STYLE

ja CSS...

Voiko kaikkiin "lohko elementtiin" (en tiedä onko tämä oikea nimitys, takoitan niitä HTML-tageja jotka edustavat jotain sisältöä esim ,,,,...käyttää STYLE= attribuuttia.

Jos näin on, voiko STYLE määritteessä käyttää kaikkia CSS-attributteja (top:10pt; border:thin; visibility:hidden...jne.)?

Ymmärrän toki että ei ole mitään järkeä esim määrittä tekstikokoa kuvalle (seuraako tästä muuten jotain haittaa?)

Ellei asia ole näin (eli olen ymmärtänyt asian väärin), löytyykö jostain jonkinlaista taulukkoa mistä ilmenisi mitä voi käyttää ja milloin ?(mielellään saisi myös ilmetä miten eri selaimet tukevat ja tulkaavat näitä)

Tai millä tavalla tätä asiaa tulisi hahmottaa? (Olen kyllä lukenut näitä netti-oppaita mutta mitään selkeää kokonaiskuvaa minulle ei ole muodostunut)

11

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Testbrain

      Voi kyllä, ja myös inline-elementissäkin voi käyttää.

      Ja tarvittaessa inline-elementin saa lohkoelementiksi määritämällä display: block; ja lohkoelementin inline-elementiksi vastaavasti display: inline; joka on kätevä esimerkiksi sellaisten listojen kanssa jotka halutaan näyttää "vaakamuodossa".

      • vastauksestasi

        Esimerkillisen selkeä ja kattava vastaus (kunhan muut olisivat kuin sinä!). Kiitos


      • puolet
        vastauksestasi kirjoitti:

        Esimerkillisen selkeä ja kattava vastaus (kunhan muut olisivat kuin sinä!). Kiitos

        Tapansa mukaan microsoft on väsännyt omia epästandardeja ominaisuuksia mukaan. Tuohan lista voisi olla melkein käyttökelpoinen, kun siitä ottaisi epästandardit jutut pois.

        Kannattaa siis klikkailla niitä ominaisuuksien nimiä ja jos lukee "originated with" jotain IE soopaa, niin voi varoa.. melkeinpä sen näkee siitäkin että on pitkä rivi punaista tosin =)


      • sinulla
        puolet kirjoitti:

        Tapansa mukaan microsoft on väsännyt omia epästandardeja ominaisuuksia mukaan. Tuohan lista voisi olla melkein käyttökelpoinen, kun siitä ottaisi epästandardit jutut pois.

        Kannattaa siis klikkailla niitä ominaisuuksien nimiä ja jos lukee "originated with" jotain IE soopaa, niin voi varoa.. melkeinpä sen näkee siitäkin että on pitkä rivi punaista tosin =)

        ...jotain parempaa (tai täydentävää) materialia tarjottavana?

        En minäkään erityisesti MicroSoftista tykkää, mutta nyt yritän etsiä faktatietoa (haukkumalla se ei ainakaan tule!)

        Kiitos kuitenkin.


      • pöytään
        sinulla kirjoitti:

        ...jotain parempaa (tai täydentävää) materialia tarjottavana?

        En minäkään erityisesti MicroSoftista tykkää, mutta nyt yritän etsiä faktatietoa (haukkumalla se ei ainakaan tule!)

        Kiitos kuitenkin.

        " mutta nyt yritän etsiä faktatietoa (haukkumalla se ei ainakaan tule!)"

        Siis omien ajatusten esittäminen on kielletty (outoa keskustelupalstalla), ja sinulle pitäisi vaan pistää linkkiä kehään.

        Tuo 'haukkuminen' oli kyllä 100% asiaa. Koskaan ei voi liian usein mainita siitä asiasta, että sivut pitäisi tehdä suhtkoht standardin mukaisesti, ja välttää IE:n omia häkkyröitä, jotka eivät sitten toimi muilla selaimilla.


      • se standardi
        pöytään kirjoitti:

        " mutta nyt yritän etsiä faktatietoa (haukkumalla se ei ainakaan tule!)"

        Siis omien ajatusten esittäminen on kielletty (outoa keskustelupalstalla), ja sinulle pitäisi vaan pistää linkkiä kehään.

        Tuo 'haukkuminen' oli kyllä 100% asiaa. Koskaan ei voi liian usein mainita siitä asiasta, että sivut pitäisi tehdä suhtkoht standardin mukaisesti, ja välttää IE:n omia häkkyröitä, jotka eivät sitten toimi muilla selaimilla.

        ...on!

        Sitähän minä kysyin!

        (Tällä palstalla liikkuu paljon järkeviä ihmisiä, voisitko pysyä poissa niiden jaloista! Täällä kuulema on myös joku harjoittelupalsta, aloita siitä!)


      • Y_H
        se standardi kirjoitti:

        ...on!

        Sitähän minä kysyin!

        (Tällä palstalla liikkuu paljon järkeviä ihmisiä, voisitko pysyä poissa niiden jaloista! Täällä kuulema on myös joku harjoittelupalsta, aloita siitä!)

        Kyseessä ei ole varsinaiset standardit vaan W3C:n laatimat suositukset. Myös MS on W3C:n jäsen ja on näin ollen mukana suositusten kehittämisessä.

        Viimeisin CSS-suositus, 2.1, löytyy osoitteesta http://www.w3.org/TR/CSS21/ ja eräs lista MS:n omista kikkareista osoitteesta http://www.htmlref.com/reference/appb/ms_extensions.htm


      • asia
        se standardi kirjoitti:

        ...on!

        Sitähän minä kysyin!

        (Tällä palstalla liikkuu paljon järkeviä ihmisiä, voisitko pysyä poissa niiden jaloista! Täällä kuulema on myös joku harjoittelupalsta, aloita siitä!)

        Koetat olla fiksukin? Ei onnistunut. Paljastat sivistömättömyytesi alkamalla haukkua muita keskustelijoita. Samalla rikot S24:n sääntöjä:

        "Keskusteluissa ei saa:
        # Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista"

        Tämä palstahan on keskustelua varten. Jos haluat pelkästään jotain viisaita vastauksia omiin kysymyksiisi, kehoitan ottamaan yhteytta johonkin maksulliseen helpdesk-, online-, tms palveluun.


      • Y_H kirjoitti:

        Kyseessä ei ole varsinaiset standardit vaan W3C:n laatimat suositukset. Myös MS on W3C:n jäsen ja on näin ollen mukana suositusten kehittämisessä.

        Viimeisin CSS-suositus, 2.1, löytyy osoitteesta http://www.w3.org/TR/CSS21/ ja eräs lista MS:n omista kikkareista osoitteesta http://www.htmlref.com/reference/appb/ms_extensions.htm

        CSS 2.1 on _luonnos_, jossa itsessään sanotaan, että siihen ei pidä viitata muuten kuin käynnissä olevana työnä (work in progress). Viimeisten tietojen mukaan luonnosta, joka oli jo menossa hyväksyttäväksi, vielä rukataan.

        CSS 2.0 on virallinen suositus, mutta oikeasti sitä ei noudata kukaan, koska se sisältää joukon selviä erehdyksiä ja joukon piirteitä, joita ei käytännössä tulla toteuttamaan.

        Tilanne siis on sekava, etenkin, kun selainten CSS-tuessa on vielä aika lailla kirjavuutta.

        Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että jokaisella elementillä on kaikki ominaisuudet. Kaikki ominaisuudet eivät kuitenkaan vaikuta elementin esitykseen (mutta voivat periytyä alielementeille, joihin niillä voi olla vaikutusta).


      • vastaustasi
        Yucca kirjoitti:

        CSS 2.1 on _luonnos_, jossa itsessään sanotaan, että siihen ei pidä viitata muuten kuin käynnissä olevana työnä (work in progress). Viimeisten tietojen mukaan luonnosta, joka oli jo menossa hyväksyttäväksi, vielä rukataan.

        CSS 2.0 on virallinen suositus, mutta oikeasti sitä ei noudata kukaan, koska se sisältää joukon selviä erehdyksiä ja joukon piirteitä, joita ei käytännössä tulla toteuttamaan.

        Tilanne siis on sekava, etenkin, kun selainten CSS-tuessa on vielä aika lailla kirjavuutta.

        Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että jokaisella elementillä on kaikki ominaisuudet. Kaikki ominaisuudet eivät kuitenkaan vaikuta elementin esitykseen (mutta voivat periytyä alielementeille, joihin niillä voi olla vaikutusta).

        ...mutta C-kielessä on 23 keyword(avainsanaa?) jotka riittävät kaikkeen. Riippumatta koneestasi,resoluutiosta jne.

        (HTML käsittelee 30 avainsanaa, Style(CSS) 200 avainsanaa, DOM 300 avainsanaa...

        Lainaus Lewis Caroll(Liisa Ihmemaassa": "I could have done it in a much more complicated way, said the Red Queen, immensely proud!"

        Voihan poistaa visaudenhampat perseen kautta, mutta miksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe