Pyhän Hengen sinetti todistaa Jumalasta

Ateistit väittävät, että Jumalaa ei ole olemassa. Raamatussa, Paavali kirjoittaa korinttolaisille: "Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala, joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme." (2.Kor.1:21-22)

Uskovilla on sisimmässään Pyhän Hengen sinetti, joka todistaa Jumalan asuvan heidän sisimmässään Pyhän Hengen kautta. Kuinka ateisti voi kumota tämän sinetin ja todisteen olemassaolon? Vastaus: Ei mitenkään, paitsi valehtelemalla.
Kuka on tutkinut miljoonien, ehkä satojen miljoonien uskovien ihmisen sisimmän, todistaakseen, että mitään Hengen sinettiä siellä ei ole. Vastaus: Ei kukaan!

44

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄLä enää korkkaa sinettikorkkista, oot sekaisin!

    • "Kuka on tutkinut miljoonien, ehkä satojen miljoonien uskovien ihmisen sisimmän, todistaakseen, että mitään Hengen sinettiä siellä ei ole. Vastaus: Ei kukaan!"

      Onko yksikään patologi koskaan maininnut mistään sinetistä? Eipä taida olla.

      Trump käyttää myös huutomerkkejä twiiteissään.

      • "Onko yksikään patologi koskaan maininnut mistään sinetistä? Eipä taida olla"

        Pyhän Hengen sinettiä ei voi tarkastella luonnontieteellisillä menetelmillä.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Onko yksikään patologi koskaan maininnut mistään sinetistä? Eipä taida olla"

        Pyhän Hengen sinettiä ei voi tarkastella luonnontieteellisillä menetelmillä.

        Se nyt oli jo etukäteen tiedossa, että siirtelet maalitolppia, olet epärehellisyydessäsi ennalta-arvattava. Miltä muuten tuntuu olla moraalisesti paatunut?


      • spiritus_sanctus
        Mark5 kirjoitti:

        "Onko yksikään patologi koskaan maininnut mistään sinetistä? Eipä taida olla"

        Pyhän Hengen sinettiä ei voi tarkastella luonnontieteellisillä menetelmillä.

        MarkS höpäjää. Emme tiedä onko hän mies, nainen tai siltä väliltä. Emme tiedä onko hän ns. uskovainen vai muuten hoitoa vaille jäänyt ymmärrystasoitteinen henkilö. Jotta hoitosuunnitelman tavoitteet toteutuisivat, olisi suotavaa, että hänelle mitä pikimmin tehtäisiin kliinisen psykologin tutkimus, sopivimmin tahdonvastaisen laitosjakson yhteydessä.


    • "Uskovilla on sisimmässään Pyhän Hengen sinetti, joka todistaa Jumalan asuvan heidän sisimmässään Pyhän Hengen kautta."

      Nykylääketieteen mukaan sisimmässä, eli munaskuissa eli munuaisissa ei ole mitään sinettejä.

      • "Nykylääketieteen mukaan sisimmässä, eli munaskuissa eli munuaisissa ei ole mitään sinettejä.

        Ateistinen nykytiede on niin alkeellisella tasolla, ettei se osaa etsiä sinettiä oikeasta paikasta, eikä tiedä edes mitä sisimmällä tarkoitetaan.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Nykylääketieteen mukaan sisimmässä, eli munaskuissa eli munuaisissa ei ole mitään sinettejä.

        Ateistinen nykytiede on niin alkeellisella tasolla, ettei se osaa etsiä sinettiä oikeasta paikasta, eikä tiedä edes mitä sisimmällä tarkoitetaan.

        "...ettei se osaa etsiä sinettiä oikeasta paikasta, eikä tiedä edes mitä sisimmällä tarkoitetaan."

        Totta kai ateistinen tiede tietää Raamatullisen sisimmän tarkoittavan munaskuita, eli munuaisia. Ateistinen tiede voi selvittää asian esimerkiksi Raamattua tutkimalla.

        Tässä Psalmi 16:7 eri versiot osoittavat asian hyvin.

        (Biblia 1776) 7 Minä kiitän Herraa, joka minua on neuvonut: niin myös minun munaskuuni ovat yöllä kurittaneet.

        (1933/38) 7 Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa.

        (1992) 7 Minä kiitän Herraa, hän neuvoo minua, yölläkin kuulen sisimmässäni hänen äänensä.

        Kuten hyvin näet, munaskuilla tarkoitetaan ihmisen sisintä. Emme varmaan ala enää väittelemään, etteivätkö munaskuut tarkoittaisi munuaisia? Olet sinä kyllä mainio veijari, kun et tunne edes Raamattua, mutta kuitenkin tulet aloituksillasi neuvomaan muita ja lopulta kuitenkin ateistin pitää opettaa sinua Raamatun tulkinnassa.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        "...ettei se osaa etsiä sinettiä oikeasta paikasta, eikä tiedä edes mitä sisimmällä tarkoitetaan."

        Totta kai ateistinen tiede tietää Raamatullisen sisimmän tarkoittavan munaskuita, eli munuaisia. Ateistinen tiede voi selvittää asian esimerkiksi Raamattua tutkimalla.

        Tässä Psalmi 16:7 eri versiot osoittavat asian hyvin.

        (Biblia 1776) 7 Minä kiitän Herraa, joka minua on neuvonut: niin myös minun munaskuuni ovat yöllä kurittaneet.

        (1933/38) 7 Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa.

        (1992) 7 Minä kiitän Herraa, hän neuvoo minua, yölläkin kuulen sisimmässäni hänen äänensä.

        Kuten hyvin näet, munaskuilla tarkoitetaan ihmisen sisintä. Emme varmaan ala enää väittelemään, etteivätkö munaskuut tarkoittaisi munuaisia? Olet sinä kyllä mainio veijari, kun et tunne edes Raamattua, mutta kuitenkin tulet aloituksillasi neuvomaan muita ja lopulta kuitenkin ateistin pitää opettaa sinua Raamatun tulkinnassa.

        "Kuten hyvin näet, munaskuilla tarkoitetaan ihmisen sisintä. "

        Olet sekoittanut tietoisuudessa olevan ja sisimmän ja ruumiillisen sisimmän toisiinsa.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Kuten hyvin näet, munaskuilla tarkoitetaan ihmisen sisintä. "

        Olet sekoittanut tietoisuudessa olevan ja sisimmän ja ruumiillisen sisimmän toisiinsa.

        "Olet sekoittanut tietoisuudessa olevan ja sisimmän ja ruumiillisen sisimmän toisiinsa."

        En ole sekoittanut itse mitään. Todistin väitteeni Raamatun eri versioilla. 1776 Biblian munaskuilla tarkoitetaan ihmisen sisintä. Jos tässä joku sekoittaa joitain niin se on sinä tai Raamattu, en minä.


      • IlkimyksenTeologitäti
        Mark5 kirjoitti:

        "Nykylääketieteen mukaan sisimmässä, eli munaskuissa eli munuaisissa ei ole mitään sinettejä.

        Ateistinen nykytiede on niin alkeellisella tasolla, ettei se osaa etsiä sinettiä oikeasta paikasta, eikä tiedä edes mitä sisimmällä tarkoitetaan.

        Voi sentään Mark5, mitä sinä muka voit tietää tieteestä, kun katselet sitä raamatturillien läpi? Et mitään!


    • Mark.luuvitonen

      Aivosi on sinetöity, koska ne ovat lopettaneet toimintansa.

      • Aikajärkiintyä

        Alkakaa kaikki ateistit painua kohti hiekkalaatikkoa.......muistakaa ottaa ne muovi lapiot mukaan!


      • Mark.luuvitonen
        Aikajärkiintyä kirjoitti:

        Alkakaa kaikki ateistit painua kohti hiekkalaatikkoa.......muistakaa ottaa ne muovi lapiot mukaan!

        Mene sinä kaivamaan ittelles hauta valmiiksi. Kuolet sinä kumminkin, vaikka muuta luulisit!!!


    • Aikajärkiintyä

      Kun Pyhä Henki tulee ihmiseen, ihminen huomaa pienuutensa ja kokee Jumalan suuren rauhan.

      • Mark5 on kuitenkin erittäin kaukana Pyh. Hengestä ja varsinkin suuresta rauhasta.


      • hiihaahuuhaa

        Kun pyh-henki tulee ihmiseen, muut ihmiset huomaavat kyseisen raukkaparan aivojen pienuuden. Rauha ja ikuinen lepo hänen kyvylleen ajatella, iäksi mennyttä.


    • VaarallistaOikeuttaaa

      En ateistina tule kellekään väittämään mitään mistään uskonnosta, koska jokainen ajattelee nuo asiat itse.

      Varmaan asenteisiini on vaikuttanut se yks hienoinen oivallus tästä mielikuvitusolennosta : se on aivojen ajatusten yms tuote, joka on eräänlainen yritys pelkistää ja yksinkertaistaa maailmankaikkeutta ja oikeuttaa rasistinen, riisto ja etniset puhdistukset.

      Uskonto=propagandaa=Sodankäyntiä
      Uskonto on vaarallista kun sillä koitetaan oikeuttaa toisinajattelevien riisto ja alistaminen.

      • UskisRasismia

        Lisään vielä tämän.

        Jumala luotiin jotta hyväksikäyttäjät voivat yhteisesti nimittää syyllisen tekoihin, jotteivät joudu tekemistään rikoksistaan vastuuseen lain edessä.

        Siis eräänlainen mafiakummisedän roskakori jonne singotaan kaikki synnit, Jumalan harteille ja yhdessä jaettu pahuus on kuin pahuutta ei olisikaan. Tyypillistä rikollismafia logiikkaa.


    • TodisteetKehiinTaiShutUp

      Emme väitä!?
      Vaan jumalaa ei ole olemassa!
      Se ole väittämä, vaan totuus, ainakin siihen saakka kunnes todistatte sen vääräksi!

      • "Vaan jumalaa ei ole olemassa!
        Se ole väittämä, vaan totuus, ainakin siihen saakka kunnes todistatte sen vääräksi! "

        Jumalan asuminen uskovassa Pyhän Hengen kautta todistaa väitteesi vääräksi. Toisin sanoen Pyhän Hengen sinetti uskovissa kumoaa väitteesi.


      • AndTheBSwalks
        Mark5 kirjoitti:

        "Vaan jumalaa ei ole olemassa!
        Se ole väittämä, vaan totuus, ainakin siihen saakka kunnes todistatte sen vääräksi! "

        Jumalan asuminen uskovassa Pyhän Hengen kautta todistaa väitteesi vääräksi. Toisin sanoen Pyhän Hengen sinetti uskovissa kumoaa väitteesi.

        Ja missähän tää ihme siis on nähtävissä?
        Niuvanniemen suljetulla kenties? :)

        Jumalaa ei ole ... and bullshit walks!


      • Mark.luuvitonen

        Totta. Jumala on suurta kusetusta!!!


      • Knark5
        Mark5 kirjoitti:

        "Vaan jumalaa ei ole olemassa!
        Se ole väittämä, vaan totuus, ainakin siihen saakka kunnes todistatte sen vääräksi! "

        Jumalan asuminen uskovassa Pyhän Hengen kautta todistaa väitteesi vääräksi. Toisin sanoen Pyhän Hengen sinetti uskovissa kumoaa väitteesi.

        "Jumalan asuminen uskovassa Pyhän Hengen kautta todistaa väitteesi vääräksi. Toisin sanoen Pyhän Hengen sinetti uskovissa kumoaa väitteesi."

        Ole hyvä ja näytä Pyhän Hengen sinetti.


    • Lisää Pyhän Hengen sinetistä.

      "Älkää saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." (Ef.4:30)

      Uskovat on sinetöity Jumalan omiksi ja he saavat kerran astua iankaikkiseen elämään Jumalan valtakunnassa, jossa ei ole mitään pahaa, vaan iankaikkinen ilo. Siksi kenenkään ei kannata olla ateisti, vaan uskova kristitty.

      • KazuKa

        Mistä sinä tiedät ettei kristinusko ole saatanan huijaus?


    • Olisikohan taaskin niin, että todistetaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.

    • T..Mirka

      Mark5 todistaa uskollansa, uskonnon tuoman hulluuden. Mark5 on todella pahasti sekaisin.

      Onneksi en ole uskis.

      • Mark.luuvitonen

        Uskonto vie järjen.


    • Terska.ja.nuppi

      ""Pyhän Hengen sinetti todistaa Jumalasta ""

      - Voi sinua typerystä. Etkö tiedä että pyhähenki on krapulapieru.

    • oipoi

      Se että raamattua on siteerattu runsaasti, ei tee siitä yhtään todistuvoimaisempaa ja kritiikkiä kestävämpää julkaisua. Sen tieteellinen arvo lähestyy nollaa.

    • Aikajärkiintyä

      Pyhän Hengen tehtävänä on vakuuttaa meidät siitä, että maailma on väärässä, synti on totta ja vanhurskaus Jeesuksessa, vieläpä hän näyttää meille, että kiusaaja, joka ahkeroi meidän kadottamiseksemme on itse asiassa jo tuomittu kiusaaja.
      Pyhä Henki tekee ihmisistä uskovia eli Jumalan lapsia uudestisynnyttämällä heidät elävään toivoon.
      Henki osoittaa todeksi synnin ja siihen tarjolla olevan avun, nimittäin Jumalan armon.

      • Kristittymies

        Totta!
        Johannes 17:7 - 14


    • Uskon.realismi

      Mitä väliä sillä lopulta on mihin ateisti uskoo. Tosin he menettää paljon. Sen hyvän haluaisi jokaisen kokevan henkilökohtaisesti omassa elämässään.
      Ateistikin uskoo omaan näkemykseensä maailmasta ja maailman kaikkeudesta. Se on heidän ongelmansa jos tuo usko menee ohi Jumalan todellisuuden ja heidän iankaikkisen osallisuuden. Luulevat tietävänsä enemmän vaikka eivät tiedä.
      Uskoo ihminen mihin tahansa, uskomisellaan ei kukaan kykene tekemään tyhjäksi Jumalan olemassaoloa ja hänen vaikutuksiaan maailmassa. Jumala on ylitse ihmisen käsityskyvyn ja järjen. Yksikään ei menetä siinä mitään jos uskoo Jumalaan mutta hän voi saada itselleen paljon enemmän kun uskoo, elämän ja hengellisen rikkauden ja ymmärryksen.
      Ei olla ateismin eikä kenenkään uskomusten tai mielipiteiden vankeja. Usko Jumalaan ja hänen ihmeelliseen armoon ja olemassaoloon tuo elämään iloa, voimaa, rakkautta ja elämän tarkoituksen. Olemme uskovina onnellisempia ja omistamme enemmän hengellistä rikkautta kuin hän joka ei usko.

      • q.v

        Mitä väliä sillä lopulta on mihin ateisti uskoo.
        -Ateismi tarkoittaa uskonpuutetta.

        Tosin he menettää paljon.
        -Mistä tiedät?

        Ateistikin uskoo omaan näkemykseensä maailmasta ja maailman kaikkeudesta.
        -Minä ainakin omalta osaltani uskon todisteisiin perustuvaan olettamukseen miten asiat ovat.

        ...jos tuo usko menee ohi Jumalan todellisuuden...
        -Jumalasta ei ole todisteta tässä todellisuudessa

        Luulevat tietävänsä enemmän vaikka eivät tiedä.
        -Tiedämme sen mikä on onnistuttu todistettua. Toki on valistunutta arvailua asioista, hypoteeseja - ajatusmalleja, jotka asetetaan kokeeseen. Jos ne onnistuvat niin tiedämme enemmän ja voimme mennä eteenpäin.

        ...uskomisellaan ei kukaan kykene tekemään tyhjäksi Jumalan olemassaoloa..
        -Uskomisella et voi myöskään tehdä jotain olevaksi. Koita ajatella parkkipaikallesi Ferraria...
        -Onko järkevää uskoa sellaiseen mistä ei ole kunnollisia todisteita.

        Yksikään ei menetä siinä mitään jos uskoo Jumalaan mutta hän voi saada itselleen paljon enemmän kun uskoo, elämän ja hengellisen rikkauden ja ymmärryksen.
        -Minä haluan uskoa sellaisiin asioihin mitkä ovat totta. Se on rehellisin vaihtoehto.
        -Onko käynyt mielessä, että saatat uskoa sellaiseen Jumalaan joka ei ole totta ja se mitä kuvittelet saavasi ei myöskään ole totta? Kuten vaikka olettamus kuolemanjälkeisestä olotilasta?

        Ei olla ateismin eikä kenenkään uskomusten tai mielipiteiden vankeja.
        -Ateismi tarkoittaa uskonpuutetta. Oletko omien lukittujen vastaustesi vanki?
        -Jos olet väärässä niin haluaisitko tietää sen?

        ...tuo elämään iloa, voimaa, rakkautta ja elämän tarkoituksen...
        -Sitä riittää ilman mielikuvisolentojakin, voin vakuuttaa.

        Olemme uskovina onnellisempia
        -Tilastojen valossa näin ei ole.


      • "Olemme uskovina onnellisempia ja omistamme enemmän hengellistä rikkautta kuin hän joka ei usko."

        Tuosta voi lähteä pohtimaan yksilöllisyyttä. En tiedä, miten itsekeskeinen olet, mutta mitä jos jokainen ihminen on oma yksilönsä! Joten pitääkö ajatella, että jokainen yksilö uskoo sinun laillasi, joka tekisi sinut onnelliseksi, mutta muut onnettomiksi vai jokainen ihminen eli yksilö uskoisi tai olisi uskomatta kuten hän itse haluaisi ja tekisi heidät onnellisiksi, mutta sinut ehkä onnettomaksi.

        Uskovaisilla on todistetusti alentunut empatiakyky ja minun pohdintani on ehkä liikaa, koska sen miettiminen edellyttää toisen asemaan asettumista, mikä on haastavaa uskovaisille.

        Mutta ajattele, että tuo empatiakyvyn puute on yksi niistä asioista, joka tekee kristittyjen jumalan Jumalan olemassaolon kyseenalaiseksi. Eli mahdollisesti, vaikka sitten sinun, vajavaisuutesi todistaa Jumalan olemassaolon mahdottomaksi. Olet elävä todiste!


      • "Olemme uskovina onnellisempia ja omistamme enemmän hengellistä rikkautta kuin hän joka ei usko."

        Puhu vain omasta puolestasi. Esimerkiksi Mark5 huutaa vuodesta toiseen epätoivoaan.


    • kauanuskossa

      Pyhän Hengen sinetti on komea ja kaunis sijaiten jalkojen välissä. Kaikki autuaat joilla on Pyhän Hengen sinetti voivat harrastaa keskinäistä pyhää kanssakäymistä. Pyhä Kanssakäyminen on autuasta ja aikaansaa autuaan ilon.

    • Aikajärkiintyä

      Pyhä Henki tekee yksittäisestä ihmisestä Jumalan lapsen, niin hän alkaa työnsä ihmisessä.
      Pyhä Henki pyrkii kasvattamaan uutta uskovaa kohti Jumalan oman pojan Jeesuksen Kristuksen kaltaisuuteen.

    • Fiksu.ateisti1

      Pyhän Hengen sinetti ja Jumala eivät kuulu palstan aihepiiriin.

      Aloitus ilmoitettu poistoon ja aloittajan nimimerkki ilmoitettu asiattomaksi jatkuvan häiriköinnin takia.

      • iioioioi9999

        Moi...."matti myöhänen"


      • juiu8776789

        Pyhä Henki yhdistää sinutkin Jumalaan.


    • Diopterius

      Vastaus kysymykseen:

      "Uskovilla on sisimmässään Pyhän Hengen sinetti, joka todistaa Jumalan asuvan heidän sisimmässään Pyhän Hengen kautta. Kuinka ateisti voi kumota tämän sinetin ja todisteen olemassaolon? "

      Kun uskovat nyt yleistetään, niin voi kysyä, että miksi on niin monella tavalla uskovia?
      Onko Pyhään henkeen, eli Totuuden henkeen tullut joku vika, kun se välittää uskoville niin monenlaista "Totuutta". Vai olisko niin, että Pyhää henkeä ei ole olemassa tai sitten niitä on lukemattomia eri Pyhiä henkiä.

      Eli näin voi ateisti kumota tämän sinetin ja todisteen olemassaolon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      30
      4046
    2. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      16
      3438
    3. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      233
      2826
    4. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      90
      1996
    5. Mä haluun et et....

      Sä näyttäydyt mulle... Nyt on sen hetken aika:)
      Ikävä
      82
      1960
    6. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      94
      1850
    7. Mitä saavutat dissaamalla naista?

      Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.
      Ikävä
      14
      1288
    8. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      39
      1226
    9. Kirjota tähän että oot kunnossa

      Vaikkei meistä mitään tullutkaan.
      Ikävä
      96
      1213
    10. Työn takiako et uskalla

      Sekö se syy on että kaikki junnaa paikallaan?
      Ikävä
      94
      1188
    Aihe