Ilmainen orja

valmaorja

piika 56, on raatanut yhdeksän vuotta 9 euron päiväpalkalla – "Kun palkkatyöläiset olivat lomalla, hoidin heidänkin työt"

Pitkäaikaistyötön piika kokee kunnan käyttäneen hänen työttömyyttään hyväkseen. – Kerron tarinani, koska yleensä me hyväksikäytetyt pysymme hiljaa ei toivoa työsuhteista pelkkä orjan arvoinrn

KUNTA työllisti piikaihmisen ihan surettaa ilmaiseksi työttömänä, mutta ei huolinut palkkatyöläiseksi.

Sanomien toimitukseen saapuu piika, jolla on nyt mitta täysi. Hän on 56-vuotiaskunnanpitkäaikaistyötön piika on tehnyt vuodesta 2008 lähtien työtä työllistettynä kunnan eri yksiköissä.ilmaiseksi orjana

Viimeisin pesti oli palvelutalo Elsiessä, jossa hän teki kolmipäiväistä työviikkoa yhdeksän euron päiväpalkalla. Viime viikolla työtön sai lähteä, koska esimies oli riidan päätteeksi niin ilmoittanut.

– Olen hoitanut työni hyvin, ei minua muuten olisi pidetty hommissa näin kauan, ei tarpeeksi hyvin että olisi saannut työsuhteen

– Vuodesta 2008 lähtien minulle on lupailtu oikeaa palkkatyötä ja annettu ymmärtää, että sellainen on tulossa. Ei vain koskaan tullut.

Hän kokee paikanneensa työpanoksellaan palkkatyöläisiä ja tulleensa hyväksikäytetyksi. Lomaa piika kertoo saaneensa pitää muutaman viikon vuodessa.ilman lomara

– Kun muut olivat lomilla, minä hoidin heidänkin töitään. Minulle ei vain maksettu oikeaa palkkaa.

Ilmeisesti minut vain halutaan pitää työttömänä"



– Olin sen jälkeen kuusi vuotta työttömänä, kunnes kunta työllisti minut pitkäaikaistyöttömänä.

Toiveistaan, yrityksistään ja odotuksistaan huolimatta hän ei ole saanut vakituista työpaikkaa kunnalta, eikä muualtakaan. Työtä hän haluaisi tehdä ja saada tekemästään työstä ansaitun toimeentulon. 9 euron pestin saa kunnalta

– Ilmeisesti minut vain halutaan pitää työttömänä.

Näen jatkuvasti nälkää, koska rahani eivät riitä ruokaan"

piika saa työttömänä yksineläjänä tukia ja korvauksia sen verran, että hänelle jää kuukaudessa käyttöönsä noin 400 euroa. Siitä summasta piika kertoo maksavansahygieniatuotteet, vaatteet, lääkkeet ja ruuan.

– Näen jatkuvasti nälkää, koska rahani eivät riitä ruokaan, piika sanoo.

– Kunta heittää ruokaa roskiin kuin antaa meille köyhille. olen omin silmin laitoskeittiöissä nähnyt lukemattomat kerrat.

Hän odottaa sosiaalitoimen päätöstä harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta.

olen saanut ruoka-apukassin Seurakunta antaa 20 euron ostolapun ruokakauppaan

Kohdellaanko työttömiä Suomessa oikeudenmukaisesti? ihmisarvoa alentavana työpaikkoja ilman työsopimusta
Ei
92% (5998 ääntä)
Kyllä
8% (513 ääntä)
Ääniä yhteensä: 6511

TYÖTTÖMILLE JÄRJESTETTÄVÄT TOIMENPITEET

Työllistäminen

Työllistäminen tarkoittaa viranomaisten tekemää työttömän työnsaantia edistävää toimenpidettä.

Työllistämistoimenpiteen kohteeksi joutuvat henkilöt, jotka eivät työllisty omin avuin. Työvoimatoimisto voi maksaa työnantajalle työllistämistukea korvaukseksi laskeneesta työkyvystä.

Yleisiä työllistämispaikkoja ovat erilaiset yhdistykset, yhteisöt, kunnan sekä valtion toimipaikat. Uutena työllistämiskohteena ovat tulleet sosiaaliset yritykset, joille myönnetään palkkatukea pitkäaikaistyöttömien ja vajaakuntoisten työllistämiseen.


PIIKA kirjoitti tilanteestaan yleisönosastolle nimimerkillä Ainoa hyväksikäytetty työtön?. Toimitus pyysi hänen nimimerkillä julkaistuun kirjoitukseensa vastineen kunnalta.
– Jokaiseen hakijaan suhtaudutaan mahdollisena työntekijänä ja rekrytoinnin kuluessa teemme kokonaisarvioinnin, jossa painotamme henkilön osaamista, kokemusta ja pätevyyttä tehtävään

– Me emme tarkista onko henkilö työtön vai työssäoleva hakiessaan meille. Jokainen rekrytointi on oma ainutkertainen tapahtuma ja kussakin rekrytoinnissa hakeneet ovat toistensa kanssa hakemassa yhtä tehtävää.

Henkilöstöpäällikkö pahoitteli, että yhteen tehtävään voidaan valita yksi hakija, joten valitettavasti hyviäkin hakijoita jää rekrytoimatta

LIEKSASSA TOIMII ORJAPALVELU TE-TOIMISTO PITÄÄ HUOLEN KAIKILLE EI TYÖSUHTEITA VAAN 9 EURON ORJAPALVELUA. VAIKKA TE-TOIMISTOSSA ON TYÖPAIKKOJA TARJOLLA KOULUTUS JA TYÖVAATIMUKSET EI RIITÄ TYÖTEHTÄVIIN
minulta ansiosidonnainen päiväraha päättyi vuonna 1995 en ole saannut työsuhteita olisi halunut kouluttaa te toimisto eväsi ei kauppakoululla pääse kuin tunkiohommiin

12

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitul-päähä

      Pääsikö piika valtakunnan tulokuningattarien listalle?

      • operaer

        Piika on tulokuningatar 9 eurolla päivä/ neljä viikkoa 144 kunnat käyttävät työttömyyttä hyväkseen siinä työllistyy aikuissosiaalityö työvalmentaja piikaa ja vanhaa poikaa elvytetään elämänhallinnan saloja joka päiväisessä elämässä. suurin osa on yhksinäisiä ilmais työssä ja toimeentulotuki asiakkaana veronpalautukset viedään silmien edestä kela pitää huolen köyhien rahoista


    • yuyfgxyguygusyy

      Asiassa on yksi hyväpuoli, matujen ei tervitse tehdä pelletöitä? Riittää kun matu saa muutaman lämpimän ruuan päivässä, sekä päivärahaa ja muita virikkeitä ettei radikalisoidu! Koskahan joku suomalainen päähänpotkittu radikalisoituu ja pistää tuulemaan politikkoja kohtaan? Ihmetellä täytyy suomalaisten pitkäpinnaisuutta!

    • tyhjätaskuu

      Joulu saapuu Kelaan ja sossuu veronpalautukset maksetaan 5.12 viranomaiset on köyhien kintereillä olisin halunut ostaa valot ja renkaat polkupyörää muutakin korjaamista löytyy eipä onnistu katsotaa matka on lyhyt asioida kaupoissa 2 km ei ole pitkä matka kävellä et tarvitse polkupyörää
      köyhällä ei saa olla veronpalautuksia käytössä eikä ihmisarvoista joulua tämä edistää syrjäytymistä

    • kaikki.muu.viedään

      Onneksi köyhät saa syrjäytyä, syrjäytymistä ne ei voi riistää!

      • PAKELOUTI

        KUNTOUTTAVA Työtoimintaan osallistuminen ei ole lupaus työpaikasta, vaikka hoitaisi hommansa kuinka hyvin. eikä lupausta tule koskaan työttömälle oikeasta työpaikasta, työsuhteesta tulevaisuudessa ovat orjia työpankosellaan siunsoten sosiaalityötekijät holhoavat orjuuden toteuttamista. TYÖTTÖMIEN PITÄÄ YMMÄRTÄÄ EI TOIVOA TYÖPAIKASTA


    • senhän-arvaa
    • Nointollojaookkaan

      Aloitus taas niin höpö höpöä.Tavallista tyhmempi piika.

    • porvarin.kutaleille

      Niimpä niin, totuuden kertominenhan se on sitä tyhmyyttä, eli kannatta elää ennemmin valheessa!

    • Aloittaja otti esiin asian, joka on valitettavasti totta täälläkin osassa Suomea.

    • lkoujm

      Orjia käytetään hyväksi on tuottavaa bisneshommaa paljonko on tuottoa kertynyt kuntouttavan työtoiminnan orjista maahanmuuttajat ovat bisnestä näillä rikastuu

    • tukiviidakko

      Ennen oli piiat ja rengit ison talon isännillä töissä ruokapalkalla ja ruokakin oli mitä isäntäperheeltä jäi tähteeksi. Nämä työntekijät nostivat suuret tilat loistoonsa,mutta sitten ilmaisen työn tekijät kyllästyivät ja valtio tuli apuun ammentamalla erilaisia tukia,kun tilat piti koneistaa työntekijöiden puutteen vuoksi. Pitihän sitä varmaan metsiäkin myydä,kun uudet talot ja navetat piti tehdä,jos meinasi emännän tilalle saada,rengeille ja piioille riitti ennen huonommatkin suojat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe