Kolmostiellä tapahtui viiden auton ketjukolari, joka aiheutti suuren aamuruuhkan Nokialla
https://www.aamulehti.fi/uutiset/juuri-nyt-liikenneonnettomuus-turuntiella-liikenne-jumissa-nokialta-pirkkalaan-pain-mentaessa-200512722
Kahden henkilöauton ja bussin onnettomuus Nokialla
https://www.aamulehti.fi/uutiset/juuri-nyt-onnettomuus-nokialla-200511267
Olemattomat turvavälit ja liian suuri tilannenopeus ovat useimmiten ne tekijät jotka aiheuttavat kolareita.
Nokian suunnalla sattuu ja tapahtuu
10
157
Vastaukset
- tulivainmeileen
Moni ei tule ajatelleeksi sitä että pääväylän toiminta heijastuu myös liittyjiin. Jos pääväylällä ajetaan ilman kunnollisia turvavälejä, ei liittyjillä ole mitään rakoja mihin liittyä. Myös se jos pääväylällä ajetaan ylinopeutta, vaikeuttaa se liikennevirtaan liittymistä. Liittymissä kun on 80 km/h rajoitus.
- korjaus
Korjataan sen verran että rampeilla on tuo 80 km/h rajoitus. Pääväylän rajoitus tulee voimaan jossain kohtaa liittymää ja siinä ennättää juuri ja juuri kiihdyttää nopeusrajoitusnopeuteen.
- Tarkka-Taavi
Suurin syy tämän tyyppisiin onnettomuuksiin on se, että kiihdytysramppeja ei osata käyttää. Nokian rampeissa, kuten kaikkialla muuallakin, tullaan moottoritielle heti rampin alkupäässä vaikka nopeus saattaa olla jotakin 40...60 km/h. Jotkut tunkeutujat kuvittelevat olevansa jopa etuajo-oikeutettuja. Asiaan kuuluu vielä se, että juuri kukaan kaistaa vaihtava ei käytä vilkkua. Jos kaikki osaisivat ja haluaisivat käyttää ramppeja oikein, tällaiset onnettomuudet loppuisivat tyystin ja lisäksi liikenne olisi paljon sujuvampaa. Tämä vääränlainen liittyminen päätien liikenteeseen on varsinainen akilleen kantapää suomalaisille autoilijoille.
- lipsuukos
Tumpelot asialla ja nastat rapisoo niin ettei pysty keskittyy liikenteeseen?
- viisaskuski
No entäpä sitten, kun tulet kovaa vauhtia rampilta ja huomaatkin rampin päättyessä, että siellä meneekin letka tiiviisti perä perää ja sinä joudut ottamaan suuren riskin yrittäessäsi työntyä auto jonoon, jossa ei käytännöllisesti katsoen ole minkäänlaista väliä. Itse en porhalla juuri tästä syystä rampilta täydessä vauhdissa, jotta minulla olisi mahdollista pysähtyä odottamaan, milloin voin päästä johonkin rakoon. Itse asiassa niin on käynytkin, että piti pysähtyä, kun ei kerta kaikkiaan löytynyt tilaa ja kun tiedän, että rampilta tulija on kaikissa tapauksissa syypää, jos päätielle tullessa kolisee
- Aholan_Matti
viisaskuski kirjoitti:
No entäpä sitten, kun tulet kovaa vauhtia rampilta ja huomaatkin rampin päättyessä, että siellä meneekin letka tiiviisti perä perää ja sinä joudut ottamaan suuren riskin yrittäessäsi työntyä auto jonoon, jossa ei käytännöllisesti katsoen ole minkäänlaista väliä. Itse en porhalla juuri tästä syystä rampilta täydessä vauhdissa, jotta minulla olisi mahdollista pysähtyä odottamaan, milloin voin päästä johonkin rakoon. Itse asiassa niin on käynytkin, että piti pysähtyä, kun ei kerta kaikkiaan löytynyt tilaa ja kun tiedän, että rampilta tulija on kaikissa tapauksissa syypää, jos päätielle tullessa kolisee
Vielä paljon vaarallisempaa on, jos tulet hiljaisella nopeudella ja yllättäen siirryt päätielle pieneen väliin. Tämä on syy useimpiin ramppionnettomuuksiin. Yksi pölvästiryhmä ovat ne, jotka tulevat vauhdilla ja siirtyvät suoraan vasemmalle kaistalle kuin "lontoon sumuun". Ramppien käytössä olisi suomalaisilla kaiken kaikkiaan paljon parannettavaa.
- vaikeaksimenee
Yksi vaarantekijä liittymien kohdalla on nopeusero. Pääväylällä ajetaan ylinopeutta ja jotkut liittyvät liian hiljaisella nopeudella. Nämä molemmat ryhmät kun saataisiin karsittua pois, niin homma saattaisi toimia.
Ylinopeutta ajavat eivät suostu ajamaan hiljempaa ja jotkut (arat kuskit) eivät uskalla ajaa lujempaa joten vaikeaa on korjata tilanne.- nössövillet
Pupupöksyt voi käyttää kiertotietä ja jurnutella siellä rekan takana, paskat housuissa!
- viisaautoilija
Minä en ruukaa koskaan ohitella rekkoja. Rekathan porhaltaa vähintään 90 km/h. Minä kunnioitan rekkoja ja en lähde niitä turhaan ohittelemaan, koska on tympiää, jos rekka puuskuttaa peräpuskurissa. Jos taas rekka tulla porhaltaa takaa, niin hiljennän vauhdin niin, että se pääsee vaivatta ohi. Ei rekkojen kanssa pidä alkaa leikittelemään. Minulle riittää pienempikin vauhti ja en koskaan ohittele ketään, koska siinä joutuu aina letkassa ajamaan ja siitähän minä en tykkää. On paljon mukavampi jäädä kauas taakse muista, jolloin saa ajella omassa rauhassaan, eikä tarvitse ajaa puskuri puskurissa kiinni, niinkuin letkassa ajetaan
- rakastelen.nastojani
Jos kaikilla olisi ollut nastarenkaat autoissaan, niin ei olisi noitakaan tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227