"Sinussa on paljon Jumalallista potentiaalia, joka aktivoituu Jumalan sanalla - Pyhässä Hengessä."
Tämä on Markku Tuppuraisen tekstiä hänen facebook-sivultaan. Tämähän ei ole enää kristinuskoa. Syntiin langenneessa ihmisessä ei ole mitään jumalallista vaan kaikki tulee Jeesuksen kautta täysin meidän ulkopuoleltamme. New agessahan löydetään jumala itsestä. Olisi uudelle uskonpuhdistukselle töitä, mutta aika taitaa jo olla lopussa.
Huomautin asiasta hänen facebook-sivulleen, mutta kommentti poistettiin nopeasti.
Markku Tuppurainen facebookissa
71
3083
Vastaukset
- rikkaviljaa
New Age, Bethel, Livets Ord, Benny Hinn, kaikki kelpaa Seinäjoella
- VALTAVASTIPOTENTIAALIA
Uskovassa on nimenomaan valtavasti "potentiaalia" koska ylösnousemus henki (Pyhä Henki) asuu hänessä. "Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu. " Room. 8:11
Lisäksi Kristus itse asuu hänessä. " Kristus teissä, kirkkauden toivo." Kol. 1:27
Ja mahdollisesti vielä - Jumalan Sana on saanut tilaa hänessä "Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha." 1Joh. 2:14
Whauu! Meissä on totisesti potentiaalia! Kiitos Herralle!- OhiRaamatun
Kuten noista raamatunkohdista näkyy, meissä itsessämme ei ole jumalallista potentiaalia, vaan se on meissä oleva Henki, jossa voima on.
- bethelinhaudoillasekoilu
Lue mitä Kure kirjoitti ja vertaa tämän "potentiaalin" lähdettä.
2.Kor. 4:7
Nythän Kure sanoo IHMISESSÄ itsessään olevan jokin salattu sielun voima, joka odottaa aktivoitumista. Näinhän Benny Hinn opettaa ja muut newage-opettajat, mutta kristilliseksi opetukseksi se ei muutu, vaikka kuinka huutaisit. - Kuinkatulkitaansanat
Saivartelua koko aloitus.
Joka Markku Tuppuraisen tuntee kyllä tietää kenelle hän sanansa osoittaa ja mitä hän sanomisillaan tarkoittaa. Jos haluaa vääristellä ja tulkita joksikin muuksi, johtuu se lukijan omasta ennakkoasenteesta. Itse en millään tulkitse tuota sanontaa siten kuin aloittaja sen tulkitsee.
Markku on itse pelastunut melkosen syvältä ja tarkalleen tietää, ettei ihmisessä, ihmisen lihassa, asu mitään hyvää, mutta Jumala on uudestisynnyttänyt henkilökohtaisesti Jeesukseen Kristukseen uskovan ja lahjoittanut Pyhän Hengen uskovan sisimpään. Uskova voi oppia tuntemaan Herraansa aina yhä syvemmin ja olla Herransa käytössä enenevässä määrin.
Hengellä täyttyminen ja Hengessä vaeltaminen ovat kehoituksia uskovalle. Kuinkatulkitaansanat kirjoitti:
Joka Markku Tuppuraisen tuntee kyllä tietää kenelle hän sanansa osoittaa ja mitä hän sanomisillaan tarkoittaa. Jos haluaa vääristellä ja tulkita joksikin muuksi, johtuu se lukijan omasta ennakkoasenteesta. Itse en millään tulkitse tuota sanontaa siten kuin aloittaja sen tulkitsee.
Markku on itse pelastunut melkosen syvältä ja tarkalleen tietää, ettei ihmisessä, ihmisen lihassa, asu mitään hyvää, mutta Jumala on uudestisynnyttänyt henkilökohtaisesti Jeesukseen Kristukseen uskovan ja lahjoittanut Pyhän Hengen uskovan sisimpään. Uskova voi oppia tuntemaan Herraansa aina yhä syvemmin ja olla Herransa käytössä enenevässä määrin.
Hengellä täyttyminen ja Hengessä vaeltaminen ovat kehoituksia uskovalle.Monet palstalla keskusteltavat asiat ovat uskonnollisille ja uskosta osattomille ihmisille käsittämättömiä asioita eivätkä he voi niitä käsittää. Ihmisen ymmärryksellä pohditaan ilman Pyhää Henkeä, niin ei voi ymmärtää. Ja sitten me uskovat yritämme painaa näihin ihmisiin ymmärrystä asioista, joita vain hengellinen uudestisyntynyt uskova voi ymmärtää. Ja uskovakin ymmärtää vain sen mitä Pyhä Henki opettaa.
Jotkut jopa osoittavat loukkaantumista siihen etteivät he muka pääsisi Jumalan tuntemiseen omalla ymmärryksellään ilman Jumalan omaa aktiivista opetusta.
Nämä asiat olisivat seurakunnassa seurakunnan sisällä käsiteltäviä ja opetettavia asioita.- vanhaharhaoppi
Kuinkatulkitaansanat kirjoitti:
Hengellä täyttyminen ja Hengessä vaeltaminen ovat kehoituksia uskovalle.Ei ollenkaan saivartelua. Tämä Tuppuraisen vieras oppi on suoraan sylttytehtaalta eli uusapostolisesta liikkeestä. Samaa sisäisen ihmisen jumalallistamista kuulee Bill Johnsonin ja muiden uuskarismaatikkojen mantrana.
Jos et ymmärrä, niin turha jumalattomalle on hengellisistä asioista puhua.
Matt. 7:6 - Ilosanomaa
vanhaharhaoppi kirjoitti:
Ei ollenkaan saivartelua. Tämä Tuppuraisen vieras oppi on suoraan sylttytehtaalta eli uusapostolisesta liikkeestä. Samaa sisäisen ihmisen jumalallistamista kuulee Bill Johnsonin ja muiden uuskarismaatikkojen mantrana.
Matt. 7:6Markku Tuppurainen on itse omassa elämässään kokenut pelastuksen, Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan muuttavan voiman.
Hän on itse todistus siitä, mitä Jumala voi tehdä ihmisen elämässä.
Jos määrätynlaisella ennakkoasenteella ja halulla tulkata asia harhaksi lukee tekstin, saa siitä sitä, mitä haluaa ja odottaa!
Uskovana luen, että mikä valtava Jumala! Hän on antanut minulle Henkeään ja Hänen Henkensä tekee eläväksi Jumalan Sanan. Ja jopa, että taivas ja maa tulevat kerran katoamaan, mutta Jumalan Sana ei. - Aarresaviastiassa
bethelinhaudoillasekoilu kirjoitti:
Lue mitä Kure kirjoitti ja vertaa tämän "potentiaalin" lähdettä.
2.Kor. 4:7
Nythän Kure sanoo IHMISESSÄ itsessään olevan jokin salattu sielun voima, joka odottaa aktivoitumista. Näinhän Benny Hinn opettaa ja muut newage-opettajat, mutta kristilliseksi opetukseksi se ei muutu, vaikka kuinka huutaisit.Meillä on aarre saviastioissa!
Tämä aarre on meillä saviastioista, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä. 2.Kor4:7
Mm. Tätä Tuppurainen kommentillaan tulkintani mukaan tarkoittaa. - capiche
OhiRaamatun kirjoitti:
Kuten noista raamatunkohdista näkyy, meissä itsessämme ei ole jumalallista potentiaalia, vaan se on meissä oleva Henki, jossa voima on.
Julistat puolitotuutta. Jos "Kristus minussa" ei ole jumalallista potentiaalia, niin mikä sitten on?
Gal. 2: 19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Potentiaali tosin puhkeaa kukkaan vain, jos vaellamme kuuliaisina Kristukselle? Ja Jumalan käytössäkin olemme loppuun saakka "saviastioita", joissa ei ilman Jumalan muuttavaa voimaa ole paljonkaan hyvää. - capiche
vanhaharhaoppi kirjoitti:
Ei ollenkaan saivartelua. Tämä Tuppuraisen vieras oppi on suoraan sylttytehtaalta eli uusapostolisesta liikkeestä. Samaa sisäisen ihmisen jumalallistamista kuulee Bill Johnsonin ja muiden uuskarismaatikkojen mantrana.
Matt. 7:6Oppi on sylttytehtaalta sille, joka ei ole kokenut elämässään Kristuksen valtavaa muutosvoimaa. " Kristus minussa" on valtava potentiaali. Minäkin voisin kirjoittaa kirjan siitä mitä tämä muutosvoima on saanut aikaan elämässäni.
Harhaoppien metsästäjien kannattaisi katsoa enemmän Kristukseen, kuin ihmisiin. Tämä aarre tulee aina olemaan saviastioissa. Ja Jumalan voima pääsee saviastioissa näkyviin on vain silloin kun ne ovat kiinnostuneempia omasta Jumala-suhteestaan kuin muiden vikojen metsästämisestä.
Oppi ja tieto ilman rakkautta ovat hyödyttömiä:
"Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi." - omavoimaisuus-tievaivaan
capiche kirjoitti:
Oppi on sylttytehtaalta sille, joka ei ole kokenut elämässään Kristuksen valtavaa muutosvoimaa. " Kristus minussa" on valtava potentiaali. Minäkin voisin kirjoittaa kirjan siitä mitä tämä muutosvoima on saanut aikaan elämässäni.
Harhaoppien metsästäjien kannattaisi katsoa enemmän Kristukseen, kuin ihmisiin. Tämä aarre tulee aina olemaan saviastioissa. Ja Jumalan voima pääsee saviastioissa näkyviin on vain silloin kun ne ovat kiinnostuneempia omasta Jumala-suhteestaan kuin muiden vikojen metsästämisestä.
Oppi ja tieto ilman rakkautta ovat hyödyttömiä:
"Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi."Langenneen naisen kuvitelma rakkaudesta opin ja tiedon korvaajana on tyypillinen väärinkäsitys. Et ymmärrä mitä Rakkaudella tarkoitetaan, koska et ymmärrä Rakkauden premissiä.
- Vanhin
Jostain se Kure tuon lauseen on napannut kun on toistellut sitä vuosikaudet eri yhteyksissä. Hyvä kun otat asian esiin. Lauseessahan on se vanha perkeleellinen gnostilainen harha, että ihmisessä olisi jokin jumalallinen siru. Se vain tulisi Kuren mukaan aktivoida.
- Jumalanomana
Kyllä uudestisyntyneessä uskovassa on Raamatun mukaan Pyhä Henki!
Pyhä Henki on mm. Uskoville annettu sinetti, vakuus, että uudestisyntynyt ihminen on Jumalan lapsi. Tämä on selvästi sanottu Raamatussa useammassakin kohdassa. Ja juuri Pyhä Henki uskovan sisimmässä todistaa, että hän on Jumalan lapsi.
Vaikka miten väitettäisiin, että on kysymys jostain muusta kuin Jumalan Sanan ilmoituksesta, niin totuus ei muutu! - Vanhin
Ja nyt tämä Pyhä Henki aktivoi sinussa olevan jumalallisen potentiaalisuuden. Niinkö?
- Eenokki12
Vanhin kirjoitti:
Ja nyt tämä Pyhä Henki aktivoi sinussa olevan jumalallisen potentiaalisuuden. Niinkö?
Kirjoita vain heitä vastaan siitä minkä oikeaksi näet tai vääräksi havaitset ettei minun tarvitse yksin sitä tehdä. Kerään kyllä aineistoa talletettavaksi ja siitä voin kiittää lihasta ja perkeleestä uudesti syntymättömiä helluntailaisia.
- capiche
On mahdotonta keskustella asioista ihmisten kanssa, jotka eivät tunne riittävästi raamattua. Kyse ei tietenkään ole "jumalallisesta sirusta", joka ihmisessä luontaisesti on. Vaan siitä mitä tapahtuu on ihminen ottaa vastaan Jumalan armon Jeesuksessa.
Olisivatko gnostilaiset tarkoittaneet "jumalallisella sirulla" ihmisen joskus tiedostamatontakin kaipuuta Luojansa luo. Tätä epämääräistä tyhjyyden tunnetta on kutsuttu myös "Jumala aukoksi". Ihminen yrittää täyttää sitä kaikella mahdollisella, mutta se ei täyty, ennenkuin hän löytää tiensä Jumalan yhteyteen.
- kuulijatväsyynoihin
niin paljon tyhjiä sanoja.
- Vanhin
Nostan aiheen taas kärkeen.
- kundaliinioireitako
Kertokaa gnostikot suoraan millaisia "potentiaalien aktivoitumisia" olette itsessänne havainneet?
- Tulkinnoista
Tuppurainen antaa uusapostolisen EPÄSELVÄN äänen.
1. Kor.14:8 Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? - Selvästipuhuttu
Markku Tuppurainen antaa HYVIN SELVÄN äänen. Jos tahtoo ymmärtää, niin kyllä ymmärtää. Mutta jos tahtoo kaivella ja epäillä jotain, niin silloin puheet ovat epäselviä.
Kyllä hän piti hyvän puheen tänäänkin. On kuultavissa ja nähtävissä youtubella.- kopioitu_bethelistä
Samaa mieltä. Selvää uusapostolista gnostilaisuutta. Jokainen ymmärtää, jos tahtoo.
- Anonyymi
Jos tuo potentiaali, josta Markku Tuppurainen puhuu, on Pyhä Henki, on kummallista, että tämä Jumalan kolmas Persoona on sillä tavoin avuton tai haluton, että Hän tarvitsee jonkinlaisen buustin "aktivoituakseen". Joten ilmeisestikään Markku ei tarkoita sitä. Jää kysymys: mitä hän sitten tarkoittaa?
- Tottaon
Todella Markku Tuppurainen piti hyvän puheen viime sunnuntaina 5.11.
Hän on todellisen evankeliumin eteenpäin viejä.- TotuuttaRakkaudesta
Menetkö takuuseen? Jos osoittautuu, että olet väärässä, oletko valmis jakamaan saman tuomion?
2.Piet. 2:1-3 - Vanhin
Kuuntelin ja minusta Kuren viime sunnuntain saarna ei ollut mitenkään erityisen hyvä.
Kuren mukaan... " ehtoollisen merkitys on sytyttää meitä siihen liekkiin ja siihen paloon joka on meidän elämäämme varten Kristuksessa tarkoitettu".
Eli ehtoollisen merkitys ei olisikaan Kristus itse ja Hänen kuolemansa vaan palo.
Sitten Kure opettaa, että ... "niinkuin kynttilässä, niin meissäkin on sydän ja liha.
Jos sydän ei pala on pelkästään liha.
Lihan on tarkoitus olla polttoainetta sille, että sydän palaa".
Miten tämä on ymmärrettävissä?
Toisin sanoen lihassasi eli sinussa, on paljon jumalallista polttoainetta eli potentiaalisuutta, joka sytyttää eli aktivoi sydämesi. Niinkö? - toinen_evankeliumi
Vanhin kirjoitti:
Kuuntelin ja minusta Kuren viime sunnuntain saarna ei ollut mitenkään erityisen hyvä.
Kuren mukaan... " ehtoollisen merkitys on sytyttää meitä siihen liekkiin ja siihen paloon joka on meidän elämäämme varten Kristuksessa tarkoitettu".
Eli ehtoollisen merkitys ei olisikaan Kristus itse ja Hänen kuolemansa vaan palo.
Sitten Kure opettaa, että ... "niinkuin kynttilässä, niin meissäkin on sydän ja liha.
Jos sydän ei pala on pelkästään liha.
Lihan on tarkoitus olla polttoainetta sille, että sydän palaa".
Miten tämä on ymmärrettävissä?
Toisin sanoen lihassasi eli sinussa, on paljon jumalallista polttoainetta eli potentiaalisuutta, joka sytyttää eli aktivoi sydämesi. Niinkö?Kääntyminen pois Ristin sovitustyöstä, tyypillistä torontolaiselle isänsydän -harhaopille.
- OnFireForGod
No huhhuh!!!!
Nyt on kyllä ymmärretty Markun sanat "hieman" väärin, luulen että jopa tahallaan.
No, toisaalta se on hyvä merkki että kun Jeesusta julistetaan niin paholainen nostaa päätään.
Onneksi sillä ei näytä olevan kuin Suomi24 palsta apunaan.
Toki tämäkin on liikaa.
Jos jotakin ihmetyttää Markun sanat, menkää hyvät ihmiset kysymään häneltä itseltään suoraan!!
Netissä kyllä saa väännettyä sanan kuin sana solmuun.
Markku on hyvä johtaja ja äärettömän hyvä pastori.- hagininjalanjäljissä
Läpärin talouden jumalallinen potentiaali koeponnistettiin suurten puheiden ja pienten näyttöjen uskonsanalaisuuden kautta.
- Soppalusikka
Nyt pitää tamän Tuppuraisen omaa intressiä. Leikkiikö hän Jumalaa vai kuvitteleeko peräti itsestään liikoja käyttäen hyväksi herkkäuskoisten ihmisten hyväntahtoisuutta. Puppua, menköön takemään oikeaa työtä, vaikka vanhainkotiin. Luulempa ettei taida kiinnostaa ikävä, raskas työ.
- DoctorT
Tuppurainen on suuri kupla!!
- OnFireForGod
Ei taida uskovia kovasti olla tällä foorumilla?
- myöhäissateeneksytys
On. Enemmän kuin Seinäjoen helluntaikirkossa.
- OnFireForGod
No nyt on jo väite :D
Löytyykö faktaa tueksi, vai onko vain trollausta?
- SitkeäLiha
Vaikka ihminen olisi pelastunut maailman pahimmasta tilanteesta ja muuttunut vuosien varrella, saattanut monia uskoon ja puhunut kuulijoille hyvin, silti, hetkenä minä hyvänsä hän voi lihassa eli maallisesti elossa ollessaan langeta pois. Salasynti on yksi suurin syy. Parannuksenteon unohtaminen ...jne..
Mutta Jumala näkee kaiken. Hän näkee salatuimpaan sydämen kolkkaan saakka. Niinkin salaisia, mitä ihminen ei itse tiedä. Meidän ajatuksemme ovat kaukana Hänen ajatuksistaan. Varokaa miellyttäviä stooreja, että olisimme kuin Jumala..niinhän käärme huijasi eevaa tiedon puun alla.
Meidän hyvät tekomme ovat parhaimmillaankin vain kuin tahra vaatteessa. Ilman Jeesusta emme mitään olisi, ilman rakkauttaan olisimme kuin helisevä vaski..
Vaikka jonku kulissit olis kunnossa, pitää hänen oppiaan ja elämäänsä seurata Raamatun valossa. Jos joku ei täsmää, niin heti varoa. Hyviä puheita pitää nukkuville uskoville kaikki miellyttävät tyypit.. vaikkei olis ees uudestisyntyny ni jo kelpaa! - koinon
"Vihassa kritisoimme, rakkaudessa rohkaisemme.
Vihassa käännämme selkämme, rakkaudessa kurotamme toisten puoleen.
Vihassa haalimme itsellemme, rakkaudessa annamme toisille.
Vihassa katseemme on kova, mutta rakkaudessa lempeä.
Vihassa syytämme, mutta rakkaudessa annamme anteeksi."- lustettakylvettysjoella
Näin rakkaudesta [tunteesta] tuli jumala.
Lihallinen ihminen hellii syntiä, tunnetta jumalallisuudestaan. Kuin käärme paratiisissa toisenlainen evankeliumi luikertelee hivelemään syntiinlankeavia seinäjokelaisia, "onko Jumala todellakin kieltänyt?"
Vieraisiin uskontoihin suhtaudutaan reitteinä jumalallisen potentiaalin aktivoimiseksi. NewAgen opetetaan varastaneen mielikuva- ja mentaaliharjoitteet, joilla ottaa yhteyttä tuonpuoleiseen. Kukaan ei kysy mihin unohtui kristinuskon ydin, evankeliumi Rististä, Jumalan Voimasta. Tilalle tuodaan huono kopio, toinen jeesus, NewAgen vesimiehen aika.
Raamatulla ja sen varoituksilla ei enää ole väliä, kun henkiusko, modalismi, valtaa pakanallisiin harjoitteisiin kääntyneet seurakuntalaiset.
Ajallaan näemme, kuinka Jumala osoittaa jälleen Sanansa Tuomion.
Room. 1:24-32. - Aikuisuuttakohti
2 Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi!
Kyllä kristinuskon ydin on hyvin selvänä. Eikä ole kysymys mistään toisesta Jeesuksesta eikä ole kysymys New Agestakaan, vaikka miten yritettäisiin niin väittää. Sanoja voi tulkita omasta ennakkoasenteesta käsin hyvin eri tavoin.
Elävässä uskossa elävään todelliseen Jumalaan ja Jeesukseen voi kasvaa koko elämänsä ajan, voi kasvaa lapsuudesta nuoruuteen ja hengellisen aikuisuuteen. Jumalassa on todella suuri ja Jeesuksessa on kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettynä. Sieltä riittää ammentamista.
Vanhan testamentin puolella kuvataan Hurmoksiin joutumista, mm.
Kuningas Saulkin joutui hurmoksiin 1 Sam. 10:10-11. On kirjoitettu myös näkymättömään maailmaan näkemisestä 2.Sam. 6: 15-18
Uudessa testamentissa kuvataan enkelinäkyjen näkemistä, mm. Apost. Teot 10::3-7 ja kuinka Pietari joutui hurmoksiin ja näki selkeän näyn (Apost.10:10-17) Nämä ovat Raamatullisia asioita.
Kysymys: voiko näitä tapahtua tänäkin päivänä?
Jumala valitsee todelliset palvelijansa ja tietää myös kuka on 100 prosenttisesti Hänelle antanut elämänsä!
Missään Raamatussa en näy sellaista virkaa, jonka jotkut ovat ottaneet, että
Tekemällä omia pätkiä youtubelle leikaten sieltä täältä irti ihmisten puheita ja laittaen ne yhteen aivan oman tulkintansa ( ja negatiivisten, subjektiivisten kokemustensa) mukaan ottamatta huomioon puheiden kokonaisuutta ja tarkoitusta, varoittelevat näistä henkilöistä. Tällä tavoin ruotien ja arvostellen ja harhaopettajiksi haukkuen lyövät he toisia Jumalan palvelijoita, mistä käytöksestä Raamattu varoittaa.
Kannattaa todella esittää itselleen kysymys, että mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos jotakin kiitettävää, niin haluaako sitä ajatella kuten Raamattu (Fil. 4:8)kehottaa . - häpeällisethimot
Aikuisuuttakohti kirjoitti:
2 Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi!
Kyllä kristinuskon ydin on hyvin selvänä. Eikä ole kysymys mistään toisesta Jeesuksesta eikä ole kysymys New Agestakaan, vaikka miten yritettäisiin niin väittää. Sanoja voi tulkita omasta ennakkoasenteesta käsin hyvin eri tavoin.
Elävässä uskossa elävään todelliseen Jumalaan ja Jeesukseen voi kasvaa koko elämänsä ajan, voi kasvaa lapsuudesta nuoruuteen ja hengellisen aikuisuuteen. Jumalassa on todella suuri ja Jeesuksessa on kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettynä. Sieltä riittää ammentamista.
Vanhan testamentin puolella kuvataan Hurmoksiin joutumista, mm.
Kuningas Saulkin joutui hurmoksiin 1 Sam. 10:10-11. On kirjoitettu myös näkymättömään maailmaan näkemisestä 2.Sam. 6: 15-18
Uudessa testamentissa kuvataan enkelinäkyjen näkemistä, mm. Apost. Teot 10::3-7 ja kuinka Pietari joutui hurmoksiin ja näki selkeän näyn (Apost.10:10-17) Nämä ovat Raamatullisia asioita.
Kysymys: voiko näitä tapahtua tänäkin päivänä?
Jumala valitsee todelliset palvelijansa ja tietää myös kuka on 100 prosenttisesti Hänelle antanut elämänsä!
Missään Raamatussa en näy sellaista virkaa, jonka jotkut ovat ottaneet, että
Tekemällä omia pätkiä youtubelle leikaten sieltä täältä irti ihmisten puheita ja laittaen ne yhteen aivan oman tulkintansa ( ja negatiivisten, subjektiivisten kokemustensa) mukaan ottamatta huomioon puheiden kokonaisuutta ja tarkoitusta, varoittelevat näistä henkilöistä. Tällä tavoin ruotien ja arvostellen ja harhaopettajiksi haukkuen lyövät he toisia Jumalan palvelijoita, mistä käytöksestä Raamattu varoittaa.
Kannattaa todella esittää itselleen kysymys, että mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos jotakin kiitettävää, niin haluaako sitä ajatella kuten Raamattu (Fil. 4:8)kehottaa .Kovin usein nämä hehkuttamasi 'antautuneet' näkyjen miehet ovat tulleet vain kaapista ulos. Siinä hedelmä ja saldo.
- Tottaon
Aamen!
- valitettavsti
Toivoisin, että Seinäjoen helluntaiseurakunnassa kuten muissakin helluntaiseurakunnissa, olisi seurakunnan "pastorien" työhön jokin koulutus- ja älykkyysosamäärä.
Tuppurainen ja Närhi eivät tieten läpäisi edes perustason testejä. - EivätApostolitkaan
valitettavsti kirjoitti:
Toivoisin, että Seinäjoen helluntaiseurakunnassa kuten muissakin helluntaiseurakunnissa, olisi seurakunnan "pastorien" työhön jokin koulutus- ja älykkyysosamäärä.
Tuppurainen ja Närhi eivät tieten läpäisi edes perustason testejä.En osaa sanoa heidän älykkyydestään mitään. Mutta eipä olisi Pietarit tai Johanneksetkaan aikanaan läpäisseet koulutustestejä, eivätkä välttämättä älykkyystestejäkään. Joten ei sellaisia ehdottomia ehtoja sovi laittaa Jumalan palvelijoille nykyäänkään.
- EiOppiOjaanKaada
EivätApostolitkaan kirjoitti:
En osaa sanoa heidän älykkyydestään mitään. Mutta eipä olisi Pietarit tai Johanneksetkaan aikanaan läpäisseet koulutustestejä, eivätkä välttämättä älykkyystestejäkään. Joten ei sellaisia ehdottomia ehtoja sovi laittaa Jumalan palvelijoille nykyäänkään.
Oppimaton mies ei ole synonyymi tyhmälle.
- viina.kaataa
EiOppiOjaanKaada kirjoitti:
Mitä synonyymi tarkoittaa?
- NäinRaamatussa
EivätApostolitkaan kirjoitti:
En osaa sanoa heidän älykkyydestään mitään. Mutta eipä olisi Pietarit tai Johanneksetkaan aikanaan läpäisseet koulutustestejä, eivätkä välttämättä älykkyystestejäkään. Joten ei sellaisia ehdottomia ehtoja sovi laittaa Jumalan palvelijoille nykyäänkään.
Eivät Pietari tai Johannes toisaalta jääneet kiinni apostoleina, pastoreina tai evankelistoina ollessaan pedofiliasta, homoseksuaalisista suhteista tai muista haureuden synneistä. Ei Raamatun lehdillä myöskään mainita, että Jumalan työhönsä kutsumat saisivat tuomioita veropetoksista, kävisivät alkoholismin takia katkaisuhoidossa tai viettäisivät aikaa suljetulla osastolla psykoosissa. Taisi pikemminkin olla, että todellisen Jumalan palvelijoiden elämä herätti kunnioitusta pakanoissa.
- Tärkeintäollakutsuttu
EiOppiOjaanKaada kirjoitti:
Ensimmäiset opetuslapset olivat kalastajia.
Jumala kutsuu palvelijansa ja tärkeintä on, että on Jumalan kutsuma.
Jumalan tuntemisessa voi kasvaa koko elämänsä ja oppia aina lisää.
- mässäyssynti
Kyllä on Markku ulkoisesti tukevoitunut, mitä sanoo Raamattu "Onko vatsa herra talossasi".....UUH, paksu tukeva keskivartalo .....ällöttävää.!
- koinon
Tämäntasoista on viestisi, etkö muuta enää keksi?
- kiitellenkomeudesta
On niin ihanaa ja virkistävää katsoa hoikkaa kivannäköistä saarnaajaa, tälläinen ulkoisesti viehättävän olemuksen omaava voi tietysti olla vanhempikin herrasmies....Onneksi tälläisiäkin on meille naisille silmänilona silloin tällöin puhujina.
- samalähde
Miksi jumalalliseen potentiaaliin liittyy samanlaisia 'sivuvaikutuksia' kuin joogan harrastajilla?
- totuussesiin
Keskivartalo pöhöttyneet saarnaajat käyttävät viinaa liikaa!
Olut on se, joka kasvattaa mahaa!- onnettomatjuovatolutta
Ottamatta kantaa viestiketjun henkilöiden mahdolliseen tissutteluun, niin uuskarismaatikot kyllä juopuvat ihan käyneestä viinistä. Vatsansa takia he sitä tietenkin käyttävät, sillä vatsa on heidän jumalansa ja Kristuksen risti heidän vihollisensa.
- Anonyymi
Pöhöä havaittavissa kasvoissa . Myös kasvot kiiltelevät , hikoilee ilmeisesti runsaasti, sekä valtava kumpu edessä. Nämä kaikki kertovat totuudeen elämäntavoista. Myös alkoholin käytön suhteen
- kääkkääk
Luis Palau oli komea. En tiedä nykyisin.
- samastalähteestä
Keskustelu muistuttaa kovin paljon keskustelua Patrick Tiaisen harhaopeista
- kassiinäkysmystä
siinä sitä keksitään yhä uusia merkityskiä lihoilel ja sydämille ja paloille.
miksi evankelistat eivät pysy sarallaan, vaan pyrkivät pastoreiksi vaikak heistä ei siihen ole! - Hyväesimerkki
Markun esimerkki kynttilästä oli erittäin pedagoginen. Hyvä opettaja osaa aina havainnollistaa. Kun opetus havainnollistetaan jää se paremmin ihmisten mieleen.
Kristityn sydämen palo on hyvin tärkeää. Silloin kristitty haluaa lukea Raamattua ja Sana elää. Silloin Jeesuksen antama rakkaus vaikuttaa ihmisessä ja se heijastuu myös ympärillä oleviin.- mistäsejohtuu
JOS seinäjoella on hyviä opettajia, miksi siellä on niin paljon harhaisuutta ja sekaa?
olisko jotain vikaa nyt lihoissa ja paloissa! - sokeatpastorit
mistäsejohtuu kirjoitti:
JOS seinäjoella on hyviä opettajia, miksi siellä on niin paljon harhaisuutta ja sekaa?
olisko jotain vikaa nyt lihoissa ja paloissa!Kaikkien muistissa on vielä Kuren ivailu Tiaisesta varoittaneita kohtaan. Kuinkas sitten kävikään? Jos ei ole Henkeä, ei ole muuta kuin ulkoaopeteltuja mietelauseita.
- Kynttilänsydän
Lihan tarkoitus on olla polttoainetta sille, että sydän palaa.
Siksi tarvitsemme paljon lihaa, että olisi paljon polttoainetta, että sydämet palaisivat.
- Eiivailuja
En ole kuullut minkäänlaisia ivailuja.
Ei siis kaikkien tiedossa! - Historianjumala
Steve Lightle Sateissa 15.11.
Kunnioitettava Jumalan palvelija. Suuri Jumalan kunnioitus syntyy tätä miestä kuunnellessa. Kunnia Jumalalle!- Anonyymi
On kielenkäyttöä!! Kuka muuten on DoktorT joka kaikkialla haukkuu helluntaikirkkoa ( kutsuu helluntairikoksi), Poria ja monia saarnaajia, nytkin lyttäsi Tuppuraisen kuplaksi. Kuka on tämä erinomainen veli(?), joka aina piiloutuu tuon nimimerkin taakse? Onko oikein tohtori vai peräti peruskoulun tai kansalaiskoulun käynyt. Paavali sentään kirjoitti nimellään. Esittäydy ihmeessä kun asiaa on noin paljon, harmi vain että lähes aina on kaikki huonosti! Näki kauhut kaikkialla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kielenkäyttöä!! Kuka muuten on DoktorT joka kaikkialla haukkuu helluntaikirkkoa ( kutsuu helluntairikoksi), Poria ja monia saarnaajia, nytkin lyttäsi Tuppuraisen kuplaksi. Kuka on tämä erinomainen veli(?), joka aina piiloutuu tuon nimimerkin taakse? Onko oikein tohtori vai peräti peruskoulun tai kansalaiskoulun käynyt. Paavali sentään kirjoitti nimellään. Esittäydy ihmeessä kun asiaa on noin paljon, harmi vain että lähes aina on kaikki huonosti! Näki kauhut kaikkialla...
Niinpä näytät esimerkkiä nimellä kirjoittelusta, hienoa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen niitä harvoja, jotka ovat harjaantuneet erottamaan oikean väärästä! Toisaalta tämä "kurssi" jolle Herra minut asetti elokuussa 1995 Hgin Saalemin torontokokouksen jälkeen, on vienyt näkemään sen, ettei alkuunkaan kaikki Herran nimissä höyrytty, ole Herran aikaan saamaa!!
Paljon nähneenä, näkee selvemmin ja erottaa oikeat falskeista. HelluntaiRikosta ei tarvitse sanoa sen enempää, kuin että se perustettiin valheilla ja vääryydellä, siksi se on myös Rikko! Rikkoihan se lähes 100-vuotiaan liikkeen, rosvosi sen omaisuuden ja käytti lihan valtaa ja käyttää!
Nämä ovat faktoja, ei minun erinomaisuuttani! Tympeä homma kaikkinensa, mutta muurinaukkoon vartijaksi pantuna olen aina sanasen sanonut. Ja minua on sekä lohduttanut että rohkaissut se, että historia on todistajani.
Kaksi mainitakseni, Nokia Mission ja Partrick Tiainen, molemmista varoitin, eikä juuri kuultu!!
Helluntain sisällä on useita "pastoreita", joilla ei ole kutsua Herralta eikä myöskään sanottavaa Häneltä.
Hgin Saalemia ja koko rikkokuntaa johtaa mies , joka on harhaoppiopintonsa Amerikassa käynyt ja vetää harhaopinliikettä sisään srkaan! Seinäjoki on täynnä harhaanmenneitä miehiä ja niin moni muu. Ei ole seurakuntaa, johon etsivän ohjaisin!
Porin tunnen hyvin ja tiedän sen laittomuuden ja jumalattomuuden, jolla siellä on toimittu. Kolmessa eri oikeudessa heidän toimensa on tuomittu suoraan ja oikeudellisesti.
Minä elän ja liikun silmät ja korvat auki, eikä minua hurmaa yksikään helluntaiheppu, ei yksikään, etten minä tutkisi!
DoctorT
- Anonyymi
Ihmisen potentiaali Jumalalle on hänen sydämensä asenne Jumalaa kohtaan.
Onhan uskovia joka lähtöön. Monille usko Jeesukseen on tae
ikuisesta elämästä, siis pelastuksesta ja he tyytyvät siihen ja sanovat,
että SE RIITTÄÄ MINULLE. He eivät koskaan ajattelekaan, että ehkä
Jeesus tahtoo elää juuri minun kautta ja tehdä tekojaan minussa ja
minun kautta. Tällaisessa ihmisessä Jumalalla ei ole paljonkaan potentiaalia.
Jumala ei voi käyttää ihmistä, joka ei antaudu Hänelle eikä välitä antaa
Jeesukselle Kristukselle sijaa elämässään tehdä tekojaan.
Uskova, jossa Jumalalla on potentiaalia, suhtautuu toisella tavalla
Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. Hän panee kaiken
likoon, antaa kaiken Jumalalle, antautu Jumalalle kokosydämisesti.
Sellaisen uskovan kautta Jumala voi toimia ja tehdä tekojaan; julistaa
pelastuksen evankeliumian, parantaa sairaita, ajaa ulos riivaajia ja
lohduttaa ja rohkaista ja opettaa Jumalan Sanalla.- Anonyymi
Monta riivaajaa Seinäjoella on ajettu muualle kuin sisään?
- Anonyymi
Laillasi voi kirjoittaa ainoastaan silloin kun ei ole ymmärtänyt, mitä meille tapahtui Kristuksessa ristillä.
- Anonyymi
Jos kirjoittaa lyhyen jutun, niin pitääkö siitä kirjoittaa sen jälkeen kirja, että mitä milläkin sanalla tarkoittaa?
Joku raja näissä vsinoamisissakin.
Jos aloittaja olet uskossa, niin teeppä Daavidin tavoin ja pyydä Jumalaa tutkimaan sydämesi motiivit ja ajatukset.- Anonyymi
Minun Raamatussani käsketään paljastamaan harhaanjohtajat, entä sinun?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462785Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632012- 401747
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351658Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281370Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328945Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782