On kuin paratiisiin olisi päässyt, kun voi pistäytyä Shellillä vaikka ruuhka-aikaan ja pääsee jatkamaan Seinäjoelle päin ilman odottamista ja pelkoa kolarista.
Risteys olisi saanut olla vaikka tuollainen tien valmistumisesta lähtien, niin olisi säästynyt monia ihmishenkiä, vammautumisia ja valtava määrä peltivahinkoja.
Koveron risteys nyt
98
2113
Vastaukset
- Shelli
Saso muuta.valmistuu vaa märäneesti
- PoisÄsjoenkyltitLapualta
Ja sit viel ku poistuu lapualta kaikk ässjoelle ohjaavat tieopasteet. Saamoin on seinäjoki tehnyt Lapuan kylteille Itikanristeyksissä nurmoo, kuortane opasteet on , aika pöyristyttävää käytöstä tieliikennemerkeistä ässjoella vastaavalta.
- callekiwes
Kerrankin NOTin kanssa samaa mieltä.
- Nottakarhukylästä
Joo karhunkylästä on helppo ajaa shellin kautte äsjoelle kin.
- 25879
Kovero on maailman vaarallisin risteys Nyt siitä tuloo maailman hianoon ja turvallisin ja suurin .Ainakin jos lapualaasilta kysyy
- callekiwes
Voit sä kysyä kauhavalaisiltakin
- 69558
Kauhavalaaset ei oo elämööny koverosta eikä muistakaan risteyksistä niin kun lapulaaset
- Ympyräpelaa
Tämä taso on meille täysin riittävä. Ely saisi lopettaa tähän ja palauttaa lapualaisten poliitikkkojen lahjoittaman miljoonan avustuksen takaisin vaikka koulurakentamiseen.
- bemaridemari
Suomessa ja Lapualla näyttää olevan vielä rahaa käytettävissä ylimitoitettuihin tiehankkeisiin, joista mahtiontisimpana on tuo Nurmossa oleva liikennehässäkkä ja perässä seuraa tämä lapualainen. Autoilijoiden ahdistus tulee kalliiksiveronmaksajille.
Ajele joskus keskitietä Lapualta Seinäjoelle. Alikulkutunneleita on kaivettu junanradan ali ikään kuin huvikseen, niin paljon niitä on. Äkkiä laskien Seinäjoen ja Lapuan aseman välillä viitisentoista alikulkua, joista n. puolet uusia.
Rahaa on, mutta mihin se käytetään, on eri asia.- ruhaankulukija
Siltä keskitieltä tuloo monta tietä ja kaikkiin pitääs saada kanssa liikenneympyrät. Ei oo häävi lähteä niistäkään kun autot ajaa sataa, toisin kun koveros.
Ei niihin mitään ympyröitä tarvita. Ympyrä tarkoittaa, että valtatietä ajavalla on kärkikolmio ja pakollinen hidastaminen.
Saman asian ajaisi kun laitettaisiin ne kolmiot suoralle tielle ja nopeusrajoitus.
Jos hifistellään, niin vaihtuva nopeusrajoitus tunnistimella, jos keskitieltä tulee auto.
Tämä ei juuri hidastaisi valtatien liikennettä, kun niitä ruhaankulkijoita ei niin paljon ole.
Helppoa ja halpaa tieremonttia.
- callekiwes
Jos olet käynyt joskus Helsingissä niin siellä näkee ketkä tulee kalliiksi meille veronmaksajille.
- ValmisOn
Koveroon ei kaupungin saa enää laittaa rahaa, se kelpaa hyvin tällaisena.
Oletteko miettineet, että kun risteys valmistuu, niin Shellillä poikkeaminen tulee taas vaikeammaksi? Kauhavan suuntaan täytyy taas alkaa odottamaan letkassa rakoa johon uskaltaa sukeltaa.
Lapualta lähtee aika moni Seinäjoen suuntaan töihin, eli ruuhka-aikaan ja jonoja kertyy varmasti kun yksi kerrallaan pujahdetaan liikennevirtaan.
Jos nopeusrajoitus on 80, niin saa olla aika iso väli että ehtii turvallisesti ketään säikyttämättä, ja jos 60 niin letka on tiiviimpi.
Olisiko kiertoliittymä ollut sittenkin turvallisempi ratkaisu? Nyt pääpaino oli sillä, että valtatien kulkijat säästävät parikymmentä sekuntia aikaa, kun ei tarvitse hidastaa. 🤔- ÄläkääOlokoNoloja
Eikös siihen tule kiihdytyskaistat molempiin suuntiin? Ainakin niin muistan jossain suunnitelmis nähneeni. Se on sitten silkkaa noloutta jos ei kiihdytyskaistalta osaa liittyä liikennevirtaan. Käykääpä joskus ruuhkasuomessa, niin liittyminen kiihdytyskaistalta liikennevirtaan on siellä ihan arkipäivää.
- ÄläkääOlokoNoloja
ÄläkääOlokoNoloja kirjoitti:
Eikös siihen tule kiihdytyskaistat molempiin suuntiin? Ainakin niin muistan jossain suunnitelmis nähneeni. Se on sitten silkkaa noloutta jos ei kiihdytyskaistalta osaa liittyä liikennevirtaan. Käykääpä joskus ruuhkasuomessa, niin liittyminen kiihdytyskaistalta liikennevirtaan on siellä ihan arkipäivää.
Itseasiassa tarkistin asian. Suunnitelman mukaan molempiin suuntiin tulee reilu 200m pituiset kiihdytyskaistat. Lisäksi vastakkaisten suuntien kaistojen väliin tulee keskikaide noin 650 metrin matkalle, mikä lisää turvallisuutta entisestään. Oikein mainio ratkaisu kaikenkaikkiaan, odottakaa nyt kun se tulee valmiiksi ja arvostelkaa vasta sitten.
http://www.ely-keskus.fi/documents/10191/20645065/Suunnitelmakartta_Kovero.pdf/2b77f32a-d237-4d13-a817-d1745e305800 ÄläkääOlokoNoloja kirjoitti:
Eikös siihen tule kiihdytyskaistat molempiin suuntiin? Ainakin niin muistan jossain suunnitelmis nähneeni. Se on sitten silkkaa noloutta jos ei kiihdytyskaistalta osaa liittyä liikennevirtaan. Käykääpä joskus ruuhkasuomessa, niin liittyminen kiihdytyskaistalta liikennevirtaan on siellä ihan arkipäivää.
Noinhan sen pitäisi mennä, mutta on lapualaisia jotka eivät ole kiihdytyskaistaa koskaan nähneetkään.
Seinäjoella tie on nelikaistainen ja monet kiroavat, että tielle tungetaan väkisin vaikka päälle ajamalla, jos ei väistä toiselle kaistalle.
Saapa nähdä kuinka lapualaisilta alkaa sujumaan nopeutensa synkronointi 80:n vauhtia kulkevaan liikennevirtaan? Lähellä tuleva auto on kuolleessa kulmassa eikä näy enää peilissä, joten niskojen on taivuttava norjasti, ettei käännä kylkeen. Ympyrään olisi helpompi lähteä, eikä päätietä ajavien tarvitsisi pelätä kiilaajia kuten Seinäjoella tuppaa tapahtumaan.- päääpyrällä
nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:
Noinhan sen pitäisi mennä, mutta on lapualaisia jotka eivät ole kiihdytyskaistaa koskaan nähneetkään.
Seinäjoella tie on nelikaistainen ja monet kiroavat, että tielle tungetaan väkisin vaikka päälle ajamalla, jos ei väistä toiselle kaistalle.
Saapa nähdä kuinka lapualaisilta alkaa sujumaan nopeutensa synkronointi 80:n vauhtia kulkevaan liikennevirtaan? Lähellä tuleva auto on kuolleessa kulmassa eikä näy enää peilissä, joten niskojen on taivuttava norjasti, ettei käännä kylkeen. Ympyrään olisi helpompi lähteä, eikä päätietä ajavien tarvitsisi pelätä kiilaajia kuten Seinäjoella tuppaa tapahtumaan.Juuri Sjoella käyneenä, kiilaajat ovat todellinen uhka sillä tienpätkällä. Se Nurmossa oleva maailmanennätysliikenneympyräkokoelma on liioittelevuudessaan vertaansa vailla. Kukahan sen on kustantanut?
- SuutVaahtos
nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:
Noinhan sen pitäisi mennä, mutta on lapualaisia jotka eivät ole kiihdytyskaistaa koskaan nähneetkään.
Seinäjoella tie on nelikaistainen ja monet kiroavat, että tielle tungetaan väkisin vaikka päälle ajamalla, jos ei väistä toiselle kaistalle.
