Nokian suunnalla sattuu ja tapahtuu

crash-boom-bang

Kolmostiellä tapahtui viiden auton ketjukolari, joka aiheutti suuren aamuruuhkan Nokialla
https://www.aamulehti.fi/uutiset/juuri-nyt-liikenneonnettomuus-turuntiella-liikenne-jumissa-nokialta-pirkkalaan-pain-mentaessa-200512722

Kahden henkilöauton ja bussin onnettomuus Nokialla
https://www.aamulehti.fi/uutiset/juuri-nyt-onnettomuus-nokialla-200511267

Olemattomat turvavälit ja liian suuri tilannenopeus ovat useimmiten ne tekijät jotka aiheuttavat kolareita.

10

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulivainmeileen

      Moni ei tule ajatelleeksi sitä että pääväylän toiminta heijastuu myös liittyjiin. Jos pääväylällä ajetaan ilman kunnollisia turvavälejä, ei liittyjillä ole mitään rakoja mihin liittyä. Myös se jos pääväylällä ajetaan ylinopeutta, vaikeuttaa se liikennevirtaan liittymistä. Liittymissä kun on 80 km/h rajoitus.

      • korjaus

        Korjataan sen verran että rampeilla on tuo 80 km/h rajoitus. Pääväylän rajoitus tulee voimaan jossain kohtaa liittymää ja siinä ennättää juuri ja juuri kiihdyttää nopeusrajoitusnopeuteen.


    • Tarkka-Taavi

      Suurin syy tämän tyyppisiin onnettomuuksiin on se, että kiihdytysramppeja ei osata käyttää. Nokian rampeissa, kuten kaikkialla muuallakin, tullaan moottoritielle heti rampin alkupäässä vaikka nopeus saattaa olla jotakin 40...60 km/h. Jotkut tunkeutujat kuvittelevat olevansa jopa etuajo-oikeutettuja. Asiaan kuuluu vielä se, että juuri kukaan kaistaa vaihtava ei käytä vilkkua. Jos kaikki osaisivat ja haluaisivat käyttää ramppeja oikein, tällaiset onnettomuudet loppuisivat tyystin ja lisäksi liikenne olisi paljon sujuvampaa. Tämä vääränlainen liittyminen päätien liikenteeseen on varsinainen akilleen kantapää suomalaisille autoilijoille.

      • lipsuukos

        Tumpelot asialla ja nastat rapisoo niin ettei pysty keskittyy liikenteeseen?


      • viisaskuski

        No entäpä sitten, kun tulet kovaa vauhtia rampilta ja huomaatkin rampin päättyessä, että siellä meneekin letka tiiviisti perä perää ja sinä joudut ottamaan suuren riskin yrittäessäsi työntyä auto jonoon, jossa ei käytännöllisesti katsoen ole minkäänlaista väliä. Itse en porhalla juuri tästä syystä rampilta täydessä vauhdissa, jotta minulla olisi mahdollista pysähtyä odottamaan, milloin voin päästä johonkin rakoon. Itse asiassa niin on käynytkin, että piti pysähtyä, kun ei kerta kaikkiaan löytynyt tilaa ja kun tiedän, että rampilta tulija on kaikissa tapauksissa syypää, jos päätielle tullessa kolisee


      • Aholan_Matti
        viisaskuski kirjoitti:

        No entäpä sitten, kun tulet kovaa vauhtia rampilta ja huomaatkin rampin päättyessä, että siellä meneekin letka tiiviisti perä perää ja sinä joudut ottamaan suuren riskin yrittäessäsi työntyä auto jonoon, jossa ei käytännöllisesti katsoen ole minkäänlaista väliä. Itse en porhalla juuri tästä syystä rampilta täydessä vauhdissa, jotta minulla olisi mahdollista pysähtyä odottamaan, milloin voin päästä johonkin rakoon. Itse asiassa niin on käynytkin, että piti pysähtyä, kun ei kerta kaikkiaan löytynyt tilaa ja kun tiedän, että rampilta tulija on kaikissa tapauksissa syypää, jos päätielle tullessa kolisee

        Vielä paljon vaarallisempaa on, jos tulet hiljaisella nopeudella ja yllättäen siirryt päätielle pieneen väliin. Tämä on syy useimpiin ramppionnettomuuksiin. Yksi pölvästiryhmä ovat ne, jotka tulevat vauhdilla ja siirtyvät suoraan vasemmalle kaistalle kuin "lontoon sumuun". Ramppien käytössä olisi suomalaisilla kaiken kaikkiaan paljon parannettavaa.


    • vaikeaksimenee

      Yksi vaarantekijä liittymien kohdalla on nopeusero. Pääväylällä ajetaan ylinopeutta ja jotkut liittyvät liian hiljaisella nopeudella. Nämä molemmat ryhmät kun saataisiin karsittua pois, niin homma saattaisi toimia.

      Ylinopeutta ajavat eivät suostu ajamaan hiljempaa ja jotkut (arat kuskit) eivät uskalla ajaa lujempaa joten vaikeaa on korjata tilanne.

      • nössövillet

        Pupupöksyt voi käyttää kiertotietä ja jurnutella siellä rekan takana, paskat housuissa!


      • viisaautoilija

        Minä en ruukaa koskaan ohitella rekkoja. Rekathan porhaltaa vähintään 90 km/h. Minä kunnioitan rekkoja ja en lähde niitä turhaan ohittelemaan, koska on tympiää, jos rekka puuskuttaa peräpuskurissa. Jos taas rekka tulla porhaltaa takaa, niin hiljennän vauhdin niin, että se pääsee vaivatta ohi. Ei rekkojen kanssa pidä alkaa leikittelemään. Minulle riittää pienempikin vauhti ja en koskaan ohittele ketään, koska siinä joutuu aina letkassa ajamaan ja siitähän minä en tykkää. On paljon mukavampi jäädä kauas taakse muista, jolloin saa ajella omassa rauhassaan, eikä tarvitse ajaa puskuri puskurissa kiinni, niinkuin letkassa ajetaan


    • rakastelen.nastojani

      Jos kaikilla olisi ollut nastarenkaat autoissaan, niin ei olisi noitakaan tapahtunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe