taivas vai maa?

tareNn

Hei!
Kuuntelin tuossa Phatmos-radion aamuhartautta. jota piti Phatmos-toiminnanjohtaja Turunen 08.11.2017. Sain siitä käsityksen että emme ole menossa ollenkaan mihinkään taivaaseen, kuten kirkko opettaa vaan meidän paikkamme on täällä maan päällä.Kuten hän sanoi "olemme juuri oikeassa paikassa" ja ei ole oikein tämä taivaskaipuu. Voisiko joku selventää. Menikö ajatukseni jotenkin solmuun?

13

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhin

      Kuulostaa englantilaisen arvostetun ja tuotteliaan anglikaaniteologin N.T. Wrightin opetukselta. Kirjassaan Suprised by Hope, Wright opettaa kertomasi Pasin näkemysten mukaisesti.
      Tämän opin ovat omaksuneet monet muutkin, kuten vapaakirkon huipputeologi Markus Nikkanen blogissaan "Kristityt eivät ole matkalla taivaaseen".
      https://www.teologinenopisto.fi/?x118281=247828

      Sen tyyppiset laulut kuten, Me tahdomme nähdä Jeesuksen (askel askeleelta käymme, maata valtaan otamme), jeesus-marssit ja opetukset kaupunkien valloittamisista ovat muokanneet ja muokkaavat kristittyjen mielet omaksumaan opin taivaasta maan päällä ja tehtävästämme valloittaa tämä maa Kristukselle, jota Kristus tulee sitten kanssamme hallitsemaan.
      Jeesus-marssit ovat sinänsä hyvä asia julistamaan uskoamme näkyvästi, mutta ymmärtänet mitä tarkoitan.
      Uusapostolisuudessa (NAR) on tuon saman ajatuksen opetuksen ydin. He opettavat, että kristittyjen tulee ottaa hallintavaltaansa eli valloittaa seitsemän yhteiskunnallista kukkulaa.
      https://www.gotquestions.org/seven-mountain-mandate.html

      Tietenkään ystävämme Pasi ei opeta puhdasta NAR oppia, mutta mainitsemassasi Pasin opetuksessa on nähtävissä sen siemen.

      Taivastako ei ole. Kyllä on ja kyllä siellä harputkin soivat.
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kantel&kirjat=ilm

      Olen miettinyt ja kysellyt asiaa mielessäni.
      Mikä tämä aika on, kun raamatun perustotuudet kyseenalaistaan.
      Olemmeko valmistassa Antikristukselle ja tämän maailman ruhtinaalle hetkellistä valtakuntaa tänne huomaamattamme ?
      Miten osata heittää toinen lapsi pesuveden mukana pois ja jättää se toinen, kun niitä uiskentelee siellä kaksi. Miten erottaa Kristus ja Antikristus.

      Siunausta sinulle tareNn.
      Hyvä, kun otit asian esille ja pidetään kiinni kirkkomme opista taivaasta, jonne olemme matkalla. Sille opille löytyy vahva raamatullinen perusta.

      Pasille myös siunausta ja mietittävää.
      Arvostan sinua edelleen raamatunopettajana ja Raamatun totuuden puolustajana.
      Ettet vaan tässä kohdin olisi mennyt vikaan?

      (Olen pahoillani, etten pystynyt kuuntelemaan Patmos radiosta kyseistä Pasin opetusta.
      Nyt olen vain sen varassa, mitä edellä siitä sanottiin)

    • Mari_Mehtälä-Pehku

      Paratiisi tulee maan päälle.

    • 777333

      Olet varmaan käsittänyt Tuirusen opetuksen väärin. Jos puhutaan Taivaasta maanpäällä, niin sillä tarkoitetaan uudestisyntyneitä uskovia. Heillä on uskoontullessa lahjoitettu Jumalan Pyhä_Henki sisimpäänsä ja siinä muodossa voimme ajatella Taivasta maan päällä. Minulla on asiasta myös oma kokemukseni, me odotamme ja valmistaudumme Taivaaseen pääsyyn. Se tapahtuu kuolemen yhteydessä tai asitten tempauksessa, jossa Jeesus tulee hakemaan kaikki omansa Taivaaseen.

      • 1234567---

        Toisessa tulemuksessaan Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen, kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemuksessa Hänen ilmestyksestään.


      • hahhahahaaaahahhahahaaaa
        1234567--- kirjoitti:

        Toisessa tulemuksessaan Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen, kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemuksessa Hänen ilmestyksestään.

        1234567---, no sinun porttokirkkosi on menossa ihan omaan paikaansa palvomaan ellen-noitaa ja sapattia jumalaa.
        Jeesus palaa takaisin maan päälle:
        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.


    • Jobinpostia

      Luuk.17:21 Loppulauseet: "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." Biblia (1776). Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." Joh.8:21 "Mihin minä menen, sinne ette voi tulla."

    • Voihanvitalis

      Järkyttävä totuus juutalainen rasismi Israelissa: Magneettimedia. Lisäksi Israel on alkanut maksaa mustille maahanmuuttajille 3 500 dollaria könttäsummana siitä, että he häipyisivät juutalaisten maasta.

      • Niinhän Europasakin maksetaan matuille paluutaha kaikille jotka palaavat vapaaehtoisesti takaisin omiin maihinsa 🤗


    • Kiitos aloittaja. En olisi uskonut Pasi Turusen opettavan tuollaista kuin kerroit. Olen kyllä pannut merkille, että NAR-juttua ja vastaavaa on liikenteessä. Toronto-nauru-ilmiökin taisi tulla jäädäkseen. Voi voi! Bibelfokus käsittelee asiaa.

      > On ajattelemisen arvoista tietää, että entisaikojen herätysjulistajat karttoivat ”holy drunkness - manifestaatioita” kuin ruttoa (sellaista saattoi ilmetä myös silloin). Mutta tavallisesti sellainen tukahdutettiin nopeasti ennen kuin se meni yli laidan ja ettei se sammuttaisi Jumalan Henkeä menossa olevassa herätyksessä. Kirjailija Ian H. Murray kirjoittaa siitä, mistä tuli yksi Jonathan Edwardsin kokemuksista siinä herätyksessä, jota kutsutaan The first great awakening 1700-luvun USA:ssa (Edwards oli yksi suurista julistajista tuossa herätyksessä):

      "Hän tuli siihen sisäiseen näkemykseen, että oli ratkaiseva syy herätyksen taaksepäin menemiselle. Se nimittäin johtui niistä herätyksen ystävistä, jotka sallivat aidon ja puhtaan uskonnon sekoittuvan ”villin tulen” kanssa ja lihallisen innostuksen kanssa niin, että Jumalan Henki tuli murheelliseksi ja saatana siten sai yliotteen."
      Jonathan Edwards: A New Biography, s. 216

      Tuohon aikaan nähtiin nämä manifestaatiot (ilmiöt) joko epäpuhtaiden henkivaltojen, psykologisten ilmiöiden aiheuttamiksi. Tai ne myös aiheutti se, jota kutsuttiin ”haaveiluiksi” (liioitelluksi hurmioksi/hengelliseksi ylikuumenemiseksi). Juuri tätä ajatellen olemme nyt nähneet aivan järjettömän kehityksen kristikunnassa, kun nyt korotetaan näitä epäterveitä manifestaatioita Pyhän Hengen töiksi! Hank Hanegraaff kirjoittaa oikeaan osuvasti:

      "Juuri siitä, josta Jonathan Edwards toivoi pelastavansa ihmiset pois, on se, johon väärän herätyksen johtajat nyt yrittävät houkutella ihmiset antautumaan". <

      http://www.bibelfokus.se/fi/node/236

      • PAETKAAEXIT

        "NAURUHERÄTYS ONKIN VALHEHERÄTYS"
        Kysymyksessä on kirkon historian kenties suurin HUIJAUS. Nauruherätys alkoi Torontossa Tammikuun20. päivänä 1994 ja on saavuttanut jo miljoonia ihmisiä eri puolilla maailmaa. Se leviää kuin ruohikkopalo, kun "voitelun" saaneet koskettavat "Toronto"-kokouksiin osallistujia. Ihmetystä ovat herättäneet kokouksissa esiintyvät ilmiöt, joita Toronton viinitarhaseurakunnassa on luetteloitu yli 50 erilaista.
        NEW AGE RYNNII KIRKKOON.
        Ja on jo rynninyt ympäri helluntaikirrkkoja ym pienempiä lahkoja!
        Toinen henki ja Raamatusta irrallaan olevat, lähes hallusinaatiot ovatkin lähtöisin VALHEEN ISÄPERKELEESTÄ!!!

        Yllä oleva texti on (ylin) julkaistu 27.3.1996, kirjailija Paavo Hiltusen haastattelusta. Hän puhui paljon enemmänkin sellaista, joka tänään osoittaa Paavon olleen Jumalan neuvotteluissa ja saaneen juurikin tätä aikaa koskevaa VAROITUKSEN PROFEETALLISTA SANOMAA...

        ÄLKÄÄ tukkiko korvianne ettei sydämenne paatuisi, ratkaisten ikuisuuskohtalonne valheenisäperkeleen pätsinkuumaan huomaan!


      • PAETKAAEXIT kirjoitti:

        "NAURUHERÄTYS ONKIN VALHEHERÄTYS"
        Kysymyksessä on kirkon historian kenties suurin HUIJAUS. Nauruherätys alkoi Torontossa Tammikuun20. päivänä 1994 ja on saavuttanut jo miljoonia ihmisiä eri puolilla maailmaa. Se leviää kuin ruohikkopalo, kun "voitelun" saaneet koskettavat "Toronto"-kokouksiin osallistujia. Ihmetystä ovat herättäneet kokouksissa esiintyvät ilmiöt, joita Toronton viinitarhaseurakunnassa on luetteloitu yli 50 erilaista.
        NEW AGE RYNNII KIRKKOON.
        Ja on jo rynninyt ympäri helluntaikirrkkoja ym pienempiä lahkoja!
        Toinen henki ja Raamatusta irrallaan olevat, lähes hallusinaatiot ovatkin lähtöisin VALHEEN ISÄPERKELEESTÄ!!!

        Yllä oleva texti on (ylin) julkaistu 27.3.1996, kirjailija Paavo Hiltusen haastattelusta. Hän puhui paljon enemmänkin sellaista, joka tänään osoittaa Paavon olleen Jumalan neuvotteluissa ja saaneen juurikin tätä aikaa koskevaa VAROITUKSEN PROFEETALLISTA SANOMAA...

        ÄLKÄÄ tukkiko korvianne ettei sydämenne paatuisi, ratkaisten ikuisuuskohtalonne valheenisäperkeleen pätsinkuumaan huomaan!

        Kiitos PAETKAA. Todellakin. Viettelykset tulivat ns. jälkikristilliseen maailman ja pakanuus rehottaa. Edesmennyt evankelista Kalevi Lehtinen: "Suomessa on neljä miljoonaa (4.000.000) kristittyä, joiden uskonto on uuspakanuus."

        Matt:
        18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        18:2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

        https://www.youtube.com/results?search_query=kundalini warning


    • xmnxzcbnxzcjhsda

      Se uusi Jerusalam laskeutuu alas taivaasta ja se on meidän kotimme. Ilmestyskirja todistaa siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe