heippa.
voisko joku auttaa, ja kertoa, että mikä on semmonen normaali kalorimäärä, mitä päivän aikana sais syödä ?
mulla on varmaan aivan vääristyneet ajatukset "oikeista" kalorimääristä, pyrin pitämään omat syömiseni 500 tai alle. jostakin tuo 500 on tarttunut, ja muokkautunut mielessä maximimääräksi.
lihoaako, jos syö enemmän ? onko mulla lupa syödä enemmän ? käyn lenkeillä aina silloin kun jaksan, 4-5 krt viikossa omat treenit.
haluaisin vaan tietää että mikä on ns sellai turvallinen raja, että kuitenki pysyis vielä laihana.
en halua tällä nyt aiheuttaa mitään sen suurempia juttuja, kysäisin vaan.
tsemppiä kaikille ! xx
kalorimäärät
13
670
Vastaukset
- nemppi
Jostain oon kuullu että 1200kcal on semmonen raja että sillä ei liho vaikka ei liikkuisikaan yhtään.
- syövaan
tolla liikkumisella kevyesti 1500kcal!
- paljonenemp
Kevyttä työtä tekevän naisen normaali kalorimäärä on 1700-1800 kaloria päivässä ja päälle liikunnan kalorit.
Viikossa voit vähitellen nostaa kalorit normaalitasolle.
Nykyisellä kalorimäärällä et saa riittävästi energiaa ja ravintoaineita pysyäksesi terveenä.- normaalikalorimäärä
Johan elimistön perustoiminnat vaatii sen 1200 kaloria elintoimintojen ylläpitoon.
- Kaikonmänt
Lopeta syöminen kokonaan. 500 kalorilla olet jo teholla. Kerro terveisiä muille pipipäille.
- awsedrftgyh
normaalikalorimäärä kirjoitti:
Johan elimistön perustoiminnat vaatii sen 1200 kaloria elintoimintojen ylläpitoon.
Itse asiassa hyvin pienikokoisella ja vanhemmalla naisella 1200 kcal riittää, tosin liikkuminen ym. lisää tarvetta. Oma perusaineenvaihduntani on n. 1100 kcal, olen n. 50-kiloinen keski-ikäinen nainen. Liikunnasta tulee lisätarvetta 300 - 800 kcal/pv. Tosin en laske ruokani kaloreita, ei ole tarvetta, kun paino pysyy vakaana vuosikymmenestä toiseen muutenkin.
Jos nyt haluat oikeasti kaloreita laskea, niin nosta siihen 1200 kcal:iin. Kalorilaskureita löytyy netistä. Aliravitsemus syö sinua sisältä. Jos joudut vaikka johonkin onnettomuuteen, niin selviytymismahdollisuutesi heikkenevät aliravitsemuksen/anoreksian vuoksi. Anoreksia heikentää luita, tekee sydämestä hauraan, voit olla aneeminen ym. Ylipainoisuudessa ja alipainoisuudessa on samoja riskejä, kuten sydänsairaudet. Joistain sairauksista, kuten sydämenvajaatoiminnasta, ylipainoinen selviää laihaa paremmin.
- Uskomua
Syö 1200-2000 kaloria päivässä. Se on juuri sopiva määrä. Sulla on lupa syödä, ihan niinkuin kaikilla muillakin ihmisillä.
On tärkeää syödä säännöllisesti.
Aamupala
Lounas
Välipala
Päivällinen
Iltapala
Tuon päälle kun vielä liikut, niin kroppa kiittää. 500 kaloria on aivan liian vähän. - Maissikakku
Itse olen tällä hetkellä osastolla anoreksian takia. Olen täällä ollessani syönyt joka päivä 600-800 kcal, enkä ole voinut urheilla muuten kuin venyttelemällä. En ole lihonut, päinvastoin, painoa on lähtenyt. Mitat on 162.5/36.4.
Urheilet aika paljon, joten voit varmasti syödä ainakin 1000 kcal ilman huolen häivää.- luukisu
Miten voit syödä noin vähän anoreksiasta osastolla ollessa? Olen itsekkin mutta syön n.2000 kcal ravintosuunnitelman mukaan 300 kalorin ravintolisä päivässä
- Raappeli
No itse en liikkumattakaan liho 2000kcal/päivä.
- Skinnygirlx
Ootte varmaa ryömiviä sotanorsuja kaikki yli 1000 kcal/päivässä syövät? Itse syön max 500kcal päivässä. Tänään söin 30kcal. Laidun kuukaudessa 10kiloa. Oon 18 ja 37kg/164cm.
- Terve.vaanmenoa
Jatka vain tuolla linjalla, kohta olet kuollut
Ite yritän syödä n 500 cal ja käyn salilla polttamassa sen 500. Myös kävellen kouluun ja takas polttaa 300, salille 250. Silti mä vaan lihoon! En pääse 171cm/56kg alemmas, ihan paskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768