Saapa nähdä kuinka lapualaisilta alkaa sujumaan nopeutensa synkronointi 80:n vauhtia kulkevaan liikennevirtaan? Lähellä tuleva auto on kuolleessa kulmassa eikä näy enää peilissä, joten niskojen on taivuttava norjasti, ettei käännä kylkeen. Ympyrään olisi helpompi lähteä, eikä päätietä ajavien tarvitsisi pelätä kiilaajia kuten Seinäjoella tuppaa tapahtumaan.Joo mutta kyllä se täälläkin kolkassa pitäisi oppia nykyliikenteen tavoille. Kummasti ne maalaiset ovat Keski-Suomessa ja Pohjois-Savossakin oppineet kiihdytyskaistat yms. Ollaanko Etelä-Pohjanmaalla tavallista kädettömämpiä? -Ei kyllä yllättäisi sekään, suu pauhaa ja henkselit paukkuu, mutta kukaan ei osaa oikeasti mitään.
- 3kierrosta
päääpyrällä kirjoitti:
Juuri Sjoella käyneenä, kiilaajat ovat todellinen uhka sillä tienpätkällä. Se Nurmossa oleva maailmanennätysliikenneympyräkokoelma on liioittelevuudessaan vertaansa vailla. Kukahan sen on kustantanut?
On se komia ympyrä mutta et voi väittää ettei se olisi hyvä! Eikä se ympyrä ole kuin pätkä kaarella olevaa tietä, ei mitään avaruustiedettä.
- ympyräolisipiisannut
Valtiolla / elyllä löytyy rahaa ylimitoitettuihin liikennehakkeisiin. Säästetään sitten alemman tieverkon kustannuksista. Sivupulen asukkailla ei niin väliä kun hyväinsinööriveli verkosto jakaa rahat hyviin urakkahankkeisiin.
- SjokiKuppaa
Kyllä aamusella aika letka sjoelta kohti härmää on tosiasia.
- satolaari
No niin Koveron remontti on turhaa Latosaari lopettaa ei oo enää ruuhkaa tämän jäläkehen
- toivottavasti-onnistuu
Pitäähän sitä leikkiä isoa -ylisuurin saappain.
-mutta turhempaankin on rahaa silti paasattu.
- onko2018
Kuten esimerkiksi mihin. ???? Ei voi olla kuntalaisen kannallta turhemppaa, koska kyseessä on valtion pääväylästö johon kunnalla ei ole mitää velvoitteta.
- vuotavat-sormet
Pitihän sitä rautatietäkin puntata, jotta mikä näillä on.
-ei mitään kauppias taitaja, kun saapi yhteisiä varoja jakaa ja avokätisesti-
- callekiwes
Lapualaisten turvallisuudesta ja muittenkin on kyse.
- k2r
Kumma kun et vetänyt lapsia ja vanhuksia vastuuseen tuosta liioitellusta liikennesuunnitelmasta.
- nilioona
Milioona lapuan rahaa koveroon .Lapuan laskuopin mukaan kolome milioonaa
- Turhpurouuno
Liikennevalot olisi riittäneet.
- Jouhea
Molsin teheny siihen vaan venälääsen y-risteyksen, toinen haara Kauhavan suuntaan ja toinen haara kohti keskustaa. Siihen kytkynä takaviisto vasunmäensuuntaan, bulgarialaisella tuplahaaralla. Eikä mitään ryhmittymisviivoja eikä muutakaan, rotvalleihin vain mustavalkoraidoitus niin hjuva. Kaistojen määrä olisi täten elävä vähän tilanteen mukaan. Paljon jouhevampi ja kolaritkin paljon näyttävämpiä. Pääasia toki se jouhevuus.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että tuo väliaikainen kiertoliittymä on ylihyvä, kenenkään ei tarvitse montaakaan sekuntia. ⏱
On se hyvä kun tiet loppui Alajärvelle päin, joutuis vielä rakentamaan viidennenkin sillan kantatien yli kahden kilometrin matkalle. Luulis vähemmälläkin siltamäärällä kylän tyhjenevän.
- siltojenkaupunki
Lapua siltojen kaupunki. Kantatien on mainittu neljä. Koettakaapa laskea montako siltaa on joen yli vaikkapa Lankilasta ja Kaarasta alaspäin. Sitten vielä rautatiessä olevat sillat. Vois pian ajatella siltojen lukumäärästä Lapualla olevan enemmänkin vesistöjä.
