Helsinki Valopilkku

ranemane

http://www.taksiliitto.fi/ajankohtaista/?NewsAction=ShowNewsItem&ItemId=13492&From=Main

Ihmettelen miksi lopettivat hyvän kyydin välityksen. Kova on usko omaan appiin. Moni maalta tullut käyttää vain valopilkkua. Veikkaan että useampi sata ellei tuhat tilausta menee päivittäin lähitaksille. Myöskin minkätakia he päättivät lopettaa näin yllättäen ja marraskuussa. Eikö olisi ollut hieman rauhallisempana aikana kannattanut lopettaa esim tammikuussa tai helmikuussa.

itse käytän valopilkkua.

66

3152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kflrlcms

      Lähitaksi kiittää

    • StadinTaksi

      Sinällään ymmärrän, Valopilkku on epäonnistuminen. Täällä sitä kyllä puffattiin vaihtoehdoksi Uberille. Oikeat palstan tietäjät kuten ViidenTähdenUber kertoivat, ettei sovelluksesta ole kilpailijaksi. Tässä se nyt nähtiin, oikeat tietäjät ajettiin palstalta typeryksien toimesta. Surullista.

      • OletSurullinenHahmo

        Ai nyt olet sitten StadinTaksi. Surullista.


    • Kdkkd

      Taksi Helsinki ei jaksanut odottaa ens vuoteen vaan päätti hävitä kilpailun jo hyvissä ajoin ennen vapautusta. Useiden tuhansien tilauskanta kilpailijalle. Esimerkillistä toimintaa. Nyt Lähitakis voi mainistaa itseään asiakkaille ens kesään asti. Miksi isäntiä ei tiedotettu asiasta ennen päätöstä? V*tun urpot!

    • 12131415116

      Valopilkku on loistava. Ei tarvitse joka kaupungissa olla omaa appsia. Ei tarvitse tietää keskusten tilausnumeroita. Olisi luullut että kaksi järjestelmää pyörisi rinnakkain. Niin joo eihän kehä kolmosen ulkopuolelta käy kukaan Helsingissä töissä.

    • TässäSyy

      Taksi Helsinki Oy irtautuu Valopilkku-sovelluspalvelusta. Irtautumisen jälkeen Valopilkku-sovelluksella tehdyt tilaukset eivät enää ohjaudu helsinkiläisiin takseihin. Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla voi Valopilkun sijasta käyttää taksin tilaamiseen Taksi Helsinki -sovellusta.

      Taksi Helsinki lopettaa Valopilkku-sovellustilausten välittämisen helsinkiläisille takseille maanantaina 20.11.2017 klo 12 lähtien.

      ”Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua sekä toimivia digitaalisia ratkaisuja. Selvitystemme mukaan ulkopuolisten tarjoajien tilauskanavien käyttäminen on aiheuttanut ongelmia ja pitkiä odotusaikoja asiakkaillemme”, sanoo Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen. ”Koska ulkopuolisten palvelujen toimivuus ja kehitys eivät ole omissa käsissämme, emme pääse tekemään kehitystoimenpiteitä tarpeeksi tehokkaasti ylläpitääksemme haluttua laadukasta palvelutasoa.”

      Taksi Helsinki on mukana monissa muissa digitalisaatiohankkeissa, jotka tukevat monipuolista palveluvalikoimaa ja tilauskanavia asiakkaillemme. Näitä ovat muun muassa Taltio-hanke, Maas-palvelut sekä muut pilottihankkeet.

      Taksi Helsinki tarjoaa asiakkailleen monipuoliset tilausvaihtoehdot koko pääkaupunkiseudun alueella. Taksi Helsinki -sovelluksella asiakas voi tilata taksin heti tai ennakkotilauksena. Se tarjoaa asiakkaalle monipuoliset maksutavat ja kuitin suoraan sähköpostiin. Lisäksi sovellus on integroitu eTasku-palveluun. Sovellus on ladattavissa sovelluskaupoista Android- ja iOs-alustoille. Taksi Helsinki -sovellukseen kehitetään uusia ominaisuuksia jatkuvasti, jotta asiakkaita voidaan palvella entistä paremmin.

      Taksi Helsinki palvelee asiakkaita myös puhelimitse numerossa 0100 0700. Lisäksi asiakas voi tilata taksin tekstiviestillä tai automaattisella tilauspalvelulla. Yritysasiakkaille tarjotaan muun muassa selaimen kautta toimivaa Taksi Helsinki Internet Booker -palvelua.

      Tilaamalla Taksi Helsingistä saat luotettavan ja turvallisen palvelun nopeasti. Keskimäärin automme saapuu nouto-osoitteeseen noin kolmessa minuutissa

    • alvarihml

      =) =) =) =) =) nojooo jätän tän nyt vaan tähän. Hieno mainos. Tarjotaan sadoille, omia ns. hyviä palveluja ja jätetään tuhannet omasta mielestä ei niin hyvät pois. Ei se kassavirta siitä ainakaan nousee. Laskee. Hyvin olisivat voineet pitää valopilkun.

    • EnsVuonnaEiJäsen

      Mitä asiasta jotain tiedän, on vastustus perin suurta ja saavat ehkä pyörtää päätöksensä. Laittoivat tänään mailia lievittääkseen päätöksensä typeryyttä, että taksihelsinki sovellusta oli ladattu ”jo 2000 kertaa” tuon valopilkun lopettamisilmoituksen jälkeen. Miten monta helsingin taksiautoilijoiden jäsentä ajattelivat ensi vuonna olevan? Ainakaan minä en enää sinne rahojani heitä, vaikka tähän asti olen vankasti jäsenyyttä kannattanut. Pitäköön p askan unkkinsa ...kele!

    • eläkeläinenvm1948

      noin 2000 latausta ison media tempun takia on määrältään pieni. tuossa luvussa on ensikertailaisia varmaan monta kymmentä prosentti. valopilkun latauksia ollut 250k kait koko aikana. ihan kiitettävä määrä otattaen huomioon suomen väkiluvun ja kuinka ahkerasti täällä käytetään taksia. mitään virallisia lukuja tuskin on saatavilla "2000". Mielenkiintoista nähdä mitä tuleva tuo vuonna 2018. Kumma kun lähitaksi ei ole eronnut niillä kuitenkin on myös oma app. eikös taksihelsinkille tulleet uudet laitteet ois luullut että ois pelittänyt v'ähän paremmin eikä lagaillut niin kuin annetaan ymmärtää. ettei vaan olisi ollut se perin pohjainen syy raha. ei tuu kassaa rahaa vaan ehkä jopa joutuu maksamaan valopilkulle ylläpidosta. no siinä loppu sitten monen isännän valopilkku tilaukset. maksavat loppupeleissä kaikista kovimman hinnan.

      • Taxitellu

        Hei,jos nyt heitettäis keikkaa tällä hiekkalaatikolla.Tulijoita 1.7. 2018 jälkeen on.Ei tarkoita sitä,että meidät pyyhkästään veke,kun oma tuote on kunnossa,niin pärjäät kilpailussa.Eiks vaan?


    • eijumalauta

      https://www.lahitaksi.fi/fi/ajankohtaista/lahitaksi-vastaa-jatkossa-myos-helsingin-valopilkku-tilauksista

      Valopilkku-taksisovellus toimii jatkossakin Helsingissä



      Taksintilaussovellus Valopilkku toimii jatkossakin normaalisti pääkaupunkiseudulla, myös Helsingissä vaikka edellinen palveluntarjoaja Taksi Helsinki irrottautuu palvelun piiristä. Helsingin alueella tehdyt Valopilkku-tilaukset ohjautuvat jatkossa automaattisesti Lähitaksin autoille. Lähitaksi vastaa entiseen tapaan myös Espoon ja Vantaan sekä 16:n muun Uudenmaan kunnan Valopilkku-tilauksista.

      Lähitaksin toimitusjohtaja Juha Pentikäinen sanoo, että Lähitaksin taksiyrittäjät haluavat olla mukana mahdollistamassa Taksiliiton Valopilkku-palvelun toteuttamista. Asiakkaat saavat näin jatkossakin tilattua taksin helposti puhelinsovelluksella. ”Olemme ajaneet jo aiemmin kymmeniä tuhansia Valopilkku-tilauksia pääkaupunkiseudulla joka kuukausi. Jatkossa teemme tätä työtä entistä voimallisemmin”, Pentikäinen toteaa.

      Lähitaksilla on koko pääkaupunkiseudun alueella noin 1250 autoa. Valopilkku-sovelluksen ohella Lähitaksin autoja voi tilata myös yhtiön oman Lähitaksi-puhelinsovelluksen kautta.



      Lisätietoja: toimitusjohtaja Juha Pentikäinen, Lähitaksi Oy, p. 040 865 0988, [email protected]

      Lähitaksi on vuonna 1965 perustettu taksien tilausvälitysyhtiö, jonka toiminta-alue on 19 kuntaa pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla. Lähitaksin autoja on noin 1250 ja kuljettajia yli 4000. Lisätietoja: www.lahitaksi.fi

      ei saatana!!!!!!!!!!!!! Hyvä päätös jumalauta! siellä on joka kulmassa ja yhteisliikenne tolpilla lähitaksin autot , ennen vetelivät pelkkää aleksia nyt ei tarvii kun jäädä parkkiin johonkin odottelee plus vedetään sattumalta parit pokat kyytin jotka ei jaksa kävellä tolpalle.

    • Saatanafjdjdjbd

      Mikä vitun järki on irtautua sovelluksesta joka tuo useita asiakkaita vuorossa? Ai niin, ei vaikuta asiasta päättäjien palkkaan ollenkaan. Ainoastaan isäntien ja renkien palkkoihin.

    • LoppuuJäsenyys

      Maksatteko jäsenmaksuja ensi vuonna? Itse en maksa ja mikäli kentältä olen viestejä kuunnellut, HTA ry kärsii suuresta jäsenkadosta ensi vuonna. Fakta tieto.

      • MaksanMielelläni

        Maksan. Mielelläni, tämä oli hyvä päätös. Mistäs meinasit saada keikkaa jos et maksuja? Tolpaltako?


      • Kokemusta_piisaaaaaa

        Joo, ihan helv...n hyvä. Asutaan länsi-Vantaalla ja käytetään valopilkkua n. 4x vkossa. Ajan myös erityisesti viikonloppusin - vielä stadissa.

        Tässä Hki luovuttaa asiakkaat ihan tarkoituksella pois.

        Samoin esim. järjestelmän uusinnan jälkeen viestit tippu 90 ja avoimet tilaukset 99 prossaa, erityisesti yö-aikaan.. mistä moinen?


      • MukaHyväPäätös
        MaksanMielelläni kirjoitti:

        Maksan. Mielelläni, tämä oli hyvä päätös. Mistäs meinasit saada keikkaa jos et maksuja? Tolpaltako?

        Siinä kans yks taksihelsingin mannekiini, ...kele! Ei HTA:n jäsenmaksu vaikuta keikansaantiin millään tavoin. Jo nyt iso osa, eli satoja stadilaisia pirssejä ei maksa mitään HTAn jäsenmaksuja, silti keikkaa tulee siinä kuin jäsenmaksunsa maksaneillekin. Miten voit pitää päätöstä hyvänä, jos menetät vaikkapa pari keikkaa päivässä? Paljonko vaikuttaa sun kassoihisi? Valopilkkukeikkoja tilataan edelleen stadissa, ne ajaa sitten tulevaisuudessa ympäristökuntien eli lähitaksin autot nenäsi edestä. Ja sitten tällainen oli mielestäsi hyvä päätös? Voi jumalauta teitä idiootteja!


    • uberner

      Hmm...tää on ehkä vasta alkua sille, että ala tulee pirstaloitumaan. Bernerin vision mukaisesti sitten jokaisella on 5-10 appia taksintilausta varten luurissaan, ja hinnastot niin monimutkaisia ettei niistä ota juristikaan selvää. Tilaat sitten varmuuden vuoksi Kovaselta, Taksi Helsingiltä ja vielä Valopilkulla lähitaksin, niin eiköhän joku tule.

    • typerärenki

      Noin niiku meneekö pikkujouluaikaan kaikki valopilkut lähitakseille koko kantakaupungin alueella ?

      • Lololooloollooo

        Joo menee mut onneksi on jo 2000 latausta Taksi Helsinki äppsillä

        Buahahahahahahah


      • BuuaahhaaaItsellesi
        Lololooloollooo kirjoitti:

        Joo menee mut onneksi on jo 2000 latausta Taksi Helsinki äppsillä

        Buahahahahahahah

        Höpö höpö. viime la yönö Stadissa 1 ainoa valopilkku tilaus. loput taksi helsingin sovelluksella tai keikkaluuriin. Luonnolisesti myös tolpilta.

        Buahahahahahah vaan itsellesi.


      • Hölmöonhölmö

        En usko. Mihin jäi ne kaksi muuta valopilkku tilausta la yönä? Ajoin itse kolme kertaa taksilla hki ja kaikki valopilkku tilauksia. No ensi kerralla tuleekin sitten lähitaksin auto ja saa neuvoa reitit 100% varmuudella. Mutta mitäs kun joku muu tilaa valopilkulla hki alueella eikä ole tietoinen että tilattu auto onkin lähitaksin. Kyyti mennyt perseelleen ja kun se on ajettu hki niin asiakas tod.näköisesti luulee olleensa taksi helsingin autossa ja haukku sos.mediassa pahimmassa tapauksessa näin olen stadin taksin palvelun. Lähti manit isänniltä ja haukut päälle. Hahahahaaa ...


      • Hölmöonhölmö2

        Menee kaikki tulevaisuudessa. Yöllä ja päivällä. Arkisin ja viikonloppuisin. 365/24/7.


      • Veteraans
        Hölmöonhölmö kirjoitti:

        En usko. Mihin jäi ne kaksi muuta valopilkku tilausta la yönä? Ajoin itse kolme kertaa taksilla hki ja kaikki valopilkku tilauksia. No ensi kerralla tuleekin sitten lähitaksin auto ja saa neuvoa reitit 100% varmuudella. Mutta mitäs kun joku muu tilaa valopilkulla hki alueella eikä ole tietoinen että tilattu auto onkin lähitaksin. Kyyti mennyt perseelleen ja kun se on ajettu hki niin asiakas tod.näköisesti luulee olleensa taksi helsingin autossa ja haukku sos.mediassa pahimmassa tapauksessa näin olen stadin taksin palvelun. Lähti manit isänniltä ja haukut päälle. Hahahahaaa ...

        Tunnen kyllä stadin, ajoin ja ajan edelleen stadissakin keikkaa 20 vuoden kokemuksella. T. Yksi lähitaksilainen ja meitä on monta stadin tuntevaa. No problems.


      • Valopilkahdus
        Hölmöonhölmö kirjoitti:

        En usko. Mihin jäi ne kaksi muuta valopilkku tilausta la yönä? Ajoin itse kolme kertaa taksilla hki ja kaikki valopilkku tilauksia. No ensi kerralla tuleekin sitten lähitaksin auto ja saa neuvoa reitit 100% varmuudella. Mutta mitäs kun joku muu tilaa valopilkulla hki alueella eikä ole tietoinen että tilattu auto onkin lähitaksin. Kyyti mennyt perseelleen ja kun se on ajettu hki niin asiakas tod.näköisesti luulee olleensa taksi helsingin autossa ja haukku sos.mediassa pahimmassa tapauksessa näin olen stadin taksin palvelun. Lähti manit isänniltä ja haukut päälle. Hahahahaaa ...

        Kiitän taksi Helsinkiä kolmesta valopilkkutilauksesta tänään ajetusta kyydistä. Kaksi niistä meni lentokentälle. Tuntui kyllä mukavalta näin tuusulaisena taksikuskina kuitaillaHelsingistä kyytejä.


      • IsoValeTuusulasta
        Valopilkahdus kirjoitti:

        Kiitän taksi Helsinkiä kolmesta valopilkkutilauksesta tänään ajetusta kyydistä. Kaksi niistä meni lentokentälle. Tuntui kyllä mukavalta näin tuusulaisena taksikuskina kuitaillaHelsingistä kyytejä.

