Yksinkertaisen ovela ja osaa tehdä rahaa. Juutalaisnimien listasta löytyy Rostedt suoraan eikä minkään sivuoven kautta.
Onko Jethro juutalainen?
23
9246
Vastaukset
Ei kai, mahtaa olla kristitty ihmelapsi, osaa taikoa rahaa, niinkuin jeesus leipää.
"Jetro (hepr. יתרו; myös muodoissa Jethro tai Jitro) on heprealaista alkuperää oleva miehen etunimi. Jetro tarkoittaa ylhäistä, korkeaa, korkea-arvoista, huomattavaa, etevää, erinomaista ja verratonta. Nimi juontuu Raamatusta, jossa esiintyy Mooseksen appi ja Midianin pappi nimeltään Jetro. "
Nimellä saattaa olla väliä jos tahtoo lapsestaan etevän, erinomaisen tai verrattoman.- bskfdhf
Ei ole.
- beethooven
jokos tee juntti pojat olette rehdille ja reilulle Jethrollekin kateellisia viissiinkin taas niin nääs.
- Anonyymi
Oli rehti???
- JotainTolkkuaHei
Kristityillä on jo kauan ollut tapana kastaa lapsilleen raamatullisia nimiä. Tämä juontaa siltä ajalta kun katolilainen / luterilainen kristinusko tuli Suomeen (toisinkuin ruotsalaiset "historiankirjoittajat" ovat Suomen historiaksi väsänneet. Esim. itäinen, ortodoksinen usko oli jo monta vuosisataa aiemmin vaikuttanut Suomemme alueilla).
Suomalaisilla oli tuolloin - ja monilla edelleenkin - luontoaiheiset, "pakanalliset" nimet. Katolinen ja sittemmin luterilainen kirkko päätti poistattaa moisen hapatuksen ja lapsille alettiin antaa Raamatusta tuttuja nimiä. Jos siis jossain on vaikuttanut esim. henkilö nimeltä Mooses Jetrotin poika Koistinen, tämä ei ole merkki siitä, että esim. Koistiset olisivat yksi "kadonneisiin Israelin heimoihin" kuulunut juutalainen suku!
Aikoinaan, ennenkuin tulin lukeneeksi tarkemmin, nk. juutalaisten nimien lista "avotaynu", eli "isämme", sisältää muidenkin kuin juutalaisjuuristen nimiä. Avotaynyn tekijät nimittäin tekivät sen virheen, että olettivat Venäjältä, Suomen autonomiasta USA:han lähteneiden nimien listan käsittäneen muka ainoastaan juutalaisten nimiä. Avotaynyssa on siis paljon ihan tavallisten suomalaisten Amerikkaan lähtijöiden nimiä, sekaisin aitojen juutalaisnimien kanssa. Tämä seikka mainitaan selvästi avotaynyn etusivulla jos viitsii lukea, eikä heti kiljua esim, että hei me Mäkiset ollaan juutalaisia!
Mitä tulee Jethro R:iin, ei kuulu muille kuka tai mikä hän on. Tällaiset julkisessa mediassa esitetyt oletukset ja ääneen lausumiset voivat olla vahingollisia mainituille henkilöille, ovat ne totta tai eivät.
Jos jollain juutalaisella on jokin nimi, tämä ei samalla todista, että kaikki sen nimiset olisivat juutalaistaustaisia. Jos jossain joku Virtanen on esim. kääntynyt juutalaisuuteen, tämä ei ole merkki siitä, että kaikki Virtaset olisivat juutalaisia. Samoin on nimen Rostedt kohdalla.
.- drrredfrrr
Tässä tapauksessa molemmat nimet ovat juutalaisia ja niin kuin mainitsin Rostedt on selvä juutalaisnimi toki voi olla ei-juutalaisiakin Rostedt nimisiä, turha siitä on jauhaa.
- llplplplplpllp
Avotainua kun tutkii niin tajuaa jokainen täysipäinen kuinka asia menee.Rostedt ja muutama sinne päin löytyy : puolan, juutalaisten,saksanjuutalaisten ja myös Venäjän nimistöstä.
Jotkut juutalaiset ovat sen nimisiä suoraan. Jos Jethron isälinja on juutalaista hän on geneettisesti juutalainen.Toki nimi on voitu muuttaa saksalaisjuutalaiseksi myöhemmin kun lehmien lukumäärä on kasvanut ja rikastuminen on alkanut.
- Poisnurjuus
Mikä pakonomainen mielleyhtymiä sinulla on eristää ja merkitä kaikki eri seuroihin. Oletko natsi. Emme elä enää toista maailman sotaa. Anna olla rauhassa.
- Ben-Kahjola
Outoa leimaamista. Rasismia?
- Yksinkertaisesti
Jethro on syntynyt JethroTull yhtyeen aikakaudella. Voihan vanhemmat olla faneja.
- Uskoltani.suomalainen
Nimenomaan. Enkä ole ikinä törmännyt juutalaisiin Rostedteihin, niin paljon kuin olen judeja tuntenutkin.
Omassa sukutaulussani on paljon nimiä, jotka löytyvät avotaynusta ja joita on siis myös juutalaisilla. En kuitenkaan päättele olevani joka suunnaltani juutalainen, vaan tiedän varmuudella tätä jengiä löytyvän ainakin vain yhdestä sukuni kantavanhemmista. Tähän tietoon ei ole johtanut sukunimi vaan suvun oma, perimätietona kulkenut kertomus juuristamme.
Esim. saksalaisperäisissä nimissä jota myös Rostedt käsittääkseni edustaa voi siis löytyä sekä että: sekä kantasaksalaisia, että juutalaisia. Ja vaikka suvussa, jossain kaukaisuudessa olisi ollut joku juutalainenkin esivanhempi, tämä ei tee henkilöstä juutalaista, jos hänessä pääosin on jotain muuta, kuten suomalaista, ruotsalaista, venäläistä tai esim. saksalaista juurta.
Hän on sitä, mitkä hänen etniset juurensa enimillään ovat, tai sitä, mihin uskoon ja kulttuuriin hänet on kotona kasvatettu ja mitä uskoa, kansaa ja kulttuuria hän itse tunnustaa.
Itse tunnustaudun suomalaiseksi, puhun kotikielenäni suomea, elän aitosuomalaisen kulttuurin mukaisesti. Vaikkakin uskoltani luterilaisena, myös vanha suomalaispakanuus elää piilevänä ajatustavoissani, sekä kulttuurissani jota vaalin. Tiedän, että minulla on mitä ilmeisimmin myös saksalaisia juuria, mahdollisesti venäläisiäkin, mutta tästä ei ole suoraa näyttöä. Juutalaisia juuriani kunnioitan ainoastaan näiden,mahd. n. päälle kahdensadan vuoden takaisten esivanhempieni historian kautta, samaten kuin vaalin monia muita juuriani, tietäen, että olen tämän päivän kooste näistä kaikista.
. - LopettakaaHöpötys
Uskoltani.suomalainen kirjoitti:
Nimenomaan. Enkä ole ikinä törmännyt juutalaisiin Rostedteihin, niin paljon kuin olen judeja tuntenutkin.
Omassa sukutaulussani on paljon nimiä, jotka löytyvät avotaynusta ja joita on siis myös juutalaisilla. En kuitenkaan päättele olevani joka suunnaltani juutalainen, vaan tiedän varmuudella tätä jengiä löytyvän ainakin vain yhdestä sukuni kantavanhemmista. Tähän tietoon ei ole johtanut sukunimi vaan suvun oma, perimätietona kulkenut kertomus juuristamme.
Esim. saksalaisperäisissä nimissä jota myös Rostedt käsittääkseni edustaa voi siis löytyä sekä että: sekä kantasaksalaisia, että juutalaisia. Ja vaikka suvussa, jossain kaukaisuudessa olisi ollut joku juutalainenkin esivanhempi, tämä ei tee henkilöstä juutalaista, jos hänessä pääosin on jotain muuta, kuten suomalaista, ruotsalaista, venäläistä tai esim. saksalaista juurta.
Hän on sitä, mitkä hänen etniset juurensa enimillään ovat, tai sitä, mihin uskoon ja kulttuuriin hänet on kotona kasvatettu ja mitä uskoa, kansaa ja kulttuuria hän itse tunnustaa.
Itse tunnustaudun suomalaiseksi, puhun kotikielenäni suomea, elän aitosuomalaisen kulttuurin mukaisesti. Vaikkakin uskoltani luterilaisena, myös vanha suomalaispakanuus elää piilevänä ajatustavoissani, sekä kulttuurissani jota vaalin. Tiedän, että minulla on mitä ilmeisimmin myös saksalaisia juuria, mahdollisesti venäläisiäkin, mutta tästä ei ole suoraa näyttöä. Juutalaisia juuriani kunnioitan ainoastaan näiden,mahd. n. päälle kahdensadan vuoden takaisten esivanhempieni historian kautta, samaten kuin vaalin monia muita juuriani, tietäen, että olen tämän päivän kooste näistä kaikista.
.Ja vaikkakin hänellä on kulkenut nimi, Rostedt isältä pojalle, hänellä on myös muun nimisiä sukulaisia ja juuria. Yksi nimi ei vielä kerro mitä koko ihminen on. Kaikki muut voivat olla Möttösiä, Virtasia, ym.
. Uskoltani.suomalainen kirjoitti:
.Muistaakseni sanoit kerran, että Venäjän bolsevikit olivat juutalaisia. Itkit silloin tsaarin kuolemaa.
" Suomelle itsenäisyyden myönsi Venäjällä valtaan noussut bolševikkihallinto."
Suomen itsenäisyys on siis juutalaisten ansiota.fari.g kirjoitti:
Muistaakseni sanoit kerran, että Venäjän bolsevikit olivat juutalaisia. Itkit silloin tsaarin kuolemaa.
" Suomelle itsenäisyyden myönsi Venäjällä valtaan noussut bolševikkihallinto."
Suomen itsenäisyys on siis juutalaisten ansiota.Näinkö se meni ?
- PahaKristittytär
fari.g kirjoitti:
Näinkö se meni ?
En ole koskaan väittänyt, että KAIKKI bolshevikit olivat juutalaisia, vaan että juutalaisilla oli siinä vahva vaikutus. Olkoon sitten niin, että kiitos myös Venäjän juutalaisille itsenäisestä Suomesta.
Tosin emme paremmin asiaan perehtymättä tiedä ketkä bolshevikeista kannattivat itsenäistä Suomea, ketkä eivät, mutta kiitetään nyt juutalaisia tästäkin, ettei pahaa luterilaista rasistiksi tässäkin asiassa perättömästi syytetä. Tosin haukutaan ihan muutoin, kirjoitti hyvää tai pahaa, joten tässä kohdin olenkin antanut nk. kynäni lentää.
Ja kiitos myös Suomen juutalaisille jotka viime sodassa taistelivat itsenäisen Suomen puolesta, antaen myös omalta osaltaan haavottuneiden ja kaatuneiden uhrinsa.
Sotaan osallistui ilmeisesti myös jokunen Suomen muslimi, sekä pari romania. Kiitos myös heille, Mansku itse taisi olla homo, transu tai jotain sen tapaista, eli hintsaanot johtivat taisteluamme kunniakkaaseen voittoonsa, eli tulimme sodassa toiseksi ja menetimme Karjalan. Jota NL ei suinkaan vallannut, vaan se sodan jälkeen YK:n päätöksellä pakkoluovutettiin takaisin Venäjä / Neuvostoliitolle.
Haavisto seuraavaksi presidentiksi, niin loputkin Suomesta palautetaan Äiti Venäjän helmaan!
. PahaKristittytär kirjoitti:
En ole koskaan väittänyt, että KAIKKI bolshevikit olivat juutalaisia, vaan että juutalaisilla oli siinä vahva vaikutus. Olkoon sitten niin, että kiitos myös Venäjän juutalaisille itsenäisestä Suomesta.
Tosin emme paremmin asiaan perehtymättä tiedä ketkä bolshevikeista kannattivat itsenäistä Suomea, ketkä eivät, mutta kiitetään nyt juutalaisia tästäkin, ettei pahaa luterilaista rasistiksi tässäkin asiassa perättömästi syytetä. Tosin haukutaan ihan muutoin, kirjoitti hyvää tai pahaa, joten tässä kohdin olenkin antanut nk. kynäni lentää.
Ja kiitos myös Suomen juutalaisille jotka viime sodassa taistelivat itsenäisen Suomen puolesta, antaen myös omalta osaltaan haavottuneiden ja kaatuneiden uhrinsa.
Sotaan osallistui ilmeisesti myös jokunen Suomen muslimi, sekä pari romania. Kiitos myös heille, Mansku itse taisi olla homo, transu tai jotain sen tapaista, eli hintsaanot johtivat taisteluamme kunniakkaaseen voittoonsa, eli tulimme sodassa toiseksi ja menetimme Karjalan. Jota NL ei suinkaan vallannut, vaan se sodan jälkeen YK:n päätöksellä pakkoluovutettiin takaisin Venäjä / Neuvostoliitolle.
Haavisto seuraavaksi presidentiksi, niin loputkin Suomesta palautetaan Äiti Venäjän helmaan!
.Suomi kuului Venäjän ruhtinaskuntaan kuten Karjalakin, miten se siis menetettiin ?
Ei se edes kuulunut meille, paitsi heimomielessä.
Mannerheimillä oli suur-Suomi haaveet ja bolsevikkiviha.
- Ravistettavaomaskakas
Turussa lepää kaikki viisaus.
Jetro oli Mooseksen appi, ja Midianin pappi.
- looooooooooook
Jetro on myös Rostedt ja nimeltään juutalainen/saksalainen
No entäs sitten ?
Trotski oli ihan oikeasti juutalainen ja allekirjoitti Suomen itsenäisyyden tunnustamisasiakirjan Venäjän bolsevikihallinnossa ollessaan , yhdessä Leninin kanssa.
Muut maat eivät suostuneet tunnustamaan ennenkuin Venäjä tunnustaa.- Anonyymi
Kyllä Jetro on Romani. On se niin kova kauppamies
- Anonyymi
Tuollaista höpökauppaa osaa apinakin tehdä-tosin kovaa työtä sekin on lähes joka päivä täytyy yrittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949