Lyhyt analyysi yksi-uskosta

iloinen_naurajaa

Millainen on Yksi-usko?

Yksinkertainen ja harhaanjohdettu uskovainen reppana, jolta menee rahat humpuukiin, mutta muuten hän on fundamentalistiksi oikein mukava. :-)

Ei esimerkiksi sensuroi toisten juttuja.

22

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi_usko

      😀

      Joo, ei tulisi mieleen sensuroida toisten juttuja. 👍🏼

    • jatkoanalyysiä

      Yksi_ usko vaikuttaa naiselta/( mieheltä?), joka sanoo/kirjoittaa/tekee ensin ja ajattelee vasta sitten. Eikä aina sittenkään.

      Riittää, että löytyy joku lennokas YouTube video tai kirja, jossa joku ajattelee hänen puolestaan.

      Yksi_usko vaikuttaa myös nauttivan huomion keskipisteenä olemisesta. Itsetuntokin on siis kohdillaan samoin kuin eräällä hotellinpitäjälläkin, niin että kaikki kritiikki valuu kuin vesi hanhen selästä.

      Sitten kun Yksi_ uskolta loppuvat argumentit, niin hän ryntää toisaalle ja aloittaa taas uuden ketjun samoista tai uusista "löydöistään".

      • Yksi_usko

        😀🤔🙄😏😊


      • nainen.vai.mies
        Yksi_usko kirjoitti:

        😀🤔🙄😏😊

        Nyt voisit Yksi_ usko kertoa REHELLISESTI ja SUORAAN, oletko nainen vai mies, ettei tarvitsisi arvuutella.


      • Yksi_usko
        nainen.vai.mies kirjoitti:

        Nyt voisit Yksi_ usko kertoa REHELLISESTI ja SUORAAN, oletko nainen vai mies, ettei tarvitsisi arvuutella.

        😝😉😊


      • Trolli.tai.Pelle
        Yksi_usko kirjoitti:

        😝😉😊

        Tuo kertookin kaiken sinun uskottavuudestasi vakavasti otettavana uskovaisena. Jos se ei ole ollut tähänkään asti kovin kummoinen, niin nyt se on aivan olematon.

        Ateisteillakin on enemmän selkärankaa.


      • Yksi_usko
        Trolli.tai.Pelle kirjoitti:

        Tuo kertookin kaiken sinun uskottavuudestasi vakavasti otettavana uskovaisena. Jos se ei ole ollut tähänkään asti kovin kummoinen, niin nyt se on aivan olematon.

        Ateisteillakin on enemmän selkärankaa.

        😀😁😂 🤣


    • iloinen_naurajaa

      Olisiko Yksi-usko SITTENKIN trolli? Se juttu kompassin tuomisesta kirkkoon rukoilusuunnan selvittämiseksi kuulosti sen verran naurettavalta, että voiko sitä tosissaan kukaan esittää? Toisaalta rukoileehan muslimitkin Mekkaan päin ja jos kerran alkuseurakunta rukoili (en tiedä onko näin) Jerusalemin suuntaan, niin miksei nytkin. Sekoiluahan tuo on.

      Toisaalta Yksi-usko seuraa TV7:aa ja ostaa sieltä hullujen kirjoja, joten kaipa kyseessä on aito uskovainen eikä trollaaja.

      • iloinen_naurajaa

        Ja siis noihin kirjaostoksiin voinee uskoa, sillä hän on lainannut niistä tänne pitkiä pätkiä.


      • vieraan.sanavuoro

        Oletko ajatellut, että Raamattuun on muistiinmerkitty juuri näin, että on rukoiltu Jerusalemia kohti.
        Voihan se "taivaallinen" Jerusalem olla paikka, johon naurajankin kannattaisi kohdistaa rukouksensa,, mutta maailmaan rakastuneena on hyljännyt Vapahtajansa.


      • iloinen_naurajaa

        En ole. Ei minua kiinnosta Raamatun jutut.


      • kerettiläinen-

        # Olisiko Yksi-usko SITTENKIN trolli? Se juttu kompassin tuomisesta kirkkoon rukoilusuunnan selvittämiseksi kuulosti sen verran naurettavalta, että voiko sitä tosissaan kukaan esittää? #

        Jos ei trolli, niin pelle kuitenkin, sillä tuo rukoilusuunta ja sen selvittäminen kompassin avulla on todellakin kyllä aivan viimeisen päälle naurettava juttu.

        Ja jos asiaa mietitään UT valossa, niin asia on aivan selvä, sillä Paavali kirjoitti galatalaisille:

        Gal.4 (1992)
        24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar.
        25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
        26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme.

        Minun ainakin on vaikea ymmärtää, että pitäisi rukoilla orjuudessa elävän ja taistelujen kohteena olevan maallisen Jerusalemin suuntaan?

        Jos nyt se rukoilusuunta ylipäätään on tärkeä, niin mieluummin sitten kohti tuota "taivaallista" Jerusalemia, joka Paavalin mukaan on Hengestä syntyneiden uskovien äiti.

        "Lihasta" eli luonnonmukaisesti syntyneiden uskovien äiti on sitten tuo taisteluiden keskiössä oleva ja lapsineen orjuudessa elävä maallinen Jerusalem.

        Ilmestyskirja tarkentaa vielä, että tuo äiti on narsistinen ja psykopaattinen "suuri Babylon", joten ei tarvitse ihmetellä, että sama henki johtaa näitä kristittyjä kuin muslimejakin. Silloinhan kaikki konkreettiset rukoilisuunnatkin ovat erittäin tärkeitä.


    • Eikös kyseinen henkilö ole kuitenkin aidon vilpittömästi innostunut tästä taikauskosta ja kovasti sydämessään haluaa olla hyvä ja oikeaoppinen uskovainen, johon jokin jumala mieltyisi. Siinä mielessä ei pahaa sanottavaa. Todennäköisesti häntä ei myöskään saisi tekemään hirveyksiä jumalansa nimissä. Eli aika harmiton uskovainen joka suhteessa.

      Ja noin uskonnottoman näkökulmasta ajatellen hän tekee kuitenkin hyvää työtä uskonnottomuuden edistämiseksi, vaikka ei sitä ehkä itse huomaa. En ole pitkiin aikoihin törmännyt uskovaiseen, joka noin tarmokkaasti ja yksityiskohtaisesti osoittaa oman taikauskonsa naurettavuuden ja typeryyden. Ja jaksaa tehdä sitä viikosta ja kuukaudesta toiseen.

      Siksi uskoisin, että hänestä pitää uskonnottomat paljon enemmän kuin uskovaiset.

      • Bushmannille

        Bushmanni, oletko huomannut suurta taikauskoisuutta siihen, että evolutisesti on apinakehdosta noustu tähänpäivään?
        Hoksaatko, että tieteenkuvalehtesi matemaatikot ovat jo hämmästelleet ja todenneet, että tuo matemaattinen yhtälöiden virta, niin ajassa, kuin avaruudessa kertoo evoluution olevan mennen lumen sulamisvesiä ja kaiken takana on jokin?
        Eli jos apinakehitys ei onnistu avaruutta muodostamaan, sen lainalaisuuden tähden, ei kannattaisi jäädä apinajuoksuhauttaan täryyttämään rintalihaksiaan "huhuh, huh ja huhilemaan, vaikka näille palstoille. Se näyttää hieman hassulta.

        http://macaulaylibrary.org/audio/97903/indri-indri-indri-madagascar-mark-barsamian?utm_source=Cornell Lab eNews&utm_campaign=a0ee9fad74-Macaulay_Library_digitization_Jan2013&utm_medium=email

        https://pxhere.com/fi/photo/825273


      • Bushmannille kirjoitti:

        Bushmanni, oletko huomannut suurta taikauskoisuutta siihen, että evolutisesti on apinakehdosta noustu tähänpäivään?
        Hoksaatko, että tieteenkuvalehtesi matemaatikot ovat jo hämmästelleet ja todenneet, että tuo matemaattinen yhtälöiden virta, niin ajassa, kuin avaruudessa kertoo evoluution olevan mennen lumen sulamisvesiä ja kaiken takana on jokin?
        Eli jos apinakehitys ei onnistu avaruutta muodostamaan, sen lainalaisuuden tähden, ei kannattaisi jäädä apinajuoksuhauttaan täryyttämään rintalihaksiaan "huhuh, huh ja huhilemaan, vaikka näille palstoille. Se näyttää hieman hassulta.

        http://macaulaylibrary.org/audio/97903/indri-indri-indri-madagascar-mark-barsamian?utm_source=Cornell Lab eNews&utm_campaign=a0ee9fad74-Macaulay_Library_digitization_Jan2013&utm_medium=email

        https://pxhere.com/fi/photo/825273

        Höpsis. Evoluutioteoria on tänä päivänä ehkäpä kattavimmin ja parhaiten todistettu tieteellinen teoria, jonka leveillä harteilla lepää koko moderni biologia ja vaikkapa lääketiede.

        Evoluutioteorian vastustajat eivät ole onnistuneet näiden reilun 160 vuoden aikana heiluttamaan teoriaa mihinkään suuntaan ja miksi olisivat, kun kaikki heidän "todisteensa" ovat epätoivoisten uskovaisten hevonpaskaa.


      • kerettiläinen-

        # Ja noin uskonnottoman näkökulmasta ajatellen hän tekee kuitenkin hyvää työtä uskonnottomuuden edistämiseksi, vaikka ei sitä ehkä itse huomaa. #

        Tässä taidat olla oikeassa, sillä tuota kohti minäkin olen siirtynyt. En enää tiedä, mihin uskoisin. Kiitos siitä Yksi_uskolle. Sen vain tiedän, että uskonnottomuuskin on parempi kuin tuollainen fanaattinen ja naurettava uskonnollisuus, jossa ei ole sijaa järkevälle ja itsenäiselle ajattelulle.

        Kun seurasin tuota Yksi _ uskon ja teidän ateistien välistä "kuurupiiloleikkiä", jossa Yksi_usko selvästi oli altavastaajana, niin menetin varmuuteni siihen, että Raamattu on Jumalan sanaa. Yksi_ usko väisteli, meni karkuun, eikä vastannut rehellisesti suoraan kysymykseen. Väitti, että kreationismi on tiedettä, mikä ei pidä paikkaansa. Miksi väittää tuollaista, joka aivan selvästi ei ole totta, eikä edes uskolle oleellista tai tarpeellista?!

        Ja koko tuo väittelykin itse asiassa oli Raamatun vastaista toimintaa.

        # En ole pitkiin aikoihin törmännyt uskovaiseen, joka noin tarmokkaasti ja yksityiskohtaisesti osoittaa oman taikauskonsa naurettavuuden ja typeryyden. Ja jaksaa tehdä sitä viikosta ja kuukaudesta toiseen. #

        Hilpeyttä tässä on herättänyt se, että Yksi_usko on ehkä kaikkein tehokkaimmin osoittanut sen, miten naurettavaa jokin päivistä tai juhlista kiihkoileminen on. Luulisi jo joidenkin järkevimpien adventistienkin silmien auenneen.

        #Siksi uskoisin, että hänestä pitää uskonnottomat paljon enemmän kuin uskovaiset.#

        No Yksi_usko selittää tämän varmaankin itselleen parhain päin ja jatkaa päätöntä säntäilyään...


      • omalehmä

        No, tuovathan nuo "Yksi_Uskon" kirjoitukset tuoreita näkökulmia palstan "jumaluusoppiin". Ja mitäs keskustelua sellaisesta syntyy, jos on vain pitkiä rotlia Raamatusta lainattua tekstiä eikä sitten mitään muuta, kuten joskus näkee. Tai, ... ... no, niin, hmm... ...olkoon...


      • iloinen_naurajaa
        kerettiläinen- kirjoitti:

        # Ja noin uskonnottoman näkökulmasta ajatellen hän tekee kuitenkin hyvää työtä uskonnottomuuden edistämiseksi, vaikka ei sitä ehkä itse huomaa. #

        Tässä taidat olla oikeassa, sillä tuota kohti minäkin olen siirtynyt. En enää tiedä, mihin uskoisin. Kiitos siitä Yksi_uskolle. Sen vain tiedän, että uskonnottomuuskin on parempi kuin tuollainen fanaattinen ja naurettava uskonnollisuus, jossa ei ole sijaa järkevälle ja itsenäiselle ajattelulle.

        Kun seurasin tuota Yksi _ uskon ja teidän ateistien välistä "kuurupiiloleikkiä", jossa Yksi_usko selvästi oli altavastaajana, niin menetin varmuuteni siihen, että Raamattu on Jumalan sanaa. Yksi_ usko väisteli, meni karkuun, eikä vastannut rehellisesti suoraan kysymykseen. Väitti, että kreationismi on tiedettä, mikä ei pidä paikkaansa. Miksi väittää tuollaista, joka aivan selvästi ei ole totta, eikä edes uskolle oleellista tai tarpeellista?!

        Ja koko tuo väittelykin itse asiassa oli Raamatun vastaista toimintaa.

        # En ole pitkiin aikoihin törmännyt uskovaiseen, joka noin tarmokkaasti ja yksityiskohtaisesti osoittaa oman taikauskonsa naurettavuuden ja typeryyden. Ja jaksaa tehdä sitä viikosta ja kuukaudesta toiseen. #

        Hilpeyttä tässä on herättänyt se, että Yksi_usko on ehkä kaikkein tehokkaimmin osoittanut sen, miten naurettavaa jokin päivistä tai juhlista kiihkoileminen on. Luulisi jo joidenkin järkevimpien adventistienkin silmien auenneen.

        #Siksi uskoisin, että hänestä pitää uskonnottomat paljon enemmän kuin uskovaiset.#

        No Yksi_usko selittää tämän varmaankin itselleen parhain päin ja jatkaa päätöntä säntäilyään...

        Voit kuitenkin uskonnottomanakin olla eettinen ja ”hengellinenkin”. Mutta et ole enää beduiinien aivo-orja.


      • kerettiläinen-
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Voit kuitenkin uskonnottomanakin olla eettinen ja ”hengellinenkin”. Mutta et ole enää beduiinien aivo-orja.

        En koe tähänkään asti olleeni mikään beduiinien aivo-orja, sillä olen allekirjoittanut Raamatusta vain sellaiset asiat, mitkä voin itse hyväksyä myös uskonnottomana. Ja niitä asioita on edelleenkin paljon, mutta on myös sellaisia, joita en voi missään tapauksessa hyväksyä. Tai ainakaan niiden perusteella tehtyjä kirjaimellisia tulkintoja...

        Minulle ei myöskään ole ollut niin suuri ongelma tuo Raamatun kirjoitusten historiallinen paikkansapitävyys ja kirjaimellisuus, mitä Yksi_usko on epätoivoisesti yrittänyt täällä todistella. Olen pitänyt suurta osaa Raamatun kirjoituksista vertauskuvallisina, joiden tarkoituksena on vain paljastaa, mitä meidän sisimmässä todella liikkuu. Aivan kuten Raamatun Jeesuksenkin kerrottiin tehneen Matt.13:10-15.

        Ja sellaisina ne toimivat edelleenkin erittäin hyvin, uskoi sitten Raamattuun tai ei, tai oli se sitten Jumalan sanaa tai ei.


      • iloinen_naurajaa
        kerettiläinen- kirjoitti:

        En koe tähänkään asti olleeni mikään beduiinien aivo-orja, sillä olen allekirjoittanut Raamatusta vain sellaiset asiat, mitkä voin itse hyväksyä myös uskonnottomana. Ja niitä asioita on edelleenkin paljon, mutta on myös sellaisia, joita en voi missään tapauksessa hyväksyä. Tai ainakaan niiden perusteella tehtyjä kirjaimellisia tulkintoja...

        Minulle ei myöskään ole ollut niin suuri ongelma tuo Raamatun kirjoitusten historiallinen paikkansapitävyys ja kirjaimellisuus, mitä Yksi_usko on epätoivoisesti yrittänyt täällä todistella. Olen pitänyt suurta osaa Raamatun kirjoituksista vertauskuvallisina, joiden tarkoituksena on vain paljastaa, mitä meidän sisimmässä todella liikkuu. Aivan kuten Raamatun Jeesuksenkin kerrottiin tehneen Matt.13:10-15.

        Ja sellaisina ne toimivat edelleenkin erittäin hyvin, uskoi sitten Raamattuun tai ei, tai oli se sitten Jumalan sanaa tai ei.

        Tuossa tapauksessa Raamatun ei sitten tule olla missään ykkösasemassakaan ilmeisesti, vaan samalla viivalla muun kaunokirjallisuuden kanssa.


    • Lyhyt-analyysi

      Lyhyt analyysi yksi-uskosta=

      Lahkon rahanahneiden päättäjien kusetuksen uhri.

      • iloinen_naurajaa

        Totta. Yritetään vapauttaa hänet aivo-orjuudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe