taivas vai maa?

tareNn

Hei!
Kuuntelin tuossa Phatmos-radion aamuhartautta. jota piti Phatmos-toiminnanjohtaja Turunen 08.11.2017. Sain siitä käsityksen että emme ole menossa ollenkaan mihinkään taivaaseen, kuten kirkko opettaa vaan meidän paikkamme on täällä maan päällä.Kuten hän sanoi "olemme juuri oikeassa paikassa" ja ei ole oikein tämä taivaskaipuu. Voisiko joku selventää. Menikö ajatukseni jotenkin solmuun?

13

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhin

      Kuulostaa englantilaisen arvostetun ja tuotteliaan anglikaaniteologin N.T. Wrightin opetukselta. Kirjassaan Suprised by Hope, Wright opettaa kertomasi Pasin näkemysten mukaisesti.
      Tämän opin ovat omaksuneet monet muutkin, kuten vapaakirkon huipputeologi Markus Nikkanen blogissaan "Kristityt eivät ole matkalla taivaaseen".
      https://www.teologinenopisto.fi/?x118281=247828

      Sen tyyppiset laulut kuten, Me tahdomme nähdä Jeesuksen (askel askeleelta käymme, maata valtaan otamme), jeesus-marssit ja opetukset kaupunkien valloittamisista ovat muokanneet ja muokkaavat kristittyjen mielet omaksumaan opin taivaasta maan päällä ja tehtävästämme valloittaa tämä maa Kristukselle, jota Kristus tulee sitten kanssamme hallitsemaan.
      Jeesus-marssit ovat sinänsä hyvä asia julistamaan uskoamme näkyvästi, mutta ymmärtänet mitä tarkoitan.
      Uusapostolisuudessa (NAR) on tuon saman ajatuksen opetuksen ydin. He opettavat, että kristittyjen tulee ottaa hallintavaltaansa eli valloittaa seitsemän yhteiskunnallista kukkulaa.
      https://www.gotquestions.org/seven-mountain-mandate.html

      Tietenkään ystävämme Pasi ei opeta puhdasta NAR oppia, mutta mainitsemassasi Pasin opetuksessa on nähtävissä sen siemen.

      Taivastako ei ole. Kyllä on ja kyllä siellä harputkin soivat.
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kantel&kirjat=ilm

      Olen miettinyt ja kysellyt asiaa mielessäni.
      Mikä tämä aika on, kun raamatun perustotuudet kyseenalaistaan.
      Olemmeko valmistassa Antikristukselle ja tämän maailman ruhtinaalle hetkellistä valtakuntaa tänne huomaamattamme ?
      Miten osata heittää toinen lapsi pesuveden mukana pois ja jättää se toinen, kun niitä uiskentelee siellä kaksi. Miten erottaa Kristus ja Antikristus.

      Siunausta sinulle tareNn.
      Hyvä, kun otit asian esille ja pidetään kiinni kirkkomme opista taivaasta, jonne olemme matkalla. Sille opille löytyy vahva raamatullinen perusta.

      Pasille myös siunausta ja mietittävää.
      Arvostan sinua edelleen raamatunopettajana ja Raamatun totuuden puolustajana.
      Ettet vaan tässä kohdin olisi mennyt vikaan?

      (Olen pahoillani, etten pystynyt kuuntelemaan Patmos radiosta kyseistä Pasin opetusta.
      Nyt olen vain sen varassa, mitä edellä siitä sanottiin)

    • Mari_Mehtälä-Pehku

      Paratiisi tulee maan päälle.

    • 777333

      Olet varmaan käsittänyt Tuirusen opetuksen väärin. Jos puhutaan Taivaasta maanpäällä, niin sillä tarkoitetaan uudestisyntyneitä uskovia. Heillä on uskoontullessa lahjoitettu Jumalan Pyhä_Henki sisimpäänsä ja siinä muodossa voimme ajatella Taivasta maan päällä. Minulla on asiasta myös oma kokemukseni, me odotamme ja valmistaudumme Taivaaseen pääsyyn. Se tapahtuu kuolemen yhteydessä tai asitten tempauksessa, jossa Jeesus tulee hakemaan kaikki omansa Taivaaseen.

      • 1234567---

        Toisessa tulemuksessaan Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen, kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemuksessa Hänen ilmestyksestään.


      • hahhahahaaaahahhahahaaaa
        1234567--- kirjoitti:

        Toisessa tulemuksessaan Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen, kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemuksessa Hänen ilmestyksestään.

        1234567---, no sinun porttokirkkosi on menossa ihan omaan paikaansa palvomaan ellen-noitaa ja sapattia jumalaa.
        Jeesus palaa takaisin maan päälle:
        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.


    • Jobinpostia

      Luuk.17:21 Loppulauseet: "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." Biblia (1776). Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." Joh.8:21 "Mihin minä menen, sinne ette voi tulla."

    • Voihanvitalis

      Järkyttävä totuus juutalainen rasismi Israelissa: Magneettimedia. Lisäksi Israel on alkanut maksaa mustille maahanmuuttajille 3 500 dollaria könttäsummana siitä, että he häipyisivät juutalaisten maasta.

      • Niinhän Europasakin maksetaan matuille paluutaha kaikille jotka palaavat vapaaehtoisesti takaisin omiin maihinsa 🤗


    • Kiitos aloittaja. En olisi uskonut Pasi Turusen opettavan tuollaista kuin kerroit. Olen kyllä pannut merkille, että NAR-juttua ja vastaavaa on liikenteessä. Toronto-nauru-ilmiökin taisi tulla jäädäkseen. Voi voi! Bibelfokus käsittelee asiaa.

      > On ajattelemisen arvoista tietää, että entisaikojen herätysjulistajat karttoivat ”holy drunkness - manifestaatioita” kuin ruttoa (sellaista saattoi ilmetä myös silloin). Mutta tavallisesti sellainen tukahdutettiin nopeasti ennen kuin se meni yli laidan ja ettei se sammuttaisi Jumalan Henkeä menossa olevassa herätyksessä. Kirjailija Ian H. Murray kirjoittaa siitä, mistä tuli yksi Jonathan Edwardsin kokemuksista siinä herätyksessä, jota kutsutaan The first great awakening 1700-luvun USA:ssa (Edwards oli yksi suurista julistajista tuossa herätyksessä):

      "Hän tuli siihen sisäiseen näkemykseen, että oli ratkaiseva syy herätyksen taaksepäin menemiselle. Se nimittäin johtui niistä herätyksen ystävistä, jotka sallivat aidon ja puhtaan uskonnon sekoittuvan ”villin tulen” kanssa ja lihallisen innostuksen kanssa niin, että Jumalan Henki tuli murheelliseksi ja saatana siten sai yliotteen."
      Jonathan Edwards: A New Biography, s. 216

      Tuohon aikaan nähtiin nämä manifestaatiot (ilmiöt) joko epäpuhtaiden henkivaltojen, psykologisten ilmiöiden aiheuttamiksi. Tai ne myös aiheutti se, jota kutsuttiin ”haaveiluiksi” (liioitelluksi hurmioksi/hengelliseksi ylikuumenemiseksi). Juuri tätä ajatellen olemme nyt nähneet aivan järjettömän kehityksen kristikunnassa, kun nyt korotetaan näitä epäterveitä manifestaatioita Pyhän Hengen töiksi! Hank Hanegraaff kirjoittaa oikeaan osuvasti:

      "Juuri siitä, josta Jonathan Edwards toivoi pelastavansa ihmiset pois, on se, johon väärän herätyksen johtajat nyt yrittävät houkutella ihmiset antautumaan". <

      http://www.bibelfokus.se/fi/node/236

      • PAETKAAEXIT

        "NAURUHERÄTYS ONKIN VALHEHERÄTYS"
        Kysymyksessä on kirkon historian kenties suurin HUIJAUS. Nauruherätys alkoi Torontossa Tammikuun20. päivänä 1994 ja on saavuttanut jo miljoonia ihmisiä eri puolilla maailmaa. Se leviää kuin ruohikkopalo, kun "voitelun" saaneet koskettavat "Toronto"-kokouksiin osallistujia. Ihmetystä ovat herättäneet kokouksissa esiintyvät ilmiöt, joita Toronton viinitarhaseurakunnassa on luetteloitu yli 50 erilaista.
        NEW AGE RYNNII KIRKKOON.
        Ja on jo rynninyt ympäri helluntaikirrkkoja ym pienempiä lahkoja!
        Toinen henki ja Raamatusta irrallaan olevat, lähes hallusinaatiot ovatkin lähtöisin VALHEEN ISÄPERKELEESTÄ!!!

        Yllä oleva texti on (ylin) julkaistu 27.3.1996, kirjailija Paavo Hiltusen haastattelusta. Hän puhui paljon enemmänkin sellaista, joka tänään osoittaa Paavon olleen Jumalan neuvotteluissa ja saaneen juurikin tätä aikaa koskevaa VAROITUKSEN PROFEETALLISTA SANOMAA...

        ÄLKÄÄ tukkiko korvianne ettei sydämenne paatuisi, ratkaisten ikuisuuskohtalonne valheenisäperkeleen pätsinkuumaan huomaan!


      • PAETKAAEXIT kirjoitti:

        "NAURUHERÄTYS ONKIN VALHEHERÄTYS"
        Kysymyksessä on kirkon historian kenties suurin HUIJAUS. Nauruherätys alkoi Torontossa Tammikuun20. päivänä 1994 ja on saavuttanut jo miljoonia ihmisiä eri puolilla maailmaa. Se leviää kuin ruohikkopalo, kun "voitelun" saaneet koskettavat "Toronto"-kokouksiin osallistujia. Ihmetystä ovat herättäneet kokouksissa esiintyvät ilmiöt, joita Toronton viinitarhaseurakunnassa on luetteloitu yli 50 erilaista.
        NEW AGE RYNNII KIRKKOON.
        Ja on jo rynninyt ympäri helluntaikirrkkoja ym pienempiä lahkoja!
        Toinen henki ja Raamatusta irrallaan olevat, lähes hallusinaatiot ovatkin lähtöisin VALHEEN ISÄPERKELEESTÄ!!!

        Yllä oleva texti on (ylin) julkaistu 27.3.1996, kirjailija Paavo Hiltusen haastattelusta. Hän puhui paljon enemmänkin sellaista, joka tänään osoittaa Paavon olleen Jumalan neuvotteluissa ja saaneen juurikin tätä aikaa koskevaa VAROITUKSEN PROFEETALLISTA SANOMAA...

        ÄLKÄÄ tukkiko korvianne ettei sydämenne paatuisi, ratkaisten ikuisuuskohtalonne valheenisäperkeleen pätsinkuumaan huomaan!

        Kiitos PAETKAA. Todellakin. Viettelykset tulivat ns. jälkikristilliseen maailman ja pakanuus rehottaa. Edesmennyt evankelista Kalevi Lehtinen: "Suomessa on neljä miljoonaa (4.000.000) kristittyä, joiden uskonto on uuspakanuus."

        Matt:
        18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        18:2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

        https://www.youtube.com/results?search_query=kundalini warning


    • xmnxzcbnxzcjhsda

      Se uusi Jerusalam laskeutuu alas taivaasta ja se on meidän kotimme. Ilmestyskirja todistaa siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe