Honda CRV:n 2007 takavalot hukkuu

Uhve

Moi,

Hiukan taustatietoa. Vaihdoin peräkärryyn valoja, jonka jälkeen laitoin peräkärryn johdon kiinni auton vetokoukun sähköpistokkeeseen. Ilmeisesti peräkärryn polttimo oli huonosti kiinni, koska se löi hiukan kipinää. Tämän jälkeen ikäänkuin auton valot hiipuivat/räpsähtivät ja uudelleen käynnistyksen jälkeen luulin, että toimivat normaalisti. Kuitenkin laittaessani viiksistä valot päälle niin taakse ei tulee mitään ajovaloja. (jarruvalo, sekä pakkivalo kuitenkin toimii). Valojen ollessa pois päältä (viikistä) takavalot ovat päällä, mutta näin pitkiä ei saa päälle, eikä kojelaudan valot toimi. Olisiko mitään hajua mikåä voisi olla vialla?

12

3356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auvinksvinks

      Ootko ikinä kuullut puhuttavan, sulakkeista?

    • Uhve

      Kaikki sulakkeet ehjiä, pahoittelut, että unohdin mainita sen alussa. Ongelma oli, että valot hukkuu takaa, kun käännän valot päälle viiksistä. Eli valot kyllä toimivat kun on viiksistä 0 asennossa, mutta näin ollessa ei voi käyttää pitkiä valoja, eikä kojelaudan valoja tule ollenkaan.

      • töpselii

        Kytkennät luultavasti sekaisin, savun hälvennettyä tarkastamme!


    • Anonyymi

      Hei,

      Samalla tavalla kävi minullekin. Trailerin valoissa oli jotain hämminkiä ja nyt on CR-V:n takavalot pimeänä. Löysitkö sinä apua ongelmaan?

    • Anonyymi

      Hei, Täällä ois sama robleema löytikö kukaan vikaa?

    • Anonyymi

      Morjens

      Samapa se on ongelma täälläkin… auto menee kyllä pajalle vian etsintään ens viikolla mutta mukava ois tietää löytyikö edellisillä kirjoittajilla mistä vika?

    • Anonyymi

      Täällä kans sama vika ja tuli kun liitin trailerin autoon kiinni. Löysikö joku mistä johtuu?

      Kyseessä 2009 honda crv dieseli.

    • Anonyymi

      Morjens

      Minä tuo 11.11 kirjoittaja…
      Kattokaapas kojetaulun alla oleva sulake, paikassa numero 15.
      On 7.5A sulake joka oli mulla palanut kun nuo takavalot pimeenä peräkärryn jäljiltä.
      Pihdit sulakkeen irrottamiseen konehuoneen sulakekotelossa..

      • Anonyymi

        Täällä kans sama vika. Pitääkin käydä kattomassa. Kaikki muut valoihin liittyvät sulakkeet katoinkin, mut en tajunnu tota kattoa. Eikös toi 15 oo ajovalojen pesu tms.. :D

        Kiitos vinkistä!


    • Anonyymi

      Jees eli itellä oli ihan sama homma, peräkärryn jälkeen pimeni. Jännästi tosin 15km kärryn irrotuksen jälkeen ja mittariston valot, sekä takavalot, rekisterikilven valo (+sumarit ilmeisesti) pimeenä.

      Mulla se oli 15A sulake moottoritilan sulakerasiassa, olisko ollut paikalla 2 ja nimellä "Pieni valo".

    • Anonyymi

      Vielä johdot savuavat, mutta se isompi savupilvi on jo hälvennyt, joten pitää vielä katsoa ne kytkennät, kun löi oikein kunnon valokaarta polttimon juuresta.

      Oliko musta- vai punainen johto plussa, vai se musta johto plussa? Vai onko sillä väliä miten ne johdot kytkee?

    • Anonyymi

      Eiköhän se virta kulje kaikenvärisissä johdoissa.

      Eli ihan sama onko punainen vai musta johto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe