Ekumenia adventistien kanssa

YhdistäväEkumenia

Miksi adventistit pitävät sunnuntaita ja Joulua pakanallisina viikonpäivinä?
Miksi helluntalaiset tekevät ekumeniaa adventistien kanssa?

39

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beethooven

      Seitsemännen päivän adventistit ovat yleensä rehellistä ja raitista porukkaa havaintojeni mukaan viimeiset n. 60 vuotta.

      • moozart

        Olivatko 70 vuotta sitten epärehellisiä juoppoja?


    • Jabin

      Olen miettinyt itsekin sitä, miksi hellarit tuossa kaupungillakin ovat yhteydessä adventisteihin. Ovathan hellarit adventistien mukaan matkalla kadotukseen, tai siihen heidän opin haihtumiseen.
      Tämä palsta on todella avannut silmäni. En ole löytänyt täältä yhtään rehellistä adventistia.
      Aiemmin suhtauduin adventisteihin neutraalisti, mutta nyt ymmärrän ettei heidän oppinsa ole kristillinen. Vaikka tosin heidän joukossaan saattaa olla kristittyjä.

      • 1234567---

        On tuttuja itsellänikin, niin Helluntailaisissa kuin Vapaakirkkosissakin. En pyri riitelemään heidän kanssaan henkilökohtaisessa elämässä.
        Kotonamme kävi usein aikoinaan vanha helluntailainen mies. Erään kerran kun hän tuli kylään, hän siunasi pienen poikamme, joka on jo aikuiseksi ja isäksi tullut.

        Mikä on harhaa, niin se on harhaa. Asiat riitelevät usein.


      • advariveli

        Niinkuin sanoit, ei kaikki advarit ole saman laisia. Lievstuoreella Hellarit ja advarit vierailevat jatkuvasti toistensa luona, ja pitävät saarnoja. Samaa olen kuulut muissakin paikoissa. Itseläni on monia veljiä ja sisaria Hellareissa vaikka olen advari. Me siunaamme toisiamme emmekä riitele. Siunausta kaikille kyllä Jeesus on hyvä!!!


      • Ei ole järkevää tehdä päätöstä adventisteista tämän palstan perusteella, yhtä vähää kuin hellareistakaan. Tällä palstalla kun ei adventisteja juuri ole.


    • Koska missään kohtaa Raamattua meidän ei käsketä viettää joulua eikä sunnuntaita. Jumala pyhitti sapatinpäivän jo luomisviikolla, siksi sapatti on pyhä. Jumala ei milloinkaan pyhittänyt joulua eikä sunnuntaita, siksi ne eivät ole pyhiä.

      • capiche

        Ei sotkeuduta lillukanvarsiin. Raamatussa sanotaan, että Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä. Siellä ei tosiaankaan kerrota mikä viikonpäivä silloin oli, koska kalenteria ei ollut edes olemassa. Lepopäivä on tärkein, ei se milloin sitä vietetään.

        Meidän kalenterimme viikko alkaa maanantaista ja päättyy sunnuntaihin. Ja sen vuoksi kristillinen maailma on pitänyt kalenterin seitsemättä päivää, eli sunnuntaina Jumalan tarkoittamana lepopäivänä.

        Sana pyhittää tarkoittaa erottaa. Erotetaan siis tietyt päivät vuodesta lepo- ja juhlapäiviksi, jolloin muistellaan esim. tiettyjä asioita. Pyhittäminen ei tarkoita tässä yhteydessä, että sitä päivää itsessään pitäisi palvoa. Tai Luoja paratkoon syyllistää ihmistä, joka lepää esim. työnsä vuoksi jonain toisena päivänä.

        Kaikki päivistä kiistelijät ovat yhtä väärässä. Juhlapäivät ovat sopimuskysymyksiä. Tuhansia vuosia vanhoja eri ajanlaskun aikaisia tapahtumia ei voi tarkalleen ajoittaa. Siispä kristikunta päätti esim. juhlia joulua Kristuksen syntymäjuhlana. Asian ydinhän on muistaa kiitollisuudella sitä, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan.


      • capiche kirjoitti:

        Ei sotkeuduta lillukanvarsiin. Raamatussa sanotaan, että Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä. Siellä ei tosiaankaan kerrota mikä viikonpäivä silloin oli, koska kalenteria ei ollut edes olemassa. Lepopäivä on tärkein, ei se milloin sitä vietetään.

