ei kai kukaan usko jeesusta

davidcopperfield

Minä olen jumalan poika, voiko hullumpaa olla.
Aikalaisten olisi pitänyt sanoa, todista se niin voimme uskoa.

37

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus6669

Minä olen jeesus. Usko minua.

• yleisöodottaa

Mitä taikatemppuja sinä osaat.

• japiste

Joka uskoo se pelastuu ja joka ei, niin löytää itsensä kadotuksesta. Kovin yksinkertaista

• jakysymys

Missä se kadotus on, kovin epämääräistä.

• obh123
        jakysymys kirjoitti:

Missä se kadotus on, kovin epämääräistä.

Se on kuolemanjälkeinen tila, ero Jumalasta, helvetiksi ja tulijärveksi kutsuttua paikka. Valmistettu Saatanalle ja hänen enkeleilleen, mutta ihminen joka ei ole pistänyt suhdettaan Jumalaan kuntoon, Jeesuksen sovintoveren turvin, uskomalla häneen, joutuu ikuiseen kuolemaan, kadotukseen.

• obh123 kirjoitti:

Se on kuolemanjälkeinen tila, ero Jumalasta, helvetiksi ja tulijärveksi kutsuttua paikka. Valmistettu Saatanalle ja hänen enkeleilleen, mutta ihminen joka ei ole pistänyt suhdettaan Jumalaan kuntoon, Jeesuksen sovintoveren turvin, uskomalla häneen, joutuu ikuiseen kuolemaan, kadotukseen.

Paavalin mukaan mitään helvettiä ei ole olemassakaan.

• obh123
        sage8 kirjoitti:

Paavalin mukaan mitään helvettiä ei ole olemassakaan.

Missä Paavali väittää että kadotusta, helvettiä jne. ei ole olemassa?

Paavali: 50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. - 1. Kor. 15:50

• obh123 kirjoitti:

Paavali: 50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. - 1. Kor. 15:50

Tokko tunnet sen vertaa kirjoituksia? Paavalihan ei usko liekkihelvettiin.

• obh123
        sage8 kirjoitti:

Tokko tunnet sen vertaa kirjoituksia? Paavalihan ei usko liekkihelvettiin.

Missä Paavali sanoo, ettei usko liekkihelvettiin? Tunnetko sen vertaa kirjoituksia?

Peukalopaikka: 3. Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken, säätää oikeutta väkeville pakanakansoille, kaukaisiin maihin saakka. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan. - Miika 4:3

• Kyllä se Raamatusta löytyy, minä ala mitään selailemaan.

• obh123
        sage8 kirjoitti:

Kyllä se Raamatusta löytyy, minä ala mitään selailemaan.

Vähän etsin netistä ja löysin vain wikistä väitteen:

"Paavalin mukaan taas pelastuksen ja ikuisen elämän vastakohta oli kuolema ja häviäminen olemattomiin."

Wikipediassa tieto viittaa johonkin lähteeseen: "Kuula 2006, s. 71–90."

Ei mitään viitteitä raamattuun, enkä itse oman raamatunlukemisestani muista, että Paavali kirjeissään opettaisi että ihminen "häviäisi olemattomiin".

Esim. roomalaiskirjeessä Paavali opettaa:
        23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. -Room. 6:23

Joka tapauksessa se että Paavali ei puhu "tulihelvetistä" tms. ei tarkoita etteikö raamatussa olisi opetusta siitä, joten jos haluat pitää Raamattua Jumalan sanana, helvetistä varoittaminen on paikallaan.

Ei voida väittää että kukaan Raamatun kirjoittajista joita Jumala inspiroi, olisi kirjoittanut kattavasti kaikista asioista. Eri kirjat täydentää toisiaan.

• Liiankin yksinkertaista, koska ei mene järkeen eikä oikeustajuun.

• obh123 kirjoitti:

Vähän etsin netistä ja löysin vain wikistä väitteen:

"Paavalin mukaan taas pelastuksen ja ikuisen elämän vastakohta oli kuolema ja häviäminen olemattomiin."

Wikipediassa tieto viittaa johonkin lähteeseen: "Kuula 2006, s. 71–90."

Ei mitään viitteitä raamattuun, enkä itse oman raamatunlukemisestani muista, että Paavali kirjeissään opettaisi että ihminen "häviäisi olemattomiin".

Esim. roomalaiskirjeessä Paavali opettaa:
        23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. -Room. 6:23

Joka tapauksessa se että Paavali ei puhu "tulihelvetistä" tms. ei tarkoita etteikö raamatussa olisi opetusta siitä, joten jos haluat pitää Raamattua Jumalan sanana, helvetistä varoittaminen on paikallaan.

Ei voida väittää että kukaan Raamatun kirjoittajista joita Jumala inspiroi, olisi kirjoittanut kattavasti kaikista asioista. Eri kirjat täydentää toisiaan.

Siinähän se tuli, "häviäminen olemattomiin" ei liekkihelvettiin josta oli puhe. Syvästi uskovienkin mielestä tämä on käsitetty niin ettei Paavali uskonut liekkihelvettiin.

• obh123
        sage8 kirjoitti:

Siinähän se tuli, "häviäminen olemattomiin" ei liekkihelvettiin josta oli puhe. Syvästi uskovienkin mielestä tämä on käsitetty niin ettei Paavali uskonut liekkihelvettiin.

"Häviäminen olemattomiin" on mielestäni sanojen laittamista Paavalin suuhun, koska Paavali ei tuollaista sano missään. Etsi raamatunpaikka niin olisi tuolle wikipediaan päässeelle "faktallekkin" jotain lihaa luiden päälle, mutta olen varma ettei sitä löydy.

Sen sijaan löysin tämän onneksi:
        9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, -2. Tess. 1:9

• obh123 kirjoitti:

"Häviäminen olemattomiin" on mielestäni sanojen laittamista Paavalin suuhun, koska Paavali ei tuollaista sano missään. Etsi raamatunpaikka niin olisi tuolle wikipediaan päässeelle "faktallekkin" jotain lihaa luiden päälle, mutta olen varma ettei sitä löydy.

Sen sijaan löysin tämän onneksi:
        9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, -2. Tess. 1:9

Miten niin "onneksi?"

Korkeasti oppineet raamatuntutkijat ovat yleisesti Paavalin sanoista päätelleet ettei hän pitänyt liekkihelvettiä todellisena.

• sage8.ei.kirj
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Liiankin yksinkertaista, koska ei mene järkeen eikä oikeustajuun.

Samaa mieltä, en usko koko helvettiin, saatanoihin enkä demoneihin muutenkaan, ja liekkihelvetti on minustakin järjetön ja kohtuuton peloittelukeino kaikille ajatteleepa sitä miltä puolelta tahansa.

• obh123
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

Samaa mieltä, en usko koko helvettiin, saatanoihin enkä demoneihin muutenkaan, ja liekkihelvetti on minustakin järjetön ja kohtuuton peloittelukeino kaikille ajatteleepa sitä miltä puolelta tahansa.

Ei helvettiin uskominen teitä pelastakkaan. Siksi varmaan Paavalikin keskittyi Jeesuksen evankeliumin julistamiseen. Uskokaa Herraan Jeesukseen niin te pelastutte.

ps. Jeesus puhui helvetistä.

• obh123

• tyhjäpaperi

Olematonta on vähän vaikea periä.

• pullopersesikalassa

-oliko Paavali juoppo lalli ,niin ku martti luuteri ?

• Kirjakääröt

2Kor.4:18 Biblia. Jotka emme näkyväisiä katso, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajalliset, mutta näkymättömät ijankaikkiset. Kirjoitetaan: iankaikkiset. Siis jos ei näkyväisiä katso, niin kyllä tormäilee joka paikkaan.

• juupas-_eipäs

Teillä on aika ristiriitaiset käsitteet.

• rahatkiertotietä

Jos uskoo mitä tahansa on äkkiä keppikerjäläinen.

• aspivaara

Entä ne jumalina ja jumalanpoikina esiintyneet hallitsijat kuten Aksanteri Suuri 300-luvulla ennen Jesusta? Ajattelutapa oli melko yleistä Lähi-idässä ennen ajanlaskumme alkua ja jälkeenkin antiikin aikana Rooman valtakunnassa.

• 12___13

Jumalan lapset n määritelty näin:

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
      1 Joh. 3:7-10

Teot ja sanat osoittavat Jeesuksen olleen Jumalan poika. :)

• kirjoitetutvalheet

Minä olen syntynyt vanhemmistani.

• Hihukki

Jos et ensin Usko Jumalaan, ja sitten Jeesukseen, et voi pelastua.

• pelastusliivit

En minä ole hädässä, ei minua tarvitse pelastaa.

• Pakkstori

Jos kuuntelisit Jeesusta, tai edes lukisit edes osan niistä vuosina 33-35 puhumistaan puheista, uskosit kyllä Jumalan Hänet lähettäneen, koska Hän puhui niinkuin se, jolla valta ja voima oli.

• hullujeesus

Minä olen lukenut raamatun, veitte jeesuksen yöllä haudasta.

• Ennen vanhaa kirkko hallitsikin ihmisiä pelolla. Nykyisin ihmiset osaavat jo ajatella omilla aivoillaan.

• Hyviä vastauksia löytyy : www.ristinsatama.fi

• realliar

Minä sinulle kysymykset esitän, koita keksiä hyvät valheet.

• tggfrfrfrewsqa

Oikeasti hän oliJumalan mies jo lapsesta kasvanut.Kaikki ihmiset ovat Jumalan lapsia ja kuvia.

• jumalankeskonen

Minä olen kädellinen en mikään jumala sillä jumala on valetta.

• hulluistapäästävä

Tarvitaan läpi historian ulottuva vaino, että tällainen on mahdollista.
      Moniko on kärsinyt tai menettänyt henkensä historian saatossa, kiistäessään hulluuden.

• Luevainlisää

Kyllä Jeesus syntyi ajan laskun alun aikana ja hän oli puuseppäässyt ammatiltaan ja hänestä tuli saarnaaja. Hänen laskettu kuoleman vuosi on tiedossa ja hänestä löytyy uskonnon historiasta sekä raamatun historiasta ja raamatusta kuvauksia. Parhaiten saat selvää kun luet eri evankeliumia eri kirjoittajien kuvauksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      95
      4760
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      166
      4145
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4119
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2668
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2638
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2187
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2087
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1870
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1739
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1737
    Aihe