Alkuräjähdys

Knark5

Katsokaapa keskiviikkona Kutoselta Uljas universumi -sarjan jakso Alkuräjähdys.

https://www.telsu.fi/uljas universumi

Maailmankaikkeus syntyi tyhjästä, ja kannattaa huomata että alkuräjähdysteoria ei ota kantaa jumaliin eikä Jumalaan. Joka haluaa, saa kaikin mokomin olettaa että alkuräjähdyksen loi Jumala. Puhe "ateistisesta tieteestä" on tietämättömien fantasiaa.

37

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiksu.Kreationisti1

      Alkuräjähdysuskonto ei kuulu palstan aihepiiriin.

      Ilmoitettu poistoon.

      • Ewokki

        Katsoisin, että keskustelu siitä, millä mekanismilla Luoja loi maailman, on osa älykästä suunnittelua ellemme rajoitu vain kristilliseen fundamentalistiseen kreationismiin.


    • k.o.rona

      Herää kysymys, että uskooko ne jotka uskovat samaan aikaan sekä Jumalaan ja evoluutioon, myös siihen, ettei ihmistäkään luotu, vaan hän on simpanssin serkku? Ja jos näin on, niin millaiseen Jumalaan he uskovat? Sellaiseenko, joka oli lähinnä sivustaseuraaja vuosimiljardien ajan kun kaikki kehittyi? Aika mitätön jumala heillä.

      Loogista on se, että jos uskoo Luojaan, uskoo myös Kaikkivaltiaaseen, jolle mikään ei ole mahdotonta. Myöskin jos uskoon Luojaan, on aika erikoista, ellei usko Luojan olleen aina olemassa. Minä uskon, että Jumala on aina ollut ja että hän on luonut kaiken. Yksinkertaista, jota ei voi käsittää, mutta helppo uskoa. Se tarkoittaa myös sitä, että kaiken luodun tulee ylistää häntä ja antaa hänelle kunnia.


      9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
      10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
      11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      • päivystävä.ilkimys

        "Loogista on se, että jos uskoo Luojaan, uskoo myös Kaikkivaltiaaseen, jolle mikään ei ole mahdotonta."

        Ehkä sinun korviesi välisessä sahanpurussa. Muista että Kaikkivaltiaasi antaa kaiken pahan tapahtua - ja jos kaikki paha on Saatanan syytä, Saatana on silloin väkevämpi kuin Kaikkivaltias.


      • k.o.rona
        päivystävä.ilkimys kirjoitti:

        "Loogista on se, että jos uskoo Luojaan, uskoo myös Kaikkivaltiaaseen, jolle mikään ei ole mahdotonta."

        Ehkä sinun korviesi välisessä sahanpurussa. Muista että Kaikkivaltiaasi antaa kaiken pahan tapahtua - ja jos kaikki paha on Saatanan syytä, Saatana on silloin väkevämpi kuin Kaikkivaltias.

        Kuten luit ottamastani Raamatun kohdasta, niin lopulta saatanakin kumartuu Jeesuksen eteen ja tunnustaa Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra. Näin tekee silloin jokainen enkeli ja ihminen. Tällä hetkellä vielä tämä maailma on saatanan hallussa, koska ihminen syntiinlankeemuksessa antoi hänelle vallan täällä. Mutta Jeesus on tuleva pian takaisin hallitsemaan aina ja iankaikkisesti. Hän on kuningasten Kuningas ja herrain Herra.


      • Kirjoitit sivusta seuraavasta mitättömästä Jumalasta. Kyseessä on "aukkojen Jumala", joka ydinfysiikan professori K. V. Laurikaisen mukaan oli salattu Jumala, joka toimi kvanttifysiikan epätarkkuuksien puitteissa ja ohjasi sitä kautta kaikkea, mitä maailmassa on.
        Eero Junkkaala, teologian tohtori ja argeologi, uskoo evoluutioon, mutta teistiseen Jumalan ohjaamaan evoluutioon. Siinäkin on kyseessä "aukkojen Jumala", joka kätkeytyy tutkimukselta.

        Kyseiset herrat tunnustivat kuitenkin tieteelliset faktat. Siksi kunnioitan heidän näkemystään, vaikka pidänkin sitä katteettomana. Kreationisteja kunnioitan heidän asenteensa takia suunnilleen yhtä paljon kuin lättänään Maahan uskovia.


      • "Se tarkoittaa myös sitä, että kaiken luodun tulee ylistää häntä ja antaa hänelle kunnia."

        Sori. En kunnioita sadistisia hahmoja.

        "10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

        Pitää ja pitää, kumartaman juutalaista zombieta. Jumala joka "sanassaan" vaatii palvomaan itseään kuin pahainen narsisti ei ole kunnioituksen arvoinen, vaan pikusieluinen mitättömyys jolle ei tarvi antaa minkään sortin arvoa. Surkea, olematon mitättömyys, joka ei todellisuudessa pysty mihinkään, koskaan. Ei edes suojelemaan palvojiaan.

        "Mutta Jeesus on tuleva pian takaisin hallitsemaan aina ja iankaikkisesti."

        Aivan kuten lukemattomat aiemmatkin höynäytetyt, myös sinä tulet kuolemaan tietäen ettei Jeesus, kaikkivoimaton mitättömyys, tullut.

        Ei olematon mitään hallitse, eikä pysty mihinkään. Se on nähty. Yksikään ihmisen kehittelemä jumalolento ei ole koskaan pystynyt toimimaan, vaan on AINA tarvinnut alentuneesti syyntakeelliset hihhulit toteuttamaan "tahtonsa", "kostonsa", tai mitä tahansa kajahtaneet ovat milloinkin jumalansa aivoitukseksi keksineet.


      • Hehhah

        << Herää kysymys, että uskooko ne jotka uskovat samaan aikaan sekä Jumalaan ja evoluutioon, myös siihen, ettei ihmistäkään luotu, vaan hän on simpanssin serkku? >>

        Näinhän se taitaa valtakirkkojen "ohjeistus" uskosta olla. Noin suuret tahot kun ei oikein voi tieteellistä tietoa kieltää.

        Suurin osa kristityistä taitaa siis uskoa jonkinlaiseen muunnelmaan tuosta kirjaamastasi.

        << Ja jos näin on, niin millaiseen Jumalaan he uskovat? Sellaiseenko, joka oli lähinnä sivustaseuraaja vuosimiljardien ajan kun kaikki kehittyi? Aika mitätön jumala heillä. >>

        Mielenkiintoista tosiaan tässä on se, että ihminen voi itse määritellä oman Jumalansa (t. jumalansa) - eikä kukaan oikein pysty sanomaan, että jokin niistä määritelmistä on yhtään se väärempi kuin toinenkaan. Itse asiassa J/jumala taitaa nimenomaan määrittyä ihmisen mielessä. Ehkäpä se on kokonaan mielen tuote.

        Määritelmän virheellisyyttä voidaan oikeastaan mitata vain tieteellisellä tiedolla: jos ihminen uskoo, että Maa on lättänä, niin tieteellinen tieto osoittaa, että tuo on virheellinen uskomus. Se ei tietenkään kovin helpolla ko. ihmisen uskomusta muuta, mutta ainakin muut tietävät, että ko. uskova on reaalimaailman todisteet kieltävä hihhuli. Sama pätee evoluutioon: evoluution kieltäminen kehityksen ajavana voimana on ihan yhtä reaalimaailman vastainen kuin Maapallon muodon kieltäminen. Se on vain virheellinen uskomus. Tieto on ainoa keino arvottaa uskomusten oikeellisuutta.

        << Loogista on se, että jos uskoo Luojaan, uskoo myös Kaikkivaltiaaseen, jolle mikään ei ole mahdotonta. >>

        Siis myöskään sivusta seuraaminen miljardeja vuosia ?

        Niin, jos kerran mikään ei ole mahdotonta, niin sitten evoluutiokin on mahdollista.

        << Myöskin jos uskoon Luojaan, on aika erikoista, ellei usko Luojan olleen aina olemassa. >>

        Jokainen varmasti vääntää jonkin omaan mieleen sopivan tarinan tuostakin. Kaikki kuitenkin uskovat, että se oma näkemys on juuri se täsmälleen oikea ja loogisin mahdollinen - ja muissa on jokin selkeä ajatusvirhe. Yleensä ihmiset yrittävät haarukoida reaalimaailmaa mukaan näkemykseensä esim. sen verran, että eivät kiellä evoluutioteoriaa - ja siksi tietysti kreationistien määrä vähenee sitä mukaa kun tieteellinen tieto esim. evoluutiosta välittyy ihmisille (joilla ei jo valmiiksi ole esim. ylivertaisuusharhaa omista tiedollisista kyvyistään).

        << Minä uskon, että Jumala on aina ollut ja että hän on luonut kaiken. >>

        Mutta miksi ihmeessä tuo olisi juuri se täsmälleen oikea uskomus ?

        Niinpä.

        Muut ihmiset uskovat ihan yhtä lujasti siihen omaan näkemykseensä, joten miksi Sinä olisit heitä oikeammassa ?


      • Pietarisuurinn
        bg-ope kirjoitti:

        "Se tarkoittaa myös sitä, että kaiken luodun tulee ylistää häntä ja antaa hänelle kunnia."

        Sori. En kunnioita sadistisia hahmoja.

        "10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

        Pitää ja pitää, kumartaman juutalaista zombieta. Jumala joka "sanassaan" vaatii palvomaan itseään kuin pahainen narsisti ei ole kunnioituksen arvoinen, vaan pikusieluinen mitättömyys jolle ei tarvi antaa minkään sortin arvoa. Surkea, olematon mitättömyys, joka ei todellisuudessa pysty mihinkään, koskaan. Ei edes suojelemaan palvojiaan.

        "Mutta Jeesus on tuleva pian takaisin hallitsemaan aina ja iankaikkisesti."

        Aivan kuten lukemattomat aiemmatkin höynäytetyt, myös sinä tulet kuolemaan tietäen ettei Jeesus, kaikkivoimaton mitättömyys, tullut.

        Ei olematon mitään hallitse, eikä pysty mihinkään. Se on nähty. Yksikään ihmisen kehittelemä jumalolento ei ole koskaan pystynyt toimimaan, vaan on AINA tarvinnut alentuneesti syyntakeelliset hihhulit toteuttamaan "tahtonsa", "kostonsa", tai mitä tahansa kajahtaneet ovat milloinkin jumalansa aivoitukseksi keksineet.

        Niin, onhan se evokista sadistista kun pahat hävitetäänm koska hän itse kuuluu tuhottaviin.

        Mutta se että pahat ihan varmasti hävitetään käy ilmi tästä:

        Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
        43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.


      • Fiksu.Kreationisti1
        Pietarisuurinn kirjoitti:

        Niin, onhan se evokista sadistista kun pahat hävitetäänm koska hän itse kuuluu tuhottaviin.

        Mutta se että pahat ihan varmasti hävitetään käy ilmi tästä:

        Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
        43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.

        Evokit eivät kuulu palstan aihepiiriin.

        Ilmoitettu poistoon.


      • Pietarisuurinn kirjoitti:

        Niin, onhan se evokista sadistista kun pahat hävitetäänm koska hän itse kuuluu tuhottaviin.

        Mutta se että pahat ihan varmasti hävitetään käy ilmi tästä:

        Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
        43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.

        "Niin, onhan se evokista sadistista kun pahat hävitetäänm koska hän itse kuuluu tuhottaviin."

        Minua ei mielikuvitusolentoon uskovan toistaitoisen poloisen uhkailut hetkauta. Lähinnä säälittää se, että uskovat määkivät Herransa olevan ihana rakastaja, vaikka antaa "vääräuskoisten" tappaa omia palvojiaan kasoittain pyhättöihinsä. Aina uudelleen ja uudelleen nämä "kaikkivoimaiset" "Herrat" osoittavat olevansa kaikkeenkykenemättömiä mitättömyyksiä, ja uskovat alentuneesti syyntakeellisia, kritiikkiin kykenemättömiä poloisia.

        Tai sitten on se toinen vaihtoehto, ja se on se pahempi: Jumalilla on kyky auttaa, mutta eivät itserakkaina sadisteina tee mitään estääkseen "rakastamiensa" palvelijoidensa kärsimykset.

        Alla ei tehnyt mitään estääkseen Egyptin verilöylyä moskeijassa. Jeesus ei tehnyt mitään estääkseen verilöyly(t) Yhdysvalloissa, tai vaikka kirkkojen kattojen romahtamisen Lissabonin maanjäristyksessä vuonna 1755. Ehei. Ehkä se sairas pervertikko ajoitti sen maanjäristyksen ihan tahallaan kirkonmenojen kohdalle, jollon tiesi uhriluvun kasvavan maksimaalisen suureksi. Ehkä se itserakas sadisti halusi jouduttaa sitä että orjat saapuvat hänen palvelijoikseen iäisyyteen.

        Minusta armollisempi selitys on se ettei jumalia ole, tai ainakaan kaikkeenkykeneviä.


      • tieteenharrastaja

        Aika mitätön maailmankaikkeus sinulla:

        "Sellaiseenko, joka oli lähinnä sivustaseuraaja vuosimiljardien ajan kun kaikki kehittyi? Aika mitätön jumala heillä."

        Entä, jos "kaikki" kehittyi muuallakin kuin yhdellä maapallolla. Ja jospa Jumalan ajantaju on erilainen kuin ihmisen?


    • pistee

      Ei me ihmisinä voida tietää syntyjä syviä miten Jumala kaiken loi.Riittää Raamatun luomiskertomus.Jumala on luonut maan, taivaan, taivaankappaleet siis auringon, kuun, tähdet sekä eläimet, luonnon ja ihmisen.

      • päivystävä.ilkimys

        Jos todellisuus ja Raamattu ovat ristiriidassa, kuten ne erittäin monessa asiassa ovat, kummassa on virhe?


      • Mistänäitäriittää
        päivystävä.ilkimys kirjoitti:

        Jos todellisuus ja Raamattu ovat ristiriidassa, kuten ne erittäin monessa asiassa ovat, kummassa on virhe?

        Tiede kieltää sen että joku monta päivää kuolleena ollut mätänemistilassa oleva ihminen voitaisiin herättää henkiin, mutta silminnnäkijäkertomukset kertovat että Jeesus todellisuudessa herätti ystävänsä Lasaruksen kuolleista.

        Ja Jumala loi Aadmin maan tomusta, ja siitäkin on meillä silminnnäkijäkertomus. Onko se siis totta vai ei?


        Vai onko jääräpäiseen vastaanväittämiseesi ainoa syy se että et vain halua myöntää noita silminnäkijäkertomusksia tosiksi vaikka sinulla ei ole yhtään mitään tieteellistä syytä kiistää niitä!

        Ja tiedätkös mitä, sinnä kiistät myös vedenpaisumuskertomuksen vaikka siitä todistavat Raamatun lisäksi sadat muutkin vanhat kertomukset kuin Raamattu,

        Kas tässä: http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html

        Ja kas, jopa Talk Origins, tämä evokkiateistien raamattukin on pakotettu tunnustamaan maapallonlaajuiset kertomukset vedenpaisumuksesta. Ateistiraamattu tunnustaa vedenpaisuumuskertomukset mutta sinä kiistät! Oletkohhan ihan viisas? No, etpä tietenkään, vaan olet vain tyhjän inttäjä.


      • fedsfdfdfdfdsfds
        Mistänäitäriittää kirjoitti:

        Tiede kieltää sen että joku monta päivää kuolleena ollut mätänemistilassa oleva ihminen voitaisiin herättää henkiin, mutta silminnnäkijäkertomukset kertovat että Jeesus todellisuudessa herätti ystävänsä Lasaruksen kuolleista.

        Ja Jumala loi Aadmin maan tomusta, ja siitäkin on meillä silminnnäkijäkertomus. Onko se siis totta vai ei?


        Vai onko jääräpäiseen vastaanväittämiseesi ainoa syy se että et vain halua myöntää noita silminnäkijäkertomusksia tosiksi vaikka sinulla ei ole yhtään mitään tieteellistä syytä kiistää niitä!

        Ja tiedätkös mitä, sinnä kiistät myös vedenpaisumuskertomuksen vaikka siitä todistavat Raamatun lisäksi sadat muutkin vanhat kertomukset kuin Raamattu,

        Kas tässä: http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html

        Ja kas, jopa Talk Origins, tämä evokkiateistien raamattukin on pakotettu tunnustamaan maapallonlaajuiset kertomukset vedenpaisumuksesta. Ateistiraamattu tunnustaa vedenpaisuumuskertomukset mutta sinä kiistät! Oletkohhan ihan viisas? No, etpä tietenkään, vaan olet vain tyhjän inttäjä.

        Just joo. Onhan meillä silminnäkijätodistuksia avaruusolioiden sieppaamista ihmisistäkin.

        Jos pelkät silminnäkijätodistukset riittää sinut vakuuttamaan, ei sinua todellisuudessa kiinnosta totuus, vaan miellyttävä valhe.


      • tieteenharrastaja
        Mistänäitäriittää kirjoitti:

        Tiede kieltää sen että joku monta päivää kuolleena ollut mätänemistilassa oleva ihminen voitaisiin herättää henkiin, mutta silminnnäkijäkertomukset kertovat että Jeesus todellisuudessa herätti ystävänsä Lasaruksen kuolleista.

        Ja Jumala loi Aadmin maan tomusta, ja siitäkin on meillä silminnnäkijäkertomus. Onko se siis totta vai ei?


        Vai onko jääräpäiseen vastaanväittämiseesi ainoa syy se että et vain halua myöntää noita silminnäkijäkertomusksia tosiksi vaikka sinulla ei ole yhtään mitään tieteellistä syytä kiistää niitä!

        Ja tiedätkös mitä, sinnä kiistät myös vedenpaisumuskertomuksen vaikka siitä todistavat Raamatun lisäksi sadat muutkin vanhat kertomukset kuin Raamattu,

        Kas tässä: http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html

        Ja kas, jopa Talk Origins, tämä evokkiateistien raamattukin on pakotettu tunnustamaan maapallonlaajuiset kertomukset vedenpaisumuksesta. Ateistiraamattu tunnustaa vedenpaisuumuskertomukset mutta sinä kiistät! Oletkohhan ihan viisas? No, etpä tietenkään, vaan olet vain tyhjän inttäjä.

        Missähän kohtaa linkissäsi tuo tapahtuu:

        ".. pakotettu tunnustamaan maapallonlaajuiset kertomukset vedenpaisumuksesta."

        Kyseessähän on luettelo tulvatarinoista (flood stories), ei siis "vedenpaisumuskertomuksista" eri puolelta maapalloa ja erilaisina.


      • Exevotyhmä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Missähän kohtaa linkissäsi tuo tapahtuu:

        ".. pakotettu tunnustamaan maapallonlaajuiset kertomukset vedenpaisumuksesta."

        Kyseessähän on luettelo tulvatarinoista (flood stories), ei siis "vedenpaisumuskertomuksista" eri puolelta maapalloa ja erilaisina.

        Niinpä, Talk Originsin on ollut ihan pakko otta kantaa noihin satoihin alkuperäiskansojen erinomaisen yhteneviin kertomuksiin, koska ne ovat olemassa eikä niitä voi kiistää, ja ne ovat niin yhteneviin että ne on listattu yhteen nippuun, hehehe.

        Sitäpaitsi useimat noista tulvakertomuksista kertovat myös tulvaa edeltäneestä paratiisista ja Kainista ja Abelista ja Aadamista ja Eevasta ja paratisin menettämisestä. Tosin tietenkin hiukan eri muunnelmina mutta nuo ainekset mainitaan häkellyttävän usein noissa.

        Ateistille tuo on on tietenkin ihana vain älyttömän hyvää sattumaa, mutta niinhän ateistit uskovat evoluutionkin suhteen ihan älyttömiin sattumiin, heehehe. Ja muihinkin älyttömyyksiin kuten siihen että se on ihan luonnollista että mies pökk........ jne.


      • Mistänäitäriittää kirjoitti:

        Tiede kieltää sen että joku monta päivää kuolleena ollut mätänemistilassa oleva ihminen voitaisiin herättää henkiin, mutta silminnnäkijäkertomukset kertovat että Jeesus todellisuudessa herätti ystävänsä Lasaruksen kuolleista.

        Ja Jumala loi Aadmin maan tomusta, ja siitäkin on meillä silminnnäkijäkertomus. Onko se siis totta vai ei?


        Vai onko jääräpäiseen vastaanväittämiseesi ainoa syy se että et vain halua myöntää noita silminnäkijäkertomusksia tosiksi vaikka sinulla ei ole yhtään mitään tieteellistä syytä kiistää niitä!

        Ja tiedätkös mitä, sinnä kiistät myös vedenpaisumuskertomuksen vaikka siitä todistavat Raamatun lisäksi sadat muutkin vanhat kertomukset kuin Raamattu,

        Kas tässä: http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html

        Ja kas, jopa Talk Origins, tämä evokkiateistien raamattukin on pakotettu tunnustamaan maapallonlaajuiset kertomukset vedenpaisumuksesta. Ateistiraamattu tunnustaa vedenpaisuumuskertomukset mutta sinä kiistät! Oletkohhan ihan viisas? No, etpä tietenkään, vaan olet vain tyhjän inttäjä.

        > Jumala loi Aadmin maan tomusta, ja siitäkin on meillä silminnnäkijäkertomus.

        Kukas sen oli näkemässä ja ylöskirjaamassa? Ja mihin, kun kaikki tuon aikakauden (vaikka miten laskisi) aikaiset tekstit ovat kadonneet, lukuunottamatta niitä, jotka löytyvät pyramidien seinistä, yms.


    • räkspompspum

      https://www.google.fi/search?q=räjähdys&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi8l8L0sr3XAhVzSZoKHQ42A8oQ_AUICigB&biw=1242&bih=602

      Mitä tiede todella sanoo räjähdyksistä? Kuten kuvista näemme, tulos on aina sekava hallitsematon kaaos.

      Tiede ei ole havainnoinut ikinä mitään räjähdystä joka olisi tuottanut jotain millintarkasti säädeltyä toinen toisistaan riippuvaista räjähdysjkappaleiden liikettä.

      Niinpä meidän on pakko tunnustaa se minkä tiede näin todistaa, eli "ALKURÄJÄHDYS " on selvästi eli faktanvarmasti hallittu päämäärätietoinen älyllisen toimijan tuote, vai mitä tuumit siitä että lopputlos kaikesta on mm. tällaista:

      https://www.tristansoft.net/web/finnish/caymanislands/kyattr102.html

      https://www.google.fi/search?q=miss&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiF3Y23tr3XAhUIAZoKHdbHC8IQ_AUICigB&biw=1242&bih=602#imgrc=UyYPICCUcEIN0M:

      • Alkuräjähdyksen rinnastaminen kolmeulotteisessa tilassa tapahtuvaan räjähdykseen osoittaa vain sen, ettet ymmärrä asiasta edes alkeita.


      • katsokuvialinkeissäni
        agnoskepo kirjoitti:

        Alkuräjähdyksen rinnastaminen kolmeulotteisessa tilassa tapahtuvaan räjähdykseen osoittaa vain sen, ettet ymmärrä asiasta edes alkeita.

        Hölmö, Jyri puhui lopputuloksesta joka on ihan tasan kolmiulotteinen.

        Ja niistä ulottuvuuksista jotka ovat tämän aineellisen kaikkeutemme ulkopuolella SINÄ ET ITSE tiedä yhtään mitään kun tuo omien evokkiaivojesi päättelykyky on surkea.

        Minä taas osaan tehdä ihan tasapainoisia terveitä päätelmiä tuon yliluonnollisen vaikuttajan ominaisuuksista sen perusteella mitä aineesta on modostunut. Sinulle kaikki aineesta muodostunut on tarkoituksetonta massaa ja on aivan samantekevää että onko sitä olemassa vai ei.


      • ouoguögö
        katsokuvialinkeissäni kirjoitti:

        Hölmö, Jyri puhui lopputuloksesta joka on ihan tasan kolmiulotteinen.

        Ja niistä ulottuvuuksista jotka ovat tämän aineellisen kaikkeutemme ulkopuolella SINÄ ET ITSE tiedä yhtään mitään kun tuo omien evokkiaivojesi päättelykyky on surkea.

        Minä taas osaan tehdä ihan tasapainoisia terveitä päätelmiä tuon yliluonnollisen vaikuttajan ominaisuuksista sen perusteella mitä aineesta on modostunut. Sinulle kaikki aineesta muodostunut on tarkoituksetonta massaa ja on aivan samantekevää että onko sitä olemassa vai ei.

        Tollo se "räjähdys" oli metrisen aika-avaruuden synty inflatorisessa laajentumisessa tyhjiöenergiasta eikä mikään pommin räjäytys. Ei vitsi sä oot tyhmä, hehheh.


      • katsokuvialinkeissäni kirjoitti:

        Hölmö, Jyri puhui lopputuloksesta joka on ihan tasan kolmiulotteinen.

        Ja niistä ulottuvuuksista jotka ovat tämän aineellisen kaikkeutemme ulkopuolella SINÄ ET ITSE tiedä yhtään mitään kun tuo omien evokkiaivojesi päättelykyky on surkea.

        Minä taas osaan tehdä ihan tasapainoisia terveitä päätelmiä tuon yliluonnollisen vaikuttajan ominaisuuksista sen perusteella mitä aineesta on modostunut. Sinulle kaikki aineesta muodostunut on tarkoituksetonta massaa ja on aivan samantekevää että onko sitä olemassa vai ei.

        Miksi kirjoitat itsestäsi kolmannessa persoonassa?
        Sinun päätelmäsi ovat kaukana terveistä ja tasapainoisista. Suollat sivustoille pelkkää mielikuvituksellista hömppää.


      • katsokuvialinkeissäni kirjoitti:

        Hölmö, Jyri puhui lopputuloksesta joka on ihan tasan kolmiulotteinen.

        Ja niistä ulottuvuuksista jotka ovat tämän aineellisen kaikkeutemme ulkopuolella SINÄ ET ITSE tiedä yhtään mitään kun tuo omien evokkiaivojesi päättelykyky on surkea.

        Minä taas osaan tehdä ihan tasapainoisia terveitä päätelmiä tuon yliluonnollisen vaikuttajan ominaisuuksista sen perusteella mitä aineesta on modostunut. Sinulle kaikki aineesta muodostunut on tarkoituksetonta massaa ja on aivan samantekevää että onko sitä olemassa vai ei.

        "Hölmö, Jyri puhui lopputuloksesta joka on ihan tasan kolmiulotteinen. "

        Ai niin. Unohtui oikaista. Lopputulos, eli avaruus on neliulotteinen aika-avaruus. Hölmö.


      • agnoskepo kirjoitti:

        "Hölmö, Jyri puhui lopputuloksesta joka on ihan tasan kolmiulotteinen. "

        Ai niin. Unohtui oikaista. Lopputulos, eli avaruus on neliulotteinen aika-avaruus. Hölmö.

        "Ai niin. Unohtui oikaista. Lopputulos, eli avaruus on neliulotteinen aika-avaruus. Hölmö."

        No, jyrpällä oli oikein kolme neljästä, mikä on hämmästyttävä tulos häneltä.


      • kjhkjhkjhkjh
        marathustra kirjoitti:

        "Ai niin. Unohtui oikaista. Lopputulos, eli avaruus on neliulotteinen aika-avaruus. Hölmö."

        No, jyrpällä oli oikein kolme neljästä, mikä on hämmästyttävä tulos häneltä.

        Heh. Paitsi, että Maa taitaa olla lähes kaksiulotteinen....


      • tieteenharrastaja
        katsokuvialinkeissäni kirjoitti:

        Hölmö, Jyri puhui lopputuloksesta joka on ihan tasan kolmiulotteinen.

        Ja niistä ulottuvuuksista jotka ovat tämän aineellisen kaikkeutemme ulkopuolella SINÄ ET ITSE tiedä yhtään mitään kun tuo omien evokkiaivojesi päättelykyky on surkea.

        Minä taas osaan tehdä ihan tasapainoisia terveitä päätelmiä tuon yliluonnollisen vaikuttajan ominaisuuksista sen perusteella mitä aineesta on modostunut. Sinulle kaikki aineesta muodostunut on tarkoituksetonta massaa ja on aivan samantekevää että onko sitä olemassa vai ei.

        Kyllä tuosta voi tehdä terveitäkin päätelmiä, vaikka et sinä:

        "Minä taas osaan tehdä ihan tasapainoisia terveitä päätelmiä tuon yliluonnollisen vaikuttajan ominaisuuksista sen perusteella mitä aineesta on muodostunut."

        Ainetta tarkkailemalla ovat luonnontieteilijät löytäneet joukon luonnonlakeja ja prosesseja, joilla alkuräjähdyksen täysin kaoottisesta tuloksesta on muodostunut näkemämme aineellinen maailmankaikkeus.


      • kjhkjhkjhkjh kirjoitti:

        Heh. Paitsi, että Maa taitaa olla lähes kaksiulotteinen....

        No, jyrpän maailma on yksiulotteinen - ainakin jyrpien kommenteista päätellen.


      • hhhhuuuuyyyyyyyyyyyy
        ouoguögö kirjoitti:

        Tollo se "räjähdys" oli metrisen aika-avaruuden synty inflatorisessa laajentumisessa tyhjiöenergiasta eikä mikään pommin räjäytys. Ei vitsi sä oot tyhmä, hehheh.

        Ja pöh, alkuräjähdysteoriasta on kymmeniä erilaisia versioita eikä ainoatakaan niistä ole siksi ainoaksi oikeaksi vahvistettu ja lisäksi noita teorioita tulee koko ajan uusia yhtenä putkena, kas kun mielikuvitustarinoita on niin kiva muutella ilman että kukaan voi tarinaasi sen paremmin moittia kuin kiittääkään.
        Tämän tästä tiedemedia toitottaa että alkuräjähdys meni taas uusiksi. Etkö ole muka huomannut.

        Koko sana "alkuRÄJÄHDYS" on epäkurantti, sillä se antaa ihan väärän kuvan aineen synnystä.
        Oikeampi ilmaus olisi jotain sellaista joka viittaisi hallittuun aineen muodostumiseen.

        Raamattu ilmaisee tuon tapahtuman asiallisesti: " Alussa loi Jumala taivaan ja maan."

        Ainoa asia mikä aineen alkusyntyyn liittyy tieteellisesti kokeellisesti vahvistettuna on vain se että aine on energian kääntöpuoli. Kaikki sen ylitse menevä pälpätys on silkkaa loputonta alatimuuttuvaa pohdiskelua joka ei ole toistaiseksi johtanut mihinkään.


      • Saivartelutpois
        marathustra kirjoitti:

        "Ai niin. Unohtui oikaista. Lopputulos, eli avaruus on neliulotteinen aika-avaruus. Hölmö."

        No, jyrpällä oli oikein kolme neljästä, mikä on hämmästyttävä tulos häneltä.

        Noh, katsos kun Jyri jättää aina nuo mielikuvituspuolet huomioimatta. Reaalinen aineellinen lopputulos on kolmiulotteinen maailmankaikkeus.

        Muuten, muistatko kun Jyri sanoi heti kuun Porvoon lapsipuukotus oli tapahtunut, että tekijä on todennäköisesti terroristin värinen nahaltaan, ja niinhän tuo oli, puolimusta mies.
        Jyri se nyt vain on varsin älykäs, vai mitä. Sitä se valppaana ajattelijana eletty pitkä elämä saa aikaan.


      • Saivartelutpois kirjoitti:

        Noh, katsos kun Jyri jättää aina nuo mielikuvituspuolet huomioimatta. Reaalinen aineellinen lopputulos on kolmiulotteinen maailmankaikkeus.

        Muuten, muistatko kun Jyri sanoi heti kuun Porvoon lapsipuukotus oli tapahtunut, että tekijä on todennäköisesti terroristin värinen nahaltaan, ja niinhän tuo oli, puolimusta mies.
        Jyri se nyt vain on varsin älykäs, vai mitä. Sitä se valppaana ajattelijana eletty pitkä elämä saa aikaan.

        Näköjään kommenttini sai viisarisi värähtämään. Aina yhtä kiva kun psykopaatti tai muu persoonallisuushäiriöinen huomaa, tietää kutittaneensa oikeasta paikasta ;-).


      • tieteenharrastaja
        Saivartelutpois kirjoitti:

        Noh, katsos kun Jyri jättää aina nuo mielikuvituspuolet huomioimatta. Reaalinen aineellinen lopputulos on kolmiulotteinen maailmankaikkeus.

        Muuten, muistatko kun Jyri sanoi heti kuun Porvoon lapsipuukotus oli tapahtunut, että tekijä on todennäköisesti terroristin värinen nahaltaan, ja niinhän tuo oli, puolimusta mies.
        Jyri se nyt vain on varsin älykäs, vai mitä. Sitä se valppaana ajattelijana eletty pitkä elämä saa aikaan.

        Nuo valehtelukonstisi jo tunnetaan:

        "..tekijä on todennäköisesti terroristin värinen nahaltaan,.."

        Toisin käyden olisit viitannut valkoihoisiin terroristeihin. Tai ollut hiljaa kuin sukassa.


    • oipoii

      Kenties alkuräjähdys olikin kaikkivaltiaan ilmavaiva, Big Bang.
      Näin saataisiin se jumalakin taas mukaan kuvioon.

      • "Näin saataisiin se jumalakin taas mukaan kuvioon."

        Jos ajattelisimme, että maailmankaikkeus on hiekkalaatikko ja sen yhdessä kulmassa Jumala on kurahaalareissa oleva jannu, joka hakkaa lapiolla muottia ja hokee, että "tule hyvä kakku, älä tule paha kakku...ei viddu, taas lässähti...Äitiiii, emmä ala mitään!!!"?


    • E.K.V.G

      Kirjoitat aivan kuin minä, maailmankaikkeus on syntynyt tyhjästä, eikä se ota kantaa Jumalaan. Tsekkaa kirjoitukseni " Maailmankaikkeus".

    • tiedetuokio

      Tämä on kuuntelemisen arvoinen tiedetuokio Ylen Areenassa https://areena.yle.fi/1-3874411 , vaikka ei suoraan alkuräjähdystä käsittelekään. Ohjelma on kaksi vuotta vanha, mutta asia on edelleen ajankohtaista. Ohjelmasta välittyy selkeä luonnontieteellinen ajattelutapa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe