun sinä maaksi jälleen tulet, ettäs siitä olet: sillä sinä olet maa, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Minä olen kyllä tullut, äitini mahasta, enkä mistään maasta.
- leikkuupuimuri
Ja, kun ihminen suunnittelee ja kehittelee asioita, niin ei tarvitse otsa hiessä leipää syödä.
- Tiijä.sitte
Niinhän sitä sanotaan, että hiki laiskan syödessä, (päteekö sitten uskovaisiinkin?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459