        Älä valehtele. Valopilkku lakkaa Stadissa 20.11 siihen asti tuusulailen taksikuski ei saa valopilkkutilauksia Stadissa.


      • Lähikuski

        Sori se alko tänään torstaina klo 12.00 . Lähi taksi otti etuajasssa valopilkun hoitaakseen ettei htd aiheuta enenpää vahinkoa. Ja tää on fakta.


      • Inkoonpirssi
        Lähikuski kirjoitti:

        Sori se alko tänään torstaina klo 12.00 . Lähi taksi otti etuajasssa valopilkun hoitaakseen ettei htd aiheuta enenpää vahinkoa. Ja tää on fakta.

        Näin kävi kiitos Helsinki taksi. Keikasta hus etuovelta klo 13.15


      • TämäOnFakta
        Lähikuski kirjoitti:

        Sori se alko tänään torstaina klo 12.00 . Lähi taksi otti etuajasssa valopilkun hoitaakseen ettei htd aiheuta enenpää vahinkoa. Ja tää on fakta.

        Tällä viikolla tehty maanantain jälkeen yli 4 000 Taksi Helsinki sovellus latausta ettei Lähitaksi aiheuta enemmän vahinkoa asiakkaille. Ja tää on fakta- Valopilkku päättyy Stadissa ensi maanantaina. Hyvä niin. Vanhaa softaa.


      • Blääähh

        Katkeraa on näköjään helsinkiläisten taksien hyväksyä että lähitaksi otti tänään torstaina valopilkkutilaukset hoitaakseen. Blääh Blääh....


    • Mulkeroinen

      Valopilkkuyhteistyön tulevaisuus on varmasti kyseenalainen ympäri Suomen jatkossa. Kysymys on ennenkaikkea hinnoittelun ja sen rakenteen vapautumisesta 1.7.2018 lähtien, jolloin Valopilkkuyhteistyössä on käytännössä kaksi vaihtoehtoa: a) sovelluksen kautta tilatessa kyytihinnasto on sama ympäri Suomen, jolloin joissain tapauksissa yhteistyöhön sitoutuneet välityskeskukset välittävät niitä autoilijoille sopimus/alennushintaisina kyyteinä b) kyyti on eri hintainen eri paikoissa maata riippuen siitä mikä on kyseisellä paikkakunnalla toimivan yhteistyövälityskeskuksen hinnasto.

      Valopilkun ainoa järkevä kehityssuunta on mielestäni vaihtoehto a), koska vaihtoehto b) aiheuttaisi vakavaa inflaatiota Valopilkun käyttöarvolle (kaikki alan toimijat eivät ole mukana, ja mukana olevatkin omilla säännöillään). En varsinaisesti Helsingin itseriittoisilta taksipäättäjiltä odottanutkaan viisaita tai taksialan yleistä etua ajavia päätöksiä, mutta kyllä tässä silti mennään nyt pahasti metsään. Uppoavasta laivasta kannattaa hypätä pois, muttei tässä sellaisesta ole julkisesti annettu viitteitä. Lähinnä oman sovelluksen pakkosyöttö asiakkaille lienee oikeastikin asiassa päätarkoitus.

      • fiksuuttako

        Valopilkun tulevaisuus ei ole kyseenalainen, vaan sen tulevaisuus on mahdoton. Trafin järjestämässä tulevaisuutta koskevassa road showssa tuli ilmi, että tilaustavasta (puhelin, appi, netti, tekstiviesti tai mikä tahansa) riippumatta, on asiakkaalle kerrottava matkan hinta tai hinnan määräytymisen periaatteet tilauksen yhteydessä. Valopilkussa ei tällaista ominaisuutta ole ja koska sen toiminta perustuu siihen, että se välittää tiedon johonkin nykyisistä tilausvälityskeskuksista, jotka omien ehtojen mukaan välittävät tilauksen autolle, ei siihen sellaista edes saa. Eli vaatisi melkoista uudelleen suunnittelua. Valopilkun ongelma on se, että järjestelmä rakennettiin nopeasti Uberin tultua markkinoille kertomaan, että kyllä suomalainen taksi on myös ajan tasalla. Tämän seurauksena unohtui niinkin pieni juttu, kuin raha. Valopilkku on kaikille osapuolille ilmainen, asiakas ei maksa mitään ja autoilija ei maksa mitään. Tällainen liikeidea on aika heikko ja varsinkin sen kehittämiseen ei ole varoja. Kuka siis maksaisi Valopilkun kehittämisen siten, että 1.7. jälkeen se toimisi lain edellyttämällä tavalla? Tätä maksajaa ei ole!!! Joten mahtoivatko helsinkiläiset sittenkin olleen fiksuja? Juuri taksien kiireisinpään aikaan lopetetaan Valopilkun käyttö, joka todella edesauttaa oman appin latausta, koska asiakkailla todellinen huoli taksin saannista. Näin saadaan mahdollisimman moni lataamaan oma sovellus, jotta pääsee pikkujouluista kotiin. Valopilkkuun panostavat menettävät KAIKKI asiakkaansa 1.7. Eli, jos nyt helsinkiläisiltä häviää joitakin asiakkaita, niin tulevaisuudessa he ovatkin voitajia, koska heidän oma sovellus on levinnyt käyttäjille. Ken elää se näkee...


      • Valopilkahdus

        Unohdit tässä samalla sen että kun helsinkiläiset taksit jättävät valopilkun nyt pikkujouuluaikaan niin antavat lähitaksi autoille puolen vuoden markkinaedun. Katsoppa kun ajat siellä isolla kirkolla mitä lähitaksi tekee nyt. Ulkomainostolpille ja bussipysäkeille alkoi tulla lähitakaimainoksia,asiakkaille jaetaan heijastimia ja samalla kehutaan omaa Appia. Ula kehottaa autoja hakeutumaan Helsinkiin jne... Se o markkinointia se Eskoseni...


      • fiksuuttako

        En aja (onneksi) lähelläkään Helsinkiä. Esitin vain näkökannan siitä, että mikä SAATTAA olla päätöksen perusteena. Se, että Lähitaksi markkinoi omaa toimintaansa Helsingissä on tietenkin heidän fiksuuttaan. Nythän näyttää siltä, että pääkaupunkiseudulla on alkanut kova kilpailu kahden välitysyhtiön välillä. Täältä maalta on kiva tarkkailla mitä siitä seuraa. Kumpi voittaa?? Vai voittaako kumpikin?? Vai häviääkö toinen markkinoilta??? Paljon avoimia kysymyksiä, ken elää se näkee...


      • Junioryrittäjä

        Välityskeskukset maksavat kyllä jokaisesta välitetystä valopilkkutilauksesta taksiliiton yrityspalvelulle. Eli maksajia loppukädessä on autoilijat sekä asiakkaat. Mikään ei ole ilmaista.
        Maksu on luokkaa 10 centtiä tai 20 centtiä välitettyä tilausta kohden mutta on kuitenkin.


      • Junioryrittäjä

        Välityskeskukset maksavat kyllä jokaisesta välitetystä valopilkkutilauksesta taksiliiton yrityspalvelulle. Eli maksajia loppukädessä on autoilijat sekä asiakkaat. Mikään ei ole ilmaista.
        Maksu on luokkaa 10 centtiä tai 20 centtiä välitettyä tilausta kohden mutta on kuitenkin.


      • Valopilkahdus

        Juuri näin. En vain olisi uskonut että Helsinki taksi tekee näin typerän virheen irtisanomalla sopimuksen nyt. Vaan olisi irtisanonut sen 1.7.2018. Nyt he aloittivat jo tanksikilpailun ehkä tietämättään. Ehkä he ajattelivat ylimielisesti ettei kukaan tule ajamaan valopilkkutilauksest heidän tontilleen. Jos näin,olisko peiliin katsomisen paikka . Autoilijoiden kannattaa miettiä helsingin taksin johtokunnan luottamusta tai ammattitaitoa . Onko sitä enään..


    • 4t4trs

      Ensin vapautetaan vuorot kaikille autoille ja sitten otetaan valopilkkutilaukset pois. Ei ole ajaminen Helsingin taksille juhlaa.

      • Mulkeroinen

        HTA on lisäksi kunnostautunut viime vuosien tai viimeisen vuosikymmenen aikaisessa taksipalvelun laadun alasajossa, joka on tuhonnut Helsinkiläisen taksin maineen ja vei viimeisenkin oikeutuksen taksisääntelyn säilyttämiseen monen pk-seudun asiakkaan silmissä. Roolin aktiivisuudesta en tiedä, mutta HTA on ainakin taustalta katsellen tukenut ja hiljaa hyväksynyt ajo-/kieli-/kartanlukutaidottoman kamelikuskeista koostuvan halpatyövoiman päästämisen alalle, jota kohtaan HTA ei siis ole julkisesti kritiikkiä esittänyt, vaan sen sijaan asiallinen ja asiaton kritiikki on vaimennettu lähinnä a) suojaväriin perustuen ja b) rasismikorttia heilutetellen. Oli siellä joku virkamiestantta sitten kuinka kuinka voimakkaasti tahansa tuputtamassa taksikuskeiksi niitä, jotka eivät mihinkään muuhunkaan kelpaa, niin on kyllä HTA:ssa munattomien perseennuolijoiden kollegio ollut koolla, kun ei vastaan ole ääneen uskallettu sanoa. Ikäänkuin vaativa ja asiakkaiden arvostama taksityö olisi muka lähinnä vammaisten ja vajaakuntoisten työllistämiskenttä. Varmasti ohessa mukana ollut tyypillinen taksi-isäntien lyhytnäköinen voitontavoittelu halpatyövoiman etsinnässä ja paska-autojen ajattamisessa (Kia, Skoda etc.) saattoi olla koko alan kuolinisku,


      • Kartturi-ja-apukuski
        Mulkeroinen kirjoitti:

        HTA on lisäksi kunnostautunut viime vuosien tai viimeisen vuosikymmenen aikaisessa taksipalvelun laadun alasajossa, joka on tuhonnut Helsinkiläisen taksin maineen ja vei viimeisenkin oikeutuksen taksisääntelyn säilyttämiseen monen pk-seudun asiakkaan silmissä. Roolin aktiivisuudesta en tiedä, mutta HTA on ainakin taustalta katsellen tukenut ja hiljaa hyväksynyt ajo-/kieli-/kartanlukutaidottoman kamelikuskeista koostuvan halpatyövoiman päästämisen alalle, jota kohtaan HTA ei siis ole julkisesti kritiikkiä esittänyt, vaan sen sijaan asiallinen ja asiaton kritiikki on vaimennettu lähinnä a) suojaväriin perustuen ja b) rasismikorttia heilutetellen. Oli siellä joku virkamiestantta sitten kuinka kuinka voimakkaasti tahansa tuputtamassa taksikuskeiksi niitä, jotka eivät mihinkään muuhunkaan kelpaa, niin on kyllä HTA:ssa munattomien perseennuolijoiden kollegio ollut koolla, kun ei vastaan ole ääneen uskallettu sanoa. Ikäänkuin vaativa ja asiakkaiden arvostama taksityö olisi muka lähinnä vammaisten ja vajaakuntoisten työllistämiskenttä. Varmasti ohessa mukana ollut tyypillinen taksi-isäntien lyhytnäköinen voitontavoittelu halpatyövoiman etsinnässä ja paska-autojen ajattamisessa (Kia, Skoda etc.) saattoi olla koko alan kuolinisku,

        Tuossa olen kanssasi samaa mieltä, että joku kotouttamis/työllistämis/tukitoiminta on noiden täysin osaamattomien kuljettajien ilmestymisen taustalla. Miten muutoin voi olla mahdollista, että Helsingissä lähes poikkeuksetta kuskina on suomea ymmärtämätön ja yleisimpiäkin paikkoja osaamaton kuski? Suomalaisen kuskin saaminen nykyään on jo lottovoitto, ja siitä jopa voisin maksaa nykyistä enemmän. Saisin matkustaa rauhassa vaikka töitäni tehden, sen sijaan että pelkäisin onnettomuuksia tai opastaisin koko matkan mihin suuntaan pitää nyt kääntyä. Mutaman kerran olen jopa itse joutunut kirjoittamaan osoitteen navigaattoriin. Puhumattakaan jos olisin naismatkustaja.
        Tämä taksin rappiotila ja siihen johtaneet syyt olisi hyvä perata auki, tutkivalle journalismille otollinen kohde. Saataisiin syylliset vihdoin vastuuseen tekosistaan. Vaikka onhan monikulttuurisuus toisaalta meille suunnaton rikkaus. Ei mulla muuta.


      • Mulkeroinen

        Tulevaisuudessa, 1.7.2018 suomen kieltä taitava kuski maksaa joka tapauksessa nykyistä enemmän, siitä ei ole epäilystäkään. Hyvälaatuinen taksipalvelu tulee kilpailutilanteesta johtuen maksamaan niin paljon, ettei varmasti kovin moni ole siihen valmis venymään. Olen taksiurallani kohdannut paljonkin vastaavaa spekulatiivista käyttäymistä taksiasikkailta tyyliin "maksaisin mielelläni enemmän jos teet sitä ja tätä", "saat hyvät tipit jne.", joka kyydin lopussa on yhtä katteellista kuin Sipilän ja Bernerin puheet. Tosiasiassa valitettavan iso osa juurikin omillaan toimeentulevista helsinkiläisistä taksiasiakkaista on kiittämättömiä kitupiikkejä, joille ei ole hevon hännän vertaa merkitystä sillä, mitä kuljettaja tai taksiyrittäjä ajamisestaan tienaa. Kantava ajatus on se, että suomalainen kuljettaja toki, mutta mitä matalampi sen palkka olisi, sitä parempi. Nähdään vain palvelun muka-korkea hinta (taksi ei ole missään päin maailmaa paikalliseen elintasoon nähden halpa palvelu), ja syylliseksi omassa naiivissa ajatusmaailmassa nimetään taksisääntely, läskimahainen ylensyönyt kuljettaja (tosiasiassa liikunta jäänyt unenpuutteen ja kroonisen työvitutuksen takia) sekä alla oleva taksimersu. Ei nähdä todellisia syyllisiä hinnoitteluun, jotka ovat mm. euro itsessään, sekä euromaiden yleisesti korkein hintataso, auto- ja polttoaineverotus, työllistämisen sivukulut ja ennen kaikkea Arkadianmäellä istuvat 200 "valittua", perseensä erinäisille puolirikollisille puoluekoneistoille myynyttä aasia. Sen lisäksi ei mietitä ollenkaan, millä tavalla paskantärkeä asiakas katsoo itsensä tässä yhteiskunnassa niin korvaamattomaksi, että on oikeutettu 5000-6000 € kk-palkastaan huolimatta arvostelemaan taksinkuljettajan tulotasoa liialliseksi. Tämä asenne huokuu, sitä ei tarvitse edes sanoa ääneen.

        Asiakasaineksen keskimääräisen koostumuksen takia ei voida olettaa jatkossa markkinan ohjautuvan siihen suuntaan, jossa taksikilpailussa pärjätään myymällä laatua hieman kalliimmalla. Laatua joudutaan myymään harvalle joukolle todella kalliiseen hintaan ja rahvaalle myydään täyttä paskaa.


      • Kokemusta_piisaaa

        Täyttä ASIAA!!!


    • Täyttäpaskaa69

      Vittu mitä paskaa, tänäänkin tuli pari keikkaa valopilkun kautta, kohta vissiin pari keikkaa vähemmän per vuoro? Voisiko joku päätöstä tukeva/sen takana oleva nyt perustella, mikä järki tässä on, mikä on se oikea syy erota? Turha selittää asiakaspalvelusta, se ei varmasti parane, asiakkaathan pääasiassa kehuvat valopilkkua.

      Lähitaksi ajanee sitten ne valopilkut Helsingissä, ei asiakasta kiinnosta, mikä taksi sieltä tulee, kunhan joku tulee. Varsinkaan Helsingin ulkopuolella asuvista iso osa ei varmasti lataa Taksi Helsingin omaa sovellusta, menetetään sitten ne keikat. Kiitti vitusti.

      • PaskaaToinmintaa

        Paskaa mitä paskaa. HTA ry ei tule saamaan ensi vuonna minun jäsenmaksuani ja luulen, että iso osa muitakin jättää maksunsa maksamatta. Koko paska HTA ry tulee kuolemaan täysin tarpeettomana yhdistyksenä.


    • Loppuu

      Monet taksi ry;t lopettavat jo muutenkin.

    • tonttu-ukoille

      Ootte valopäitä koko porukka.Makselkaa mielellänne tollot.

    • A1-ryhmää

      Taitaa HTD alkaa irtisanomaan huonointa autoilija ainesta. Paremmat jää hoitamaan htd:n tilauksia. Parempi joukkio ei valopilkkua prepaidhuumehörhö-asiakkaineen tarvitse. Saa lähitaksin autot hoitaa ne, minua ei kiinnosta paskakyytejä ajella.

    • ÄänestänPuolesta

      Mielenkiintoinen kokous tulossa. Lukekaa tänään ilmestynyttä lehteä. Minä ainakin menen äänentämään ja varmasti äänestän puolesta. Lehdestä selviää minkä puolesta. Ilmoitan asian näin koska palstan trollit eivät tiedä mistä kirjoitin. Stadin vossikat kyllä.

      • Mulkeroinen

        Lehti on julkaistu netissä, ei ole mitään salaista tietoa siis. Mitäs veikkaat saako Kuusisto potkut?


      • KylläSaa
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Lehti on julkaistu netissä, ei ole mitään salaista tietoa siis. Mitäs veikkaat saako Kuusisto potkut?

        Saa. On julkaistu lehti netissä mutta eihän trollit sitä löydä.


      • ÄänestänPuolesta
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Lehti on julkaistu netissä, ei ole mitään salaista tietoa siis. Mitäs veikkaat saako Kuusisto potkut?

        Kiitos kysymästä, Aivan varmasti tulee lähtö.


      • Lähtee
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Lehti on julkaistu netissä, ei ole mitään salaista tietoa siis. Mitäs veikkaat saako Kuusisto potkut?

        Tulee lähtö.


    • Olenrölli

      Ei saa kenkää. Vaikka kantonen ja kuusisto molemmat pitäis laittaa pihalle. Muutenkin outoa ottaa tj jonkun turvafirman rivipomo jolla mitään hajua alasta. Korjatkaa ihmeessä jos väärässä.

      • TietoaOn

        Olet oikeassa, älä siitä murehdi. Eräs henkilö voisi myös vaihtaa itsensä; itse lihoo luottamushommissa ja perheyritys hautaa väsähtäneet.


    • Jrkkoddk

      Helsingin kuskeille tiedoksi, että valopilkkutilaukset on siirretty lähitaksille jo tänään. Jostain syystä teidän oma keskus haluaa pimittää tämän tiedon teiltä. Kiitos keikoista, kyllä lisätienesti aina kelpaa!

      • Naminaminam

        Tää oli parasta mitä pitkään aikaan on tapahtunut tällä alalla. Eipä tarvii notkua yhteiliikenneasemilla stadissa enään kun keikan saa lähitaksin koneelta. Espoon taksi kiittää myös.


    • tietoa_eii

      Juu, tiedossa on, - kursseille tullaan, - jonossa.

      Vi..u mitä touhua stadissa!

      Isännät tietänivään ja kuskit yrittävinään jaksaa mutta rajansa kaikella. Kukaan ei kerro mitään.

      Ei muuta kuin kikat Espooseen hakuun...

      • Heiiipähei

        Älä suotta hae vielä, nehän saa runsaan puolen vuoden päästä mihin vaan, kunhan täytät hyvämaineisuuden ja vakavaraisuuden ehdot. Saat liikennöidä niin monella autolla, kun peppu kestää hankkia ja peppu kestää ylläpitää ja saat vapaasti jäädä mille tolpalle missä kaupungissa vaan.. Kaikkien kannattaa sitten miettiä, kun rekisteröi ne ammattiliikenteeseen, vakuutusmaksut ihan eri luokkaa kun privaatilla, eikä bonukset siirry privaatista taksin vakuutuksiin. Sitten kun näitä autoja sinne tolpille ilmestyy moninkertainen määrä, odotatte, että teille kaikille sitten ilmestyy kuin taikaiskusta moninkertainen määrä asiakkaita, joilla se elanto hankitaan ja laskuistakin pitäis selvitä. Itse olen näillä hetkillä, viimeistään vuodenvaihteessa vaihtamassa alaa eli yrittäjäksi ihan muualle, kuin taksiin. Koittakaahan tulla juttuun 1.7.2018 lähtien. Osanottoni alalle tulijoille ja alalle jääville.


      • yrittämisenvapaus
        Heiiipähei kirjoitti:

        Älä suotta hae vielä, nehän saa runsaan puolen vuoden päästä mihin vaan, kunhan täytät hyvämaineisuuden ja vakavaraisuuden ehdot. Saat liikennöidä niin monella autolla, kun peppu kestää hankkia ja peppu kestää ylläpitää ja saat vapaasti jäädä mille tolpalle missä kaupungissa vaan.. Kaikkien kannattaa sitten miettiä, kun rekisteröi ne ammattiliikenteeseen, vakuutusmaksut ihan eri luokkaa kun privaatilla, eikä bonukset siirry privaatista taksin vakuutuksiin. Sitten kun näitä autoja sinne tolpille ilmestyy moninkertainen määrä, odotatte, että teille kaikille sitten ilmestyy kuin taikaiskusta moninkertainen määrä asiakkaita, joilla se elanto hankitaan ja laskuistakin pitäis selvitä. Itse olen näillä hetkillä, viimeistään vuodenvaihteessa vaihtamassa alaa eli yrittäjäksi ihan muualle, kuin taksiin. Koittakaahan tulla juttuun 1.7.2018 lähtien. Osanottoni alalle tulijoille ja alalle jääville.

        "Itse olen näillä hetkillä, viimeistään vuodenvaihteessa vaihtamassa alaa eli yrittäjäksi ihan muualle, kuin taksiin. Koittakaahan tulla juttuun 1.7.2018 lähtien. Osanottoni alalle tulijoille ja alalle jääville."

        Ei muuta, kuin tervemenoa muualle yrittämään. Tulet kyllä nopeasti huomaamaan, että muilla aloilla on jo täysi yrittämisen vapaus ja äärettömän kova kilpailu. Taksialan vanhoille yrittäjillehän alan vapautus on tietysti ollut suuri järkytys, aivan kuten vajaakuntoinen työntekijä järkyttyy jos menettää suojatyöpaikkansa.

        Nyt, kun taksiala lopultakin vapautuu alalle tulee varmastikin paljon uusia yrittäjiä ja monenlaisia uusia juttuja tullaan kokeilemaan aivan kuten muillakin aloilla. Osa kokeiluista onnistuu ja osa epäonnistuu, aivan samoin käy monelle uudelle yrittäjälle osa jatkaa ja osa lopettaa. Loppupeleissä kilpailu pitää huolen, että vain vahvimmat ja taitavimmat jäävät jäljelle.


      • Mulkeroinen

        Höpö höpö lapsellisille jutuillesi. Vapaassa kilpailussa puhutaan skaalaedusta, kaupan keskittymisestä ja sitä kautta syntyvästä hintojen sanelusta. Kyse ei ole mistään aidosta kilpailutilanteesta, vaan pääomakeskittymien hallitsemasta kaupasta. Ruotsista voi hakea tähän täsmälleen esimerkkiä, pienyrittäjänä ilman suurten tilauskeskusten orjuutta siellä pärjää vain turisteja ja heikkolahjaisia huijaamalla, tilauskeskusten orjana puolestaan nälkäpalkalla. Kilpailkaa pojat kilpailkaa.


      • yrittämisenvapaus
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Höpö höpö lapsellisille jutuillesi. Vapaassa kilpailussa puhutaan skaalaedusta, kaupan keskittymisestä ja sitä kautta syntyvästä hintojen sanelusta. Kyse ei ole mistään aidosta kilpailutilanteesta, vaan pääomakeskittymien hallitsemasta kaupasta. Ruotsista voi hakea tähän täsmälleen esimerkkiä, pienyrittäjänä ilman suurten tilauskeskusten orjuutta siellä pärjää vain turisteja ja heikkolahjaisia huijaamalla, tilauskeskusten orjana puolestaan nälkäpalkalla. Kilpailkaa pojat kilpailkaa.

        Höpö höpö itsellesi nimim. Mulkeroinen. Eihän tuossa kirjoituksessasi ollut mitään järkeä. Ainoastaan epätoivoista ruikutusta.


      • Mulkeroinen

        ”Tosiasioiden tunteminen ja tosiasioiden tunnustaminen, tulevaisuuteen liittyvä kaukonäköisyys ja fantasia, joka seisoo lujasti maassa kahdella jalalla.” Urho Kekkosen vastaus kysymykseen siitä, mitkä ovat valtionpäämiehen parhaita hyveitä.


      • yrittämisenvapaus
        Mulkeroinen kirjoitti:

        ”Tosiasioiden tunteminen ja tosiasioiden tunnustaminen, tulevaisuuteen liittyvä kaukonäköisyys ja fantasia, joka seisoo lujasti maassa kahdella jalalla.” Urho Kekkosen vastaus kysymykseen siitä, mitkä ovat valtionpäämiehen parhaita hyveitä.

        Taitaa olla perjantain pullonpohja kaukonäköisyys ja fantasia jo päällä.


      • höpöpöh
        yrittämisenvapaus kirjoitti:

        Höpö höpö itsellesi nimim. Mulkeroinen. Eihän tuossa kirjoituksessasi ollut mitään järkeä. Ainoastaan epätoivoista ruikutusta.

        No mut hei, ihan höpö höpö itsellesi :)


    • Jdkdkfkfkkkdjdjdjsksk

      Oma johtajisto kusi Helsingin kuskien muroihin. Vit*u mitä p*skaa!

    • ViidenTähdenUuber

      Huvittavaa luettavaa, alipalkatut kiiltoperseet keulii kun ovat saaneet muutaman keikan lisää ja toiset möhömahat itkee kun muutama keikka on lähtenyt. Hrlvetin nössöt. Maahanmuuttajat vie teidän loputkin duunit 1.7. Mites sitten? Buuuuuuaaaah

      • Tuplatulot

        Kommenttisi ei ole tuossa muodossa kovinkaan rakentava. Veikkaan Sinun saaneen sanktioita ent. HTD:lta ja siksi meuhkaat.

        Olisitko peräti se ex-uber joka veivaa työnantajan autolla ja merkkaa kilsat ajopväkirjaan?

        nim. Herttoniemi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe