Minulle esitettiin kysymys. Mitä tekisin jos yllättäen saisin 40.000 euroa. En ole vuosiin edes unelmoinut ylimäämääräisestä rahasta. Kun aina elän kädestä suuhun ja lasken centtejä. Oikein pysähdyin ajatukseen, että olenko tullut niin vanhaksi, että unelmatkin ovat kadonneet. Kysyjä ajatteli ilman muuta etelänmatkoja. En ole koskaan käynyt ulkomailla, joten en osaa haaveilla jostain thaikuista tai dubaista. Kärsin kuumuudesta ja lentokoneen ahtaudesta. Mieluummin lähtisin Lappiin ja vuokraisin jonkun ökymökin määräämättömäksi ajaksi. Takkatulen loisteessa, suurista ikkunoista ihailisin leiskuvia revontulia. Koiravaljakoiden kyydissä hurruuttelisin lumihangilla ja kävisin katsomassa poroja ja lappilaisten aitoa elämää. Loppujen lopuksi 40.000 on pieni raha. Taitaisin sen sutata aika helppeesti yllelliseen elämään.
40.000 euron unelma
23
445
Vastaukset
Parissa päivässä panisit menemään kuitenhi, myönnä pois.
Minä haluaisin joskus yöpyä tällaisessa iglussa
https://i.pinimg.com/originals/a5/a9/01/a5a901204822e90ebbf61100521ac73c.jpg
Meillä näkyy revontulet täälläkin näin alhaalla aina joskus, kun osuu katselemaan sopivaan kohtaan.
Ei minullakaan vedä eteläänpäin enää vaikka sitten olisi miljoonia. Ne on nähty mitä siellä haluan nähdä.- ilahtunut.tu
Hienoa Tellukkakin taas mukana. missäs olet luurannut, kerro heti.
- hmpff
Tellukka, meilläkin näkee jos osaa olla paikalla, eli kävellä valosaasteesta pois. Ei tosin värillisiä. Olen yrittänyt mun lapsia saada katselemaan linnunrataa, onnistuisi ihan 20 kilsan päässä, mutta ne arkajalat ei uskalla tulla mun kanssa pimeään :) ja tämä arkajalka ei uskalla lähteä yksin. Tuntuu tyhmältä, että näin vanha olen, enkä ikinä ole nähnyt sitä.
Minäki olen netistä katellu noita igluja. Joksu vielä meen sinne maksoi mitä maksoi. Jos vaikka seuraavan kerrn kun täyttää vuosia. Ookko ollu sairaana?
- Bhya
Ei kannata heti kuitenkaan kaikkea tuhlata!
- Ei-ne-suuret-tulot-vaan
Tuollahan summalla saisi kolmen hehtaarin merenranta tontin ja kalustetun lähes 40 neliön mökin, ja vielä jäisi taskunpohjalle osa.
Siis, tuollaisen vedettävän / siirettävän mökin hankkisin ;)
https://www.nettikaravaani.com/willerby/leven-super-37m2/1487272
Tuollaisen itse tuhlaisin osan tuosta summasta. Minä jatkaisin kuten ennenkin.
- Rahaa.Riittää
Tilillä on tuon verran ja enemmänkin.
Kultaisen käden-puristuksen jälkeen sain tililleni tuon-verran.
kuten ajateltu oli, panin menemään.
Olenhan aina painottanut lapsilleni että on tärkeää tulla toimeen omilla ansioillaan.
H.- hmpff
Remppaan menisi. Uusi katto ja saunan suihkutilat. Jos jäisi yli, ottaisin kaikki lapset ja siipat ja lähtisimme keväällä Italiaan.
Olen jo vähän ruvennut haaveilemaan siitä, että kun eläkkeelle pääsen, niin hitto soikoon... mähän voin asua missä vaan! Ostaa vaikka Firenzestä pienen mökin ja rempata sitä. Taitaa jäädä haaveeksi, mutta tuo tuleva vapaus tuntui ihanalta.- flegmaatti
Ei pienen mökin hankkiminenToscanan alueelta mahdottomia vaadi. Itse Firenzen mökkitilanne on minulle tuntematon.
- hmpff
flegmaatti kirjoitti:
Ei pienen mökin hankkiminenToscanan alueelta mahdottomia vaadi. Itse Firenzen mökkitilanne on minulle tuntematon.
Katselin jo vähän netissä että missä luvuissa liikutaan, ei tosiaan näyttäisi olevan mahdotonta. Kai siellä on sen verran halvempaa rakentaa, kun ei mitään -20 astetta tarvi pitää loitolla... Aika halpa maa asumiskustannuksiltaan.
Pitää nyt "maistella" asiaa vielä, on ollut sukulaisia siellä, kaikki ovat jo tulleet pois. Kun ikää tulee, alkaa kait arvostaa pohjoismaista terveyden huoltoa :) - flegmaatti
hmpff kirjoitti:
Katselin jo vähän netissä että missä luvuissa liikutaan, ei tosiaan näyttäisi olevan mahdotonta. Kai siellä on sen verran halvempaa rakentaa, kun ei mitään -20 astetta tarvi pitää loitolla... Aika halpa maa asumiskustannuksiltaan.
Pitää nyt "maistella" asiaa vielä, on ollut sukulaisia siellä, kaikki ovat jo tulleet pois. Kun ikää tulee, alkaa kait arvostaa pohjoismaista terveyden huoltoa :)Vertailukohta Välimeren länsipäästä. Espanjassa kaupungin keskustan rannassa olevan, ylimmän kerroksen 78m2 asuntomme yhtiövastike on 52€/kk sisältäen porteron palvelut kuten vartioinnin ja pikku huollot yms. Tekee myös vaativatkin rempat kohtuulliseen hintaan.
Muutama kymmenen kilometria sisämaahan niin käsittääkseni hinnat ovat jotain muuta luokkaa.
Terveydenhuollon taso vaihtelee. Meikäläisen kirurgian osaston tunnustuksesta käsittämättömään tohelointiin. - Vertailukohta
hmpff kirjoitti:
Pitää nyt "maistella" asiaa vielä, on ollut sukulaisia siellä, kaikki ovat jo tulleet pois. Kun ikää tulee, alkaa kait arvostaa pohjoismaista terveyden huoltoa :)"arvostaa pohjoismaista terveyden huoltoa"
Kerro millaista se on ?
Kävin tuossa vajaan puolen kilometrin päässä olevassa arvauskeskuksessä vuosi sitten kysymässä josko saisin ajan lääkärin.
No kun nyt kirjoitan tämän niin jo arvaat että en saanut aikaa vaan käskivät mennä yksityiselle ?
Tällaistako se paljon kehuttu pohjoismainen hyvä terveyden hoito on ? - flegmaatti
Vertailukohta kirjoitti:
"arvostaa pohjoismaista terveyden huoltoa"
Kerro millaista se on ?
Kävin tuossa vajaan puolen kilometrin päässä olevassa arvauskeskuksessä vuosi sitten kysymässä josko saisin ajan lääkärin.
No kun nyt kirjoitan tämän niin jo arvaat että en saanut aikaa vaan käskivät mennä yksityiselle ?
Tällaistako se paljon kehuttu pohjoismainen hyvä terveyden hoito on ?Taitaa vaihdella alueittain? EKSOTEn alueella olen saanut lekuriajan ei kiireellisissä tapauksissa pariin päivään.
Tekemisen taso on vaihdellut vakavan asian, syövän havaitsemattomuuden tunaroinnista aivan asialliseen toimintaan,
Samoin labra-ajat. Jos ei ole kiire, eikä labroissa tavallisesti ole, niin auto kiertää kyläämme viikon aikataululla. Lähin pysäkki on meistä parin sadan metrin päässä.
- flegmaatti
Kartuttaisin lastenlasteni metallikokoelmaa ja saattaisin merkitä jotain riskiosaketta marginaalisella summalla.
En ole miettinyt sijoituskohdetta, maatkoot tilillä odottelemassa.
Mökki Lapissa olis kyllä kiva, mutta helpommalla pääsee kun vuokraa silloin kun tarvitsee.
Eilen hankin joululahjoja pikku-A:lle, pelejä ja Cars-rannekellon.Kun olin aamulenkillä hurmurikoiran kanssa mietin, että minullahan on asiat hyvin. Pystyn liikkumaan hengästymättä pitkiä matkoja, ei ole kipuja eikä lääkityksiä. Olen eheytynyt mieheni kuoleman jälkeen. On katto pään päällä ja kaapissakin on vielä apetta. Käyn palvelukodeissa ja autan siellä omaistani asioiden hoidossa. Koira jota lenkitän, antaa minulle ajattelemisen aihetta. Se elää murehtimatta, tutkii luontoa ja on aina iloinen ja virkeä. Mitäpä sitä turhaan rahasta haaveilemaan. Näin on ihan hyvä.
yksilesken kirjoitti:
Kun olin aamulenkillä hurmurikoiran kanssa mietin, että minullahan on asiat hyvin. Pystyn liikkumaan hengästymättä pitkiä matkoja, ei ole kipuja eikä lääkityksiä. Olen eheytynyt mieheni kuoleman jälkeen. On katto pään päällä ja kaapissakin on vielä apetta. Käyn palvelukodeissa ja autan siellä omaistani asioiden hoidossa. Koira jota lenkitän, antaa minulle ajattelemisen aihetta. Se elää murehtimatta, tutkii luontoa ja on aina iloinen ja virkeä. Mitäpä sitä turhaan rahasta haaveilemaan. Näin on ihan hyvä.
Meillä sun kanssa on asiat hyvin, toivotaan jatkuvankin niin.
Lähden taas jonain päivänä luontoretkelle kaverini ja hänen kahden lapinkoiransa kanssa. Saan taluttaa toista, ihania poikia kumpikin.
Rahasta on turha haaveilla, sitä joko on tai sitten ei, useimmiten sillä lailla sopivasti.
Ja tarpeet on aika pienet, joutavuuksiin en ole koskaan rahaa tuhlannut. Parhaat harrastukset ovat ilmaisia.
Mulla ois kyllä rahanreikä tuollaiselle summalle. Ei tarttis mitään ökymökkejä miettiä :). Eikä ukomaanmatkoja. Tosin matksutelu somen rajojen ulkopuolella ei muutoinkaan kiinnosta.
Minä en tarvitse mitään, mitä en eläkkeelläni saa, vaikkei suuri olekkaan.
Antaisin jälkeläisilleni.- hompsantuusa
Mä ostaisin uuden täkin ja pari uutta tyynyä. (Ostan ne ilman tuota summaakin.) Pitäis vaan jaksaa kauppoihin. Olen ronkeli noitten tyynyjen kanssa, kun ne ei saa olla liian pehmeitä. Nämä vuodevaateostokset tuli nyt pintaan, kun näin jonkun aloituksen niistä.
Ehkäpä veisin pesueeni yltäkylläiselle lepolomalle. Loput rahat antaisin heille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171021124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102468Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2161958Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231743- 721080
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491054Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75895Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57872En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43852Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88823