Ollaan niin Jumalan omia ja syntiä karsastavia, että oikein pahaa tekee. Ollaan tekevinään hyvää ja maailmaa paremmaksi. Toiset alentaa itsensä, toiset ylentää. Niin tai näin. Saatanan tekosia molemmat lähestymistavat. Jumalan omia lienee ainoastaan neutraalit, jotka ei tuomitse toisia ja osaavat antaa toisten pahat teot anteeksi.
Uskovillakin paljon korulauseita.
3
70
Vastaukset
- kohti.iäisyyttä
Onko sinulla taipumusta erityisherkkyyteen?
Mutta sitten aiheeseen: Mooseskin alensi itsensä. Hänellä olisi ollut mahdollisuus kulkea maallisten kuninkaallisten seassa, mutta valitsi maan päällä osan kulkea uskovaisten seassa, joita maailman ylenkatsoi.
Matteuksen evankeliumi:
23:12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
On tietenkin aika vaikeaa ihmiselle koko ajan yrittää olla nöyrä. Siinä kuitenkin pyritään kohtuullisuuteen kaikessa. Rikkaille tulee helposti röyhkeän ominaisuus, kun on kerskattavaa tavarassa. Kenties oma pärjääminenkin tuntuu olevan rahasta kiinni. Kavereita riittää, kun on esiteltävää ja tavaraa, voi jopa valita keitten kanssa liikkuu, aivan niin kuin rikkaat kuninkaalliset. Paitsi kyllähän uskovaisetkin valitsevat uskovaiset seurakseen.
Ajallisesti rikas ei mieti rahan puolesta, mitä söisi. Itseltään saattaa kysellä, mitähän minä seuraavaksi haluaisin. Kenties Jumala piankin antaa tulla sen viimeisen päivän tälle maailmalle, eikä enää kenenkään tarvitse kysellä, miten huomisen kanssa. Viimeisen tuomion jälkeen, mikä oikea on, ei ole enää aikaa parannuksen teolle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372746Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127989Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos78888EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta102832Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684