Jossain oli sellainen lause, joka jäi mieleen muhimaan... Kuvittelemme elävämme elämää, mutta onko se sittenkin niin, että elämä se elää meitä?
Kysymys
28
1267
Vastaukset
- minä
Ihminen on saanut itsellensä elämän, ja jos jää kotiin eikä tule ulos, ei saa ruokaa, likaantuu jos ei mene suihkuun ja laihtuu ja lopulta kuolee pois. Ihminen itse on se, jonka on aikuisena otettava vastuuta omasta elämästä ja myöhemmin ehkä lapsista ja lemmikkieläntensä hoitamisesta.
Alkoholistitkin luulevat että kaikki sujuu jos vain istuu ja juo, mutta oikeasti he eivät saavuta silloin yhtään mitään omassa elämässänsä, pikemminkin menettävät senkin mitä heillä on nyt.
Kaikkia asioita ei voi jälkikäteen korjata taikka korvata, ja monessa asiassa se pienin mitä voi tehdä on pyytäminen anteeksi, vaikka ei ehkä anteeksi saisikaan siltä ihmiseltä tai eläimeltä.
Jumala armahtaa, mutta kovasydämminen ihminen ei toistansa ihan aina armahda! - Missukka
Tasa-arvoinen, maailmaa syleilevä ajatus. Miellyttävä noin ensi lukemalta.
- Missukka
Tarkemmin ajatellen taisin ottaa huomioon ne molemmat ajatukset enkä vain jälkimmäistä.
Mulla on tapana ottaa maailma silloin tällöin harteille eli ei tuo läheskään sisäistetty asia mulle ole.
Vois hyvinkin olla kiinalaista alkuperää se ohje. Tuolta perustalta jos yllättyy niin yllättyy aina positiivisesti. Ja kun kasvoista ei siellä päin tunteet paista, eivät ole jatkuvasti suu alaspäin. Melkein voisin tulkita realistis-positiiviseksi elämänasenteeksi.
- Leo J. Salmela
ellet sinä hallitse ja voita elämää niin elämä hallitsee ja voittaa sinut.
- Leo J. Salmela
mutta myötämäki, myötätuuli ja myötävirta eivät yleensä johda mihinkään hyvään, vaikka helppoja ovatkin kuljettavaksi.
- Leo J. Salmela
Vaan kun minä olen just nyt sillä tiellä, millä minun pitää ollakin - taistelemassa totouuden ja oikeuden puolesta ajan turmelusta sekä henkistä ja moraalista rappiota vastaan.
Eilen oli todella mahtavaa keskustelua Laki&Rikos-foorumilla ja tämä keskustelu todisti tieni oikeaksi.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000084&posting=22000000006670336
Jumalaa emme voi ihmiskäsin palvella sillä hän ei meiltä mitään tarvitse. Sen sijaan me ihmisinä tarvitsemme toinen toisiamme ja Isänmaamme ja kansamme tarvitsee meitä.
Jeesuksen kertomus Laupiaasta samarialaisesta velvoittaa myös meitä olemaan uhrien puolella väärintekijöitä vastaan - silloinkin kun väärintekijöinä ovat itse poliisit. - Leo J. Salmela
autuaana ja onnellisena sivusta seurata kun toiselta on ryövätty koko omaisuus ja tuhottu elämä?
Missä on sinun lähimmäiserakkautesi?
Kantakaa toistenne kuormia niin te täytätte Kristuksen lain, kirjoittaa Paavali. - Leo J. Salmela
1. Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2. Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3. Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4. Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa. - Leo J. Salmela
nykyisessä lahkoutuneessa kristillisyydessä on valtava kilpailu ihmisten sieluista ja sen myötä lähimmäisistä on tullut vai omaan uskoon käännyttämisen objekteja ja ahdingoissa olevistakin "helppoja saaliita", joiden hädänalaista tilannetta pyritään hyödyntämään käännytystyössä.
Minä en tyrkytä kelleen mitään enkä käännytä ketään mihinkään. Pyrin katsomaan itsekunkin todellisen tilanteen ja toimimaan tlanteen vaatimalla tavalla. Joskus tarvitaan rautaista oikeustaistelua, jossa panaan jopa oma henki- elämä - peliin; ja joskus tarvitaan lohdutuksen ja siunauksen sanoja ja ennen kaikkea kuuntelemisen taitoa.
Mutta. Väärien edessä ei pidä minkäänlaisissa tilanteissa nöyristellä.
- Strotaapatti
ELÄMÄ ITSE ITSESSÄÄN ON PUHDAS, KIRKAS, LEMPEÄ JA HELLÄ, MUTTA ÄÄRETTÖMÄN OIKEUDENMUKAINEN.
Ihminen on Itse Elämän oikeudenmukaisuuden kanssa napit vastakkain, koska hän itse tuottaa päivittäisillä toiminnoillaan epäoikeudenmukaisuutta niin yksilönä, kansakuntana kuin globaalisestikin.
Hypätkäämme siis Elämän Virtaan.- Strotaapatti
Aineellisen elämän lait saavat tuntemaan rajallisuutemme.
Aineellinen elämä on jatkuvassa liikkeessä; se luo, ylläpitää ja tuhoaa.
Ihminen voi toimia sopusoinnussa luonnon kanssa tai käyttää sitä häikäilemättä hyväkseen tehden virhearviointeja, joilla voimme tuhota myös itsemme.
- Trubaduuri
Minulla on sellainen perusnäkemys, joka menee jotenkin näin; Elämä on meissä, jotta olisimme eläviä ja näkisimme sekä kokisimme jota elämä on.
- Nasse
"Elämä on meissä, jotta olisimme eläviä ja näkisimme sekä kokisimme jota elämä on."
Kehäpäätelmä joka on omaa luokkaansa :D - Trubaduuri
Nasse kirjoitti:
"Elämä on meissä, jotta olisimme eläviä ja näkisimme sekä kokisimme jota elämä on."
Kehäpäätelmä joka on omaa luokkaansa :DLyhyt kommentti vain. Eihän se ollut päätelmä ollenkaan vaan, ? . Eli, koitappa nyt arvata.
Tässä ohessa, totean samalla, on se hienoa aina kun joku oppii uusia sanoja, mutta ei tiedä vielä sanan perimmäistä tarkoitusta eikä sen merkitystä tiedollisella tasollakaan. :-D - Nassen
Trubaduuri kirjoitti:
Lyhyt kommentti vain. Eihän se ollut päätelmä ollenkaan vaan, ? . Eli, koitappa nyt arvata.
Tässä ohessa, totean samalla, on se hienoa aina kun joku oppii uusia sanoja, mutta ei tiedä vielä sanan perimmäistä tarkoitusta eikä sen merkitystä tiedollisella tasollakaan. :-Dtiesin että et tiedä mikä on kehäpäätelmä vaikka tiedostamatta niin toimitkin.
Sensijaan päätelmän suhteen saatoit olla oikeassa, ehlä kyseessä oli vain väittämä.
Kehäpäätelmässä käytetään argumentin johtopäätöstä yhtenä sen olettamuksista. Jotkut kehäpäätelmät ovat helppoja huomata (paitsi Truballe):
“Tiedämme että jumala on olemassa koska raamattu kertoo sen meille. Ja tiedämme että raamattu on totta koska se on jumalan sanaa ja jumala on totuus.”
Sensijaan useampivaiheinen kehäpäätelmä on vaikeampi huomata mutta eipä veljeni ole vielä niitä oppinut kirjoittamaankaan.
Laitanpa tähän loppuun trubamaisen kevennyksen eil hymiön:
:-D
- Pakana(M)
Jean-Paul Sartre: Me elämme maailmassa tässä ja nyt, ja meidän on luotava oppimme itse. Olemme nälvijöitä ja tekijöitä ja luojia ja rakentajia, sillä ketään muuta ei ole (Kemppainen, 1998, 159).
http://wwwedu.oulu.fi/sampo/98-99/avoin/appro/asiakas/ihmiskasitys.htm- Pakana(M)
Maiqquu kirjoitti:
Onko ulkopuolellamme mitään, mitä ei olisi meissä itsessämme?
Mutta siinä pienessä päänsisäisessä maailmassamme, missä elämme, ei ole mitään mitä ei olisi itsessämme, todennäköisesti. Mistä et mitään tiedä, sitä ei sinulle ole.
Todellisuutemme muodostaa vain se minkä tiedämme tai luulemme tietävämme. Osalla ihmisistä (uskovaiset) todellisuuden muodostaa tiedon lisäksi ne asiat, jotka he ilman todellista tietoa kuvittelevat.
Kahta täysin samaa todellisuutta ei ole. Pakana(M) kirjoitti:
Mutta siinä pienessä päänsisäisessä maailmassamme, missä elämme, ei ole mitään mitä ei olisi itsessämme, todennäköisesti. Mistä et mitään tiedä, sitä ei sinulle ole.
Todellisuutemme muodostaa vain se minkä tiedämme tai luulemme tietävämme. Osalla ihmisistä (uskovaiset) todellisuuden muodostaa tiedon lisäksi ne asiat, jotka he ilman todellista tietoa kuvittelevat.
Kahta täysin samaa todellisuutta ei ole.Itsessämme oleva päänsisäinen maailma
on tosi suppea, jos vain pelkästään
luulee olevansa olemassa olemattomasta.
Todellisuuden harha illuusio,
pelkästään tiedon ja luulon varassa
kuviteltuna ilman että olisi muuta
kuin "pieni päänsisäinen"
on hälyttävä merkki ihmisen itsekkydestä.
ja kahta täysin samaa olevaa todellisuutta
ei tietenkään voi olla, siellä jokaisen ainutlaatuisessa päässä
mikä on todellisesti vain syntynyt totuudesta
ja jos ei saa kiinni Totuudesta,
todellisuuskin heilahtelee
edestakaisin,aivan kuin seinäkellon viisarit,
jotka ovat rikki.
kuvittelu on täysin eri asia kuin usko.- Pakana(M)
runotytto1 kirjoitti:
Itsessämme oleva päänsisäinen maailma
on tosi suppea, jos vain pelkästään
luulee olevansa olemassa olemattomasta.
Todellisuuden harha illuusio,
pelkästään tiedon ja luulon varassa
kuviteltuna ilman että olisi muuta
kuin "pieni päänsisäinen"
on hälyttävä merkki ihmisen itsekkydestä.
ja kahta täysin samaa olevaa todellisuutta
ei tietenkään voi olla, siellä jokaisen ainutlaatuisessa päässä
mikä on todellisesti vain syntynyt totuudesta
ja jos ei saa kiinni Totuudesta,
todellisuuskin heilahtelee
edestakaisin,aivan kuin seinäkellon viisarit,
jotka ovat rikki.
kuvittelu on täysin eri asia kuin usko.On täysin selvää, että usko on kuvittelua. Tietoa se ei ole. Kukaan uskovainen, missään uskonnossa, ei uskoisi niin kuin uskoo, ellei hänelle olisi välitetty uskon (=luulon) traditiota. Aina löytyy tietenkin niitä, jotka kehittävät uskontoa erilaiseksi kuin ennen, mutta varsinkin tuolloin on kyse nimenomaan kuvittelusta.
Mikäli kaikki uskovaiset päätyisivät samaan uskonkäsitykseen spontaanisti, ilman propagandaa, voitaisiin epäillä, että usko olisi jotain muutakin kuin luuloa. Huomaa, että Jeesukseen ei voi uskoa (eli luulla Jeesus-nimisen epäjumalan olevan olemassa), ellei ihmiselle ole ensin kerrottu tuollaisen luulon olemassaolosta. Siispä ei ole mitään eroa kristityn Jeesus-luulolla ja hindulaisen Veda-jumala-luulolla! - Pakana(M)
lähtee siitä, ettei hän tiedä mitään. Hän ei kuvittele tietävänsä enempää kuin muut. Siitä syystä viisas ihminen ei kuvittele tietävänsä mitään sellaista mistä hän ei mitenkään ole voinut saada tietos.
Pakana(M) kirjoitti:
lähtee siitä, ettei hän tiedä mitään. Hän ei kuvittele tietävänsä enempää kuin muut. Siitä syystä viisas ihminen ei kuvittele tietävänsä mitään sellaista mistä hän ei mitenkään ole voinut saada tietos.
Tyhmä luulee tietävänsä kait, mutta viisas jo käsittää ettei juuri mitään tiedä.... Kyllä se varmaan niin menee. Ja kuin myös pitänee paikkansa
"Kaikki todellinen tieto tekee nöyräksi meidät"- oikein se meni
Nälvijöitä vai pitikö olla näkijöitä? --No jokatapauksessa viisashan oli ukko vaan oli tämä toinenkin, jospa se vaan toisen sanoma aukeaa sinulle helpommin kuin toisen... Ei heidän viisautensa ole kiinni siitä kuinka paljon sinä satut ymmärtämään.
- Missukka
oikein se meni kirjoitti:
Nälvijöitä vai pitikö olla näkijöitä? --No jokatapauksessa viisashan oli ukko vaan oli tämä toinenkin, jospa se vaan toisen sanoma aukeaa sinulle helpommin kuin toisen... Ei heidän viisautensa ole kiinni siitä kuinka paljon sinä satut ymmärtämään.
Noin se alitajunta toimii.
Mielenkiintoinen ajatus
sillä jos vain kuvittelemme elävämme
niin sehän ei voi olla pysyvä olotila
koska silloin elämämme on hataralla pohjalla
joka niin helposti pettää...
niinkuin mies (nainen) joka rakensi talonsa hiekalle
Voiko elämä elää meitä
jos emme itse elä tässä ja nyt elämäämme
vastuullisina luotuina,
elämässä kiinni, joka on suurta lahjaa Luojaltamme
sillä, Hän
on puhaltanut meihin ELÄMÄN hengen...vrumvrum..
Kuuntelen kun moottori lähtee käyntiin. Pari hassua epätahtista pärähdystä aluksi, sen jälkeen tasaisen rauhallinen moottorin kehräys. Ah.
Tämä on minun elämääni, hevosvoimat käytössäni. Minä ohjaimissa, matka edessäni.
Minä ohjaan, ja auto tottelee minua, valitsen tieni, ja valitsen nopeuteni. Minä tiedän minne haluan ajaa. On toki paljon, niin paljon asioita, joita joudun ottamaan huomioon kun ajan eteenpäin. Toiset autoilijat, jalankulkijat, poliisit, ynnä muut seikat. Typerät nopeusrajoitukset, ja punaiset valot. Mutta ne eivät matkaani häiritse.
Ei häiritse vaikka olisi liukasta, vaikkakin olen kuullut, että jotkut sanovat, että liukas tie voi saada auton ajautumaan ojaan. Näin ei ole. Minä tiedän, että se olen minä joka määrään minne auto menee, jos otan huomioon kelin, ja ajan kelin mukaan niin pysyn kyllä tiellä. Olen toki pari kertaa ojassa käynyt, mutta olen niistä kerroista jotakin oppinut. Miksi minä liukasta keliä syyttäisin, ja sanoisin että 'auto ajautui ojaan', jos en itse ole ymmärtänyt ottaa keliä huomioon? Ei tie vie autoa, eikä auto minua, mutta minä vien autoa tietä pitkin eteenpäin. Kunhan noudatan sääntöjä ja olosuhteiden sanelemia ehtoja. En voi vaatia autoltani äärimmäisyyksiä. En voi valita tietä, jota autoni ei kestä. Minä ja minun autoni, me olemme yhtä. Kunnioitan autoani ja sen ominaisuuksia, ja pitämällä siitä huolta tiedän että voin luottaa siihen.
Autolla on sitäpaitsi mukava matkustaa. Vaikkakin jotkut tosin väittävät, että autossa istuminen on kärsimystä. Ehkä heille, mutta ei minulle. Heille autoon istuminen, on vain vaihe jonka he joutuvat käymään läpi, ennenkuin pääsevät perille.
Mutta he eivät ymmärrä. Matka on melkein tärkeämpi kuin perillepääsy.
Kun on päästy perille, ja jos matka on ollut tylsä, jos reitti on valittu väärin, jos on ajettu harhaan, jos on jonotettu ruuhkassa, jos matka on ollut vain perillepääsyn odottamista. Niin miten silloin pystyisi iloitsemaan, että on päässyt perille? Tai toisinpäin, jos matka on ollut antoisaa, niin eikö silloin ilo kaksinkertaistu kun pääsee perille?
Kun lähtee matkalle, tie täytyy valita sydämmellä, miettiä ehkä etukäteen hieman. Ymmärtää, että matka on ehkä se ratkaiseva asia niin että, jaksaako sitä perillä sitten juhlia, vai nukahtaako sitten heti perille päästyään. Jos yrittää kiirehtiä matkaa, iskee stressi ja tuskastuminen, kun miettii vain perillepääsyä, mutta toisaalta samalla jos yrittää nauttia matkasta, niin sitä saattaa myöhästyä juhlista, kun unohtuu katselemaan kauniita maisemia.
Matka ei ole se pääasia, vaan perillepääseminen. Mutta matka on se mikä merkitsee, kun on päässyt perille.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010430Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523575Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543331- 642885
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2112255- 1162213
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252043Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671648Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221466Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386