Nokian suunnalla sattuu ja tapahtuu

crash-boom-bang

10

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulivainmeileen

      Moni ei tule ajatelleeksi sitä että pääväylän toiminta heijastuu myös liittyjiin. Jos pääväylällä ajetaan ilman kunnollisia turvavälejä, ei liittyjillä ole mitään rakoja mihin liittyä. Myös se jos pääväylällä ajetaan ylinopeutta, vaikeuttaa se liikennevirtaan liittymistä. Liittymissä kun on 80 km/h rajoitus.

      • korjaus

        Korjataan sen verran että rampeilla on tuo 80 km/h rajoitus. Pääväylän rajoitus tulee voimaan jossain kohtaa liittymää ja siinä ennättää juuri ja juuri kiihdyttää nopeusrajoitusnopeuteen.


    • Tarkka-Taavi

      Suurin syy tämän tyyppisiin onnettomuuksiin on se, että kiihdytysramppeja ei osata käyttää. Nokian rampeissa, kuten kaikkialla muuallakin, tullaan moottoritielle heti rampin alkupäässä vaikka nopeus saattaa olla jotakin 40...60 km/h. Jotkut tunkeutujat kuvittelevat olevansa jopa etuajo-oikeutettuja. Asiaan kuuluu vielä se, että juuri kukaan kaistaa vaihtava ei käytä vilkkua. Jos kaikki osaisivat ja haluaisivat käyttää ramppeja oikein, tällaiset onnettomuudet loppuisivat tyystin ja lisäksi liikenne olisi paljon sujuvampaa. Tämä vääränlainen liittyminen päätien liikenteeseen on varsinainen akilleen kantapää suomalaisille autoilijoille.

      • lipsuukos

        Tumpelot asialla ja nastat rapisoo niin ettei pysty keskittyy liikenteeseen?


      • viisaskuski

        No entäpä sitten, kun tulet kovaa vauhtia rampilta ja huomaatkin rampin päättyessä, että siellä meneekin letka tiiviisti perä perää ja sinä joudut ottamaan suuren riskin yrittäessäsi työntyä auto jonoon, jossa ei käytännöllisesti katsoen ole minkäänlaista väliä. Itse en porhalla juuri tästä syystä rampilta täydessä vauhdissa, jotta minulla olisi mahdollista pysähtyä odottamaan, milloin voin päästä johonkin rakoon. Itse asiassa niin on käynytkin, että piti pysähtyä, kun ei kerta kaikkiaan löytynyt tilaa ja kun tiedän, että rampilta tulija on kaikissa tapauksissa syypää, jos päätielle tullessa kolisee


      • Aholan_Matti
        viisaskuski kirjoitti:

        No entäpä sitten, kun tulet kovaa vauhtia rampilta ja huomaatkin rampin päättyessä, että siellä meneekin letka tiiviisti perä perää ja sinä joudut ottamaan suuren riskin yrittäessäsi työntyä auto jonoon, jossa ei käytännöllisesti katsoen ole minkäänlaista väliä. Itse en porhalla juuri tästä syystä rampilta täydessä vauhdissa, jotta minulla olisi mahdollista pysähtyä odottamaan, milloin voin päästä johonkin rakoon. Itse asiassa niin on käynytkin, että piti pysähtyä, kun ei kerta kaikkiaan löytynyt tilaa ja kun tiedän, että rampilta tulija on kaikissa tapauksissa syypää, jos päätielle tullessa kolisee

        Vielä paljon vaarallisempaa on, jos tulet hiljaisella nopeudella ja yllättäen siirryt päätielle pieneen väliin. Tämä on syy useimpiin ramppionnettomuuksiin. Yksi pölvästiryhmä ovat ne, jotka tulevat vauhdilla ja siirtyvät suoraan vasemmalle kaistalle kuin "lontoon sumuun". Ramppien käytössä olisi suomalaisilla kaiken kaikkiaan paljon parannettavaa.


    • vaikeaksimenee

      Yksi vaarantekijä liittymien kohdalla on nopeusero. Pääväylällä ajetaan ylinopeutta ja jotkut liittyvät liian hiljaisella nopeudella. Nämä molemmat ryhmät kun saataisiin karsittua pois, niin homma saattaisi toimia.

      Ylinopeutta ajavat eivät suostu ajamaan hiljempaa ja jotkut (arat kuskit) eivät uskalla ajaa lujempaa joten vaikeaa on korjata tilanne.

      • nössövillet

        Pupupöksyt voi käyttää kiertotietä ja jurnutella siellä rekan takana, paskat housuissa!


      • viisaautoilija

        Minä en ruukaa koskaan ohitella rekkoja. Rekathan porhaltaa vähintään 90 km/h. Minä kunnioitan rekkoja ja en lähde niitä turhaan ohittelemaan, koska on tympiää, jos rekka puuskuttaa peräpuskurissa. Jos taas rekka tulla porhaltaa takaa, niin hiljennän vauhdin niin, että se pääsee vaivatta ohi. Ei rekkojen kanssa pidä alkaa leikittelemään. Minulle riittää pienempikin vauhti ja en koskaan ohittele ketään, koska siinä joutuu aina letkassa ajamaan ja siitähän minä en tykkää. On paljon mukavampi jäädä kauas taakse muista, jolloin saa ajella omassa rauhassaan, eikä tarvitse ajaa puskuri puskurissa kiinni, niinkuin letkassa ajetaan


    • rakastelen.nastojani

      Jos kaikilla olisi ollut nastarenkaat autoissaan, niin ei olisi noitakaan tapahtunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      88
      3204
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      320
      2809
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1556
    4. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1252
    5. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1242
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1031
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      74
      990
    8. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      987
    9. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      924
    Aihe