Miten tappaa tunteet toista kohtaan?

Pääeitottele

Antakaa nyt neuvoja. Ihastuin ihmiseen, jota en koskaan voi saada. Tämä siis käsitelty, ja sitä ei tarvi jossitella. Ja sattuu siis yllättävän paljon. Miten tämmösestä pääsee eroon? Laastari jostain? Olen kyllä pulassa nyt... :(((

32

2925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miestoteaa

      Parempi kun hyväksyy asian eikä tappele sitä vastaan. Aina toitotetaan että pitäisi olla ylpeä ym. mutta tosiasiassa se on paskapuhetta. Nöyrtyminen ja sen tiedostaminen ettei ehkä ole niin ihmeellinen kuin on itselleen uskotellut, paljon helpompaa. Itse itselleni tässä vastaten.

      • Aapee__

        Hyviä neuvoja. Vaikea hyväksyä, mutta se taitaa olla ainoa tie.


    • Koettua

      Ei tunteita tarvitse tappaa. Voi tykätä/rakastaakin jollain tasolla toista ja silti jatkaa elämäänsä. Näin itsellä ainakin.

      • aapeeee

        En minä pysty tuohon. Ainakaan siis vielä. Mutta mielenkiintoinen ajatus, että tunteita olisi ja silti jatkaisi eteenpäin. No, aika haalistaa kaiken.


      • omakokemus
        aapeeee kirjoitti:

        En minä pysty tuohon. Ainakaan siis vielä. Mutta mielenkiintoinen ajatus, että tunteita olisi ja silti jatkaisi eteenpäin. No, aika haalistaa kaiken.

        Vaikeaa se on. Ei pitäis koskaan rakastua varattuun. Minkäs teet, jos se vaan vie sydämen. Ystävyyskin hankalaa.


    • varmakeino

      Tulosta hänestä kuva ja tästä eteenpäin joka päivä pask***at hänen kuvansa päälle viikon ajan. Kuva siis makaa vessasi lattialla ja joka päivä tämän viikon ajan katsot sitä aina tarpeillasi käydessä ja vessasi haisee aivan kamalalle. Tämä assosioi takuulla häneen vähän huonojakin mielikuvia ja pääset ikävästäsi.

      • Hahaha-

        😂😂😂 nauroin...


      • kiitosvinkistä

        😂😂😂 Oli hyvä vinkki!!!


    • juttelesenkans

      On todella surullista huomata miten nykyisin aikuiset ihmiset käyttäyutyy siis ihan sanotaan sellaset 30-35 vuotiaat naiset ja miehetkin ja siis osa mutta isonemaan päin on ilmiö että jos jotakin kohtaan tulee tunteita ja mitään ei tapahdu on se mies tai nainen heti paska, ei myönnetä omia vikoja ja virheitä, tai sitten ajatellaan toisesta niinku muistakin todella stereotyyppisesti vaikka sisimmässään tietää ja toisesta irl huomaa että ei ole sellanen kuin luulee tai leimaa ja sen takia annetaan mennä rakkauden ohi, samalla satutetaan toista syvästi, eikä edes viitsitä kertoa syit'ä toiselle ja jotku jopa jatkaa piilovittuilua ja sellasta että pakolla yritetään istuttaa toiseen huonoja puolia mitä ei ole.

      Täysin menny usko että löytäs tässä reilu kolmekymppisenä miehenä naista joka käyttäytyy kuin aikuiset, hyväksyy toisen sellasena kuin on eikä ajattele liian stereotyyppisesti saatika että ei kuunnella ihmisten paskapuheita jotka eivät edes toista tunne ja sen perusteella kans annetaan mennä ohi, sitten vaikka huomataan että joo tuo mies ei saa tehtyä alotetta vaiikka näyttää olevan rakastunu niin ei tulla yhtään vastaan, ei edes vaikak ois itelläki tunteita ja tietäis että aiempien kokemusten takia vaikea tehdä alotetta, sitten kaiken sen loukkaamisen jälkeen vielä väännetään puukkoa haavassa ja vihjaillen puhutaan millanen sen ihanne kumppanin pitäs olla että kun ei löydy samoja PINNALLISIA juttuja hänestä kuten iso talo sun muuta niin ei oo hyvä. Aito mies joka uskaltaa olla oma ittensä on luonteeltaan kiltti muttei liian kiltti ja löytyy herkkäkin puoli, on henkisesti vahva, ei luovuta ongelmien tullessa, osaa kohdella naist oikein, myöntää myös omat vikansa, uskaltaa avoimesti puhua esim huonosta menneisyydestään, on ollu selkärankaa pistää elämänsä kuntoon, on ihan normaali hyväön näkönen, älykäs, tervejärkinen, temperamenttiakin löytyy, on turvallinen, tulee hyvin lasten kans toimeen, kohtelias, empaattinen, aattelee muitakin eikä vain itseään, uskaltaa olla ylpeä itestään, ei ole pinnalinen, ei tarvi naisen olla mikään miss universum vaan ihan oma ittensä, hyvä sängyssä, paljon elämänkokemusta rankemmistakin asioista, henkisesti tosi vahva, viisas.

      Ja tuossa nyt niitä piirteitä mitä monesti kuulee tai lukee että millasta nainen haluaa.


      Niin ei tollanen kelpaa naisille ja on niitä huonojakin puolia mutta miksi ei sais nuita puolia itsestään tuoda esiin jos on tollanen ai niin ja vielä hyvä mielikuvitus ja osaa myös olla lapsellinen välillä. VAAN EI KELPAA.

      En haluais luovuttaa kun en ole aiemminkaan tehnyt vaikka oon meinannu kuollakkin niin ei, pakolal väännetään huonoja puolia tai sitten leimataan narsistiksi tai joksikin sekopääksi kun ei hyväksytä että ois hyvä mies nokan edessä, ei mies muuten osaa ajatuksiakaan lukea, epäselvät vihjailut eivät saa miestä huomaamaan että nainen on ihastunut että mies tekios alotteen, joskus myös tilanne missä nähjdään on sellanen että naisen olisi hyväö sanoa jos on kiinnostunut.

      Ei ja sitten vielä se että ensin huomaa kuinka toinenki oli kiinnostunu vaan ei voi sanoa edelleenkään mikä meni vikana ja miksi käytös muuttui, todella alhasta ja loukkaavaa, no onneksi pärjään sinkkunakin, inhottava vaan haudata unelmat siitä että ois löytäny elämänkumppanin ja sais lapsiakin joskus, no onneksi on työpaikka ja ystävät ja harrastukset ja onnekksi kuitenkin saa seksiä halutessaan että osaa kyllä naisen kaataa sänkyyn, ilman seksiä en ala olemaan, ois vaan kivempi sitä seksiäkin harrastaa vakituisen kumppanin kans mutta ei sitten.


      Ja en ole täydellinen enkä aina oikeassa enkä yleistä, vituttaa vaan kun sellaset 5 vuotta teet kaikkesi ja yrität vaan mikään ei auta, kait toisilla on huonompi tuuri että tulee vaan prinsessoja vastaan jotka elää haavemaailmassa, ei löydy rohkeutta heittäytyä ja että tutustuttais suhteen aikan a toiseen, voihan sitä heti sopia että jos ei toimi niin erotaan ystävinä.

      Olen aikuinen mies ja mielestäni ansaitsen parempaa kohtelua, niinkuin moni nainenkin ansaitsisi parempaa kohtelua ja moni muukin mies.

      Ja oon seurustellu ennenkin että suhteista on kyllä kokemusta kuitenkin aattelen että joka nainen on erilainen suhteessa että koskaan ei voi täysin mennä sillä ajatuksella että tääkin on näin kun aiemmat suhteet oli noin.

      Olisin valmis sitoutuun kunnolla ja rakentamaan kunnollisen terveen aikuisen ihmissuhteen vaikak loppuelämän kestävän mutta miten kun ei nykyisin saa sitä mahollisuutta ees yritykseen.

      Ja mun kans on kyllä helppo keskustella asioista ja olen hyvä kuunteleen ja on ne omatkin mielipiteet ja periaatteet joiden takana seison vaikka muut oiskin eri mieltä, otan kuitenkin myös eriävän mielipiteen huomioon koska sillon keskustelu on rakentaavaa kun on eri näkökulmia.

      Eipä kyllä tuu kirjoteltua tälläsiin juuri koskaan mutta jotenkin nyt vaan tuntuu että pakko ees tekstinä purkaa asiaa.

      Kestän kyllä pakit ja sen jos kemiat ei kohtaa mutta se että ei viititä kertoa asioita ja olla niinku aikuiset sitä ei tarvi hyväksyä.

    • ulumppa

      Miten niin käsitelty?

      • aaapeeeee

        Toista ei kiinnosta.


      • ulumppa

        Ja kertoiko niin?


      • Aloittajaolen

        Koitetaanpa uudestaan. Vastasin että jep, mutta se oli vissiin sääntöjen vastaista, koska viesti poistettiin.
        Eli kyllä, on kertonut.


      • Olettepuhuneettästä
        Aloittajaolen kirjoitti:

        Koitetaanpa uudestaan. Vastasin että jep, mutta se oli vissiin sääntöjen vastaista, koska viesti poistettiin.
        Eli kyllä, on kertonut.

        IRL?


      • Aloittaja-
        Olettepuhuneettästä kirjoitti:

        IRL?

        Kyllä tietenkin


    • suruna

      Ap, ihan sama tilanne. En saa miestä, jota rakastan. Tänään laitoin lopun toiveelle ja viestin tästä miehelle. En vaan voinut enää elätellä toivetta. Yritän haalistaa muiston, kuinka hyvältä hänen kätensä tuntui omassani ja kun hän kuljetti sormiaan hiuksissani. Vielä viime viikolla. Tiedän surevani jonkun aikaa, mutta viikon päästä pitää tuntua paremmalta. Järjestän itselleni ohjelmaa ja tilaa ajatella häntä jää vähemmän. Heikkoja hetkiä tulee, tiedän. Mutta elämän on jatkuttava.

      • elämänpolkuja

        Ymmärrän,elämän on jatkuttava, "mutta"kiitos, että sain kuljettaa sormiani hiuksissasi,Vaikka saatat ajatella että se oli vain merkityksetöntä,ei se sitä ollut minulle,se tuli täydestä tunteesta ja sydämmestä.Aika ja paikka olivat vain väärät,sinä naisena oikea.


      • aapee__

        Otan osaa (jos noin voi sanoa). Pirun raastavaahan se on, mutta pitää opetella tämäkin. Kokemusta ei oikein ole tämmösestä ennestään, outoa sinänsä. En aio itsekään odotella enkä toivoa mitään. Ei sovi sellainen itselle, ei kenenkään kasetti kestä tyhjiä toiveita, elämä menee hukkaan. Mutta omat tunteet on saatava sammumaan, käsiteltyä, muutettua tms. Semmosia toiveita ei kannata kuljetella mukana, jotka ei johda mihinkään. Kaikkea sitä joutuu...


      • suruna
        elämänpolkuja kirjoitti:

        Ymmärrän,elämän on jatkuttava, "mutta"kiitos, että sain kuljettaa sormiani hiuksissasi,Vaikka saatat ajatella että se oli vain merkityksetöntä,ei se sitä ollut minulle,se tuli täydestä tunteesta ja sydämmestä.Aika ja paikka olivat vain väärät,sinä naisena oikea.

        Hyvä yritys. Ajassa ja paikassa ei ollut vikaa.


      • saattaa.tapahtua

        Kyllä se unohdus tapahtuu ajan tai jonkun uuden henkilön tai muun elämän myötä. Tai sitten se vain haalistuu, muistelette vain lämmöllä enää silloin tällöin.

        Mutta sitten saattaakin käydä niin, että vuosien rauhallisten jälkeen se toinen onkin yhtäkkiä taas päivittäin mielessä ja rauhaa ette saa. Sitten löydätte ennen pitkää itsenne taas täältä...

        Toivotaan onnellista ja yllätyksellistä loppua tarinalle.


    • kummatkinvarattuja

      Pitkässäkin liitossa tapahtuu ihastumisia. Eikä se merkitse muuta kuin hieman enemmän välittämistä. Välillä sukulaissielut kohtaa se kuuluu elämään. Ja kun kaikki päättyy mikä ei edes kunnolla alkanutkaan jää jäljelle ihana voimaa antava muisto. Lämpö joka ei sydämestä häviä.

      • niinminäkintästäeteenpä

        Toivottavasti se toinenkin ajattelee noin. Mä oon niin nähnyt, että ihmiset ylipäätään ajattelee vain itseään.


    • mitäänmuutaeimahdeta

      Kun kaikki päättyy jää muistot. Ja niitä ei kukaan voi viedä.

    • minnuski

      Lopetin suhteen, koska halusin siltä enemmän kuin mies. Osat muuttuivat alun myötä, miehellä saattaa olla jotain masennusta tai vetäytymistä syrjään. En kuitenkaan voi odottaa miehen siirtoa eteen päin, en enää. Hänestä tuli minulle rakas, mutta on tavallaan tunteissaan jumissa, pelkää. Ihana, kiltti mies . Mutta minäkin olen kiltti ja ihana ja rakastan itseäni myös. Ja arvostan niin paljon, että olen mieluummin yksin kuin suhteessa, joka ei enene.

    • Tärkeälle

      Olet elämäni valo ja jäät voimaksi matkalleni, lyhdyksi pimeille teille. Joudun sinusta luopumaan vaikka sattuu kovasti. Ja pelkään jo nyt sitä kuinka vaikeaa se tulee olemaan. En ikinä unohda sinua.

      • mirhamix

        Kauniisti kirjoitit. Miksi joudut luopumaan sinulle tärkeästä?


      • Heippatäältä

        Eärendilin valo?


      • Josvälität

        Miksi?


    • judithh

      Hyvät tunteet loppuu, kun alkaa myöntää miehen kusipäisyyden. Juha N, olit varattu, ei enää yhteyksiä.

    • Tärkeälle

      Ei meillä ole muuta vaihtoehtoa. Sydämessä on aina asuinsija sinulle.

      • ainasydämessä

        Se, että olette varattuja (jos näin on), ei saa estää rakkauden toteutumista. Eikä voi olla loppujen lopuksi. IHMO.


      • ainasydämessä
        ainasydämessä kirjoitti:

        Se, että olette varattuja (jos näin on), ei saa estää rakkauden toteutumista. Eikä voi olla loppujen lopuksi. IHMO.

        .. ei voi olla esteenä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe