Uskomaton lehti syksy 2017 nro

kiinnostusherää

Löysin metrojunan vaunusta sellaisen, liekö Voima lehden liitteenä jaettu.

Ihan hyviä juttuja siinä oli, ja takasivun mainos keskustelutilaisuudesta to 30.11 klo16.30-20.00 Metsätalon luentosalissa, Unionink.40, aiheena ET koulussa ja lukiossa, oli kiinnostava. Toivotaan että kiinnostaa muitakin kuin minua, sellasiakin jotka eivät ole kovin aktiivisesti aiheeseen tutustuneet.

14

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hevarilllt

Kiitos kommentista. Tässä lisätietoja tilaisuudesta:

Elämänkatsomustieto koulussa ja lukiossa -tilaisuus 30.11.
      - Tilanne: Mikä on ET-opetuksen asema pk-seudun kouluissa ja lukioissa nyt?
      - Tulevaisuus: Miten aineen asemaa ja opetusta voidaan parantaa? Vai pitääkö parantaa?
      - Uskonnonvapaus ja yhdenvertaisuus kouluissa?
      Helsingin seudun vapaa-ajattelijat järjestää keskustelevan seminaarin aiheesta. Ohjelmassa asiantuntija-alustukset, paneelikeskustelu ja yleisökeskustelu.
      Torstaina 30.11. klo 16.30 - 20.00.
      Metsätalon luentosali 2, Unioninkatu 40, käynti myös Fabianinkadun/Kaisaniemenkadun puolelta
      Alustajina opetusneuvos Satu Elo Opetushallituksesta ja
      puheenjohtaja Ukri Pulliainen Filosofian ja elämänkatsomustiedon opettajayhdistys FETO:sta.

Paneeli- ja yleisökeskustelussa mm. Lukiolaisten liiton edustaja, ET-opettajakoulutuksen Eero Salvenkivi, uskonnon opettajain edustaja ja vapaa-ajattelijain liiton Esa Ylikoski.

Tuo mukaan oma näkökulmasi oppilaan vanhempana, oppilaana, lukiolaisena, opettajana.
      Lämpimästi tervetuloa! Vapaa pääsy.

• Astroturfing tai astroturffaus (viitaten tekonurmen laittamiseen) tarkoittaa maksettujen mielipiteiden hyödyntämistä viestinnässä. Astroturffauksessa mainostaja tai poliittinen ryhmä joko maksaa todellisille ihmisille suosiollisista lausunnoista tai luo keksittyjä henkilöllisyyksiä saadakseen positiivista näkyvyyttä mediassa. Astroturffauksessa yritetään luoda vaikutelma siitä, että ruohonjuuritasolla on laaja tuki jollekin politiikalle, henkilölle tai tuotteelle, vaikka todellisuudessa tällaista tukea ei ole. Astroturfingissa käytetään yleisön harhautukseen tekaistuja henkilöllisyyksiä sekä keksittyjä painostusryhmiä. Näin uskotellaan, että astroturfingin avulla markkinoitu näkemys vastaa yleistä mielipidettä.

- https://fi.wikipedia.org/wiki/Astroturfing

Miten minulle tulee sellainen hassu mielikuva että aloitusviesti on astroturffausta? Sellaista että lehden tuottaja on "sattumoisin" löytänyt lehden metrosta ja kehuskelee sen sisältöä palstalla? Voin tietty olla väärässä tässä, mistäs minä sitä tiedän.

• rainbowshy kirjoitti:

Astroturfing tai astroturffaus (viitaten tekonurmen laittamiseen) tarkoittaa maksettujen mielipiteiden hyödyntämistä viestinnässä. Astroturffauksessa mainostaja tai poliittinen ryhmä joko maksaa todellisille ihmisille suosiollisista lausunnoista tai luo keksittyjä henkilöllisyyksiä saadakseen positiivista näkyvyyttä mediassa. Astroturffauksessa yritetään luoda vaikutelma siitä, että ruohonjuuritasolla on laaja tuki jollekin politiikalle, henkilölle tai tuotteelle, vaikka todellisuudessa tällaista tukea ei ole. Astroturfingissa käytetään yleisön harhautukseen tekaistuja henkilöllisyyksiä sekä keksittyjä painostusryhmiä. Näin uskotellaan, että astroturfingin avulla markkinoitu näkemys vastaa yleistä mielipidettä.

Miten minulle tulee sellainen hassu mielikuva että aloitusviesti on astroturffausta? Sellaista että lehden tuottaja on "sattumoisin" löytänyt lehden metrosta ja kehuskelee sen sisältöä palstalla? Voin tietty olla väärässä tässä, mistäs minä sitä tiedän.

"Miten minulle tulee sellainen hassu mielikuva että aloitusviesti on astroturffausta?"

Sen takia todennäköisesti koska uskot ettei kukaan voisi olla eri mieltä kuin sinä :)

• epäile.vaan
        rainbowshy kirjoitti:

Astroturfing tai astroturffaus (viitaten tekonurmen laittamiseen) tarkoittaa maksettujen mielipiteiden hyödyntämistä viestinnässä. Astroturffauksessa mainostaja tai poliittinen ryhmä joko maksaa todellisille ihmisille suosiollisista lausunnoista tai luo keksittyjä henkilöllisyyksiä saadakseen positiivista näkyvyyttä mediassa. Astroturffauksessa yritetään luoda vaikutelma siitä, että ruohonjuuritasolla on laaja tuki jollekin politiikalle, henkilölle tai tuotteelle, vaikka todellisuudessa tällaista tukea ei ole. Astroturfingissa käytetään yleisön harhautukseen tekaistuja henkilöllisyyksiä sekä keksittyjä painostusryhmiä. Näin uskotellaan, että astroturfingin avulla markkinoitu näkemys vastaa yleistä mielipidettä.

Turha tätä on tietenkin sinulle sanoa, mutta minulla, aloittajalla, ei ole mitään tekemistä Uskomaton -lehden teossa. missään muodossa, roolissa, Ja tosiaankin löysin lehden metrovaunusta.

Toki olisit voinut olla oikeassakin. Toisaalta miksi kukaan näkisi vaivaa tuollaista tarinaa keksiä? Miksi lehden tekijä ei voisi omaa tuotostaan, ja siinä mainostettuja tilaisuuksia, ihan avoimesti täällä kehua ja mainostaa?

("Jeesuskin diggaa Tuomastaan.")

• turffaillen
        rainbowshy kirjoitti:

Aloituksessa kerrottu on hyvinkin mahdollista, mutta minussakin heräsi astroturffaus-epäily. Johtuu siitä, että vaikka kerrottu olisi tottakin, niin hirveän todennäköiseltä ei tunnu, että aloittaja on sitten vaivautunut vielä tällaisen palstan etsimään ja tänne kokemastaan ja tuntemastaan kertomaan. Huomatkaa, että sanon vain, ettei tunnu todennäköiseltä - en sano, että olisi mahdotonta.

• ghghgg

Ei aloittajan, eli minun tarvinnut tätä palstaa etsiä, kun täällä lähes päivittäin, vähintään viikoittain, käyn.

• Hevarilllt

Keskiaukeamalla on iso juttu Hillsong-liikkeestä. Kirjoittaja Eero Suorsa on keskustelun avaajana siitä ja muista uuskarismaattisista liikkeistä VAbaarissa ma 20.11. köo 18.00 Oivassa, Porthaninkatu 5 eli Kolmannen linjan kulmassa.

• Luk.huom

Lehteä kannattaa ottaa talteen eri puolilla maata. Voimaa on siis esillä ilmaisjakelutorneissa. Eri puolilla maata, kaupungeissa.

Kaikissa paikoissa lehti ei lopu kesken, ja kun marraskuu loppuu, Voima liitteineen poistetaan ja menee keräykseen.

Lehteä voi siis ottaa vaikka 20-30 kpl ja irrottaa Uskomaton käytettäväksi maraskuun jälkeenkin.

• Sanoinp

Hyvä idea, ensi viikolla voi varmaan jo ottaa ainakin muutamia esiin - ja sitä seuraavalla viikolla "pelastaa" joutumasta paperinkeräykseen

• gilk

"Tottumus on toinen luonto"

Evlut. kristityillä on ollut niin kauan etuoikeutensa, että he kokevat ne saavutettuina etuinaan, joista on tunnetusti vaikea luopua, vaikka kuinka huonosti perusteltuja olisivatkin.

Jos niihin vähäisimmässäkään määrin puututaan, niitä karsitaan, tai edes yritetään karsia, ehdotetaan karsittavaksi, niin nousee kauhea älämölö siitä kuinka krisittyjä muka syrjitään.

Uskonnottomat taas ovat niin tottuneita syrjintäänsä, vakaumuksensa vähättelyyn, aliarvostamiseen, että harvalla tulee edes mieleen vaatia muutosta, ja jos se juolahtaakin mieleen, niin heti perään tulee ajatus, että äh, eihän se mitään auta, eihän muutosta ole aikaisemminkaan saatu aikaan. Uskonnottomat ovat kehittyneet tässä suhteessa paksunahkaisiksi. Syrjintä ei saa heitä täysin pois tolaltaan, niin kuin kristittyille käy, jos joutuvat edes hieman suosituimmuusasemastaan luopumaan, tai sellaista joku 'kehtaa' edes esittää.

• Lällyäkö

Uskonnottomat ovat tosiaa aika kilttejä, lällyjä.

• hjkhps

Yhteiskunta on koululaitoksen muodossa valjastettu paikkaamaan kirkon avuttomuutta, kyvyttömyyttä suosittaa perustehtäviäänkään, mm. houkutella edes jäseniään, saati muita, kirkon j-palveluksiin ja muihin uskonnonharjoittamis/ -opetustilaisuuksiin kirkon omissa tiloissa.

Tässä tuoreessa Uskomaton-lehden numerossa kuvaillaan hyvin absurdia tilannetta, että koulut, opettajat, taluttavat kirkkoon kuuluvat,(ja mahdollisuuksien mukaan suurimman osan kirkkoon kuulumattomistakin),oppilaat kirkon j-palveluksiin, vaikka suuri(n) osa koululaisten vanhemmista ei itse koskaan vie lapsiaan j-palveluksiin tai muihinkaan kirkon uskonnollisiin tilaisuuksiin uskontoa harjoittamaan.

Miksi yhteiskunta tekee kirkon työt, sen perustehtäviä myöten, kirkon puolesta? Mukaan luettuna uskonnon opetus, uskonnollinen kasvatus, jotka ovat kouluissa edelleenkin luonteeltaan mitä suurimmassa määrin tunnustuksellisia, vaikka uskovaiset ja eduskunnan perustuslakivaliokuntakuinka muuta yrittävät vakuutella.

• Sanonp

Kirkko on onnistunut valjastamaan kirkkokorruptoituneet poliitikot ja koulujen rehtorit käsikassarakseen.

• Talteeen

Voima-lehden jakelupisteistä kannattaa ottaa syksyn Uskomaton lehteä talteen - nyt marraskuun aikana. Joulukuussa tuleee jo uusi Voima.lehti,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2810
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      99
      2257
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1960
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1384
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1300
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe