kalorimäärät

kysäisenvain

heippa.
voisko joku auttaa, ja kertoa, että mikä on semmonen normaali kalorimäärä, mitä päivän aikana sais syödä ?
mulla on varmaan aivan vääristyneet ajatukset "oikeista" kalorimääristä, pyrin pitämään omat syömiseni 500 tai alle. jostakin tuo 500 on tarttunut, ja muokkautunut mielessä maximimääräksi.
lihoaako, jos syö enemmän ? onko mulla lupa syödä enemmän ? käyn lenkeillä aina silloin kun jaksan, 4-5 krt viikossa omat treenit.
haluaisin vaan tietää että mikä on ns sellai turvallinen raja, että kuitenki pysyis vielä laihana.
en halua tällä nyt aiheuttaa mitään sen suurempia juttuja, kysäisin vaan.

tsemppiä kaikille ! xx

13

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nemppi

      Jostain oon kuullu että 1200kcal on semmonen raja että sillä ei liho vaikka ei liikkuisikaan yhtään.

    • syövaan

      tolla liikkumisella kevyesti 1500kcal!

    • paljonenemp

      Kevyttä työtä tekevän naisen normaali kalorimäärä on 1700-1800 kaloria päivässä ja päälle liikunnan kalorit.
      Viikossa voit vähitellen nostaa kalorit normaalitasolle.
      Nykyisellä kalorimäärällä et saa riittävästi energiaa ja ravintoaineita pysyäksesi terveenä.

      • normaalikalorimäärä

        Johan elimistön perustoiminnat vaatii sen 1200 kaloria elintoimintojen ylläpitoon.


      • Kaikonmänt

        Lopeta syöminen kokonaan. 500 kalorilla olet jo teholla. Kerro terveisiä muille pipipäille.


      • awsedrftgyh
        normaalikalorimäärä kirjoitti:

        Johan elimistön perustoiminnat vaatii sen 1200 kaloria elintoimintojen ylläpitoon.

        Itse asiassa hyvin pienikokoisella ja vanhemmalla naisella 1200 kcal riittää, tosin liikkuminen ym. lisää tarvetta. Oma perusaineenvaihduntani on n. 1100 kcal, olen n. 50-kiloinen keski-ikäinen nainen. Liikunnasta tulee lisätarvetta 300 - 800 kcal/pv. Tosin en laske ruokani kaloreita, ei ole tarvetta, kun paino pysyy vakaana vuosikymmenestä toiseen muutenkin.

        Jos nyt haluat oikeasti kaloreita laskea, niin nosta siihen 1200 kcal:iin. Kalorilaskureita löytyy netistä. Aliravitsemus syö sinua sisältä. Jos joudut vaikka johonkin onnettomuuteen, niin selviytymismahdollisuutesi heikkenevät aliravitsemuksen/anoreksian vuoksi. Anoreksia heikentää luita, tekee sydämestä hauraan, voit olla aneeminen ym. Ylipainoisuudessa ja alipainoisuudessa on samoja riskejä, kuten sydänsairaudet. Joistain sairauksista, kuten sydämenvajaatoiminnasta, ylipainoinen selviää laihaa paremmin.


    • Uskomua

      Syö 1200-2000 kaloria päivässä. Se on juuri sopiva määrä. Sulla on lupa syödä, ihan niinkuin kaikilla muillakin ihmisillä.
      On tärkeää syödä säännöllisesti.
      Aamupala
      Lounas
      Välipala
      Päivällinen
      Iltapala
      Tuon päälle kun vielä liikut, niin kroppa kiittää. 500 kaloria on aivan liian vähän.

    • Maissikakku

      Itse olen tällä hetkellä osastolla anoreksian takia. Olen täällä ollessani syönyt joka päivä 600-800 kcal, enkä ole voinut urheilla muuten kuin venyttelemällä. En ole lihonut, päinvastoin, painoa on lähtenyt. Mitat on 162.5/36.4.
      Urheilet aika paljon, joten voit varmasti syödä ainakin 1000 kcal ilman huolen häivää.

      • luukisu

        Miten voit syödä noin vähän anoreksiasta osastolla ollessa? Olen itsekkin mutta syön n.2000 kcal ravintosuunnitelman mukaan 300 kalorin ravintolisä päivässä


    • Raappeli

      No itse en liikkumattakaan liho 2000kcal/päivä.

    • Skinnygirlx

      Ootte varmaa ryömiviä sotanorsuja kaikki yli 1000 kcal/päivässä syövät? Itse syön max 500kcal päivässä. Tänään söin 30kcal. Laidun kuukaudessa 10kiloa. Oon 18 ja 37kg/164cm.

      • Terve.vaanmenoa

        Jatka vain tuolla linjalla, kohta olet kuollut


    • Ite yritän syödä n 500 cal ja käyn salilla polttamassa sen 500. Myös kävellen kouluun ja takas polttaa 300, salille 250. Silti mä vaan lihoon! En pääse 171cm/56kg alemmas, ihan paskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe