Pitäisikö minun tappaa itseni

anniinakissa

Olen 12v tyttö Minua kiusataan koulussa ja olen masentunut nyt olen alkanut ajatella mitä minun pitäisi tehdä en jaksa enään koulua enkä maailmaa MITÄ MINUN PITÄISI TEHDÄ?????

19

349

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haejahaeapua

      Hakea apua. Mene kouluterveydenhoitajalle, kuraattorille ja kerro sama minkä tänne kirjoitit, ja sano että TARVITSET apua.

      • Kiitos tästä kommentista harkitsen vaikka en oikein uskalla puhua muille


      • anniinakissa kirjoitti:

        Kiitos tästä kommentista harkitsen vaikka en oikein uskalla puhua muille

        Mikä on tilanne nyt?


    • Äläkämieti

      Käy kouluasi niin hyvin kuin pystyt. Et ole siellä kiusaajiasi vaan itseäsi varten. Monet instituutiot ovat tähän tilanteeseen. Koska olet lapsi voit alkaa mistä tahansa. Menet kunnan sosiaalitoimistoon, koulukuraattorille, terveydenhoitajalle, poliisillekin jos sinulta viedään jotain tai käydään käsiksi tai muuta selvää väkivaltaa. Eikö vanhempasi välitä? Ei tuon takia huoli itseään tappaa, tappakoot kiusaajat itsensä jos haluavat jonkun, Kiusaamisen syy ei ole sinussa mutta ehkä kiltteydessäsi, jos et uskalla puhuakaan, mutta sama se, tee jotain, äläkä syyllisty itse mihinkään epäasialliseen.

    • Voit ilman mitään yrittämättä kääntyä Jumalan puoleen: Hän On. Hän kyllä näkee kaiken ja Hän vastaa, joskus vastaus kestää jonkin aikaa tai sitä ei edes huomaa. Olen nähnyt lukemattoman määrän ihmisisä jotka ovat kääntyneet Jumalan puoleen ja ovat saaneet avun. Jumalalla on kaikki mahdollisuudet ja Hän Rakastaa meitä ja odottaa, että me hyväksymme hänen suunnitelmansa joka on tullut Hänen teoissaan Jumalan Pojan Jeesuksen suorittaman sovitustyössä. Kun Hän kerran teki niin suuren työn, niin ei Hän jätä kesken meidän kohdallakaan jos käännymme Hänen puoleen. Etsi uskovia he voivat ohjata ja tukea. Rakkaudella lähimmäistäni kohtaan rukoilen tukenasi. Odota niin tulet tietämään että Jumala huolehtii kaikesta, vaikka me ei sillä hetkellä ymmärretäkään.

    • Tällainen tuli eteeni, ota asemasi Jumalan Lapsena, saat sen ilman mitään temppuja. https://www.youtube.com/watch?v=EC-DC3U1C5A

    • tsemppiäsinne

      Olet saanut ihmisen ja myös aikuisen ongelman. Ympäristö antaa ymmärtää, että olet kelvoton.
      Mutta se ei ole totta, olet arvokas ja sinun ei tarvitse sietää tuollaista
      vaikka olet noin nuori.

      Et voi riistää elämääsi - siksi, että ne (kiusaajat) ovat ongelma. Se ongelma on niissä, ei sinussa. vaikka ne roiskivat sitä ympärilleen
      Sinä voit olla uupunut ja syystä.

      Niiden kiusaajien kotiväki pitäisi saada puuttumaan asiaan. Jos kakarat eivät itse tajua lopettaa, eikä aikuisia ole riittävästi kouluissa - niin sinun pitää valitettavasti vaatia se rauha.

      Sanot aikuisille, että olet 12 v, etkä ole mikään kiusaajien parantaja, etkä kiusaamisen lopettamisen ammattilainen ( eikä sun tarvitsekkaan olla)
      mutta se kiusaaminen pitää saada loppumaan. Ja pyydä aikuisia auttamaan. Ota yhteyttä kuraattoriin, terveydenhoitajaan ja kerro miten uupunut olet kiusaamiseen ja mitä mieltä olet siitä. Ei kenenkään pidä sietää kiusaamista.

      Kiusaajat pitäisi saada yhteen tilaan juttelemaan ja näkemään se mitä kiusaaminen aiheuttaa.

      Ymmärrän, että pelottaa mutta ajattele niin, että se ei ole sinun viimeinen koulusi, ehdit vielä opiskella. Saat vielä hyvän koulupaikan. Sinulla on vielä elämä edessä ja kaikki mahdollisuudet. Tuo on yksi vaihe elämässä. Ja tarvitset siihen nyt apua.

      Tiedän äipän joka kutsui kiusaajat vanhempineen omaan kotiinsa ja hän piti mukuloille
      puhuttelun ja sitten riita piti sopia. Vanhemmat sitoutuivat tarkkailemaan tilannetta ja
      varmistamaan, että kanssakäyminen jatkui siitä eteenpäin ystävällisenä. Täähän ei toimi kaikissa tapauksissa.

      Minua on kiusattu koulussa ja tiedän tuon ketjun. Toivon sinulle voimia ja vahvoja siipiä.

      • Anonyymi

        Ole varovainen noiden aikuisten "auttajien" kanssa. heissä on vähän kaikelaisia susia lampaiden vaatteissa. Heillä on henkilöhistoriansa ja saattavat olla vähän samansorttisia entisiä koulukiusaajia (nyk.häiriintyneitä viranhaltioita) siis smansorttisia ihmisiä joita kohtaat koulussasi kiusaamistilanteiden yhteydessä, ehkäpä pahempia. Sellaiset koulukiusaajan tapaiset ihmiset usein hakeutuvat ns. "auttajan" asemaan amaatinsa puolesta etsimään uusia uhreja.

        Koulukiusaaminen on ikävä tilanne. Se heikentää elämänlaatua. Koita hakea koulun ulkopuolisesta arjesta rentoutumista ja mielekkäitä voimaannuttavia kokemuksia. Harrasta ja tyhjennä pääsi niistä tilanteista joita kohtaat koulukiusaamisesi yhteydessä. Näin saat voimia jaksaa ja henkisiä voimavaroja joita käyttää tilanteestasi selviytymisessä tukena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole varovainen noiden aikuisten "auttajien" kanssa. heissä on vähän kaikelaisia susia lampaiden vaatteissa. Heillä on henkilöhistoriansa ja saattavat olla vähän samansorttisia entisiä koulukiusaajia (nyk.häiriintyneitä viranhaltioita) siis smansorttisia ihmisiä joita kohtaat koulussasi kiusaamistilanteiden yhteydessä, ehkäpä pahempia. Sellaiset koulukiusaajan tapaiset ihmiset usein hakeutuvat ns. "auttajan" asemaan amaatinsa puolesta etsimään uusia uhreja.

        Koulukiusaaminen on ikävä tilanne. Se heikentää elämänlaatua. Koita hakea koulun ulkopuolisesta arjesta rentoutumista ja mielekkäitä voimaannuttavia kokemuksia. Harrasta ja tyhjennä pääsi niistä tilanteista joita kohtaat koulukiusaamisesi yhteydessä. Näin saat voimia jaksaa ja henkisiä voimavaroja joita käyttää tilanteestasi selviytymisessä tukena.

        Varoittelijalle, Kuin olisit itse kiusaaja, kun noin negatiivisesti ajattelet. Pitää aina pyrkiä hakemaan apua jostakin.


    • zippe11

      Olen kokenut aikanaan saman ja USKO POIS SE LOPPUU VIELÄ!!
      Nyt teet kaikkea kivaa...hemmottelet itseäsi ja YRITÄ LÖYTÄÄ JOKU,
      jolle voit kertoa asiasta...itse salasin vanhemmiltani aikanaan ja se oli VIRHE.
      Kiusaamisen kohteeksi joutumisessa ei ole hävettävää muilla kuin niillä, jotka
      sitä tekevät. Todennäköisesti kiusaajat tulevat huonoista kodeista, joissa sairaita
      ihmissuhteita...TSEMPPIÄ...YRITÄ AJATELLA, VAIKKA SITÄ, MILLAINEN IHANA
      NEITI OLET VAIKKA KOLMEN VUODEN KULUTTUA...tulee poikaystäviä, uusia
      kavereita ja kaikkea kivaa.

      • suvaitsevaise

        Miksi määrittelet aloittajan heteroksi?


      • Anonyymi
        suvaitsevaise kirjoitti:

        Miksi määrittelet aloittajan heteroksi?

        Olettaa kuten kommentoijat olettavat että ketjun aloittanut henkilö on aidosti kiusattu. Emmehän voi oikeasti tietää kun emme tunne kuka aloittaja on.


    • suvaitsevaise

      "Neuvoja sinulle, jota kiusataan

      - Älä jää kokemuksesi kanssa yksin. Kerro kiusaamisesta kotona, koulussa ja kaveripiirissä. Kertomalla asiasta avoimesti vähennät kiusaajan mahdollisuuksia käyttää valtaa ja jatkaa kiusaamista.
      - Hae apua ja tukea. Pyydä, että lähipiirisi luotettava aikuinen varaa aikaa keskusteluun kanssasi. Se aikuinen voi olla oma vanhempi, opettaja, koulukuraattori, kouluterveydenhoitaja, nuorisotyöntekijä tai muu luotettava aikuinen. Vaadi, että aikuinen puuttuu asiaan. Jos näin ei tapahdu, kerro huolestasi jollekin toiselle aikuiselle.
      - Tee yhdessä ystävien kanssa suunnitelma, miten he parhaiten voivat tulla tueksesi, jos kiusaamista tapahtuu.
      - Jos avun hakeminen tuntuu vaikealta tai koet, ettei sinua oteta todesta, voit tulla juttelemaan RIKUchatiin kahdenlesken. Halutessasi voit asioida myös nimettömänä. Chatissa on mahdollista pohtia erilaisia vaihtoehtoja tilanteeseesi. Chat löytyy RIKUn verkkosivujen oikeasta alalaidasta. Chat palvelee arkisin klo 9-15 ja lisäksi ma iltaisin klo 17-19."
      https://www.riku.fi/fi/oppaat ja ohjeet/kuinka toimia koulukiusaamistilanteissa/

    • EiMustaHuumori

      Tartu Nyt Mahdollisuuteen ja Tule Uskoon! T:Jeesuxen seuraajat

    • Minua ollaan kiusattu niin kauan kun muistan, olen 22 vuotias mies ja tässä minä viellä olen vaikka olen kohdannut samanlaisia itsetuhoisia ajatuksia! Kiusaajien takia ei kannata koskaan luopua elämän toivosta koska kiusaajat ovat täällä maan päällä vain aukomassa muille päätä ja yrittämässä pilata toisten elämiä! Haluatko antaa niille sellaista kunniaa että saavat määrittää sun hyvän olon? Et! Minua ollaan siis kiusattu ihan hiekkalaatikkoikäisestä tähän päivään saakka. Iän myötä olen oppinut jättämään kiusaajat huomiotta ja pois elämästä omaan arvoonsa. Minulla on siis kaksi kertaa tullut itsetuhoiset ajatukset tässä aikuisiällä. Pääsin niistä pois vain kertomalla lähipiirilleni niistä, myös terpaiassa olen käynyt puhumassa näistä asioista. Kuitenkin toivoni elämässäni piti vahvana usko että minua todellakin tarvitaan täällä ja että ne jotka kiusaa, niin kertoo että kuinka vajaaälyisiä itse ovat.

      Itsemurha ei siis missään nimessä saa olla se ratkaisu juuri sen takia koska edes kiusaajat eivät sitä halua, vaan heidän tarkoitus on koittaa lytistää ihminen maan rakoon saaden siitä sairasta nautintoa tietämättä mitä se voi kiusatulle eiheuttaa! Erityisesti kiusataan erilaisia ihmisiä, esimerkiksi niitä jotka jollain tavalla poikkeavat perus massasta, esimerkiksi lahjakkuuksillaan ja taidoillaan tai sitten muuten vaan vähän erilainen luonne. Kiusaaminen on ihmisen tapa yrittää näyttää kuinka mahtava on ja että "mä oon sua parempi ja sä oot muhun verrattuna täysi nolla" Tässä vaiheessa kiusaajat todellisuudessa näyttävät että kuinka heikkoja ja yksinkertaisia itse ovat kun eivät parempaa keksi kuin koittaa ratkaista asiat vain yrittämällä lytätä toinen maan pienimpään rakoon!

      Suosittelen että ottaisit siis asian puheeksi ja et missään nimessä edes suunnittele tuollaisia itsetuhoisia juttuja, koska olet viellä lapsi ja elämä vasta edessäpäin. Uskon että varmasti löydät viellä elämääsi valon, sillä jopa pilvisimmältä taivaalta tulee aina joku valonpilkahdus!

    • Anonyymi

      Älä todellakaan. Nyt kavereiden kanssa matkaan .. Älä masennu ..

    • Anonyymi

      Olen 75 vuotias vanhus , minuakin nuorempana kiusattiin .- Onneksi suurin osa jo kuolleet , että kyllä se siitä :)

    • Anonyymi

      Voit aina, jos et kykene kestämään elämäntilannettasi, kävellä poliisilaitoksen ovesta sisälle. Menet lähimmän "tiskin" luokse välittämättä edellä olevaa palveltavaa asiakasta ja sano: "Tarvitsen apua minua kiusataan".

      Poliisit ja muut viranomaiset ovat velvollisia auttamaan sinua. Heillä on ammattitaito siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe