Kortit maksaa alle euroa mutta postimerkki 1,40 tai enemmän. Aika paljon rahaa, muistan kun postimerkin sai lähes euron halvemmalla.
Onko köyhällä varaa lähettää joulukortteja?
19
467
Vastaukset
- perinnetapa
Eiköhän niitä tule laitettua jonkin verran tekstiviestinä ei vain ole sama asia.
- 76767676
Joulupostikortin ikimerkki maksaa kylläkin 0,95 e. Tarkistapa hieman tietojasi.
- sinäsejaksatnäitä
Ja taas palstan vakivajakin fulaa...
Joulukortit voi postittaa halvemalla postimaksulla; "Kotimaan joulutervehdykset vihreäsävyisellä joulun ikimerkillä (arvo 0,95 €) on lähetettävä viimeistään 12.12.2017. Jätä kortit kirjelaatikkoon viimeistään klo 24. Eli joulukorttien viimeinen lähetyspäivä edullisemmalla taksalla on 12.12."
http://www.kaikkipaketissa.fi/2016/11/joulupostimerkit-2016-ja-joulukorttien.html - Köyhämies-
Minulla ei ole sellaisia läheisiä joita näkisin usein eikä kavereita joten ei tarvii lähettää mitään kortteja. Ei sukulaiset ole soitelleet 10 vuoteen eikä kaveritkaan enää muista olemassaoloani. Joulunkin vietän yksin kotona kaljaa juoden.
- köyhyysomavika
Eli suoraan sanottuna olet syrjäytynyt ja alkoholisoitunut. Olisiko peiliin katsomisen paikka!
- sgsgshd
Oletkos itse pikavippi velkainen ja kakat jo housussa. Veikkaisin että olet.
- Postimerkkki
Aika kallis toi 0.95 ege melkein 6 markka.
Kyse on pelkästän posti merkkistä.
Maksoi alle markka markka aikoina.
Sukulaisilla on ylpeys.
Sen takia eivät ole sinulle soittanet 10 vuoten.
Onko pikavippi velka on pelkästän arvaus ei vältämättä pidä paikkansa.
Ja akohlisoitunut on vain jos käyttä paljon alkoholia.
Ei vältämättä sen takia että joskus otta kaljan.
Mutta posti merkkit pvat kietämättä kallit.
Maksavat ainoastan 0.95 ege melkein 6 markka. - KortitPostiin
Olen köyhä, mutta silti olen lähettänyt kortit joka joulu. Tänä vuonna 27 korttia. Tuntuu kyllä kukkarossa, mutta ehkä sen rahan saisi turhempaankin menemään.
- tyytyväinenköyhä
Muutaman joulukortin lähetämme sukulaisille ja tuttaville, ei ole kovin kallista kuitenkaan ja mukavahan niitä kortteja on askarrella. Lapset ovat tehneet koulussa kauniin korttitaskun ripustettavaksi seinälle, siihen kerätään meille lähetetyt joulukortit.
Joulukorteista on paljon iloa lapsille, kun yhdessä askarrellaan niitä joulukortteja ja odotellaan meille tulevia joulukortteja. Kyllä joulukortit kuuluvat joulun odotukseen! - Onko-ylivoimaista
Säästämällä 10 senttiä joka päivä vuoden ajan vaikka lippaaseen kerryttää kassaa noin 36 euroa. Sillä lähettää jo tosi monta korttia, eli 38,4 korttia.
Säästämällä 50 senttiä per päivä vuoden ajan, on joulukassassa 182 euroa.
Vuosi on muuten pika-n u s s i n lyhyt aika. Oikeasti. - en_vitussa
laita kortteja paskoille sukulaisille. Jos ei olla muutenkaan tekemisissä, niin miksi toivottelisin kerran vuodessa joulut. Säästöä sekin.
- 60korttiaostanut
Ostin tänään 60 postimerkkiä ja ne maksoivat 57€, ostin halpismarketista 60 joulukorttia ja ne maksoivat 6€, eli meikäläisen perheen joulukortit maksavat tänä vuonna 63€!
Kallistako? Kerään vuoden mittaan pantillisia pulloja ja tölkkejä, palautan niitä pantteja viikoittain n. 6€ edestä (ilmoitan niistä 300€ verottajalle vuosittain veroehdotuksessa), kyllä siitä joulukortteihin rahaa riittää. - Pinstu
Kyllä aina se parikymppiä voi nyhtäistä veronpalautuksista/asumistuesta/lapsilisistä.
Minä rakastan joulua ja rakastan joulukortteja. Askartelen itse ja lähetän parikymmentä korttia vuosittain. Ihanaa ja omaa mieltä lämmittävää. - jouluja
Olen lähettänyt vuosittain noin 30 joulukorttia, mutta tänä vuonna tuo 0,95 euroa alkoi periaatetasolla ärsyttää, joten lähetänpä joulukortit sähköpostilla ja osin tekstiviestein.
- postinlihotuuuuus
Niimpä mitä sitä postia lihottaa, joku 25cent jouluposti olis kohtuullinen.
- Köyhämies-
En minä ole alkoholia juonut aikoihin. Velkaa ei ole mihinkään suuntaan. Nykyään kaikki maksaa ja kaikesta pitää säästää. Puhelintakaan en käytä juuri ollenkaan. Syön lihamakaroonilaatikkoa usein että voin säästää raha muuhun elämiseen. Vaatteet maksaa helvetisti. Kengät kestää yhden talven vaikka maksoi 50 euroa viime vuonna niin nyt joudun ostaa uudet kengät koska pohjasta tulee vettä läpi. Jos kadulla on soraa niin se menee pohjasta läpi ja tekee kengistä kelvottomia.
- köyhänjoulukortit
Mihin ihmeeseen sitten tuhlaat rahasi?? Jokaisellehan jaetaan riittävästi rahaa, että siitä riittää ruokaan 8€/päivä, joten lihamakaronilaatikolla säästyy päivässä jo kenkiinkin rahaa. Vaatteet ei nyt mahdottomia maksa, eikä niitä aina tarvitse ostella. 10€ saa jo uusia kalsareita ja sukkia vuodeksi, kun niitäkin voi sentään pestä, eikä entiset kulu aina loppuun. Aina on ollut vara vaihtaa puhtaat kalsarit ja sukat joka päivä, kun pesee likaantuneet. Ei niitä uusia jatkuvasti tarvitse ostaa. Muut vaatteet kestää hyvin vuosia, uusii vaan tarpeen mukaan. Kenkiä ostan aika harvoin, joskus tarjouksessa oli 40€ sai muovikassillisen kenkiä, silloin tuli ostettua 5-6paria kenkiä, siitäkin vissiin jo yli 10 vuotta. Viimeksi ostin tarjouksesta nahkasaappaat, maksoi 50€ ja nekin jo kestäneet pari vuotta. Dunlopin saappaat hankin 30 vuotta sitten, ovat vieläkin kuin uudet, käytän kalareissuilla niitä.
Vaatteita kannatta ostella alemyynneistä, kirppareilta ja ylijäämää armeijan varusteista. Viimeksi ostin armeijan ylijäämää tyttärelle kouluvaatteita, tosi stylet (tyttären sanojen mukaan), vai oliko ne nyt viileet ja maksoi n. 20€.
Puhelinta kannattaa kilpailuttaa, meillä puhelin liittymä, jossa 3kk maksu puheluineen n. 10€, en tosin tiedä saako enään tuollaista liittymää, on ollut meillä monta vuotta.
Joulukortit me kuitenkin lähetetään sukulaisille ja tuttaville, se on sellainen koko perheen juttu, kun kirjoitetaan porukalla niitä kortteja ja askarrellaankin niitä. Ihan hauskaa ja samalla tulee kirjoitettua niihin joulukortteihin jotain viestiäkin ja päivityksiä perheen tapahtumista, etenkin ulkomaille, kun harvemmin nähdään. Juuri pistettiin joulupakettikin ulkomaille, pieni muistaminen tuttavaperheen lapsille.
- halvallaviestit
minun kännykälläni saa yhteen tekstiviestiin liitettyä 10 vastaan ottajaa kerralla ja joulutervehdys kuvan kera ei maksa sisältyy kk-maksun hintaan. Eipä meidän suvussa vuosiin enää lähetetty kortteja paitsi iäkkäämmät sukulaiset noin 85-90 vuotiaat jotka eivät ymmärrä kännykän tekstiviesti mahdollisuudesta.
- eitekstiviestejä
Eipä niitä tekstiviestejä kukaan noteeraa, kyllä joulukortti on joulukortti! Jotkut kaverit lähettää meillekin sähköpostilla jotain mauttomia mitään sanomattomia sähköisiä joulukortteja, jotka pitää itse tulostaa, jos haluaa pysyvän muiston. Ihan sama juttu on joku toisenlainen joululahja, kun olen antanut lahjaksi vuohen Afrikkaan ja ilmoittanut sitten lahjan saajalle, että se sinun lahja oli nyt tässä, joku perhe sai vuohen Afrikassa (todellisuudessa joku järjestö ja sen työntekijät sai suurimman osan ja siitä vuohesta ei jäännyt mitään sinne Afrikkaan...).
Muutama joulukortti oikein joulukorttina ja oikeat joululahjat, ne kuuluvat köyhänkin jouluun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841