- liisatäti
siltojenkaupunki kirjoitti:
Lapua siltojen kaupunki. Kantatien on mainittu neljä. Koettakaapa laskea montako siltaa on joen yli vaikkapa Lankilasta ja Kaarasta alaspäin. Sitten vielä rautatiessä olevat sillat. Vois pian ajatella siltojen lukumäärästä Lapualla olevan enemmänkin vesistöjä.
Ei tuo siltojen määrä mitenkään erikoisen suuri ole, mutta liikennejärjestelyt yleensä ja liikenneympyröiden määrä erikseen Lapualla ovat sitä luokkaa, että ei voi kun ihmetellä, mistä se raha tulee.
- MuuOnTurhaa
liisatäti kirjoitti:
Ei tuo siltojen määrä mitenkään erikoisen suuri ole, mutta liikennejärjestelyt yleensä ja liikenneympyröiden määrä erikseen Lapualla ovat sitä luokkaa, että ei voi kun ihmetellä, mistä se raha tulee.
Tuo on kyllä totta että liikenneympyröötä on liikaa. Paukun ja Huhtalan liikenneympyrät ovat aivan turhia liikennemääriin nähden. Simpsiöntien/Kuortaneentien liikenneympyrä on ainoa tarpeellinen, siinä liikennettä on oikeasti neljään suuntaan. Alangon uusi liikenneympyrä on kyllä kyseenalainen, onko siinä niin paljon kuitenkaan risteävää liikennettä, etteikö kääntyvien kaistat olisi riittänyt..
Jos nyt jossain tarpeellinen liikenneympyrän paikka olisi, niin se olisi kosolanristeykses, siinä on liikennettä ainakin tiettyyn kellonaikaan neljään eri suuntaan. Lisäksi Koulukadun/Siiriläntien väistämisvelvollisuus pitäisi laittaa Koulukadulta tuleville, tuo tasa-arvoinen Y-risteys on vähän hölmö. - Liisasetä
MuuOnTurhaa kirjoitti:
Tuo on kyllä totta että liikenneympyröötä on liikaa. Paukun ja Huhtalan liikenneympyrät ovat aivan turhia liikennemääriin nähden. Simpsiöntien/Kuortaneentien liikenneympyrä on ainoa tarpeellinen, siinä liikennettä on oikeasti neljään suuntaan. Alangon uusi liikenneympyrä on kyllä kyseenalainen, onko siinä niin paljon kuitenkaan risteävää liikennettä, etteikö kääntyvien kaistat olisi riittänyt..
Jos nyt jossain tarpeellinen liikenneympyrän paikka olisi, niin se olisi kosolanristeykses, siinä on liikennettä ainakin tiettyyn kellonaikaan neljään eri suuntaan. Lisäksi Koulukadun/Siiriläntien väistämisvelvollisuus pitäisi laittaa Koulukadulta tuleville, tuo tasa-arvoinen Y-risteys on vähän hölmö.Latojantien ja Simpsiöntien risteys on ehkä Lapuan kinkkisin paikka liikenteellisesti, mutta kun asioita ei ennakoida riittävän ajoissa niin tuollaisia syntyy ja aika vaikea sitä on korjatakkaan nyt jälkikäteen. Kaksi ympyrää noin lähekkäin olisi jo koomistakin kaikkien noiden muiden lisäksi. Kosolanristeys sellaisenaan on jääräpäisyyden monumentti.
Liisasetä kirjoitti:
Latojantien ja Simpsiöntien risteys on ehkä Lapuan kinkkisin paikka liikenteellisesti, mutta kun asioita ei ennakoida riittävän ajoissa niin tuollaisia syntyy ja aika vaikea sitä on korjatakkaan nyt jälkikäteen. Kaksi ympyrää noin lähekkäin olisi jo koomistakin kaikkien noiden muiden lisäksi. Kosolanristeys sellaisenaan on jääräpäisyyden monumentti.
Ympyrä siihenkin niin liikenne sujuu! Maailmalla on paljon vastaavia, että on useita ympyröitä aivan peräkkäin. Tavalliset risteykset ovat toivottomia ruuhkankerryttäjiä, kuten huomaat. 🎡
- mitenkäs-tunnelit-kävis
Voishan sen ympyrän vielä siihen lisätä, varmuuden vuoksi ja muutakin ramppia,
-joo joenylityksessäkin molemmille puolille kunnon sillat, jottei ahdistaisi ainakaan silta. - einäytetäköyhyyttä
Olisiko niitä jokisiltoja myös kävelysillat ja rautatiesilta mukaanlukien 13 . Silta per tuhat asukasta. Varmaan tarpelleelisia kaikki ,ei ainakaan valiteta pitkistä kierroista. Veroista ehkä, no se onkin toinen juttu. Rahaa tuntuu olevan . Ainakin joihinkin juttuihin.
- siltainsinöörit
Parhaat asiantuntijat ovat täällä. Heh heh heh heh heh heeh heeeeh heh heh heh heeeeehhh heh heeeh heh heh heh heeeeeh heh hehhh heeh heh heh hehheeeeeehhhh heh heheheh heeh.
- tavisss
Hänellä ei näytä olevan hekotuksensa ohella mitään muuta asiaa. Sanovat, että räkänokastakin mies tulee, mutta ei turhan naurajasta.
- callekiwes
No kyllä nämä niin tyhmiä kirjoituksia on että kyllähän nämä naurattaa kaikkia järkeviä ihmisiä.
- varovasti-varovasti
Joo mutta näin me-haetaankin ELY-keskukselle töihin, tämä riittää hakupaperiksi ja korvaukset pelaa juoksee, on kuitenkin varottava liijan hyvää suunetelmaa päästämästä paperille -joutuu pian töehin.
Nopeus rajoitusta risteama alueelle 30km/h ja varmuuden vuodeksi 5-vuodeksi -jotta väki tottuu ajelemaan siinä. - sitä.odotellen
Herra Kiwes järkevänä ihmisenä voisi valistaa meitä tyhmiä, jos sillä on kykyä valistamiseen hekottelemisen sijasta.
- KiweksenKalle
Tämä Kiwes on yksi niitä palstan kommentoijia, joilla ei ole koskaan mitään muuta omaperäistä sanottavaa kuin pelkkää vittuilua. Tuollaisilla kommenteilla voi asettaa korkeintaan omissa silmissään itsensä kuuluvaksi järkevien ihmisten luokkaan.
- callekiwes
Suomi24 saittiin kirjoittelee yhteiskunnan katkeroitunut pohjasakka jotka ei osaa muuta kuin valittaa.
Minä peräänkuulutan positiivista ajattelua. Nämä jatkuvat kitinät masentaa ihmiset ja sitä kautta halvaannuttaa koko yhteisön. - Kitinää
Mokia tehneet tietenkin toivovat, ettei kritiikkiä ilmentyisi. Sitä he nimittävät positiiviseksi ajatteluksi. Kovaa pokkaa, omahyväisyyttä ja jopa selvännäkökykyä edellyttää se, että väittää tänne kirjoittajien olevan pelkästään yhteiskunnan katkeroitunutta pohjasakkaa ja taitaa olla jopa niinkin, että Kiwes kumppaneineen on ottanut nimiinsä koko yhteisön ja tuntee itsensä halvaantuneeksi kun kaikki ei vaan mene omien toiveiden mukaan.
- kuokkimisen-intoa-vain
Perkheletto -kyllä tuo kovero nyt tehdään vehestettyjen kuvien mukaisesti ja joku ryhmä sitä vielä ohjaa.
Ei sitää nyt kanata ritasesti arvostella opastaa, kunhan muuten päätellään siitä, mutta odottavan aikahan tulee joskus sietämättömäksi.
Heleppohan tuota on sivusta seurailla valmistumista kuokkimista, eikä ns. kiviä heitellä. - Turhajatkaa
Työmaan saisi jo lopettaa, kaupunki avustaa turhaan. Nyt se on hyvä.
Voisi kyllä täyttää kaivannot karkealla sepelillä ja tehdä tiet tasaiselle. Ei ainakaan siltä kohtaa routisi. 😂
- Harhainen-elämämme
Aivan mahtavaa..En luvannut ruusutarhaa.
https://www.youtube.com/watch?v=5oj8g07CtZ0
E. Merilä: Luvannut en ruusutarhaa Lyrics
Mitenkähän vielä sekoavat nuo eteläisen röllykät tästä selviämään-
-Nurmoos nämä ainaskin hyytyvät ja kun ei saa kuin kolmesti kiertää
- callekiwes
Mokia on tehty ja tehdään, mutta ei nyt sentään kaikki asiat ole väärin tehty.
Olisihan se hyvä antaa tunnustusta hyvin tehdyistä asioista. Ehdontakin että huomenna kirjoiyettaisoin niistä asioista joissa Lapualla on onnistuttu tekemään hyvin. Joku tietenkin kirjoittaa että niitä ei ole
Minä olen sitä mieltä että niitä on ja paljon- Kitinää
Alotappa sinä kun tiedät, että niitä on paljon.
Kitinää kirjoitti:
Alotappa sinä kun tiedät, että niitä on paljon.
Ei tullut vastausta. Onko helpompi luetella niitä mokia? 🤔
- täsöero
Ennen näkemätöntä Kun kylätien risteykseen teherähän nuan massiivinen eritaso liittymä
- tömpinen
Pöntinen sen siihen hommas on se eri miäs
- 30vuodenodotus
Sitä ei vaan valitetavasti Pöntinen ole hommannut,tuota risteyksen parantamista on ajettu toteutettavaksi jo paljon ennenkuin Pöntinen on edes politiikas ollut mukana,se vaan uskollisesti kerää kermat päältä niinkuin kaikis muiskin asiois ja tyhmä Lapualainen ei huomaa mitään.
- KolliKattiLahdenneva
Kyllä se Pöntinen on joka ajoi Koveron maaliin.
- Jaahaapas
Sumujen silta Lapualla ja Taikaviitta huamenna Halpa-Hallin kassalla ! 🤣
- Yasapäidenvaltakunta
Koveron Shelli Jkk liiveri VLaiti Lapuan pyhä kolmiyhtenäisyys
Onneksi asun Seinäjoen Nurmoossa. Kohta on risteykset kunnossa, mutta jotain puuttuu. Lainaus päivän Ilkasta; " – Jos Lapua–Seinäjoki välisi olisi lähempänä Helsinkiä, noilla liikennemäärillä se olisi aikaa sitten ollut moottoritie tai vähintään nelikaistainen. Tehkää sille jotain! " 🏍🏎🚑🚓🚒
- vauhtiahophop
Hitaasti tekevät risteystä !!!
- Seinäjokihyväjoki
Ylimitootettu risteys. Mitä me tuolla tehdään veronmaksajien rahaa palaa joka taholle.
- ak75
Totta puhut. Kyllä muutama lapualainen hätähousu tulee kalliiksi meille veronmaksajille.
- yyyyyyyyyyyh
Paljonkahan tekään veroja maksattte ? ja varmaan käytätte hyväksi kaikki maksamanne verrot ja vähän toistenkin veroja !
- onko2018
Ei siihen Lapualaisten rahoja olisi käytetty, jos eivät olisi käyneet Vaasas tarjoamas ????
- 951753
Lapualta vain yksi milioona Shelliltä poistumisen parantamiseen
- kyllä-meidän-kelpaa
mutta valtiolta useampi
Kyllä on leveälti asfalttia Shellille mentäessä. Mahtaa tulla myös leveä betoniporsas, ettei mahduta hurjastelemaan. 🤔
- siltainsinöörijaatinen
Entisenä Lapualaisena tuli käytyä vuosien jälkeen kotikaupungissa. Ruuhkassa ajelin , ihmettelin koveron siltatyömaata. Ajattelin täytyy olla suuri asuntoalue kun ylikulkua rakennetaan. Mutta ei löytynyt kuin mettää. Nyt on päättäjiltä kyllä tullut aikamoinen moka. Kyllä lapualla osataan.
- wopkcpoisjiop
Valtion teiden suunnittelusta päätetään kyllä aivan muualla kuin Lapualla.
- NätystiEläen
Koko suomi pyritään pitämään asuttuna, eikä yksin sitä lusikalla syötettävää ruuhkasuomea.
Näitä joilla jääkaappikin on kaupas ja sieltä reppuselin hipsutellaan käyvät hakemas valmistavarat.
-jep joo lusikkakin pöyrällä valmiina tällättynä . - HuugoBosch
Lapualla eletäänkin menneisyydessä siinä siltarumpupolitiikan aikakaudessa, jolloin kuviteltiin, että pelkkä tie riittää ylläpitämään elämää. Tuo risteyshän on suorastaan koominen mittasuhteiltaan suhteessa nykyiseen Lapuaan ja siihen, mikä sen tulevaisuus tulee olemaan risteyksen kanssa, tai ilman. Sama illuusio kehityksestä näkyy myös keskustassa. Ihmetellä vain voi veronmaksajien rahojen tuhlauksen määrää tuollaiseen turhuuteen.
