Kaksi kuukautta olin käymättä tällä palstalla, sillä edellisen kerran olen käynyt 21.09., näen sen profiililtani. Mutta kepun kannatus on vain jatkanut laskuaan. Kannatuksen pudotus ei ole ollutkaan siis minun ansiotani. Harmi, sillä niin olen luullut ainakin kepun kannattajien täällä uskovan, päätellen siitä, miten minua on kepun mollaajaksi nimitelty ja millaista sontaa olen heiltä päälleni saanut.
No, ehkäpä tällä palstalla ja täällä sanotulla ei sittenkään ole kovin suurta merkitystä puolueiden kannatuksissa tapahtuviin muutoksiin. Ei enempää minkään puolueen puolesta kuin sitä vastaankaan. Täällä kirjoittelevia lienee korkeintaan muutama sata ja tätä palstaa lukeviakaan tuskin edes tuhansia ja äänestäjiä on kuitenkin miljoonia.
Valtavan suuri enemmistä suomalaisista, joille tämä palsta lienee tuiki tuntematon, näkyy olevan yhä vahvemmin sitä mieltä, että kepun aika valtiojohdossa saa olla taas ohi. Ymmärrän hyvin heidän näkemystään. Tässä hallituksessa on kepulla kaksi yritysjohdossa ansioitunutta ministeriä, joita en pitänyt tyypillisiä kepulaisina ja siksi laitoin heihin varsin paljon toiveita. Ne ministerit ovat Sipilä ja Berner. Mutta kepulaisiksi hekin osoittautuivat. On varmaan myös niin, että politiikassa eivät toimi johtamismedotit, jotka toimivat yritysjohdossa.
Hallituspuolueiden kannatus on nyt siis 38 %, eli meillä on vähemmistöhallitus. On meillä ollut ennenkin vähemmistöhallituksia, menneinä aikoina useinkin, mutta eivät ne olleet pitkäikäisiä. Jos 62 % oppositio pystyisi yhdistämään voimansa, se kaataisi hallituksen helposti. Demarit eivät sitä tässä tilanteessa kuitenkaan halunne, vaan mieluummin kasvattavat kannatustaan oppositiossa niin, että pääsevät määräaikaisten vaalien voittajina seuraavan hallituksen muodostajaksi.
Vai pääsevätkö sittenkään, sillä kokoomusta hallitusvastuu ei näy kuluttavan siten kuin kepua. Mistä se johtuu? Ilmeisesti siitä, että hallituksen politiikka on ollut enemmän kokoomuslaista kuin kepulaista. Oikein hyvä niin - minun mielestäni. No, kyllähän sote ja varsinkin maakuntauudistus ovat lähinnä kepulaisia hankkeita, mutta tuskinpa ne toteutuvat kepun suunnittelemalla tavalla. Aika näyttää…
Ps.
Laitoin tämän palstalle tänään n. klo 16.00. Avaukseni pian poistettiin. Ehkä siksi, kun sen jatkoksi laitoin valokuvia eteläisen Italian matkaltani. Laitanpa nyt ne kuvat asianmukaiselle matkailupalstalle, ja tästä linkistä pääsette vilkaisemaan niitä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15081270/matkalla-etelaisessa-italiassa
Voi keskusta-parkaa!
46
601
Vastaukset
- KapiRules
Surkea yleissivistyksesi aiheuttaa ikäviä harhakäsityksiä. Oikaistaan nyt alkuun joitakin.
Hallituksen kannatusta ei määritetä viihteeksi luettavilla gallup mittauksilla, vaan hallituspuolueiden eduskuntapaikkojen määrällä. Nykyisellä hallituksella on siis kansanedustajien enemmistö tukenaan.
Vaan ole sinä luuloissasi, sekaisinhan olet toki aiemminkin ollut, joten ei mitään uutta auringon alla tänäänkään - ainakaan mitä sinun asiaymmärrykseen tulee.- hahahhahhhahhaaaaaaaaaa
Kapin olisi kannattanut pysyä vaan poissa. Kepusaitti ei ole matkailusaitti eikä hallitusta valita galluppien mukaan. Kapi muistelee punikkiaikansa silloin kun johtajat valittiin huutoäänestyksellä.
Kapia ei kaipaa täällä kun tuo AnaaliMaissiJombeJOHTO Tartuitpa koukkuun! Sanoin noin kuin sanoin tuosta ”vähemmistöhallituksesta” tarkoituksella saada sanomalleni kommentointia, ja siinä onnistuin. Korkeasta yleissivistyksestäsi huolimatta melkoinen puute on huumorintajussasi! Tai ehkä pieni vinoiluni kolahti sinuun pahasti ja ymmärsit tulevaisuuden näkymät.
Yleissivistykseni on kyllä riittävä ymmärtämään hallituksen olevan edelleen muodollisesti enemmistöhallitus. Sillä on takanaan kai 106 kansanedustajaa (kepu 48, kokoomus 38, siniset 19), mutta noiden puolueiden nykyinen kannatus on vain se 38 %. Gallupien määrittely vain viihteeksi on kansan mielipiteen aliarvioimista.hahahhahhhahhaaaaaaaaaa kirjoitti:
Kapin olisi kannattanut pysyä vaan poissa. Kepusaitti ei ole matkailusaitti eikä hallitusta valita galluppien mukaan. Kapi muistelee punikkiaikansa silloin kun johtajat valittiin huutoäänestyksellä.
Kapia ei kaipaa täällä kun tuo AnaaliMaissiJombeJOHTOKepusaitti ei tosiaankaan ole matkailusaitti, sillä eipä täällä taida lisäkseni kovin monia matkailijoita olla. Paitsi tuo eräs aikakoneellaan matkojaan tekevä - jääköön hän tarkemmin yksilöimättä. Toisaalta tällaista matkailijan matkakuvillaan antamaa piristystä varmaan eniten kaipaavatkin ne, joiden tärkein ja eräille ainoa yhteys ulkomaailmaan on tämä kepusaitti.
Parin kuukauden jälkeen nyt plarailin palstaa melko kauas taaksepäin, ja näin kyllä minua täällä muistetun montakin kertaa. Siis muutkin, kuin vain tuo mainitsemasi anaalikärpäseni. Erityisesti hän tosin ilahtunee tulostani, kun hän noista luvistani näkee minut alastomassa komeudessani, jollaisena aina hänen mielessään olen, vaikka minulla olisi millainen vaatetus ylläni.
- NytHokasin
Ajelin tuossa Pakilantietä ja ihmettelin miksi joku vanhus esitteli munakarvojaan tien poskessa.
Nyt hokasin. Kapi kirjoittaa: "Aika näyttää…" Hänelle tulee siis aina välillä aika kun pitää näyttää ne... >>Jos 62 % oppositio pystyisi yhdistämään voimansa, se kaataisi hallituksen helposti. Demarit eivät sitä tässä tilanteessa kuitenkaan halunne, vaan mieluummin kasvattavat kannatustaan oppositiossa niin, että pääsevät määräaikaisten vaalien voittajina seuraavan hallituksen muodostajaksi. <<
Miten 62 prosenttia eräässä gallupissa haastatelluista suomalaisista kykenisivät edes teoriassa yhdistämään voimansa, kun eivät tiedä toistensa nimiä? Ja ennen kaikkea: miten perustuslakimme suhtautuisi kyseisten haastateltujen yritykseen kaataa presidentin nimittämä istuva Suomen hallitus?
Minusta tuntuu, että olet suunnitellut istuvan hallituksen kaatoa vielä huolimattomammin kuin eräs Jooseppi Teräsmies joulukuussa 1939.Sinäkin Brutukseni! Yllätyn, että Sinäkin otit tuon "heittoni" niin tosissasi, että kommentoit sitä noin. Ehkä luotin liikaa muiden älykkyyteen uskoessani heidän ymmärtävän sen oikein, tai ehkä uskoin liikaa omaan älykkyyteeni, sillä huonosti palveli heittoni tarkoitustaan.
No, kansan nykyisiä mielipiteitä halusin sillä tuoda esille, en eduskunnan nykyistä muodollista kokoonpanoa. Tulevaisuuden kannalta pidän niitä nykyisiä mielipiteitä eduskunnan nykyistä kokoonpanoa merkittävämpänä. Gallupien määrittely vain viihteeksi on kansan näkemysten halveksuntaa.- hahahhahhhahhaaaaaaaaaa
kapi_ kirjoitti:
Sinäkin Brutukseni! Yllätyn, että Sinäkin otit tuon "heittoni" niin tosissasi, että kommentoit sitä noin. Ehkä luotin liikaa muiden älykkyyteen uskoessani heidän ymmärtävän sen oikein, tai ehkä uskoin liikaa omaan älykkyyteeni, sillä huonosti palveli heittoni tarkoitustaan.
No, kansan nykyisiä mielipiteitä halusin sillä tuoda esille, en eduskunnan nykyistä muodollista kokoonpanoa. Tulevaisuuden kannalta pidän niitä nykyisiä mielipiteitä eduskunnan nykyistä kokoonpanoa merkittävämpänä. Gallupien määrittely vain viihteeksi on kansan näkemysten halveksuntaa.Älä yritä sinä et vain ymmärtänyt, mutta sehän ei suoinkaan ole uutta. Vanhan tapasi mukaan kirjoitit itsestäsi jo avauksessa.
Oletko ehkä kepun politiikka? - HerttaKusinen
kapi_ kirjoitti:
Sinäkin Brutukseni! Yllätyn, että Sinäkin otit tuon "heittoni" niin tosissasi, että kommentoit sitä noin. Ehkä luotin liikaa muiden älykkyyteen uskoessani heidän ymmärtävän sen oikein, tai ehkä uskoin liikaa omaan älykkyyteeni, sillä huonosti palveli heittoni tarkoitustaan.
No, kansan nykyisiä mielipiteitä halusin sillä tuoda esille, en eduskunnan nykyistä muodollista kokoonpanoa. Tulevaisuuden kannalta pidän niitä nykyisiä mielipiteitä eduskunnan nykyistä kokoonpanoa merkittävämpänä. Gallupien määrittely vain viihteeksi on kansan näkemysten halveksuntaa.Pitää järjestää uudet vaalit niin monta kertaa, että kommunisti on suurin.
Ja maissinviljely pitää saada levitettyä muuaallekin kuin Paloheinään.
- Olet.Kapi.heikkotasoinen
Ohjaan ja opastan nyt vähän miten äänestetty ja missä mennään, ihan perustuslain mukaankin, ole nyt Kapi kuulolla, lue ja amaksu, tuskin enään noin alokasmaisesti sitten kirjoitat. Kuten aikanaan komppanianpäällikkökin sanoi " ensin neuvon, sitten vaadin". Ja jos et tiedä mikä on perustuslaki, ja lait demokraattisista äänestyksistä, ymmärtää sanomasi tätä vasten hyvin. kuvittelet että media leipoo äänestystulokset. Media voisi ihan hyvin tehdä gallupit ilman soittokierroksiakin, mutta siihen pitää sen nojata.
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos
-siinä kokomaa ja tässä edetään, ei annteta median häiritä sitä. Vielä Kapia neuvon, että media tekee gallupit omia tarkoitusperiään varten, erästä viihdettä sekin, uppoaa Kapin kaltaisiin, ja kun demari vielä, niin upottaminen ei ole vaikeaakaan, kuten antoi ymmärtää.
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/13
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/12
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/11
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/10
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/09
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/08
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/07
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/06
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/04
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/03
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/02
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/0/01
ITSE VAHVISTAT miksi konttoriin sinut siireettiinkin miesten tieltä pois.- MalttamattomanaOdotan
Ei "majuri" maailmanmatkaajana ja itsekin täällä reissuistaan raportoineena, halunnut mitenkään Kapin matkaa kommentoida ja antaa vertailevaa palautetta valokuvistaan.
- HalooHermanni
Poistin kuvat täältä koko 24 palstoilta
Pysytään.asiassa
22.11.2017 20:53
Säännöt kuvien lisäämiseen
Sinulla täytyy olla kuvan tekijänoikeudet tai tekijänoikeuden haltijan lupa käyttää kuvaa
Kaikilta kuvassa esiintyviltä henkilöiltä täytyy olla lupa kuvan julkaisemiseen
Sinulta on jäänyt ylläolevat kuvat poistamatta, tuskin niiden esiinpanijalla on tekijänoikeuksia noihin kuviin
- Menit.heidän.tasolleen
Täällä pari vähäälyistä vasuria, niihin Kapin sanoma varmaan uppoaa kuin kuumaveitsi voihin.
Olitpa yllätys tietoinesi. Tämä kahden kuukauden poissaoloni jälkeen tekemäni avaus riittänee taas vähäksi aikaa minun osuudekseni, sillä hyvin se on kieliä kirvoittanut niiltä, jotka minua tänne ovat eniten kaivanneet. Ja sai eräät jo poistattamaan ensimmäisen avaukseni ja myös asianmukaiselle palstalle eteläisen Italian matkasta tekemäni avauksen!
Täytyy vain vielä ihmetellä, miksi niin kauhea punikkikauhu on noilla eräillä, joiden esitystavastaan - sen puutteista päätellen - uskoisi olevan asemassa, jossa hyvinkin saattaisi olla punikki. Ehkä he pitävät punikkeina kaikkia, joiden ilmeisen oikein ymmärtävät olevan heitä paremmassa asemassa niin taloudellisesti kuin muutenkin.
Todettakoon, että 1970-luvulla punikki ei olisi menestynyt puolustusvoimissa, ei sellaisesta olisi tullut ainakaan kapteenia neljän ensimmäisenä kyseiseen arvoon ylennetyn toimiupseerin joukossa. Tuskinpa punikkia olisi v. 1980 otettu Valionkaan palvelukseen, jossa myös menestyin erinomaisesti varsin vastuullisessa tehtävässä.
No, tuo on kaukaista menneisyyttäni, kun olen ollut eläkkeellä puolustusvoimista jo 37 vuotta ja Valioltakin jo 19 vuotta, mutta nautin sen verran hyviä eläkkeitä - ”ei sitä muutoin matkusteltaisi yhtenään” - että omankaan etuni vuoksi ei olisi järkevää olla punikki. Sitä se ei olisi ainakaan itseänikin paremmassa asemassa olevien jälkeläisteni edun vuoksi, ja tässä korkeassa iässä ajattelen eniten heidän etuaan.
On tämä palsta nyt todellakin kovin oudon porukan tyyssija. Ihmettelen joskus, kuinka minä täällä niin kauan olen viihtynyt. Mutta ei tämä palsta silloin aikoinaan ollut tällainen. Keskusteltiin kiivaastikin politiikasta, mutta nyt täällä eniten esiintyvien mielenkiinnon kohteena ovat vain toiset keskustelijat. Minä varmaan enemmän kuin juuri kukaan muu. Vaikka tuollainen huomio hieman hivelisikin omahyväisyyttäni, en silti oikein halua olla elämän ainoana sisältönä noille eräille laitapuolen lapsille.
Niinpä kun nyt taas jätän palstan, tuskin sitä juurikaan ennen joulua avaan, kun ohjelmassani on muuta mielenkiintoisempaa ja tärkeämpää. Joulutervehdykseni tulen varmaan tuomaan. Piristäköön noita vain minusta ja minulle eläviä tämä matkakertomukseni, jonka laitoin edellistä - poistetuksi saatua - laajempanakin - asianmukaiselle palstalle:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15081412/etelaisen-italian-matkaOn tämä jo huvittavaa! Jälleen on poistettu asianmukaiselle palstalle laittamani parillakymmenellä kuvalla täydentämäni matkakertomukseni eteläisen Italian matkaltani. Varmaan niin on tehty täältä esitetystä pyynnöstä, sillä sellainen kertomus on kirpaissut häntä, joka matkustelee vain aikakoneella kepusaitilta käsin.
Ihmettelen, että palstan ylläpito sellaisiin pyyntöihin suostuu. Kyllä noilla palstoilla aikaisemmin sai olla samanlaisia matkakertomuksia, niin minulta kuin monelta muultakin. Mielenkiintoisia ne olivat. Mitäpä tuosta. Tuo on sinetti päätökselleni pysyä täältä poissa taas ainakin pitemmän ajan.