        Meidän kalenterimme viikko alkaa maanantaista ja päättyy sunnuntaihin. Ja sen vuoksi kristillinen maailma on pitänyt kalenterin seitsemättä päivää, eli sunnuntaina Jumalan tarkoittamana lepopäivänä.

        Sana pyhittää tarkoittaa erottaa. Erotetaan siis tietyt päivät vuodesta lepo- ja juhlapäiviksi, jolloin muistellaan esim. tiettyjä asioita. Pyhittäminen ei tarkoita tässä yhteydessä, että sitä päivää itsessään pitäisi palvoa. Tai Luoja paratkoon syyllistää ihmistä, joka lepää esim. työnsä vuoksi jonain toisena päivänä.

        Kaikki päivistä kiistelijät ovat yhtä väärässä. Juhlapäivät ovat sopimuskysymyksiä. Tuhansia vuosia vanhoja eri ajanlaskun aikaisia tapahtumia ei voi tarkalleen ajoittaa. Siispä kristikunta päätti esim. juhlia joulua Kristuksen syntymäjuhlana. Asian ydinhän on muistaa kiitollisuudella sitä, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan.

        Raamatussa kerrotaan mikä viikonpäivä oli sapatti. Se oli viikon seitsemäs päivä. Juutalaiset ovat maailman luomisesta asti pyhittäneet viikon seitsemännen päivän. Ei ole mahdollista, että miljoonapäinen kansa, joka kuolemantuomion uhalla vietti sapattia aina viikon seitsemäs päivä, olisi jossakin vaiheessa historiaa kollektiivisesti mokannut ja viettänyt sapattia vahingossa vääränä päivänä. Koska koko juutalainen kansa tänä päivänä viettää sapattia lauantaina, tiedämme varmasti, että viikon seitsemäs päivä on lauantai.

        Sunnuntaista tehtiin viikon seitsemäs päivä kalenteriimme vasta vuonna 1973. Tätä ennen ei kirkolle ollut mikään ongelma viettää sunnuntaita pyhä päivänään, vaikka se ei viikon seitsemäs päivä ollutkaan. Sunnuntaista tehtiin kirkon päätöksellä pyhäpäivä, sitä ei koskaan perusteltu millään Raamatun kohdalla.

        Raamatussa meidän käsketään pyhittää viikon seitsemäs päivä, eli lauantai. Missään kohtaa Raamattua ei meitä käsketä viettää jotakin muuta päivää pyhäpäivänä, vaan viikon seitsemättä päivää. Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän jo luomisviikolla, siksi sapatti on pyhä. Sunnutaita ei Jumala milloinkaan pyhittänyt, siksi sunnuntai ei ole pyhä.

        Sapatti ei ole mikään sopimuskysymys. Kyse on Jumalan käskystä. Jumala käskee meidän pyhittää sapatinpäivän, viikon seitsemännen päivän eli lauantain.

        >> Tuhansia vuosia vanhoja eri ajanlaskun aikaisia tapahtumia ei voi tarkalleen ajoittaa. <<

        Selitä minulle, miten on mahdollista, että juutalaiset olisivat jossakin vaiheessa historiaa kollektiivisesti koko miljoonapäinen kansa erehtyneet ja viettäneet sapattia vahingossa vääränä päivänä?

        >> Siispä kristikunta päätti esim. juhlia joulua Kristuksen syntymäjuhlana. <<

        Nimenomaan, kirkko päätti, Raamatussa ei ole mitään käskyä viettää joulua. Meidän tulee erottaa ihmisten omasta päästään keksimät juhlat kuten joulu ja sunnuntain, Jumalan pyhittämistä Herran pyhistä juhlista. Jumala on sanassaan antanut meille juhlapyhät, jotka meidän tulee pyhittää, ne ovat Jumalan juhlapyhiä, Jumalan pyhittämiä päiviä. Meidän ei tule pyhittää ihmisten omasta päästään keksimiä juhlapyhiä, kuten joulua ja sunnuntaita.


      • moozart
        capiche kirjoitti:

        Ei sotkeuduta lillukanvarsiin. Raamatussa sanotaan, että Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä. Siellä ei tosiaankaan kerrota mikä viikonpäivä silloin oli, koska kalenteria ei ollut edes olemassa. Lepopäivä on tärkein, ei se milloin sitä vietetään.

        Meidän kalenterimme viikko alkaa maanantaista ja päättyy sunnuntaihin. Ja sen vuoksi kristillinen maailma on pitänyt kalenterin seitsemättä päivää, eli sunnuntaina Jumalan tarkoittamana lepopäivänä.

        Sana pyhittää tarkoittaa erottaa. Erotetaan siis tietyt päivät vuodesta lepo- ja juhlapäiviksi, jolloin muistellaan esim. tiettyjä asioita. Pyhittäminen ei tarkoita tässä yhteydessä, että sitä päivää itsessään pitäisi palvoa. Tai Luoja paratkoon syyllistää ihmistä, joka lepää esim. työnsä vuoksi jonain toisena päivänä.

        Kaikki päivistä kiistelijät ovat yhtä väärässä. Juhlapäivät ovat sopimuskysymyksiä. Tuhansia vuosia vanhoja eri ajanlaskun aikaisia tapahtumia ei voi tarkalleen ajoittaa. Siispä kristikunta päätti esim. juhlia joulua Kristuksen syntymäjuhlana. Asian ydinhän on muistaa kiitollisuudella sitä, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan.

        Vielä 1970-luvun alussa sunnuntai oli viikon ensimmäinen päivä Suomessakin.


    • armonkerjäläinen

      Juutalaiset ovat säilyttäneet alkuperäisen Raamatun sapatin, jota he viettävät lauantaina. Myös lukuisilla muilla kansoilla noin 100 kielellä on lauantain nimenä sapatti.

    • Ekumenia on vaikea asia, koska se edellyttää luopumista vääristä opeista.

      ESIMERKKI

      Selvää on, ettei mahtava Rooman kirkko luovu harhaopeistaan. Siksi pidän kansankirkkomme ekumeenista toimintaa Rooman suuntaan valitettavana ilmiönä.

      POSITIIVISTA

      Herramme paluu on lähellä. Iloitkaamme siitä. Maranatha!
      https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E

      • 1234567---

        Ei moni muukaan kirkko näytä ainakaan tällähetkellä luopuvan harhaopeistaan.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Ei moni muukaan kirkko näytä ainakaan tällähetkellä luopuvan harhaopeistaan.

        Jep. Luterilaisten motto on oikea:
        - Yksin armosta, yksin uskosta.

        Paavin motto:
        - Ei ole pelastusta (Rooman) kirkon ulkopuolella.

        Ristiriita on sovittamaton. Uskonnolliset yhdentymisjulistukset ovat petollisia. Tämmönen tää langennut maailma on.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Jep. Luterilaisten motto on oikea:
        - Yksin armosta, yksin uskosta.

        Paavin motto:
        - Ei ole pelastusta (Rooman) kirkon ulkopuolella.

        Ristiriita on sovittamaton. Uskonnolliset yhdentymisjulistukset ovat petollisia. Tämmönen tää langennut maailma on.

        En ole ykseyden kannattaja. Paljon löytyy pedon kumartajia, saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään peto.
        Pedon merkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.


      • 1234567--- kirjoitti:

        En ole ykseyden kannattaja. Paljon löytyy pedon kumartajia, saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään peto.
        Pedon merkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.

        1234567. Mikset jo tulisi nykyaikaan?
        https://www.google.fi/search?q=mark of the beast&tbm=isch


    • 89773543

      Sapattimeuhkaajat 100 lasissa....... vaikka aloituksessa eri ollut mitään mainintaa sapatista vaan ainoastaan sunnuntaista.
      Mitään kannanottoa ei ole Jouluun eikä ekumeniaan helluntalaisuus ry- yhdistysten kanssa.

      Miksi helluntalaiset tekevät ekumeniaa adventistien kanssa?

      • Miksi ylipäänsä harrastetaan ekumeniaa. Pahimmassa tapauksessa saattaa oppia jotakin.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Miksi ylipäänsä harrastetaan ekumeniaa. Pahimmassa tapauksessa saattaa oppia jotakin.

        KN. Tarkoittanet "parhaassa tapauksessa"?

        KATSON

        Olemme "viimeisissä päivissä". Luojamme antoi meille Internetin, jotta voisimme jakaa ja vastaanottaa tietoa ja irrottautua valtamedian ja skolen tuputtamasta "valistuksesta".

        Mark. 4:22 Sillä ei mikään ole salattua muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki.

        PIMITYS

        https://www.google.fi/search?q=suppressed knowledge


      • yurki1000js kirjoitti:

        KN. Tarkoittanet "parhaassa tapauksessa"?

        KATSON

        Olemme "viimeisissä päivissä". Luojamme antoi meille Internetin, jotta voisimme jakaa ja vastaanottaa tietoa ja irrottautua valtamedian ja skolen tuputtamasta "valistuksesta".

        Mark. 4:22 Sillä ei mikään ole salattua muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki.

        PIMITYS

        https://www.google.fi/search?q=suppressed knowledge

        Käytän ilmaisua pahimmassa tapauksessa ironisesti.


    • hahhahahaaaa

      Kristitty.net, oletko kännissä vai mitä olet pössytellyt?

      • Kiitos kysymästä, olen täysin selvin päin.


    • selvennykseksi

      Sunnuntai ei ole viikonpäivänä pakana. Mikään viikonpäivä ei itsessään ole pakana.
      Sunnuntain pyhyys tulee ihmiseltä, ei raamatusta/ei jumalasta.

      Joululla on pakannalliset juuret, juolupukit, tottut ym.
      Babyloniassa vietettiin aurinkojumalan syntymäpäiväjuhla joulukuun 25 päivä.
      Alkuaan joulu on tarkoittanut keskitalven pakanallista juhlaa.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Sol_Invictus
      Joulu tuli Jeesuksen syntymäjuhlaksi vuonna 354 historian mukaan, kun Rooman piispa Liberius määräsi Jeesuksen viralliseksisyntympäiväksi, jolukuun 25. päivän.
      https://www.aidinkielenopetustieteenseurary.com/uutiset.html?78259

      • Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän jo luomisviikolla, siksi sapatti on pyhä. Sunnuntaita ei ole Jumala milloinkaan pyhittänyt, siksi sunnuntai ei ole pyhä.


      • Marko-K

        Suomalaisten viettämä pakanallinen sapatti on kauhistus Jumalalle.

        Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä MEIDÄN välillämme, MINUN JA TEIDÄN, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

        Mutta esimerkiksi Nooalle Jumala sanoi:
        16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
        17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt ITSENI ja KAIKEN lihan välillä, joka maan päällä on".


    • HARHAoppia

      PAHAA HARHAOPPIA, sunnuntai EI OLE 666 pedonmerkki.
      - tätä 666=sunnuntai löydy Raamatusta

      • 1234567---

        Pedon luku on 666 ja tämän pedonmerkki on sunnuntai. Ensin tulee tunnitaa Ilmestyskirjan peto, niin senjälkeen on helppo tunnistaa tämän pedonmerkki.


      • Laskuntulos

        1234567--- katsoppas maitopurkkiasi siellä on EAN-koodi, jonka alussa on 6 ,keskellä 6 ja lopussa 6.
        Kaikille maailman ihmisille annetaan sotu-tunnus, jossa on kolme kuuden numeron sarjaa. Se laitetaan oikeaan käteen tai otsaan. Ilman sitä et voi ostaa mitään.


      • SYMBOLIIKKA

        - Pedonmerkki otsassa kertoo, että merkin haltija haluaa palvoa petoa.
        - Pedonmerkki oikeassa kädessä kertoo, että merkin haltija haluaa työskennellä pedonmerkkiyhteisössä.


    • jabin

      Aikamoisia selkäänpuukottajia nuo adventisti oppien noudattajat. Vaikka täällä muka puhuvat hyvää hellareista, niin kuitenkin heidän oppinsa mukaan hulluntailaisten ja vapaakirkkolaisten otsissa on pedon merkki ja siten ovat matkalla helvettiin oikeastaan, heidän oppinsa mukaan, haihtumiseen.

      • 1234567---

        Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Kolmannen enkelin varoitussanoma kuuluu kaikille.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Kolmannen enkelin varoitussanoma kuuluu kaikille.

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että pedon merkki on sunnuntai? Miten sunnuntai otetaan käteen tai otsaan? Miten ilman sunnuntaita ostetaan tai myydään yhtään mitään?


      • aikanaan-
        Kristitty.net kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että pedon merkki on sunnuntai? Miten sunnuntai otetaan käteen tai otsaan? Miten ilman sunnuntaita ostetaan tai myydään yhtään mitään?

        Otsassa on ajatukset ja kädessä teot.
        Hyväksyy ihmiskäskyn Herran sapatin tilalle, eikös hyväksyminen otsassa tapahdu?

        Ostaminen ja myyminen voidaan nyky-tekniikalla kieltää sinulta, kun pidät sapatin pyhänä, kun aika ja ihmismielet ovat sopivat tähän kiristykseen. Saadaanko sinunusta sunnuntai-pyhittäjä? Miten suhtaudut, jos valtio ottaa käyttöön kuoleman rankaistuksen, jotka eivät alistu sunnuntaipyhän pitoon?


      • aikanaan- kirjoitti:

        Otsassa on ajatukset ja kädessä teot.
        Hyväksyy ihmiskäskyn Herran sapatin tilalle, eikös hyväksyminen otsassa tapahdu?

        Ostaminen ja myyminen voidaan nyky-tekniikalla kieltää sinulta, kun pidät sapatin pyhänä, kun aika ja ihmismielet ovat sopivat tähän kiristykseen. Saadaanko sinunusta sunnuntai-pyhittäjä? Miten suhtaudut, jos valtio ottaa käyttöön kuoleman rankaistuksen, jotka eivät alistu sunnuntaipyhän pitoon?

        Miten täysin maallisess ja pakanallisessa Suomessa muka otettaisiin sunnuntailaki käyttööön? Kauppojen aukioloajat on nyt vapautettu, enkä näe mitään tietä takaisin vanhaan.


      • aikanaan-
        Kristitty.net kirjoitti:

        Miten täysin maallisess ja pakanallisessa Suomessa muka otettaisiin sunnuntailaki käyttööön? Kauppojen aukioloajat on nyt vapautettu, enkä näe mitään tietä takaisin vanhaan.

        Ei sunnuntaita ole unohdotteu. Se on pyhä vielä ihmisten puheessa. Sapatti herättää närää, jo täällä palstalla.
        Tämä työlainsäädäntö, joka vapauttaa tehtaat ja kaupat olemaan auki yötä päivää. Tulee herättämään närää työntekijöiden keskuudessa, jos sapatin pitäjille sallitaan vapaa lauantaisin. Kuinka kauan?

        Ihmisten mitta saattaa tulla täyteen, kun romahdus tulee ja ovat sitten valmiit toimimaan sunnuntainpyhänsä puolesta. Kaikkinainen pahuus lisääntyy. Paavin vallalla on suuri rooli kansojen keskuudessa


    • jabin

      Ja sinä 1234567--- olet selkäänpuukottaja epäjumalanpalvelija. Valehtelit vain tänne kun muka kauniisti kirjoitit hellareista.

    • Valheveljetadventisteina

      ORGANISOITU EKSYTYS JA SEN PUOLUSTUS
      - eksytyksessä on oikeaa ja väärää (imitoi kristinuskoa)

      Lainattu tekstiä
      "Aivan kuin Jumalan valtakunnan seurakunta, jossa on vanhimmisto, seurakuntapalvelijat ja muut seurakuntalaiset, joiden kaikkien päänä on Jeesus Kristus, niin myös eksytys on organisoitunutta, jonka rakenne muistuttaa erehtymättömästi mehiläispesän rakennetta. Onkin hyvin kuvaava, kun koskee johonkin voideltuun, niin saa kimppuunsa työläisiä kuin vihaisia pesäänsä puolustavia mehiläisiä. Raamatussa mehiläisillä viitataankin myös eksytykseen ja viholliseen juoniin, joista meidän ei tulisi olla tietämättömiä.

      ”Niin kuin mehiläiset he minua piirittivät – he sammuvat kuin tuli orjantappuroissa. Herran nimessä minä lyön heidät maahan. Sinä sysäsit minua kovasti, että kaatuisin, mutta Herra auttoi minua.” – Psalmi 118:12-13"

    • laukkuryssä

      Adventistit ovat itse nimenneet sunnuntain pedonmerkiksi. Ja koska jouluna on monta 'sunnuntaita' eli pyhäpäivää peräkkäin, se ei sovi adventistien pirtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe