SIIVOUS ON TAJITOLAJI!

Åketäällä

Mulla on najispuolinen kaveri tijetenki mutta se keliujilee mullen myöthäänsä saaketti! Ejilen aamulla se tuli käymähän mun känpillä ja se
konpastu mun eteisessä roskapussihin joka oli valamiina menossa roskihin ja mejinas kaatua, aattelin, että täytän siihen samahan pussihin vijelä jos tulee lisää roskaa, niin! Mitä sitä 20 sentin pussia vije puolillahan roskiin, ihan hulluva, häh?miksei kahto etehens häh? Kahtokaas kun aattelen ekolokisesti, niin! Se alako haukkuhun mua paskasintiks saaketti! Miksei kahto etehensä, häh?
Onhan sillä silimät pääsä ja se suuttu ko sanoin, että haje uuet lasit kuule istumentaaliuksesta, häh?

Sanoin silleettä rahottuu, kejitin kahavit ja otin korppupussin kaapista, mullon 5 kilon säkki kanelikorppuja kaapisa, niiton hyvä kastaa kahaviin.
Sitte aloin pikkusen valistahan sitä, sanoin silleettä kuule, minä pesen laattiat kerran kuusa kuule!
Otan änpärin ja lajitan sinne mäntysuopaa ja haaliaa vettä, oon tehenny vanahasta teepajijasta luuttun ja otan itteni lyhkäsille pikkualakkareijille ja alan pesehen laattiaa konttaamalla häh?
Otan kajikki kolome räsymattua pojis ja sitte kontillehen!

Käyn kajikki nurkat läpi, mitä tuo nykyaijan peseminen on häh? Pikkusen luuttutahan pitkällä varrella? Ejiihän siinä mitään näje onko likaa, häh?
Sanoin, kaverilleettä sullon palijo oppimista oikiasta elämästä, älä seuraa nykymuotija vaan aattele järellä, häh?
Juotihin korpukahavit ja se rahottu, sitte se pyysi anteheks, sanoin, että saat anteheks, tijetenki, mitä sitä vihoja kantaa, son epätervehellistä, on se! Sanoin että kysy multa jons haluaa jotain tijetää käytännön asijoista, häh?
Sitte se oli lähössä ja sanoin että ota tuo roskapussi mukahan samalla ko meet, ettei mun tarihte sitä eriksehen viä, kolin pistänny estä suotatinpaperin siihen mukahan, häh? Sovinnosa taas jatketahan, häh?

10

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulusiivous

Saat Åke tulla meille joululuuttuamaan, mutta muista ennen lakaista parin kuukauden pölyt, ettei mene luuttu tukkoon. Ikinä ole siivoaminen ollut tässä kotitaloudessa ykköspaikalla. Ovatkin jo tutkineet, että liika siisteys käy hengen päälle, mitä minä olen ikäni tolkuttanut oikeassa ollen edes yhdessä asiassa.
      Korppuja en tarjoa. Kaneli alkaa vääntää mahaa, että en saa nukutuksi päivätorkkujakaan huolella. Ruisleipää kahvin kanssa olla pitää kermajuustolla. Ei muuten jaksa iltaa odotella ja Kauniita ja Rohkeita.

• oletaarre

Piristää tuon elämäntaiteilian elämänkokemukset tätä tunkkasta palstaa.

• Sanoisin, että yllättävän paljon viisaita ajatuksia on tyypillä.

• syyttäsuotta

Yläkulman lukko ei ole vihreä, joten Åke pantiin heti seurantapantaan. Syyttä suotta, ellei siivoamisesta ole tullut rikos.

• aitoahuumoria

Jatkoon ehdottomasti. Mies paikallaan. Teeskentelijät on kateellisia.

• ihanhyväjuttu

Puhdasta tulee tuolla tyylillä vaikka kuntoa vaatiikin.

• tajito

Tajito kuulostaa japanilaiselta taistelulajilta, mitä siivous hyvin pitkälti kyllä on.

• hooooopo

Kuka ihmeessä jaksaa kehitellä tuollasia juttuja? Hyvin pitkälti keksittyjä vai onko?

• pitäsvähäymmärtää

Tolvana, toope, kitupiikki, narsisti, omahyväinen, itsekäs, likasanko, aivot solmussa.Ei mulla muuta.

• turhaahermoilet

Mikä sinä olet ketään nimittelemään Ethän tiedä onko tuota tyyppiä edes olemassa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      121
      8496
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      425
      7727
    3. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      9
      5325
    4. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      82
      4969
    5. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      29
      4779
    6. Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa

Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?
      Ikävä
      226
      3219
    7. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      125
      3014
    8. Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?

Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os
      Tv-sarjat
      35
      2896
    9. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      74
      2870
    10. Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?

Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps
      Tv-sarjat
      24
      2516
    Aihe