Väkivaltainen koti ei ole lapsen turva

taaltapesee

Kotia pidetään lapselle turvallisimpana paikkana, mutta koti ei ole turva silloin, jos lapsen on siellä pelättävä kaiken aikaa vanhempien väkivaltaa. Sen sanon omasta kokemuksesta. Minä ja veljeni emme pelänneet lapsena mitään muuta niin valtavasti kuin iltaisin Saalemista kotiinpaluuta, koska kotona ei tiennyt koskaan, milloin uskovaiset vanhemmat alkavat pahoinpidellä meitä pienimmästäkin syystä.

Kenellekään ulkopuoliselle ei uskaltanut puhua asiasta, koska pelkonamme oli, että rangaistukset vain pahenisivat, jos vanhemmat kuulisivat asiasta. Kymmeniä vuosia myöhemmin kuulin ihmeekseni, että kotikyläläiset olivat antaneet äidilleni hyvän kasvattajan palkinnon. Isä oli silloin jo kuollut. Minun korvissani kuuluu yhä äidin vihainen huuto: "Hakkaan teidät kappaleiksi!"

5

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiteemuori

      Tänään 20.11.2017 on Lapsen oikeuksien päivä. Kaikilla lapsilla on oikeus elää turvallisessa perheessä.

    • Lapsenmielipide

      Itsellänikin oli väkivaltainen äiti ja isä mutta rakastin heitä niin että pelkäsin eniten viranomaisten saavan sen tietää ja joutuisin lastenkotiin. Siksi ymmärrän myös niitä lapsia jotka kaikesta huolimatti mieluiten silti asuvat kotona ja karkaavat sijaishoitopaikoista.

      • Jeejeess

        Jes puhut asiaa, itsekin olen väkivaltaisesta alkoholistikin kodista, sillä vanhempani eivät olleet täydellisiä, järkyttävintä on nää suvakki ihmiset jotka narsistina tuuppaa ventovieraiden ihmisten perheitä särkemään ja ovat itsensä fariseukseksi nostaneet.


        Itse puolustan vanhempiani heidän kuoleman jälkeenkin, kun tiedän mitenkä heitä ollaan kohdeltu, ne itseään paremmaksi luokitellut ihmiset.


        Nykyään on kasvamassa niin itsekeskeisiä narsisteja lapsista, että hävettää heidän puolestaan. Pikkaiset vastoikäymiset olisivat jalostaneet heitä ihmisinä. Ja tää tulee kääntymään siten, ettei vanhempia enää kunnioiteta. Nyt jo selkeästi ei viitsitä vanhuksista huolehtia, heitä ei viitsitä antaa terveellistä ruokaa, pidetään märissä vaipoissa.


    • Sesama

      Sulle aloittajalle haluaisin sanoa, olen ennenkin kuullut uskovaisten touhuista aika hurjia juttuja jotka eivät olleet hyvästä vaan itsekkyydestä.

      Äidin pahat sanat taas tulevat siitä miten häntä on kohdeltu, elikkä hyväksi itseänsä kutsuvat ihmiset jyränneet narsisminsa alle. Jonka jälkeen aletaan vähättelemään porukalla valittuja uhreja, eli se niistä hyviksistä, ne ei tiedä mitä ne tekee.

      Muiden ihmisten kunnioittaminen on hiljaisuudessa, ei arvostelussa ja heidän valintojensa vähättelyissä.

      Yritä antaa anteeksi, sen jälkeen yleensä pystyy tajuamaan mitenkä toista on kohdeltu. Koska nyt jotenkin tunnen herkän äitini, käännän poskeni häntä vastaan ilkeästi käyttäytyneille narsisti psykopaateille. Hämmentää heidän itsekeskeisyytensä, millä vimmalla muita poljetaan ja itsensä hyviksiksi nostetaan.

      Sitten taas palstojen naimisissa oleville raiskaaja terapeuteille jotka muka sieltä ylhäältä ovat saaneet ohjeen joukolla lähteä nettiin kirjoittajia raiskaamaan sanonkin : te ette ole kuunnelleet koskaan mitään ettekä ketään, olette vain pelkkiä mielisairaita narsisteja jotka otatte niitä uusia uhreja, koska ette kykene ikinä kohtaamaan sitä mitä teette muille ihmisille. Te kuulutte mielisairaalaan, ette leikkimään seksuaali rikollista psykiatrian nimikkeillä.

    • Myös koti jossa vanhemmat ovat vastuullisia ja kilttejä lapsiaan kohtaan on siinä mielessä vaarallinen kilpailuyhteiskunnassa ettei lapsi edes tiedä mitä kaikkea pahaa voi elämässä edes olla. Sillä on ymmärrettävää että lapset aina pyrkivät suojelemaan vanhempiaan, jollei heitä ole päästy johdattelemaanväärin perustein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe