Yksi aliarvostetuimpia kirjoja Uudessa testamentissa on Juudaan kirje, joka kuitenkin on ilmoitus lopunajan vaaroista liittyen halpaan armoon, henkivaltojen sidontaan ja sielullisiin ilmestyksiin.
"Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu. Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä..." - Juuda 1:3-4
Helluntailaisuudessa nämä karismaattisuuden liikkeen opit ovat otettu pala kerrallaan sisälle, samalla kunnterveet opit ovat hyljätty. Äärikarismaattisuus toimii siis kuin käki, joka moni toisten pesiin ja pukkii alkuperäiset munat ulos. Se antaa munan sijan skorpionin ja kalan sijaan käärmeen.
"Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja." - Juuda 1:8
Tässä opetus Juudeaan kirjeestä liittyen äärikarismaattisiin ilmiöihin ja kuinka varjeltua niistä lopunajan hengellisessä pyörremyrskyssä.
https://www.youtube.com/watch?v=cuXBiSGpqUk
Siunauksin, MM.
Äärikarismaattisuus & Helluntailaisuus
17
820
Vastaukset
- Lopunajanherätykset
Äärikarismaattinen maailmanlaajuinen herätys on siis suurelta osin ”kupla”, jota liikkeen johtajat/julistajat pitävät yllä hyötyen siitä ainakin taloudellisesti. Kuplaa puhaltavat kirjat ja videot myyvät hyvin.
Liioittelu, tunteisiin vaikuttaminen ja ihmispalvonta kuuluvat valeherätykseen. - KoetelkaaKaikki
Juuri nyt ”Jumala tekee uutta”, kristillinen maailma muuttuu ja herätys laajenee maailmanhistoriassa ennen kokemattomalla tavalla uusien apostolien ja profeettojen johdossa (jotka ovat vielä merkittävämpiä kuin Raamatussa mainitut).
Yhteinen piirre on korostaa aina ilmiöitä ja henkeä.
Hyvin harvoin valeherätyksessä esiintyvät sellaiset termit kuin: synti, pelastus, kadotus, Raamattu, Jumalan Sana, risti, ylösnousemus, ihmisen pahuus/syntisyys, Jeesuksen veri jne. Kertaakaan en ole nähnyt kehotusta tutkimiseen ja raamatulliseen arvosteluun.Olen yhä vakuuttuneempi, että Myöhäissade liikkeestä, jonka lapsia ovat torontolaisuus ja uusapostolinen liike, syntyy lopunajan antikristillinen eksytys.
Saatana tulee karismaattisuuden kasvussa ja kokoaa tämän joukon lopulta Harmageddonille.
"Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka TEKEVÄT IHMEITÄ; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo KOKOAMAAN HEIDÄT sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä." - Ilmestyskirja 16:14
Uusapostolisuus - Antikristuksen airue
https://www.youtube.com/watch?v=NKomPCl8jr0
Jumala tekee ihmeitä ilman määrää, mutta ei näiden kautta eikä näiden kunniaksi, sillä Hän ei kunniaansa jaa riivaajille.
"Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille." - Jesaja 42:8
Pidetään katse ristissä tällä kaidalla Raamatun tiellä.
Siunauksin, MM.- aikaaonvähän
Seurakunnat ja uskovat eivät ole valmistautuneet kunnolla lopunajan "väkevään eksytykseen". Kyseessä on valheen hengestä "valkeuden enkelin vaatteissa". Varmasti eksytyksiä on useita esim. krislam ja uusapostolisuus jne.
Heikoilla ollaan kun hyvä vilja ja rikkavilja annetaan kasvaa yhdessä vapaasti elonleikkuuseen asti. Mitä Henki puhuu seurakunnille?
Tuomiohan tulee alkamaan ensin Jumalan huoneesta. Ratkaisevaa ei ole se, kuinka lakia suoritamme tai kuinka paljon olemme saaneet tietoa omaksuttua saati sitten minkälaisia ihmeitä olemme todistaneet, vaan onko meillä rakkaus totuuteen.
"Tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua." - 2. Tessalonikalaiskirje 2:9-10
Tämä on vakava varoitus ja osoitettu meidän ajallemme.
Ei ole ratkaisevaa kuinka paljon totuutta olemme saavuttaneet, vaan onko meillä siihen rakkaus sydämessä. Jos on, niin silloin meillä on rakkaus Sanaan, joka on totuus, ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, joka on Totuus persoonana.
Apostoli kertoi tämän olevan tie.
"Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!" - Filippiläiskirje 3:16
Ne, jotka elävät laittomuuden ojassa, he näkevät armon ja totuuden tien Kristuksessa lakihenkisyytenä, kun taas ne jotka ovat lain alla toisessa ojassa, näkevät Kristustien laittomuuteen. Ristin tie on lopulta hullutus kaikelle inhimisille ajattelulle ja harvat ovat ne, jotka tätä kaitaa tietä vaeltavat.
Tuomiot ovat jo alkaneet, jos on silmää nähdä ja korvaa kuulla. Tulessa poltetaan jo lustetta ja kypsytetään iankaikkista tulta varten. Lusteet ovat jo kerääntymässä nippuihin, mutta pian myös Herrassa oleville koittaa vapautus ja ilo Herran kasvoista, kun pasuuna soi! Halleluja.
"Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." - Luukas 21:28
Siunauksin, MM.- VierashenkiKuolemaksi
On (Armosta) silmää nähdä ja korvaa kuulla! On ollut jo 90luvulta lähtien...
Kiitos veli MM kirjoitteluistasi...saavat tuskan kyyneleet silmiin!
Ainoa lapseni, perheineen on joutunut tuon vieraan hengen imuun..ja yhteyttä ei enää ole. Oletan, että harhaoppisesta seurakunnasta (rodneyhowardbroenin istutus) tullut vaateita/neuvoja olla pitämättä yhteyttä!
Edesmennyt vanhemmistoveli, Rauno Nuoraho, pyysi juuri minuakin VAROITTAMAAN POIKAANSA (Ville) tuosta hengestä, joka silloin puhalteli suurhelsingin srkssa mm!
- Rauno kuoli sydänkohtaukseen kotinsa kahvipöydässä. - onneksipääsinirti
VierashenkiKuolemaksi kirjoitti:
On (Armosta) silmää nähdä ja korvaa kuulla! On ollut jo 90luvulta lähtien...
Kiitos veli MM kirjoitteluistasi...saavat tuskan kyyneleet silmiin!
Ainoa lapseni, perheineen on joutunut tuon vieraan hengen imuun..ja yhteyttä ei enää ole. Oletan, että harhaoppisesta seurakunnasta (rodneyhowardbroenin istutus) tullut vaateita/neuvoja olla pitämättä yhteyttä!
Edesmennyt vanhemmistoveli, Rauno Nuoraho, pyysi juuri minuakin VAROITTAMAAN POIKAANSA (Ville) tuosta hengestä, joka silloin puhalteli suurhelsingin srkssa mm!
- Rauno kuoli sydänkohtaukseen kotinsa kahvipöydässä.Lohdullista kuulla,että on muitakin,joiden ihmissuhteet ovat katkenneet täysin tämän karismaattisen hölynpölyn takia. Minut suljettiin täysin ulos seurakunnasta,jossa olin käynyt vuosia ja myös uskovaiset sukulaiseni käänsivät selkänsä, kun uskalsin sanoa suoraan heidän oppiensa olevan vastoin evankeliumin perimmäistä tarkoitusta ja vain rikkaita varten. Itsekkin olin nuorena uskovana mukana noissa eksytyksissä,nauruherätyksissä ja menesysteologioissa,mutta kas-kun todelliset vaikeudet tulivat, ensin katosivat varakkaat ja äärikarismaattiset uskovaiset,sitten omaiset ympäriltä ja juoruilu/karttelu alkoi, vaihtoehtoisesti sitten tuputettiin uskoa tavalla, joka ei ole terve. Muutaman ristin-julistukseen uskovan kanssa olen saanut olla vuosien varrella yhteydessä, sen lisäksi Jeesus on ainoa,joka ei ole vielä jättänyt, kun olen äärikarismaattisen "teologian" kyseenalaistanut. Kärsivät, heikot,sairaat ja "ei-niin-ulkoisesti-menestyvät saavat kyllä olla ihan omassa seurassaan, jos mennarilta tai "hurskaalta" uskovalta kysytään.
Nämä Herran profeetalliset sanat kuvaavat miltä uskovien yhteisöt näyttävät sisältä.käsin, joissa laittomuus on saanut vallan eli haluttomuus pysyä Sanan totuudessa.
"Ja silloin monet pahastuvat (lankeavat pois), ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." - Matteus 24:10-12
Tämä kuvaa sitä hirvittävää tilaa mikä tapahtuu väärien oppien lisääntyessä, joita väärät profeetat (lähinnä Amerikasta ja Afrikasta) tuovat, sillä samalla Jumalan Henki jättää ne seurakunnat koska Kristus ei enää ole keskiössä. Seurauksena monet pahastuvat totuudesta, vihaavat toisiansa ja rakkaus kylmenee.
Eräs veli totesi vapaista suunnista, että hän ei käy niissä enää, koska siellä ihmiset ovat susia toisillensa ja repivät toisiansa. Tämä on valitettavan totta. Paimenet kaitsevat vain itseänsä ja lihavimpia lampaita.
Mutta me saamme luottaa Herraan Jeesukseen, että Hän on voimallinen varjelemaan ja kuljettamaan omansa perille, joilla on rakkaus totuuteen.
Tämä joukko on kuvattuna Sefanjassa.
"Jotka murehtivat, kaukana juhlakokouksista, ne minä kokoan: nehän ovat sinusta, niitä häväistys kuormana painaa. Katso, siihen aikaan minä teen tekoni kaikille sinun nöyryyttäjillesi. Minä pelastan ontuvat ja kokoan karkoitetut ja teen heidät ylistetyiksi ja mainehikkaiksi jokaisessa maassa, jossa he olivat häpeänalaisina." - Sefanja 3:18-19
Siunauksin, MM.- onneksipääsinirti
Minulla ei ole tosiaan varaa tuomita toisten vaellusta, minussa on niin paljon vikaa ja puutteita.. Sydänten tuomari on vain Herra, mutta jos ei kestetä edes sitä, kun esimerkiksi tahdoin tietää ja asiallisesti kysäisin minulle tuolloin tuntemattomasta Heidi Bakerista ja hänen opetuksestaan joitakin asioita, paikallaolijoiden keskuuteen (kymmenkunta oli koolla kyseisen seurakunnan tiloissa) laskeutui niin jäätävä hiljaisuus, etten moista ollut aiemmin kokenut. Vastaukseksi sain, ettei ole minun asiani "arvostella Jumalan profeettaa" ja että hän tekee niin ja niin paljon valtavia laupeuden töitä ja tekoja. Hämmentyneenä poistuin paikalta, enkä sen jälkeen ole kyseiseen seurakuntaan palannut. (Heille myös Patrick Tiainen on valtava Jumalan työkalu, mitä myös kaikesta hehkutuksesta huolimatta epäilin,vaikken hänestäkään mitään tuolloin oikein tiennyt. En sano tätä juorutakseni tai mustamaalatakseni ketään, mutta kun tuntuu vain siltä, että mistään ei enää voi keskustella eikä mitään ole lupa itse ajatella- on uskottava vain sokeasti auktoriteetteihin ja se ei ole mielestäni Jeesuksenkaan opetuksen mukainen asenne,näin itse koen. Onneksi täällä palstoilla voi jotain ajatuksiaan purkaa sanalliseen muotoon.) Varmasti on hyvä ihmisten kokea sanomaa siitä,että Jumala on rakkaus ja että Hän tahtoo lapsilleen vain parasta, mutta onhan Raamatussa paljon muutakin, enkä ymmärrä, miksi luodaan väärää toivoa vaikkapa sille eräällekin pyörätuolissa istuvalle halvaantuneelle, jota sitten kovasti Jeesuksen nimessä ryhdyttiin parantamaan ja demoneita hänestä ulosajamaan. Paljon olisi esimerkkejä samanlaisia,mutta tämäkin riittänee kuvaamaan sitä, että sanoma synnintunnosta, sisäisestä kääntymisestä uskossa Jumalan puoleen syntisenä ja armosta pelastettuna kaikkein tärkeimpänä on monessa paikassa unohdettu tai jätetty ikänkuin toisarvoiseksi asiaksi ihmisen sisäinen tila ja se että me emme voi lisätä pelastussanomaan mitään parantelemalla itseämme ihmisten silmiin ulkoisesti miellyttävämmäksi tulemalla- Jumalasta ja uskovaisuudesta on tehty kuin jokin karkkiautomaatti, josta voi nappeja painamalla saada itselleen hyvää. Itse sain Jumalan kovahkossa koulussa herätä siitä ja vaikka olisi niin ihanaa,että kaikki täällä olisi aina vain yhtä pumpulista euforiaa ja onnea, se ei ole minun mielestäni sitä evankeliumia,mitä tulisi julistaa. Minäkin olen sellainen laiha ja takkuturkkinen lammas mieluummin,jos se tarkoittaa,että saan siten olla lähempänä Jeesusta. Voi hyvin,MM, kiitos kirjoituksistasi.
- ULOStautukaa
Lyhyesti vain: Hengellinen hajuaistisi on aivan oikeassa, esim suhteessa heidi bakeriin!Ole rohkea, jätä se jäätynyt porukka, edustavat juuri sitä bakerinkin "rakkautta"!
- HiltunenTietääää
2. Pietarin kirje ja Juudan kirje muodostavat hyvän tutkaparin.
Kun menee paikallisen helluntaiseurakunnan kokoukseen tavallisena sunnuntaina esim. Hyvinkäällä tai Riihimäellä niin harhaoppeja ei kuule vaikka kuinka tiheällä kammalla kaikki puheet perkaisi. Yksinkertainen usko ja siihen perustuva opetus on helluntaherätyksen tunnusmerkki vaikka yksittäisiä intoilijoita voi jossain päin Suomea ollakin. Tapani Suonto oli vetänyt Jyväskylässä salin täyteen ja hän puhui paljon samoista aiheista, kuin mitä itse puhuin Torniossa viikko sitten. Tämä kannattaa kuunnella.
Menetys vai menestys?
https://www.youtube.com/watch?v=VnETIbZ1ZFk- ElvytystäSielunHaavoille
Mahtavaa, rukoilkaamme, kaidan Tien kulkijat, että Tieltä exyneet ja Lamppunsa lähes sammuttaneet saisivat Armosta kärsivällisyyttä ja aikaa, Rauhassa kuunnella Herran palvelijan sanoman!
- Kritiikkiä
On suuri ero tavassa, jolla Tapani Suonto esittää asian verrattuna Mauno Mattilaan. Tapani Suonto pysyy objektiivisena kritiikissään M.Mattila hyökkää jopa ilman pohjaa henkilöiden kimppuun.
- Epämääräinensyytös
Olisiko esimerkkiä henkilöstä? Nyt kommenttisi on vailla todellisuuspohjaa.
Minuakin kiinnostaisi tämä "hyökkää jopa ilman pohjaa", että voisitko antaa videoista esimerkin vaiko oliko tämä nyt juuri sitä hyökkäystä ilman pohjaa?
Siunauksin, MM.
- Lukijavain
Selventäisitkö tarkemmin M. M tuota kirjoittamaasi kohtaa.
"Ne, jotka elävät laittomuuden ojassa, he näkevät armon ja totuuden tien Kristuksessa lakihenkisyytenä, kun taas ne jotka ovat lain alla toisessa ojassa, näkevät Kristustien laittomuuteen. Ristin tie on lopulta hullutus kaikelle inhimisille ajattelulle ja harvat ovat ne, jotka tätä kaitaa tietä vaeltavat."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik196160- 173736
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1193056Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1692286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6492275Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja721535Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421465Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31268Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061186Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641147