Eroaako helvettiinmenevien ylösnousemusruumiit

RuumiidenErojaOnko

Uuteen Maahan menevien ylösnousemus ruumiista?

Missä Raamatussa sanotaan kenenkään menevän pysyvästi nykyiseen Taivaaseen?

Jumala luo uudet taivaat ja maan.

Jeesus meni Taivaaseen valmistamaan asuinsijat Jumalan omilke. Ja nuo asuinsijat laskeutuvat Uuden Jerusalemin mukana Uuden Maan päälle?

Jumala voi tehdä muitakin kaupunkeja valmiiksi, jotka laskeutuvat Uuden Maan päälle Uuden Jerusalemin ohella? Kyliä, yksittäisiä taloja erilleen muista esim. erakkoluonteiselle jonnekin 500 neliön omakotitalo kalaisan joen tuntumaan 78.000 km päässä Uudesta Jerusalemista. Olen sillä kannalla että Uusi Maa lienee huomattavasti suurempi kuin tämä tuhoutuva maa..

14

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Eroaako helvettiinmenevien ylösnousemusruumiit Uuteen Maahan menevien ylösnousemus ruumiista?"

Tottahan toki! Uuteen maahan pääsevät saavat Jeesuksen kaltaisen Kirkastetun ruumiin (ja näin ollen kaikki ovat ikuisesti 33-vuotiaita, ihmisiä parhaimmassa iässä), ja tämä uusi ihminen nousee enkelien yläpuolelle, kun taas tällä hetkellä enkelit ovat korkeimmat luodut.

Helvettiin menijöiden uudet ruumiit eivät ole samanlaisia kirkastettuja ruumiita, jotka Kristuksessa loppuun asti kestävät Voittajat saavat.

"Missä Raamatussa sanotaan kenenkään menevän pysyvästi nykyiseen Taivaaseen?"

— Ei niin missään! Nykeiset taivaat ja maa on tulelle talletettu! Raamattu todellakin puhuu uudesta MAASTA ja siitä että taivaat tulee tuhoutumaan.

Ja syytä on huomioida että Raamattu ei puhu mistään yhdestä tietystä taivaasta, vaan Raamattu puhuu taivasta (monikossa!). Rabbiinisen käsityksen mukaan taivaita on seitsemän.

Raamatusta:

"Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]

"Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKKI". " [Ilm.]

"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]

Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]

"MUTTA NYKYISET taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]

"Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]

"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]

"Jeesus meni Taivaaseen valmistamaan asuinsijat Jumalan omilke. Ja nuo asuinsijat laskeutuvat Uuden Jerusalemin mukana Uuden Maan päälle?"

— Ei mennyt valmistamaan niitä taivaaseen... vaan nuo sijat mitä Jeesus valmistaa tulevat Uuteen Jerusalemiin. Eihän Jeesus valmistaisi sijaa minnekään mikä katoaisi kohta pois? Nuo asuinsijat ovat siis Uusi Jerusalem.

"Jumala voi tehdä muitakin kaupunkeja valmiiksi, jotka laskeutuvat Uuden Maan päälle Uuden Jerusalemin ohella?"

Ehei... Uudessa Maassa on vain yksi kaupunki, Uusi Jerusalem - ja sekin on jo valtava. Muita kaupunkeja ei tule eikä tarvita, sillä Jumalan kansa on yhtä ykseydessä, perhe, Jumalan lapsia ja veljiä ja sisaruksia keskenään. Siellä ei ole mitään mikä erottaisi ihmisiä toisistaan ja Jumalasta, kuten merta tai toisia kaupunkeja tai asuinsijoja.

• TAIVAS RAAMATUSSA

Raamattu puhuu itse asiassa useammasta kuin yhdestä taivaasta. Heprean kielessä taivas on monikossa. Siihen kuluu monta eri tasoista taivasta; alkaen ilmakehästä aina Jumalan asumukseen asti. Taivaisiin kuuluu sekä näkyvää että näkymätöntä todellisuutta. Rabbinistisen ajattelutavan mukaan taivaita on seitsemän (kaikki löytyvät myös Raamatusta). Rabbit jaottelevat käsitykset seitsemästä taivaasta jotenkin seuraavaan tapaan:

1. Taivas ”Vilon” on alin taivas eli se mikä tunnetaan ilmakehänä.
        - kreikankielessä on myös omat sanansa alemmalle ilmakehälle ja ylemmälle ilmakehälle (nämä alkukielen sanat romuttavat harhaiset tempaus-tulkinnat)

2. Taivas ”Rakila” on puolestaan taivaan kansi, avaruus, kuu ja tähdet

3. Taivas ”Shehakim” paratiisi, paikka jossa jauhetaan mannaa hurskaille, rabbien käyttämä heprealainen termi

4. Taivas ”Sebol” ylhäinen Jerusalem ja alttari, ne tavataan mm Ilmestyskirjassa

5. Taivas ”Maon” se ymmärretään palvelevien henkien ja enkelten taivaana

6. Taivas ”Machon” lumen ja sateenkaaren varastokammio, lähes sama kuin Rakila ja viittaa siis atmosfääriimme

7. Taivas ”Aravot” siellä asuu oikeus, vanhurskaus, hyveet, elämä ja rauha, viittaa siis Jumalan ominaisuuksiin ja se vastaa lähinnä kuvausta uskovien lopullisesta määränpäästä (Uudet taivaat ja uusi maa)

Jotkut taas ajattelevat että taivaita on kolme (mikä käykin varsin selkeästi ilmi Raamatusta, Paavali (* tai joku Paavalin tuttu) ja Johannes kävivät 3. taivaassa), siinä jaottelussa asia menee näin:

1. Ilmakehä, taivaankansi

2. Avaruus

3. Paratiisi ja Jumalan taivas

Ja Raamatussahan sanotaan myös että Jumala on taivaidenkin yläpuolella. Mutta joka tapauksessa Raamattu puhuu taivaista, ei tästä yhdestä tietystä taivaasta, jonka kirkkoisät toivot kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta, kun halusivat hävittää kristinusko juutalaiset juuret totaalisesti. Juutalaiset eivät uskokkaan mihinkään taivashumpukkiin, vaan he odottavat Jumalan kuningaskuntaa ja Messiian tuomaa kultaista aikaa, joka lopettaa tämän pahan maailmanajan. Juutalaisilla on sitten taas omanlaisensa harharetki tiukkaan laintulkitsemis ja selittämisuskontoon, ja suoranaiseen epäjumalanpalvontaan, mitä tapahtuu esim. Länsimuurilla.

• kolmas-seitsemästä

Paavali sanoo käyneensä itse kolma essa taivaassa, kovinkaan korkealle ei tämä ei siis päässyt jos taivaita on kerran vain seitsemän kappaletta. Tämä kuitenkin selittää sen, miksi myöhemmin kristityt sekoittivat korkeimman taivaan (Aravot) ja paratiisin (Shehakim) keskenään vaikka temppelin (Sebol) kerrotaan sijaitsevan silti paratiisin yläpuolella. Aikamoinen taivasmatka varmaakin on ollut, mistä lie sitten johtunut.

• yksinkertaista

Uuteen maahan pääsevät tulloo Jeesuksen kaltaiseksi, helvettiin menijät eivät.

• PrinssiKotkanKatse

Uus Jerusalem on pääkappale, pääkaupunki. Muualla asuvat kansat vaeltavat sinne juhlapäivinä tai lähettävät delegaationsa edustamaan kyseistä kansaa, jota edustavat. Kun Kkäytän sanaa sinne niin en muista onko kyse vanhasta eli nykyisen tulevausuutemme 1000v valtakunta ajanjaksosta vai pysyvä käytäntö ikuisesti vai sekä että.

Kipua tuntee ruumis helvetissä . Olen kovan hammaskivun aikana aavistanut että jos tätä hammaskivun aikaa kestäisi satunnnaisestikaan silloin tällöin niin olo olisi hirveä. olen kokenut niin kovaa että kaikki ajatukset keskittYvät kipuun eikä lääkkeet auttaneet.Vain uni auttoi.(hammasten kiristyS helvetissä)

• ohhohoo

Oletteko ihan kunnossa? Voin antaa tarvittaessa keskusteluapua, jotta harhanne hellittävät.

• ohoooop

Kunnossa ollaan, mikä on oma tilasi?

• Risti-riita

Matt.22:30. Mark.12:25 "vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa". 1Joh.3:2 "Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen"

• PattayaPattaya
    • RikollisetVastuuseen

Pyydän anteeksi iltapäivälehtien puolesta, että he jatkavat virkamiesten rienausta vuodesta toiseen, vaikka se on väärin. He eivät ymmärrä, että se on sairasta.

Vihanlietsominen voidaan tulkita rikokseksi.

• pilikkuviivaviiva

Ei hyvää päivää

*hakkaa päätä seinään*

• tyhjyyssisälläsikö

Mitä?

Miksi ihmeessä niin teet?

• Haudat.avautuvat.ja

ruumiit ovat samanlaisia eli aika löyhkäinen tuprahdus on odotettavissa.

• SikaJuoksiHomoaKarkuun

Uudet ruumiit on erilaisia. Emme tiedä tarkalleen millaisia. Itse olen mietyinyt onko kikulia silloin enää mutta eipä näitä krhtaa kysyä kovin tarkkaan ihan kaikkia asioita. Mutta älyä tulisi lisää erään arvion mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3006
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2462
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2441
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2121
    5. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      100
      1678
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      236
      1673
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      434
      1572
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1524
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1512
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1309
    Aihe