painava ratsastaja

yrjö

voiko 155pitkä ja 70-75kiloinen henkilö edes silloin tällöin shettiksen selässä mennä käyntiä pieniä matkoja?

8

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sissi

voit pituutesi puolesta jos poni on terve hyvä kuntoinen ja nuori voit mennä näet sen itsekkin jaksaako poni kantaa sinua esteitä et voi kuitenkaan hyppiä..

• Pulla

Minusta olet jo melko iso shettikselle..!
      Itselläni on metrin korkuinen shettis, ja olen nyt 155cm pitkä, enkä ole moneen vuoteen mennyt enää ponillani.
      70 kiloa kun on jo melko paljon shettiksen kokoiselle pienelle ponille.

• yks vaan

Ei kylläkään mun mielestä oo hyvä mennä enää tuon painosen settiksellä. ja oot liian pitkäkiin..

• ade

Elikkästä 155 senttinen henkilö EI ole liian pitkä shettikselle, tosin tämä riippuu shetikan koosta.

Alavuden Ratsastuskoululta löytyy valloittava parivaljakko Kassu & Kasper, joilla ratsastaa yli 160 senttisetkin henkilöt vielä, tosin nämä tytöt ovat äärettömän kevyitä. Eli jos kyseessä on iso shettis, kyllä tällä voi vähän pidempikin mennä.

70 kiloa alkaa kyllä olla jo liian paljon shettikselle. Kokeile vähän isompaa ponia :) Esimerkiksi norjanvuonohevonen voi olla melko pienikokoinen, jos pikkuponeista tykkäät, mutta jaksaa kyllä kantaa sinua helposti. Eipä tuo nyt yhtä pikkuinen ole kun söpö shettis, mutta mukavia heppoja ovat nuokin!

• krisse

EI TOSIAANKAAN!! Kannattaisi ostaa joku isoluinen hevonen, suosittelen vaan!

• myyyy

Ei missään tapauksessa voi!

Itse painan n 5o kiloa ja jätin shettiksillä ratsastelut jo aika päiviä sitten!!
      Tiedän että ne kärsivät jo siitä että menen laitumelle niiden selässä kävelyä!

ne ovat kyllä vahvoja elukoita mutta eivät tuollasita paino lastia jaksa kantaa!

Shetukoilal ajamana kyllä pystyy lähes minkä painoinen tahansa.pituushan on suht hyvä shettikselle.joskin jalat saattaa roikkua.mutta pinoa on liikaa!

• harelei

Ei voi painoa on todellakin liikaa! pituus on ihan hyvä..... ei shettiksillä tuonpainoinen voi mennä! Hevoset ovat jo tuon painoisille!

• Dude

ei kannata!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4418
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27