Miksi isänpäivä lopetetaan mut äitienpäivä pysyy?

TasapuolisuusKunniaan

Miksi isänpäivä pitää korvata läheistenpäivällä, mutta äitienpäivä ei katoa mihinkään? Tasapuolisuuden nimissä äitienpäivästä ja naistenpäivästä tulee luopua tai ne tulee korvata läheistenpäivällä vaikka feministit ja naiset vetäisivätkin siitä herneet nenäänsä. Vai onko tässä mitään järkeä?

14

376

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos.vaan.homot

Minusta pitäisi olla vain "henkilön päivä". Ei tuollaiset sukupuoleen viittaavat päivät enää tänä päivänä ole kurantteja.

• TasapuolisuusKunniaan

Kymmenen pistettä ja papukaija merkki.

• Jalkoväliennallaan
        TasapuolisuusKunniaan kirjoitti:

Kymmenen pistettä ja papukaija merkki.

Miten niin ? Naisia ja miehiä, isiä ja äitejähän ihmiset edelleenkin ovat.Muutos on tapahtunut ainoastaan muutaman kieroutuneen korvien välissä.

• neutraalia

Voisivat olla "elävän organismin päiviä" molemmat.

Päivät erottuisivat elottomasta materiasta.

• hehjaheh

Pierettää taas jo toisen kerran tälle päivälle

• TasapuolisuusKunniaan

Pahoittelen, tämä on jo ties kuinkamones aluitus koska kaikki edelliset aloitukset on poistettu. Asia on kuitenkin sellainen joka tulee ottaa esille ja käsitellä aihetta. Eikö vain?

• MitäVainVoiSattua

Tässä nyt unohtuu se että kaikilla lapsilla ei ole sitä isää tai äitiä vaan on paljon isättömiä ja äidittömiä lapsia. Monilla ei edes ole koskaan ollutkaan, jos toinen on vaikka kuollut tai vanhemmat eronneet. Voi myös olla niitäkin lapsia joilla on kaksi isää tai kaksi äitiä.

• Ihmesössötystä

Niin ? Ja sitten ? Onko kaikkien luovuttava perinteestä ?

• Anonyymi

No eiks sit Voi jättää sen toisen päivän pois ja viettää isän- tai äiteinpäivää "tuplana". Miks pitäis muutamien takia muuttaa kaikkien asioita..

• akatasialla

Isälle on katkera pettymys, kun lapsi ei enää anna isälleen lapsen itsensä tekemää isänpäivä korttiapäiväkodissa.
      Lapsi saa kyynel silmänurkassa isälleen sanoa, että tarhan tädit kielsi isälle tekemästä korttia.

Huom! Kaikilla lapsilla on isä ja äiti. Oli ne missä tahansa. Lapsi voi tehdä isänpäivä kortin, vaikka isä olisi kuollut. Hän voi laittaa isänpäivä kortin isän kuvan viereen ja näin muistella isää ja ajatella, kuinka isä olisi ilahtunut kortista.

Isän tai äidin poissa olo perheestä ei estä kortin tekoa biologiselle vanhemmalleen.
      Tämä typerä ehdotus suosii suoraan lesbo perheitä.

Näin lapsi halutaan sulkea pois toisesta tärkeästä vanhemmastaan.
      Nyt kyllä menee liian pitkälle noitten hörhötys.
      Nyt on noustava takajaloilleen sille, kuka tuon typerän omasta mielestään fiksun teon on esittänyt. Jo menee ihan pelleilyksi.

• lkrgblgijllijer

Kaippa asialla on taas ollut Helsingin vihreät

• maailmamullinmallin

Ja onpa pari viestiä taaksepäin olevinaan fiksu. Lapsilla on vain ja ainoastaan yksi isä ja yksi äiti.
      Äiti on se joka synnyttää, ei kaksi äitiä voi samaa lasta synnyttää. Yksi on isä, joka antaa mahdollisuuden tulla äidiksi. Siis isä on vain yksi. Pitäisi tajuta. Kenet on synnyttänyt kaksi äitiä.

Ne on vanhempia isä ja äiti, kenen geenit on lapsella.
      Jos vanhemmat on eronneet, tai ei ole olleetkaan, kuin lapsen alulle panon ajan yhdessä.

Lapsella on sittenkin se isä tai vaihtoehtoisesti äiti ja se ei ole monikossa.
      Vaikka toinen olisi pois kuvioista, lapsi voi muistaa tätä biologista vanhempaa kortein.

Muistuttaa ainakin, että hän on minun isä, joka on antanut minulle elämän.
      Isänpäiväkortin itse tehdyn voi omalle isälleen antaa myöhemminkin, jos ei juuri isänpäivänä isäänsä nähnyt.

• Lopettakaajo

Se on katsos tällaista hullunmyllyä kun ihmiset ovat keksineet ihan omia määritelmiä sukupuolille ja vanhemmuudelle. Mutta eihän ne asiat ole miksikään muuttuneet, se muutos on tapahtunut ainoastaan poikkeavien korvien välissä ja kuten huomataan niin hankalaa heillä on .Mutta emme me normaalit ,terveet ihmiset ala poukkoilemaan jonkun erityisryhmän kulloistenkin oikkujen mukaan. Jos joku ei tiedä onko hän mies vai nainen niin ottakoon siitä selvää mutta lakatkoon tuomasta ongelmaansa muiden elämään. Jos joku lisääntyy monien miesten kanssa tai tekee lapsensa Muumimukissa niin ei se meidän kaikkien ongelma voi olla. On ihan turha selittää jostain kuolleista isistä joiden takia muka pitäisi isänpäivän vietosta luopua. Jokainen normaali vanhempi on kykenevä omalle lapselleen asiat selittämään ja voi viedä lapsen tekemän kortin vaikka iskän kaudalle.T ämä kaikki on poikkevien sirkusta,ei mitään muuta.

• Juuri.niin
        Lopettakaajo kirjoitti:

Se on katsos tällaista hullunmyllyä kun ihmiset ovat keksineet ihan omia määritelmiä sukupuolille ja vanhemmuudelle. Mutta eihän ne asiat ole miksikään muuttuneet, se muutos on tapahtunut ainoastaan poikkeavien korvien välissä ja kuten huomataan niin hankalaa heillä on .Mutta emme me normaalit ,terveet ihmiset ala poukkoilemaan jonkun erityisryhmän kulloistenkin oikkujen mukaan. Jos joku ei tiedä onko hän mies vai nainen niin ottakoon siitä selvää mutta lakatkoon tuomasta ongelmaansa muiden elämään. Jos joku lisääntyy monien miesten kanssa tai tekee lapsensa Muumimukissa niin ei se meidän kaikkien ongelma voi olla. On ihan turha selittää jostain kuolleista isistä joiden takia muka pitäisi isänpäivän vietosta luopua. Jokainen normaali vanhempi on kykenevä omalle lapselleen asiat selittämään ja voi viedä lapsen tekemän kortin vaikka iskän kaudalle.T ämä kaikki on poikkevien sirkusta,ei mitään muuta.

Hyvin sanottu!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe