Ensiksi (ei ole tärkeysjärjestys) nimiasiasta:
Miksi Leo on usein valittu paavin nimeksi, sekä myös ortodoksijohtajien nimeksi? Leijonaahan se tarkoittaa.
Toisekseen pyhäinpäivästä. Onko se katolilaisessa maailmassa iloinen juhla jolloin sopii vaikka avata kuoharipullo, vai kuuluuko päivää juhlia matalalla profiililla?
Kaksi kysymystä
1
142
Vastaukset 1
- Osso.di.Buco
Hmm. En osaa sano, miksi Leo, mutta kai Pius tms on katolisissa piireissa suosituin. Kokeile googlata internetista. Mielenkintoinen fakta on, etta on vain yksi paavi, jonka nimi on Linus..
Jos minusta tulisi paavi, joka on kylla melko mahdotonta, olisin Johannes tai taman loydon jalkeen Linus II.
Kaikki pyhat ovat riittava syy avata kuohuviinipullo. Vaikka olen asunut 10 vuotta umpikatolisissa maissa ei minulle ole jaanyt mitaan erikoista muistikuvaa pyhainpaivasta. Se on vain juhla, joka menee siina missa muutkin juhlat. Oikeastaan vain paasiainen, joulu ja ferragosto tms. ovat juhlia, jotka ovat jotenkin jaaneet mieleen. Paitsi jos Ferrari voittaa.
Jkaiselle pyhalle loytyy omat fanittajansa samoin kuin Neitsyt Marian ilmestyksille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 53907
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan64657- 55650
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli46589Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik33563En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32528Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk5513- 75457
- 37446
- 33435