Rahat piiloon

tulevaeläkeläinen

Mihin te piilotatta rahat? Nyt olis aihetta alkaa miettimään mihin sais jemmattua rahaa piiloon. Joku piilosijoituskohde? Antakaa mulle vinkkejä.

32

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirremiinapa

Ai, taitaa olla isokin eläke, no onneksi olkoon.

Ja eikös se pankki pie niitä ihan mielellään, ja melkein ilmasin.

• pirremiinapa

Ai niin, minulla on tämä iso säästöpossu (vanha talo), gei ole piilopaikasta kapeloa..

• Se mikä on, on pankissa ja seinästä revin, jos on tarvis.
      Ei kai nykyään enää mitään kätköjä tehdä?

• En-revittele

Onko rahat niin tiukasti kiinni seinässä, että ne pitää oikein repiä?
        Itse maltan odottaa, että sellainen "kita" ikään kuin sylkäisee eli työntää verkkaisesti ne tilaamani setelit esille. Tilauksen teen syöttämällä kortin ja pin koodin.

• Taikuritässä

Muistutus:
        Rahat kandee heti ottaa, muuten jollekulle kelpaa tai kone imaisee, ja muista kortti mukaan. Pin-koodi opetellaan ulkoa, ei muistilappua mukaan, kämmenen tai kukkaron alla näpötellään koodi piilossa, ettei kukaan näe.
        Rahatukkoa ei tuuletella eikä lasketa paikalla.
        Kukkaro povariin, ei perstaskuun eikä reisitaskuun tai laitetaan käsi- eli tissilaukkuun , laukku kiinni, ei ostoskärryihin ja näkösälle eteen.
        Turhaa nostelua kannattaa välttää, kannattaa käyttää korttia maksuvälineenä.
        Sitten jos kone ei sylje rahaa, pitää ottaa kuitti mukaan ja seurata menikö rahaa tililtä ja että ne palautuvat. Nostolaitteen numero pitää ottaa muistiin.
        Kaupan kassalla ei vedetä korttia liian aikaisin, sillä voi tulla tuplanosto.
        Pankki korjaa kyllä tai tehdään rikosilmoitus.
        Sinä olet vilpittömässä mielessä, ovatko muut?
        Tämä on tärkeää varsinkin ulkomailla.
        En epäile, etteivätkö ihmiset osaa näitä juttuja. Mutta onko kellekään käynyt köpsästi?

• Antiik_ajal
        Taikuritässä kirjoitti:

Muistutus:
        Rahat kandee heti ottaa, muuten jollekulle kelpaa tai kone imaisee, ja muista kortti mukaan. Pin-koodi opetellaan ulkoa, ei muistilappua mukaan, kämmenen tai kukkaron alla näpötellään koodi piilossa, ettei kukaan näe.
        Rahatukkoa ei tuuletella eikä lasketa paikalla.
        Kukkaro povariin, ei perstaskuun eikä reisitaskuun tai laitetaan käsi- eli tissilaukkuun , laukku kiinni, ei ostoskärryihin ja näkösälle eteen.
        Turhaa nostelua kannattaa välttää, kannattaa käyttää korttia maksuvälineenä.
        Sitten jos kone ei sylje rahaa, pitää ottaa kuitti mukaan ja seurata menikö rahaa tililtä ja että ne palautuvat. Nostolaitteen numero pitää ottaa muistiin.
        Kaupan kassalla ei vedetä korttia liian aikaisin, sillä voi tulla tuplanosto.
        Pankki korjaa kyllä tai tehdään rikosilmoitus.
        Sinä olet vilpittömässä mielessä, ovatko muut?
        Tämä on tärkeää varsinkin ulkomailla.
        En epäile, etteivätkö ihmiset osaa näitä juttuja. Mutta onko kellekään käynyt köpsästi?

Eikös muovikortit ole jo antiikkia Suomessa ?

Kännykkähän se pitäisi olla tämän päivän lompuukki, eikä mikään muovikortti.

Tässäkin näkee millainen kehitysmaa Suomi on oikeasti. Elikkä, tulee taas varmaan kymmenen vuotta jäljessä, miten maailmalla maksaminen toimii.

Arengumaade arengumaad!

• Taikuritässä

Mutta, mutta olemme kait kehityskelpoisia. Minusta kortti on parempi. Menee pieneen tilaan.

