Kirkko on valheiden kauppa

monet.valheet

Ev.lut.kirkko on kuin kauppa, josta ihmiset ostavat itselleen valheellisia uskomuksia. Ensin ihminen joutuu, ilman että häneltä kysytään mitään, liittymään kirkkokaupan jäseneksi. Seuraavaksi hän saa markkinointi postia, joissa hänelle uskotellaan kaiken olevan hyvin Jumalan kanssa. Sitten hän on sidottu kirkkokaupan valheisiin läpi elämänsä eikä saa kuulla totuutta Jumalan Sanasta. Jotkut onneksi ymmärtävät, ettei pelastusta voi ostaa, ja että tämä kirkkokauppa ei ole yhtä kuin Jeesus, Vapahtaja, Herra, ja irtisanoutuvat kaupasta. He ymmärtävät ottaa Jeesuksen armosta Jeesuksen vastaan kirkkokaupan valheuskomuksien sijasta ja lähtevät seuraamaan Jeesusta totuudessa. Mutta monille todellisuus valheesta selviää liian myöhään. He olivat tukeutuneet ulkopuolisiin menoihin ja olivat uskoneet valheen siitä, ettei Jeesusta tarvitse ottaa henkilökohtaisesti vastaan Vapahtajana ja Herrana. He olivat luottaneet esim. kirkko kaupan markkinoimaan "kasteen lupaukseen" ym. taikasanoihin, jotka eivät ole evankeliumin mukaisia. He kielsivät Herransa. Kuten Raamattu sanoo, monet kieltävät Jeesuksen. Monet ovat ulkokultaisia. Monet uskovat valheisiin. Raamattu sanoo, että sekä eksyttäjät että eksytetyt ovat kadotettuja. Ihminen joko ottaa vastaan Jeesuksen tai ei ota. Jeesus on ainoa tie iankaikkiseen elämään. Jeesuksen vastaanottaminen tapahtuu ilman välikäsiä ja valheuskomuksia. Vauvakaste ei ole yhtä kuin Jeesuksen vastaanottaminen. Kirkko ei voi sinua pelastaa.

16

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pien.vinkki

      jaa kirjoitustasi kappaleisiin.
      on vaikea lukea....

      • torre12

        Juuri niin-

        Mutta onko kirkkoa syyttäminen? Eikö koko uskontohomma ole enemmän tai vähemmän valetta ympäri maailman? Siihen kaikki kai perustuu.


    • Mihin sinä ohjaat nämä ihmiset ?

      • monet.valheet

        Ihmisellä on pakottava tarve kuulua johonkin seurakuntaan. Todellinen seurakunta ei katso paikkaa vaan on hengellinen. Kristuksen elävä seurakunta on maailmanlaajuinen. Neuvon ihmisiä seuraamaan Jeesusta ja jos Herra ohjaa johonkin seurakuntaan, menemään sinne. Moni valitsee ihmiset mielummin kuin Jeesuksen. Jos paikkakunnalla ei ole tervettä seurakuntaa, uskovien yhteys voi olla muullakin tavoin. Uskovia on kaikkialla. Mutta sellaisiin paikkoihin ei tule mennä, joissa opetetaan väärää evankeliumia, kuten ev.lut.kirkossa. Miksi ihmiset eivät luota Herraan ja seuraa Häntä? Miksi on pakko heti mennä jonnekin vain, jotta kuuluu johonkin paikkaan? Se on väärin. On seurattava Jeesusta, ei ihmisiä. Kuinka moni on Herran tähden valmis luopumaan omasta elämästään, kieltämään itsensä ja seuraamaan Jeesusta?


      • monet.valheet kirjoitti:

        Ihmisellä on pakottava tarve kuulua johonkin seurakuntaan. Todellinen seurakunta ei katso paikkaa vaan on hengellinen. Kristuksen elävä seurakunta on maailmanlaajuinen. Neuvon ihmisiä seuraamaan Jeesusta ja jos Herra ohjaa johonkin seurakuntaan, menemään sinne. Moni valitsee ihmiset mielummin kuin Jeesuksen. Jos paikkakunnalla ei ole tervettä seurakuntaa, uskovien yhteys voi olla muullakin tavoin. Uskovia on kaikkialla. Mutta sellaisiin paikkoihin ei tule mennä, joissa opetetaan väärää evankeliumia, kuten ev.lut.kirkossa. Miksi ihmiset eivät luota Herraan ja seuraa Häntä? Miksi on pakko heti mennä jonnekin vain, jotta kuuluu johonkin paikkaan? Se on väärin. On seurattava Jeesusta, ei ihmisiä. Kuinka moni on Herran tähden valmis luopumaan omasta elämästään, kieltämään itsensä ja seuraamaan Jeesusta?

        Ja Herra ei ilmeisesti sinun mielestäsi johdata luterilaiseen seurakuntaan?
        Et neuvonut mihinkään, puhut epämääräisesti , että uskovia on kaikkialla...no varmasti onkin, mutta jos ihminen tarvitsee, tai siis kun ihminen tarvitsee ympärilleen toisia uskovia, mistä hän heitä löytää ja mistä sitten voi tietää mihin se Herra johtaa, jos tuntisi halua mennä luterilaiseen seurakuntaan?


      • monet.valheet
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ja Herra ei ilmeisesti sinun mielestäsi johdata luterilaiseen seurakuntaan?
        Et neuvonut mihinkään, puhut epämääräisesti , että uskovia on kaikkialla...no varmasti onkin, mutta jos ihminen tarvitsee, tai siis kun ihminen tarvitsee ympärilleen toisia uskovia, mistä hän heitä löytää ja mistä sitten voi tietää mihin se Herra johtaa, jos tuntisi halua mennä luterilaiseen seurakuntaan?

        Jumalan Sanalla voi koetella mitä henkeä seuraa. Jeesus toimii aina Sanansa mukaan. Raamattu käskee eroamaan harhaopeista. Uskovalla ei tule olla osallisuutta pimeyden hedelmättömiin töihin. Ev.lut.kirkko on luopunut Jumalan Sanasta ja Herra ei ohjaa ketään sinne. Ongelma onkin, että monet ihmiset seuraavat mielummin itseään kuin Jeesusta. Eivät usko Jumalan Sanaa vaan tekevät niinkuin itse parhaaksi näkevät. Jeesus taas käskee kieltämään itsensä ja seuraamaan Häntä. Hän on tie, totuus ja elämä (Joh. 14:6). Kuinka moni tuleekaan olemaan Herran edessä ja tajuamaan liian myöhään, ettei ole koskaan Herraa tuntenut.


      • monet.valheet kirjoitti:

        Jumalan Sanalla voi koetella mitä henkeä seuraa. Jeesus toimii aina Sanansa mukaan. Raamattu käskee eroamaan harhaopeista. Uskovalla ei tule olla osallisuutta pimeyden hedelmättömiin töihin. Ev.lut.kirkko on luopunut Jumalan Sanasta ja Herra ei ohjaa ketään sinne. Ongelma onkin, että monet ihmiset seuraavat mielummin itseään kuin Jeesusta. Eivät usko Jumalan Sanaa vaan tekevät niinkuin itse parhaaksi näkevät. Jeesus taas käskee kieltämään itsensä ja seuraamaan Häntä. Hän on tie, totuus ja elämä (Joh. 14:6). Kuinka moni tuleekaan olemaan Herran edessä ja tajuamaan liian myöhään, ettei ole koskaan Herraa tuntenut.

        Eli siis tarkoitatko, että ev.lut seurakunnassa viihtyvä ei ole Herran ohjauksesa?


      • monet.valheet
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Eli siis tarkoitatko, että ev.lut seurakunnassa viihtyvä ei ole Herran ohjauksesa?

        Ei ole.


      • monet.valheet kirjoitti:

        Ei ole.

        Ja tiedät sen, koska.......sinulla on se "oikea" totuus?
        Ok. asia tuli selväksi.


      • monet.valheet
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ja tiedät sen, koska.......sinulla on se "oikea" totuus?
        Ok. asia tuli selväksi.

        Jumalan Sana.


      • monet.valheet kirjoitti:

        Jumalan Sana.

        Jumalan sanaa julistetaan ev.lut seurakunnissa ja Jumalan sana on se , joka eläväksi tekee. Vain Jumalan sana on seuraamisen arvoinen, ei meidän ihmisten mielipiteet.


      • monet.valheet
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jumalan sanaa julistetaan ev.lut seurakunnissa ja Jumalan sana on se , joka eläväksi tekee. Vain Jumalan sana on seuraamisen arvoinen, ei meidän ihmisten mielipiteet.

        Jumalan Sanaa EI julisteta totuudessa ev.lut.seurakunnissa. En jatka keskustelua kanssasi.


      • monet.valheet kirjoitti:

        Jumalan Sanaa EI julisteta totuudessa ev.lut.seurakunnissa. En jatka keskustelua kanssasi.

        Parempi niin, koska kerrot muunneltua totuutta.


      • monet.valheet kirjoitti:

        Jumalan Sanaa EI julisteta totuudessa ev.lut.seurakunnissa. En jatka keskustelua kanssasi.

        Jumalan sanaa kyllä tulee ev.lut seurakunnissa niin, että minua kiusaa. Aikuiset ihmiset (papit) puhuvat esim. Jeesuksen syntymätarinasta kuin se olisi aivan totta.


    • Meingott

      Sinun kirjoituksesi kuulostaa hyvin luterilaiselta opetukselta. Juuri Kristuksen tärkeyttä ja uskon vanhurskautta sekä Jumalan Sanan keskeisyyttä luterilainen kirkko korostaa.

    • Se on totta että mikään Kirkko ei voi pelastaa ketään. Monet herätysliikkeet yms. ovatkin tehneet omasta yhteisöstään pelastavan Jumalan; vain meidän kautta voit saada elävän uskon, muualla on vain rottia ja hiiriä.

      Surkuhupaisaa on, että monet yhteisöt rakentelevat omia pelastautumisoppejaan ja pyrkivät osoittamaan oman erinomaisuutensa ja muiden opetukset vääriksi jollakin itse keksityillä seikoilla kuten esim. kastettavan henkilön iän perusteella.

      Tiedätkö jonkin hengellisen yhteisön, missä kukaan puhujista ei opettaisi Raamatun vastaisesti?

      Kirkon yhteydessä toimii esimerkiksi Lutherin kirkko, jossa olen kuullut saarnattavan Lutherin ja raamatun mukaisesti.

      Lutherin opetuksen mukaan taivaspaikkaa ei myydä aneiden tavoin, eikä vauvakaste eikä myöskään aikuiskaste takaa taivaspaikkaa ilman henkilökohtaista uskoa.

      Kor. 11:19
      Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.

      Evl-kirkon liberaalisiiven Raamatun vastaiset opetukset ovat huolestuttavaa eriseuraisuutta. Raamatussa sanotaan myös, että eriseuraista IHMISTÄ pakene, mutta loputon eriseurattoman yhteisön etsiminen ei johda mihinkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe