piika 56, on raatanut yhdeksän vuotta 9 euron päiväpalkalla – "Kun palkkatyöläiset olivat lomalla, hoidin heidänkin työt"
Pitkäaikaistyötön piika kokee kunnan käyttäneen hänen työttömyyttään hyväkseen. – Kerron tarinani, koska yleensä me hyväksikäytetyt pysymme hiljaa ei toivoa työsuhteista pelkkä orjan arvoinrn
KUNTA työllisti piikaihmisen ihan surettaa ilmaiseksi työttömänä, mutta ei huolinut palkkatyöläiseksi.
Sanomien toimitukseen saapuu piika, jolla on nyt mitta täysi. Hän on 56-vuotiaskunnanpitkäaikaistyötön piika on tehnyt vuodesta 2008 lähtien työtä työllistettynä kunnan eri yksiköissä.ilmaiseksi orjana
Viimeisin pesti oli palvelutalo Elsiessä, jossa hän teki kolmipäiväistä työviikkoa yhdeksän euron päiväpalkalla. Viime viikolla työtön sai lähteä, koska esimies oli riidan päätteeksi niin ilmoittanut.
– Olen hoitanut työni hyvin, ei minua muuten olisi pidetty hommissa näin kauan, ei tarpeeksi hyvin että olisi saannut työsuhteen
– Vuodesta 2008 lähtien minulle on lupailtu oikeaa palkkatyötä ja annettu ymmärtää, että sellainen on tulossa. Ei vain koskaan tullut.
Hän kokee paikanneensa työpanoksellaan palkkatyöläisiä ja tulleensa hyväksikäytetyksi. Lomaa piika kertoo saaneensa pitää muutaman viikon vuodessa.ilman lomara
– Kun muut olivat lomilla, minä hoidin heidänkin töitään. Minulle ei vain maksettu oikeaa palkkaa.
Ilmeisesti minut vain halutaan pitää työttömänä"
– Olin sen jälkeen kuusi vuotta työttömänä, kunnes kunta työllisti minut pitkäaikaistyöttömänä.
Toiveistaan, yrityksistään ja odotuksistaan huolimatta hän ei ole saanut vakituista työpaikkaa kunnalta, eikä muualtakaan. Työtä hän haluaisi tehdä ja saada tekemästään työstä ansaitun toimeentulon. 9 euron pestin saa kunnalta
– Ilmeisesti minut vain halutaan pitää työttömänä.
Näen jatkuvasti nälkää, koska rahani eivät riitä ruokaan"
piika saa työttömänä yksineläjänä tukia ja korvauksia sen verran, että hänelle jää kuukaudessa käyttöönsä noin 400 euroa. Siitä summasta piika kertoo maksavansahygieniatuotteet, vaatteet, lääkkeet ja ruuan.
– Näen jatkuvasti nälkää, koska rahani eivät riitä ruokaan, piika sanoo.
– Kunta heittää ruokaa roskiin kuin antaa meille köyhille. olen omin silmin laitoskeittiöissä nähnyt lukemattomat kerrat.
Hän odottaa sosiaalitoimen päätöstä harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta.
olen saanut ruoka-apukassin Seurakunta antaa 20 euron ostolapun ruokakauppaan
Kohdellaanko työttömiä Suomessa oikeudenmukaisesti? ihmisarvoa alentavana työpaikkoja ilman työsopimusta
Ei
92% (5998 ääntä)
Kyllä
8% (513 ääntä)
Ääniä yhteensä: 6511
TYÖTTÖMILLE JÄRJESTETTÄVÄT TOIMENPITEET
Työllistäminen
Työllistäminen tarkoittaa viranomaisten tekemää työttömän työnsaantia edistävää toimenpidettä.
Työllistämistoimenpiteen kohteeksi joutuvat henkilöt, jotka eivät työllisty omin avuin. Työvoimatoimisto voi maksaa työnantajalle työllistämistukea korvaukseksi laskeneesta työkyvystä.
Yleisiä työllistämispaikkoja ovat erilaiset yhdistykset, yhteisöt, kunnan sekä valtion toimipaikat. Uutena työllistämiskohteena ovat tulleet sosiaaliset yritykset, joille myönnetään palkkatukea pitkäaikaistyöttömien ja vajaakuntoisten työllistämiseen.
PIIKA kirjoitti tilanteestaan yleisönosastolle nimimerkillä Ainoa hyväksikäytetty työtön?. Toimitus pyysi hänen nimimerkillä julkaistuun kirjoitukseensa vastineen kunnalta.
– Jokaiseen hakijaan suhtaudutaan mahdollisena työntekijänä ja rekrytoinnin kuluessa teemme kokonaisarvioinnin, jossa painotamme henkilön osaamista, kokemusta ja pätevyyttä tehtävään
– Me emme tarkista onko henkilö työtön vai työssäoleva hakiessaan meille. Jokainen rekrytointi on oma ainutkertainen tapahtuma ja kussakin rekrytoinnissa hakeneet ovat toistensa kanssa hakemassa yhtä tehtävää.
Henkilöstöpäällikkö pahoitteli, että yhteen tehtävään voidaan valita yksi hakija, joten valitettavasti hyviäkin hakijoita jää rekrytoimatta
LIEKSASSA TOIMII ORJAPALVELU TE-TOIMISTO PITÄÄ HUOLEN KAIKILLE EI TYÖSUHTEITA VAAN 9 EURON ORJAPALVELUA. VAIKKA TE-TOIMISTOSSA ON TYÖPAIKKOJA TARJOLLA KOULUTUS JA TYÖVAATIMUKSET EI RIITÄ TYÖTEHTÄVIIN
minulta ansiosidonnainen päiväraha päättyi vuonna 1995 en ole saannut työsuhteita olisi halunut kouluttaa te toimisto eväsi ei kauppakoululla pääse kuin tunkiohommiin
Ilmainen orja
12
208
Vastaukset
- vitul-päähä
Pääsikö piika valtakunnan tulokuningattarien listalle?
- operaer
Piika on tulokuningatar 9 eurolla päivä/ neljä viikkoa 144 kunnat käyttävät työttömyyttä hyväkseen siinä työllistyy aikuissosiaalityö työvalmentaja piikaa ja vanhaa poikaa elvytetään elämänhallinnan saloja joka päiväisessä elämässä. suurin osa on yhksinäisiä ilmais työssä ja toimeentulotuki asiakkaana veronpalautukset viedään silmien edestä kela pitää huolen köyhien rahoista
- yuyfgxyguygusyy
Asiassa on yksi hyväpuoli, matujen ei tervitse tehdä pelletöitä? Riittää kun matu saa muutaman lämpimän ruuan päivässä, sekä päivärahaa ja muita virikkeitä ettei radikalisoidu! Koskahan joku suomalainen päähänpotkittu radikalisoituu ja pistää tuulemaan politikkoja kohtaan? Ihmetellä täytyy suomalaisten pitkäpinnaisuutta!
- tyhjätaskuu
Joulu saapuu Kelaan ja sossuu veronpalautukset maksetaan 5.12 viranomaiset on köyhien kintereillä olisin halunut ostaa valot ja renkaat polkupyörää muutakin korjaamista löytyy eipä onnistu katsotaa matka on lyhyt asioida kaupoissa 2 km ei ole pitkä matka kävellä et tarvitse polkupyörää
köyhällä ei saa olla veronpalautuksia käytössä eikä ihmisarvoista joulua tämä edistää syrjäytymistä - kaikki.muu.viedään
Onneksi köyhät saa syrjäytyä, syrjäytymistä ne ei voi riistää!
- PAKELOUTI
KUNTOUTTAVA Työtoimintaan osallistuminen ei ole lupaus työpaikasta, vaikka hoitaisi hommansa kuinka hyvin. eikä lupausta tule koskaan työttömälle oikeasta työpaikasta, työsuhteesta tulevaisuudessa ovat orjia työpankosellaan siunsoten sosiaalityötekijät holhoavat orjuuden toteuttamista. TYÖTTÖMIEN PITÄÄ YMMÄRTÄÄ EI TOIVOA TYÖPAIKASTA
- senhän-arvaa
Katsokaas politikkojen tuloja? Ei ihmekkään jos tavallisen pienituloisen elämä ei niitä kiinnosta!
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711012200502120_pi.shtml - Nointollojaookkaan
Aloitus taas niin höpö höpöä.Tavallista tyhmempi piika.
- porvarin.kutaleille
Niimpä niin, totuuden kertominenhan se on sitä tyhmyyttä, eli kannatta elää ennemmin valheessa!
Aloittaja otti esiin asian, joka on valitettavasti totta täälläkin osassa Suomea.
- lkoujm
Orjia käytetään hyväksi on tuottavaa bisneshommaa paljonko on tuottoa kertynyt kuntouttavan työtoiminnan orjista maahanmuuttajat ovat bisnestä näillä rikastuu
- tukiviidakko
Ennen oli piiat ja rengit ison talon isännillä töissä ruokapalkalla ja ruokakin oli mitä isäntäperheeltä jäi tähteeksi. Nämä työntekijät nostivat suuret tilat loistoonsa,mutta sitten ilmaisen työn tekijät kyllästyivät ja valtio tuli apuun ammentamalla erilaisia tukia,kun tilat piti koneistaa työntekijöiden puutteen vuoksi. Pitihän sitä varmaan metsiäkin myydä,kun uudet talot ja navetat piti tehdä,jos meinasi emännän tilalle saada,rengeille ja piioille riitti ennen huonommatkin suojat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129066Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883652- 202113
- 831302
- 271115
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661102- 751100
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791075- 551033
- 66982