• Mikä_milloinkin

Mitkä rahat?

• teretule

Rahoilla täytyy olla vähintään 15-20% korko, näin on ollut kymmeniä vuosia.

• teretule

Muuta Ruotsiin, lähellä Suomea jos tarvitset.

• KerroKerroPian

Mistä olet moisia korkoja saanut?
        En ole ennen kuullutkaan, että tällä vuosisadalla sellaisiakin voisi saada.

• teretule
        KerroKerroPian kirjoitti:

Mistä olet moisia korkoja saanut?
        En ole ennen kuullutkaan, että tällä vuosisadalla sellaisiakin voisi saada.

https://www.avanza.se/fonder/lista.html

Itselläni ei ole näitä huippuja 3kk vaan on luullaseni 6,85% vuosi 34%.

Maksan vain 1,25% joka on kursissa ei muita maksuja (rahasto). En ole rikas kuitenkin tulo on ollut 3000 euroa kk. Ruotsissa voi säästää melko halvalla.

Nämä korko% ovat hyvin alhaita jos ottaa riskiä, minä en ota olen yli 70 vuotta vanha, eläke kuitenkin näyttää kasvavan.

• Raha-oheispahe

Eipä ole ollut tarvetta piilotella rahoja, kun en ole harmaan talouden hapsi eikä hiuksissakaan harmaata kuin ehkä kiusaksi muutama haiven. Peili on keksitty sellaisille joilla on heikko itsetunto ja ovat hyvin epävarmoja itsestään.

Mutta rahat säilytän irrallaan taskuissa ja on jotain koteloita joihin ripottelen kolikoita. Applen tyhjää puhelinlaatikkoa käytän seteleiden säilyttämiseen, silloin kun niitä on olevinaan liikaa. Sanottakoon, että summa pyörii muutamassa satasessa ja käytän niitäkin jos muistan. No viimeistään silloin kun taskunpohjat häämöttää.

Kulutus on kuitenkin pääasiallisin elinkeinoni eli mitä vähemmän rahaa, sen onnellisempi mieli. Pääasiassa, että ns raha riittää 30 - 31 päiväksi kulloinkin. Helmikuussa syntyy ylijäämää kun päiviä on vain 28.

• köyhyys-vääryyttä

Ei oo mitä piilottaa,
      enenmmänki rahapussinpohja on ammottavan tyhjä,
      nytki on ollu suuria laskuja maksettavana ,
      työ- eläke ei riitä,
      auto kaskovakuutuksineen on eläkeläiselle älyttömän kallis,
      sen lisäksi yllättävät sairaalalaskut monta sataa euroa,
      tässä onki päänahan raapimista aivan liiaksi kuinka selviää maksuista,
      joku rikas , esm. Sipilä saisi lähettää muutaman tonnin rahaa mun tilille,
      jotta selviän laskuista kunnialla,

• Hertliininfantti

saattas eilisen tv-proggiksen perusteella olla melko pätevä jammu antamaan vihjeitä? Miljoonat-kin tuntuu "hukkuvan" kaupoissa kun meikäläisellä 20-senttinen taskuun.

• heikkihuijari

Työnnä ne huo**n pil***n senkin jätös.

• vfihimsf

Eipä ole paljonkaan piilotettavaa - olen huomannut että kotoa pakkaa aina katoamaan milloin mitäkin
      -silloin kun olin työelämäss vielä, ylimääräiset varat sijoitn eläkevakuutukseen, pankin lainoihin ja jkv osakkeisiin -- siis maan elinkeinoelämänpalvelukseen
      - työpaikkoja ja varoja ihmisten bisneksiin
      - oli vuosia, jolloin menetti kaiken ja tuotto-odotukset minimaaliset
      - yhtiö, joka eläkkeen maksaa , aikoinaan kiitti mua hyvästä talousasioitten hoidosta. Ei ole mittän sivubisneksiä joista ylimääräistä rahansaantia.
      Eläkepäivät kaikkea muuta leppoisat - olen oppinu syömään rikkakasveja pihasta -silloin kun ei ole rahaa ruokaan - en ole silti surullinen - maailmassa on todellista hätää ja kärsimystä paljon - ynnä julmia jumalia. Paikkakunnalla millä asun -on yleensä ollut toiminnan mottona hyvän kierrätys.

• Ei niitä tarvitse itse piilottaa yhtään mihinkään. Kyllä muut ne piilottavat omiin jemmoihinsa, sen mikä verottajalta jää.

• teretule

Ei rahoja järkevä ihminen piiloittele!

Rahaparatiisit ovat miljonääreille joilla on satoja eriyrityksiä kaikkialla maailmassa mikään ei ole paratiisi veron mielessä. On apinoilla ajattelemista.

• teretule

Ei tarvitse olla mitään erityisiä maita.

• etsi-rosvo-itse

"Mihin te piilotatta rahat?"

Ovato varkaat jo tulleet niin saamattomiksi, että netin välityksellä täytyy kysellä raha piilot?

• Jospa hän kertoo meille sen hyvän piilopaikan ja osoitteensa.

Minulla on rahat lompakossa ja on tuossa tuvan pöydällä, siitä löytyy.

• haihelmasyntinen
        Ancelina kirjoitti:

Jospa hän kertoo meille sen hyvän piilopaikan ja osoitteensa.

Minulla on rahat lompakossa ja on tuossa tuvan pöydällä, siitä löytyy.

Hai mis siun tupa on, mie poikkeen kahveelle ja kauppaan pitsiliinoi.

• haihelmasyntinen kirjoitti:

Hai mis siun tupa on, mie poikkeen kahveelle ja kauppaan pitsiliinoi.

Siehä oot ukkos kans käyny meil vuoden aikan jo kolme kertaa, kerrastoi ja sukkii kaupustelit, kyl sie tiijät mis miun tupa on.

• Jemmattua-rahaa

Siellä sun keittiössä tiskipöydän alaosassa kun vedät sen alimmaisen laatikon pois niin sen alla on tyhjää tilaa. Sinne harva kriminaali arvaa katsoa. Sukulaisille sitä ei varsinkaan pidä paljastaa.
      Minä asuin joskus nuorempana kurssiaikana asutolassa ja sen laatikon alusta havaitsin hyväksi viinapiiloksi. Semmonen oli asutolassa tarpeellinen kun porukkaa tramppasi illat.

• Nii ja sitten kun muisti alkaa pätkiä, et muista mihin rahasi laitoit jemmaan. Joku purkaja sitten ne aikoinaan löytää ja pitää omanaan tai sitten ei.

• pirremiinapa
        siilenämää kirjoitti:

Nii ja sitten kun muisti alkaa pätkiä, et muista mihin rahasi laitoit jemmaan. Joku purkaja sitten ne aikoinaan löytää ja pitää omanaan tai sitten ei.

Äitini löysi aikoinaan 30,000 markka, erään edesmenneem ystävänsä patjan alta.
        Hän oli tekemässä sitä ns. kuolin siivousta.
        Näitä tällaisia kätköjä vpi tosiaan löytyä edelleenkin, kun pankit on menny saavuttamattomiin.

• pirremiinapa kirjoitti:

Näitä tällaisia kätköjä vpi tosiaan löytyä edelleenkin, kun pankit on menny saavuttamattomiin.

No tätäpä justiin.

• pirremiinapa kirjoitti:

Tätähän se.
        Eräs mummo kerrankin haukkui huoriksi ja varkaiksi kaikki huoneessaan käyneet hoitajat, no sieltä patjan altahan ne rahat löytyivät.

• Joops. Tähänkin asiaan tulee ihan eri näkökulma kun kyse on tosen rahoista, joita hallinoi. Siinä tapauksessa kaikki pitää olla näkyvää ja tositettua kuiteilla ja tiliotteilla.

• mustatsllmät

enempikin väkivallan varjostamaa eloa koko ikä
      juoppja huumekännäreitä ollu kok elon ajan niin lapsuusajan perheessä kuin myöhemmnkin - jos ei pyssyjen ja puukkojenkaan heiluessa edess ollu antaa viinarahoja - aina tuli nyrkistä, karatea kalloon tai polkupyörän ketjuilla ja nyrkkiraudalla tällejä - silleen vähän rujosti naamaävärkkiä krjailtu iänkaiken.

• pirremiinapa

No onhan, oletko päässyt irti mukiloijjista?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6996
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      697
      3080
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1177
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1170
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      212
      1046
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    Aihe