- Derpy
Eikö tuon Shellin kannattaisi nyt tehdä edes nykyaikainen ja suuri liikenneasema, kerran noin massiiviset tiejärjestelyt. Näyttää jotenkin hassulta, kun huoltoasema on tuollainen pieni bunkkeri. Ja pihaa tarttis laajentaa jokeen päin, koska yhä useampi rekka koukkaa Shellille jatkossa.
Käväisin Shellin sisällä, niin kyllä siellä on aika ahdasta ja tukkoista. Tila loppuu äkkiä kesken, jos ja kun jatkossa kävijämäärät lisääntyy, parempien tiejärjestelyjen johdosta.
Sitä vaan että eikö se nyt jo kannattaisi ruveta laajennushommiin. Käytännössä sisätilojen neliömäärä pitäis vähintään tuplata. Tilaahan tuossa kyllä olis, vaikka minkälaiseen laajennukseen. Ja nyt se olis helpoin tehdä, kun ympäristöä muutenkin myllätään.Alue on puistoa, ei sinne voi laajentaa, eikä tilaakaan juuri ole. Risteyksen toiselle kulmalle mahtuisi uusi iso ABC. 🙂
- etteitotuusu
Lapuan tekninen lautakunta kyllä antoi suosituksensa liikennejärjestelyistä koskien koveveron risteystä. Julkinen paperi käykää katsomaasa.
- bridge
Lapuan kaupunki halusi sen sillan. Lisäkaistoista ei edes mainittu.
Lapualaisille olisi kelvannut mikä tahansa ratkaisu, liikennevalot, kiertoliittymä tai tämä silta, josta moni ei tainnut edes haaveilla. Paras olisi ollut kiertoliittymä kuten nyt on käytännössä havaittu, mutta se taas ei kelvannut liikennevirastolle.
- KimmoHellanmaastaEiku
Joo siellä istuu varmaan preeesnevin aikaista väkeä piirtämässä
- ak77
Älyttömän kalliiksi veronmaksajille on tullut sun Shelliin pistäytyminen ruuhka--aikaan.
Halvallahan te pääsitte! Kurikkalaiset maksoivat neljä miljoonaa tiejärjestelyistään, mutta heille rakennettiinkin niin pitkälti, että piti panna mutkalle että kaikki mahtui. 😂
- Miäletöntä
Koverossa parannetaan liikennejärjestelyjä, mutta onko todellista tarvetta. Pelkän rähjäisen huoltoaseman takia. Herää kysymys, olisiko ollut järkevämpää tehdä uusi ABC-liikenneasema johonkin liikenteellisesti parempaan paikkaan. Esim nyt vaikka Honkimetsän uusien liittymien tuntumaan, kahden valtatien risteämän läheisyyteen. Ja purkaa tietenkin purkukuntoinen Shelli pois. Tällöin Koveron risteys olisi voinut jäädä entiselleen, Vasunmäentien asukasliikenne ei aiheuta ruuhkia.
Ja varsinkin, kun se Koveron huoltoasema ei ole mikään hääppöinen muutenkaan. Ja tontille ei mahdu minkäänsortin laajennusta. Sellaisen vanhanaikaisen huoltoaseman murjun takia tuollainen eritasoliittymä nyt sitten tehtiin.
Olisi vain kannattanut myöntää tosiasiat, ja todeta ettei Ideaparkia tule ikinä Lapualle. Olisi siihen alueelle tehnyt vaikka Etelä-Pohjanmaan suurimman ja komeimman ABC-liikenneaseman. Sinne nuo Tokmannitkin yms olisivat paremmin istuneet, vrt nykyinen Alanko.
Pelkkä Shellin purku, ja uuden rakentaminen eri paikkaan olisi poistanut Koveron risteysongelmat. Varsinkin kun Lapuan/Lapualle suuntautuva muu liikenne jakautuu niin moneen eri liitymään muutenkin.
Huhtalantieltähän käännytään pääsääntöisesti Seinäjoen suuntaan, eli oikealle. Kauhavan suuntaan käytetään noita pohjoisempia liittymiä. Olisi riittänyt Seinäjoen suunnasta kun olisi pidentänyt keskustaan päin kääntyvien kaistaa. Sekä tehnyt Huhtalantieltä Seinäjoen suuntaan vaikka sen kiihdytyskaistan. Tällöin ongelma olisi poistunut (kunhan Shell poissa). Vasunmäentien liikenne kulkee eniten valtatien yli Huhtalantielle, ja pieni osa kääntyy sitten oikealle tai vasemmalle. Se on kuitenkin niin pieni määrä, se liikenne ilman Shelliä siis, että nykyinen risteys olisi palvellut aivan hyvin. Noilla ratkaisuilla jopa se 60:n rajoitus olisi voitu poistaa, kunhan se kääntyvien kaista vain tarpeeksi pitkä, ja tilaahan tuossa olisi tehdä vaikka kuinka pitkä kääntyvien kaista. Halvalla olis päästy, mutta nyt tehtiin kallis ja hyödytön ratkaisu. Jumalattoman järeä eritasoliittymä, purkukuntoisen Shellin takia jossa tontti pieni eikä laajenemisvaraa mihinkään suuntaan. Täysin turha homma.- bulttipois
Näinhän asia suurinpiirtein on, mutta mitä tehdä ns. vastuullisten päättäjien kanssa, joiden järjenjuoksua on vaikea ymmärtää?
Miksi purkaa vain Shell, kun voi purkaa koko Lapuan, jolloin nopeuden voi sillä kohtaa nostaa sataan? 🤪
- Crosstrue
Eihän näitä risteysjärjestelyjä pelkästään huoltoaseman takia tehdä. Risteävää liikennettä on paljon ja se lisääntyy .
- callekiwes
Järjen jättiläisten jutustelua. Hyvää viihdettä.
- 13579x
Calle ei taidakkaan kuulua joukkoon järjen jättiläiset kun sillä ei ole koskaan mitään sanottavaa. Muuten ihan kiva, että viihtyy täällä silti.
- callekiwes
Tämä on viidettä minulle
Naureskelen näille tyhmille jutuille- viihdetyöläinen
Naureskelun sijasta voisit kirjoittaa oman mielipiteesi esiin kun kerran viihdyt ja olet kiinnostunut. Muuten itsestäsi jää pelkkä tyhjäpään vaikutelma.
- HekuLöö
Semmosta vaan, että aika kapea on tuo Valtatie19, niinku valtatieksi. Vertaa nyt vaikka kolmostiehen. Tarttis olla ainakin metrin ellei pari leviämpi. Kantatiemäisyys näkyy vielä tänäpäivänäkin, onhan se vanha Kantatie67.
- Sivuraidevaasaan
Valtatie 3 Laihialta Jalasjärvelle on kuin kyläraitti.Pimeä ja kapea varsinkin talvella.Noo onhan Kurikan jälkeen pieni pätkä oikeaa tietäkin.Valtaväylä on tre-Parkano-Jalasjärvi-Sjoki-Lapua-Kokkola.Toki Vaasan tiepiirin mukaan se ei sitä ole.Samaaa voi sanoa pääradasta junaliikenteessä,
- Ehrdt
No muuten joo, mutta kyllä se liikenne loppuu viimeistään Härmien kohdalla. Alahärmä-Jepua välillä ei ole juuri liikennettä. Kokkolan liikenne suuntautuu aivan muihin suuntiin, kuin tänne Eepeelle. Tarkoitan vaan sitä, että kyllä se valtaväylä loppuu liikenteellisesti Härmään, sen pohjoispuolelle ei ole kenelläkään juuri asiaa.
- vesiliirto
Risteys on ny hyvä. Olis kannattanu tehdä vaan heti tuollainen pieni ympyrä, niin olis päästy 10%:n kustannuksilla.
Tulooko jouttikalliolle kuinka jumalatoon työmaa, tietääkö joku? - remppulaanen
Seuraavat kolarit sattuu jouttikallion risteyksessä,kun yrittää kääntyä vasemmalle koveron jälkeen ja rekat joutuu koukkaamaan pientareelta ohi
Olipa mielenkiintoinen tilanne kun tulin Kauhavalta päin ja hidastin nopeusrajoituksen ja Shellille kääntymisen takia, niin joku aikoi ohittaa. Mielenkiintoiseksi sen teki lumen peitossa ollut valaisematon keskikaide. Ei se siitä tuiskussa kovin hyvin erotu, eli siihen on saatava valaistu liikennemerkki ennen kuin joku vieras siihen posauttaa.
Toiseen päähän myös. Ei maksane liikaa?- Autoilija7
Siinähän on ohituskielto merkki. Ei siinä saa ohittaa ollenkaan. Mikä siinä on niin vaikiaa tajuta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449021
- 785532
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384004- 543425
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543332Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273185- 422336
- 341982
- 2111764