Laitoin nyt sentään profiilikuvakseni yhden kuvani tuolta matkaltani. Piruuttani, sillä kovin pienenä minä siinä näyn, eikä siinä Sorrenton hienoa rantaakaan paljon näy.- Aika.muuttuu.toveri
kapi_ kirjoitti:
On tämä jo huvittavaa! Jälleen on poistettu asianmukaiselle palstalle laittamani parillakymmenellä kuvalla täydentämäni matkakertomukseni eteläisen Italian matkaltani. Varmaan niin on tehty täältä esitetystä pyynnöstä, sillä sellainen kertomus on kirpaissut häntä, joka matkustelee vain aikakoneella kepusaitilta käsin.
Ihmettelen, että palstan ylläpito sellaisiin pyyntöihin suostuu. Kyllä noilla palstoilla aikaisemmin sai olla samanlaisia matkakertomuksia, niin minulta kuin monelta muultakin. Mielenkiintoisia ne olivat. Mitäpä tuosta. Tuo on sinetti päätökselleni pysyä täältä poissa taas ainakin pitemmän ajan.
Laitoin nyt sentään profiilikuvakseni yhden kuvani tuolta matkaltani. Piruuttani, sillä kovin pienenä minä siinä näyn, eikä siinä Sorrenton hienoa rantaakaan paljon näy.Punikkien ei anneta enään niin kusta silmille.
- YstävänNeuvo
kapi_ kirjoitti:
On tämä jo huvittavaa! Jälleen on poistettu asianmukaiselle palstalle laittamani parillakymmenellä kuvalla täydentämäni matkakertomukseni eteläisen Italian matkaltani. Varmaan niin on tehty täältä esitetystä pyynnöstä, sillä sellainen kertomus on kirpaissut häntä, joka matkustelee vain aikakoneella kepusaitilta käsin.
Laitoin nyt sentään profiilikuvakseni yhden kuvani tuolta matkaltani. Piruuttani, sillä kovin pienenä minä siinä näyn, eikä siinä Sorrenton hienoa rantaakaan paljon näy.Jos noudatat palstojen sääntöjä, matkakuvaukset kyllä pysyvät siellä. Taitaan sellainen olla vaan sinulle mahdotonta. Siis sääntöjen noudattaminen nettipalstoilla. Mukaanlukien matkailupalstat.
Ylläpitohan on robotoitu, siis robotit analysoi viestejä, etsii kiellettyjä asioita. Mietippä miksi robotti poistaa matkakuvauksesi. >>On tämä palsta nyt todellakin kovin oudon porukan tyyssija. Ihmettelen joskus, kuinka minä täällä niin kauan olen viihtynyt. Mutta ei tämä palsta silloin aikoinaan ollut tällainen. Keskusteltiin kiivaastikin politiikasta, mutta nyt täällä eniten esiintyvien mielenkiinnon kohteena ovat vain toiset keskustelijat.<<
Ylipäätään keskustelu on yksipuolistunut ja vähentynyt Suomi24:n palstoilla aihealueesta riippumatta. Lisäksi tämän Allerin perheen julkaisun kilpailijat ovat lähes kokonaan poistuneet markkinoilta, sekä aihekohtaiset että tällaiset monia aiheita samaan portaaliin kokoavat keskustelupalstat.
En tiedä, mikä muutokseen on syynä. Ehkä tämän tyyppinen "jaaritteleva" keskustelu ei vain ole enää tätä päivää. Facebook tuli markkinoille jo kymmenen vuotta sitten ja sitä seurasi vielä lyhyempää kommentointia varten kehitetty Twitter. Mitä muita niitä mahtaa vielä ollakin, ne ovat täysin erilaisia. Kaiketi nuorempien ikäluokkien mielestä rakenteeltaan nykyaikaisempia ja parempia.- Hupiahan.tämä.vain
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
>>On tämä palsta nyt todellakin kovin oudon porukan tyyssija. Ihmettelen joskus, kuinka minä täällä niin kauan olen viihtynyt. Mutta ei tämä palsta silloin aikoinaan ollut tällainen. Keskusteltiin kiivaastikin politiikasta, mutta nyt täällä eniten esiintyvien mielenkiinnon kohteena ovat vain toiset keskustelijat.<<
Ylipäätään keskustelu on yksipuolistunut ja vähentynyt Suomi24:n palstoilla aihealueesta riippumatta. Lisäksi tämän Allerin perheen julkaisun kilpailijat ovat lähes kokonaan poistuneet markkinoilta, sekä aihekohtaiset että tällaiset monia aiheita samaan portaaliin kokoavat keskustelupalstat.
En tiedä, mikä muutokseen on syynä. Ehkä tämän tyyppinen "jaaritteleva" keskustelu ei vain ole enää tätä päivää. Facebook tuli markkinoille jo kymmenen vuotta sitten ja sitä seurasi vielä lyhyempää kommentointia varten kehitetty Twitter. Mitä muita niitä mahtaa vielä ollakin, ne ovat täysin erilaisia. Kaiketi nuorempien ikäluokkien mielestä rakenteeltaan nykyaikaisempia ja parempia.Kyllä se Kapin kieli oli kauheaa ajoin.Huono itsestään tehdä pyhimys.
Minullekin ehdotti rasvattua köyttä,kun ei oikein muuten pärjännyt asiassa.
Ja toistoja ainakin tullut,että varmaan kaikki osaa unisaankin ne hehehe.
Varmaan nuo toistot yksisyy vähenemisiin palstalla kirjoituksin. Voiko ihminen
edes olla paras, vaikka itsestä niin tuntuukin. Tai toiseksi paras, kun KRH mies oli paras. - JuurikinNoinSeOn
>>On tämä palsta nyt todellakin kovin oudon porukan tyyssija. Ihmettelen joskus, kuinka minä täällä niin kauan olen viihtynyt. Mutta ei tämä palsta silloin aikoinaan ollut tällainen. Keskusteltiin kiivaastikin politiikasta, mutta nyt täällä eniten esiintyvien mielenkiinnon kohteena ovat vain toiset keskustelijat.<<
En tiedä, mikä muutokseen on syynä. Ehkä tämän tyyppinen "jaaritteleva" keskustelu ei vain ole enää tätä päivää. Facebook tuli markkinoille jo kymmenen vuotta sitten ja sitä seurasi vielä lyhyempää kommentointia varten kehitetty Twitter. Mitä muita niitä mahtaa vielä ollakin, ne ovat täysin erilaisia. Kaiketi nuorempien ikäluokkien mielestä rakenteeltaan nykyaikaisempia ja parempia.Viestintä ylipäätään on muuttunut.
Yle teki parhaimmillaan hyvää asioita taustoittavaa journalismia. Pahimmillaan Yle toimi suomettuneisuuden ylimpänä liturgina. Muut mediat toimi enemmän tai vähemmän samalla tavalla. Osa puolueisiin sitoutuneina, osa muuten vaan omasta näkökulmastaan. Asiat oli kuitenkin valmisteltu ja mietitty.
Nyt viestintä on kilpailua nopeudesta, ei oikeellisuudesta. Tärkeintä on saada näkyvyyttä. Otsikko on tärkeämpää kuin sisältö. Kohu pitää saada asiasta kuin asiasta. Lööpit myy.
Ihmiset muodostavat mielikuvansa asioista lööppien perusteella, tällä palstalla esim. Mielipidepankki on typillinen pintatiedon varassa elävä, jolta puuttuu kyky ymmärtää asioiden todellinen sisältö - etenkään ellei se tue omaa ennakkoluuloa.
Viestintä on muuttunut myös poliitikkojen jahtaamiseksi. Muutaman "onnistumisen"; Jäätteenmäki, Kanerva, Hautala jne jälkeen kaikki journalistinen tarmo etenkin Ylessä käytetään kulloistenkin ministereiden tai muiden näkyvien poliitikkojen pienimpienkin, ja jopa oletettujen, virheiden retosteluun. Lautakasa tunnetuimpana valheeseen perustuneena uutisena olkoon esimerkki.
Kun viestintä ylipäätään on muuttunut, niin nämä nettikeskustelut noudattavat samaa kaavaa, retostelua retostelun perään ja muuta huuhaata.
Tällä mennään Hupiahan.tämä.vain kirjoitti:
Kyllä se Kapin kieli oli kauheaa ajoin.Huono itsestään tehdä pyhimys.
edes olla paras, vaikka itsestä niin tuntuukin. Tai toiseksi paras, kun KRH mies oli paras.Harrastavathan "twiittaajatkin" toistoja. Suorastaan väittäisin, että nimenomaan he.
- NiinSeVaanOli
Hupiahan.tämä.vain kirjoitti:
Kyllä se Kapin kieli oli kauheaa ajoin.Huono itsestään tehdä pyhimys.
edes olla paras, vaikka itsestä niin tuntuukin. Tai toiseksi paras, kun KRH mies oli paras.Kapin kieli oli karmeaa, se on totta. Pitkäpiimäistä huonokielistä jaarittelua, ajatuksesta ei tietoakaan.
Yritys oli toki kovaa, mutta tulos sitten vähemmän kovaa.
Kritiikkiä kapi ei kestänyt yhtään, vähänkin erimielinen oli samantien törkyilyn kohde, kepulireppana joka ei ymmärrä mistään mitään. JuurikinNoinSeOn kirjoitti:
Viestintä ylipäätään on muuttunut.
Yle teki parhaimmillaan hyvää asioita taustoittavaa journalismia. Pahimmillaan Yle toimi suomettuneisuuden ylimpänä liturgina. Muut mediat toimi enemmän tai vähemmän samalla tavalla. Osa puolueisiin sitoutuneina, osa muuten vaan omasta näkökulmastaan. Asiat oli kuitenkin valmisteltu ja mietitty.
Nyt viestintä on kilpailua nopeudesta, ei oikeellisuudesta. Tärkeintä on saada näkyvyyttä. Otsikko on tärkeämpää kuin sisältö. Kohu pitää saada asiasta kuin asiasta. Lööpit myy.
Ihmiset muodostavat mielikuvansa asioista lööppien perusteella, tällä palstalla esim. Mielipidepankki on typillinen pintatiedon varassa elävä, jolta puuttuu kyky ymmärtää asioiden todellinen sisältö - etenkään ellei se tue omaa ennakkoluuloa.
Viestintä on muuttunut myös poliitikkojen jahtaamiseksi. Muutaman "onnistumisen"; Jäätteenmäki, Kanerva, Hautala jne jälkeen kaikki journalistinen tarmo etenkin Ylessä käytetään kulloistenkin ministereiden tai muiden näkyvien poliitikkojen pienimpienkin, ja jopa oletettujen, virheiden retosteluun. Lautakasa tunnetuimpana valheeseen perustuneena uutisena olkoon esimerkki.
Kun viestintä ylipäätään on muuttunut, niin nämä nettikeskustelut noudattavat samaa kaavaa, retostelua retostelun perään ja muuta huuhaata.
Tällä mennäänSanotaan myös, etteivät varsinkaan nuoret kykene edes lukemaan pitkiä ja analysointiin pyrkiviä tekstejä, puhumattakaan että jaksaisivat sellaisia kirjoittaa. Syynä tähän kuulemma on, että nuoriso on tottunut lukemaan median kirjoittamat jutut lyhennettyinä netistä. Jos painettu lehti kotiin tuleekin, se vain selaillaan, koska hermot eivät kestä pitemmän juttuversion lukemista.
Kaipa tässä alkaa itsekin nuortua, kun ei jaksa tähänkään tämän pitemmästi kommentoida. ;-)- Hohhohohhoooooooo
Harrastavathan "twiittaajatkin" toistoja. Suorastaan väittäisin, että nimenomaan he.
Huvittavaa Kapin toistossa tekee tuo joka tässäkin ketjussa näkyy.
Keskusteluun kuin keskusteluun pitää tuoda "menestyksen merkiksi" samat jutut armeijaurasta, Valion talkkariksi pääsystä, eläkkeestä jonka turvin matkaillaan enemmän kuin kukaan tässä maassa jne. Jokaisessa keskusteluketjussa samat jorinat, ja aina samalla teemalla, kukaan muu missään koskaan ei ole kyennyt samaan. Pystyyn_kuollut kirjoitti:
En tiedä, mikä muutokseen on syynä. Ehkä tämän tyyppinen "jaaritteleva" keskustelu ei vain ole enää tätä päivää. Facebook tuli markkinoille jo kymmenen vuotta sitten ja sitä seurasi vielä lyhyempää kommentointia varten kehitetty Twitter. Mitä muita niitä mahtaa vielä ollakin, ne ovat täysin erilaisia. Kaiketi nuorempien ikäluokkien mielestä rakenteeltaan nykyaikaisempia ja parempia.Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamaani puettuani tulin kuitenkin vielä pistäytymään täällä, ja kun näin viestisi, siihen haluan vielä vastata:
En todellakaan tarkoittanut Sinua, kun mainitsin palstan miehittäneestä oudosta porukasta. Sinä et siihen kuulu. Olet Mielipidepankin ja muutaman muun lisäksi niitä harvoja, joita arvostan asiakeskustelijoina. Toivottavasti viitsit ja jaksat jatkaa samalla linjallasi huolimatta siitä, vaikka näet palstan muuttuneen jokseenkin samoin kuin minäkin.
Näkemyksesi palstan muutoksen syistä on ilmeisesti oikea. Ehkä minä olen sellainen jaaritteleva keskustelija, samoin kai myös mainitsemani Mielipidepankki, mutta Sinä et sellainen ole. Sinähän harrastat enemmän lyhyitä, nasevia ja aina asian ytimeen osuvia älykkäitä kommentteja. Kadehdin taitoasi, mutta arvostan sitä mahdollisesta poliittisten näkemyksiemme eroavuudesta huolimatta. Lienevätkö ne poliittiset näkemyksemme sittenkään kovin kaukana toisistaan?
Joo, kai tällaisten palstojenkin maailma on muuttunut ja lienen liian vanha omaksuakseni sen muutoksen. Facebookissa toki olen, ja sinne saa laittaa kuviaankin - taas laitoin melkoisesti matkakuviani - mutta Twitteriä en harrasta ollenkaan. Mieluummin harrastan sellaista lausekohtaista keskustelua ”livenä” mukavassa seurassa, josta todellakin pidän ja sain sitä kokea myös tuolla äskeisellä matkallani mukavien matkakumppanieni kanssa. Sellaista on taas tiedossa lähiaikoina, ei ehkä Helsingin Sydänkuntoutuksen perinteisessä joulukonsertissa Temppeliaukean kirkossa lauantaina, mutta varmaan itsenäisyyspäivän iltajuhlassa Santahaminan Maanpuolustuskerholla. Ja pian alkaa jo jälkipolvieni nuorien ”lahjominenkin”.
Tämän vain halusin vielä sanoa. Nyt ei enempää Sinulle eikä muillekaan ainakaan ennen joulun alusaikoja. Poissaoloni ei tietenkään estä tuota erästä näkemästä minua täällä päivittäin, kuten hän näkyy ilmoittavan nähneensä minut päivittäin myös tuon kahden kuukauden poissaoloni aikana. Ymmärrän, sillä kun yksinäisen, kaikesta syrjäytyneen ihmispolon ainoa elämänkanava on tällainen palsta, ei hän voi ymmärtää, että toisilla elämä voi sykkiä toisin ja muualla.
Näkemiin!- NytPitääKysyä
kapi_ kirjoitti:
Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamaani puettuani tulin kuitenkin vielä pistäytymään täällä, ja kun näin viestisi, siihen haluan vielä vastata:
En todellakaan tarkoittanut Sinua, kun mainitsin palstan miehittäneestä oudosta porukasta. Sinä et siihen kuulu. Olet Mielipidepankin ja muutaman muun lisäksi niitä harvoja, joita arvostan asiakeskustelijoina. Toivottavasti viitsit ja jaksat jatkaa samalla linjallasi huolimatta siitä, vaikka näet palstan muuttuneen jokseenkin samoin kuin minäkin.
Näkemyksesi palstan muutoksen syistä on ilmeisesti oikea. Ehkä minä olen sellainen jaaritteleva keskustelija, samoin kai myös mainitsemani Mielipidepankki, mutta Sinä et sellainen ole. Sinähän harrastat enemmän lyhyitä, nasevia ja aina asian ytimeen osuvia älykkäitä kommentteja. Kadehdin taitoasi, mutta arvostan sitä mahdollisesta poliittisten näkemyksiemme eroavuudesta huolimatta. Lienevätkö ne poliittiset näkemyksemme sittenkään kovin kaukana toisistaan?
Joo, kai tällaisten palstojenkin maailma on muuttunut ja lienen liian vanha omaksuakseni sen muutoksen. Facebookissa toki olen, ja sinne saa laittaa kuviaankin - taas laitoin melkoisesti matkakuviani - mutta Twitteriä en harrasta ollenkaan. Mieluummin harrastan sellaista lausekohtaista keskustelua ”livenä” mukavassa seurassa, josta todellakin pidän ja sain sitä kokea myös tuolla äskeisellä matkallani mukavien matkakumppanieni kanssa. Sellaista on taas tiedossa lähiaikoina, ei ehkä Helsingin Sydänkuntoutuksen perinteisessä joulukonsertissa Temppeliaukean kirkossa lauantaina, mutta varmaan itsenäisyyspäivän iltajuhlassa Santahaminan Maanpuolustuskerholla. Ja pian alkaa jo jälkipolvieni nuorien ”lahjominenkin”.
Tämän vain halusin vielä sanoa. Nyt ei enempää Sinulle eikä muillekaan ainakaan ennen joulun alusaikoja. Poissaoloni ei tietenkään estä tuota erästä näkemästä minua täällä päivittäin, kuten hän näkyy ilmoittavan nähneensä minut päivittäin myös tuon kahden kuukauden poissaoloni aikana. Ymmärrän, sillä kun yksinäisen, kaikesta syrjäytyneen ihmispolon ainoa elämänkanava on tällainen palsta, ei hän voi ymmärtää, että toisilla elämä voi sykkiä toisin ja muualla.
Näkemiin!Toistoista puheenollen.
Onko kukaan koskaan ennen nähnyt kapilta tämmöistä: "Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamaani puettuani tulin kuitenkin vielä pistäytymään täällä,..."
Hohhhohohooooohoohohohohoooooo - Yöasu
NytPitääKysyä kirjoitti:
Toistoista puheenollen.
Onko kukaan koskaan ennen nähnyt kapilta tämmöistä: "Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamaani puettuani tulin kuitenkin vielä pistäytymään täällä,..."
HohhhohohooooohoohohohohooooooOnko iltapesu ja pyjama sulle täysin outoja asioita? No joskus ne selviää...toivottavasti
- YlenAntia
Sanotaan myös, etteivät varsinkaan nuoret kykene edes lukemaan pitkiä ja analysointiin pyrkiviä tekstejä, puhumattakaan että jaksaisivat sellaisia kirjoittaa. Syynä tähän kuulemma on, että nuoriso on tottunut lukemaan median kirjoittamat jutut lyhennettyinä netistä. Jos painettu lehti kotiin tuleekin, se vain selaillaan, koska hermot eivät kestä pitemmän juttuversion lukemista.
Kaipa tässä alkaa itsekin nuortua, kun ei jaksa tähänkään tämän pitemmästi kommentoida. ;-)Medialla on kaikesta huolimatta pelottava valta.
Tänään olemme saaneet lukea (tosin ei Yle eikä HS) Turun Hovioikeuden päätöksestä jättää lapsen raiskaajan tuomio ennalleen, siis "lievä" raiskaus, ei törkeä kuten syyttäjä vaati.
Tuomion taustalla ei ole mikään muu, kuin oikeuden jäsenten pelko median lykkauksesta. Olihan kyseinen raiskaaja turvapaikanhakija. Jos maahanmuuttajaan, etenkin turvapaikanhakijaan, sovelelttaisiin törkeän raiskauksen kriteeristöä, huutaisivat Yle ja HS maahanmuuttajataustaisten eriarvoisesta kohtelusta viikkokausia tuomareita rasismista epäillen. Nythän ainakaan Yle ei edes noteeraa koko uutista.
Pohjanoteeraus uutisten osalta nähtiin taannoisen Porvoon pikkulapsen surman yhteydessä. Yle hyvin usein käyttämä "asiantuntija" vaati omalla twitter tilillään koko tapahtuman uutisoinnista pidättäytymisestä vedoten siihen, että se saattaa traumatisoida joitakin katsojia. Käytännössä siis "asiantuntija" vaati sensuuria, sattumoisen puukolla lapsensa tappanut oli tummaihoinen maahanmuuttaja. Yle uutisoikin tapahtumasta hyvin vähän, ja asian fokuksen viranomaisten resurssien riittämättömyyten kohdistaen.
Nämä pari esimerkkiä aivan viime ajoilta osoittavat kuinka median valtaa käytetään niin, että jopa tuomiovallan edustajat sitä pelkäävät, tai sitten, että asian todellinen vakavuus koetetaan piilottaa, - NytOsoitatMikäOlet
Yöasu kirjoitti:
Onko iltapesu ja pyjama sulle täysin outoja asioita? No joskus ne selviää...toivottavasti
Tolikka...
- AnaliMaissiAUJompeJOHT
kapi_ kirjoitti:
Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamaani puettuani tulin kuitenkin vielä pistäytymään täällä, ja kun näin viestisi, siihen haluan vielä vastata:
Näkemiin!Hyvin sykkii elämäsi, mutta jostain syystä en katehdi tippaakaan. Säälin niitä lähimmäisiäsi, joita yksioikoisuudellakin on.
Sinä olet niin riippuvainen saitista kuin olla voi. Pystyyn_kuollut kirjoitti:
En tiedä, mikä muutokseen on syynä. Ehkä tämän tyyppinen "jaaritteleva" keskustelu ei vain ole enää tätä päivää. Facebook tuli markkinoille jo kymmenen vuotta sitten ja sitä seurasi vielä lyhyempää kommentointia varten kehitetty Twitter. Mitä muita niitä mahtaa vielä ollakin, ne ovat täysin erilaisia. Kaiketi nuorempien ikäluokkien mielestä rakenteeltaan nykyaikaisempia ja parempia.Maailma muuttu Pysty. Ja hyvä niin. Ainoastaan Maalaisliitto ei muutu.
Sanotaan myös, etteivät varsinkaan nuoret kykene edes lukemaan pitkiä ja analysointiin pyrkiviä tekstejä, puhumattakaan että jaksaisivat sellaisia kirjoittaa. Syynä tähän kuulemma on, että nuoriso on tottunut lukemaan median kirjoittamat jutut lyhennettyinä netistä. Jos painettu lehti kotiin tuleekin, se vain selaillaan, koska hermot eivät kestä pitemmän juttuversion lukemista.
Kaipa tässä alkaa itsekin nuortua, kun ei jaksa tähänkään tämän pitemmästi kommentoida. ;-)Sinulla on Pysty tuo väärinkäsitys että tekstin laatu olisi jotenkin suhteessa sanojen määrään. Asia on päinvastoin. Hyvä kirjoittaja kuten minä tiivistää oleellisen muutamaan sanaan.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Sinulla on Pysty tuo väärinkäsitys että tekstin laatu olisi jotenkin suhteessa sanojen määrään. Asia on päinvastoin. Hyvä kirjoittaja kuten minä tiivistää oleellisen muutamaan sanaan.
Väitinkö edellä jotain sen typpistä, minkä nyt pistit nyt minun päähäni?
Väitinkö edellä jotain sen typpistä, minkä nyt pistit nyt minun päähäni?
Tällaiseen johtopäätökseen olen päätynyt analysoidessani tekstejäsi. Olisit vielä parempi kirjoittaja jos vähän tiivistäisit ilmaisuasi.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Tällaiseen johtopäätökseen olen päätynyt analysoidessani tekstejäsi. Olisit vielä parempi kirjoittaja jos vähän tiivistäisit ilmaisuasi.
Vain sähkömiehet tekevät johtopäätöksiä, opetti äidinkielenopettajani. Huomaa helposti, ettet ole johtopäätösten tekoon koulutusta saanut.
Vain sähkömiehet tekevät johtopäätöksiä, opetti äidinkielenopettajani. Huomaa helposti, ettet ole johtopäätösten tekoon koulutusta saanut.
Turvaudut taas tavanomaiseen ja epäoleelliseen viisasteluusi.
- kapi_vari
Oikeistosossun premissien ja johtopäätöksen suhde on loogisesti väärä, liekö saanut sähköiskun päätellessään johtoja kun johtopäätökset ovat empiirisesti ottaen ristissä.
Kuten huomaatte, minun äidinkielenopettajani, siellä Rottakoulussa, jossa olin kurssini priimus, kuten RUK:ssakin, vaikka siellä oli 22 kaltaistani kanta-aliupseeria ja sotilasteknikkokin, jos jollakin on parempi RUK todistus. hän sen varmaan näyttää, paitsi se yksi KHR mies, ja vaikka olen ollut eläkkeellä puolustusvoimista jo 37 vuotta ja Valioltakin jo 19 vuotta, joten omankaan etuni vuoksi ei olisi järkevää olla punikki, opetti minua käyttämään sivistyssanoja ja tiivistämään sanottavani yhteen lauseeseen. - HyväSherlock
Helppo havaita, että olet väessä saanut tiedustelu (vakoilu) koulutusta, sinulta eivät jää pienimmätkään yksityiskohdat huomaamatta
- kusetuskos
Kepu kusettaa aina ja takuuvarmasti. Ja siksi kun aitoa porvareita ovat Sipilä, Berner, ja kun se seurantalaite tulee niin ensimmäiseksi kepulien perseseen jotta nähdään missä nämä veroelätit menee.
- AnaliMaissiAuJompe
Älä mulkvisti viitsi paskaa jauhaa. Joka päivä olet täällä heilunut.
- täysijärkinen55
Pitää olla harvinaisen tyhmä kun kirjoittaa tuollaisen nimimerkin takaa.
- EhkenNäin
täysijärkinen55 kirjoitti:
Pitää olla harvinaisen tyhmä kun kirjoittaa tuollaisen nimimerkin takaa.
Tai sitte voi olla toivottomasti rakastunut homo hetero mieheen. Sen anali nimimerkkinäänkin.
- MaisPyllyAUJompeJOHTO
Maissitähkä kuitenkin. Ei minun vaan Sinun anaalissa!!!
- Aina.Samaa.Sekoilua
Menisit nyt jumalauta kahjo lääkäriin. Hulluhan sinä olet.
- oikeaisti
ei,,ei,,,just nyt suuri enemmistö näkee hyvin,,et maan johdossa on kunnon,porukan joka on alkanut ymmärtää,,et lähtenyt tosissa putsaaman kaikki p,,s,,at jotka on kerännyr ajasta
2000--2012 vasemmist puoluet maailmassa vasemmiston vallan kokemuksija ei tarvi etsi kaukana,,lhan itänaapurissa ,,,tulokset 70 vuoden taputteluista ja huuttamisesta ovat
melko ikäävän luokan,,,,sitä ikusen totuuden onki
SE MITÄ ON OIKEAN ON OIKEAKSI,,,,JA
MITÄ EI OLE OIKEAN EI O OIKEAKSI - Pysytääns.asiassa
Sanot ylempänä että 1970-luvulla punikki ei olisi menestynyt puolustusvoimissa, ei sellaisesta olisi tullut ainakaan kapteenia neljän ensimmäisenä kyseiseen arvoon ylennetyn toimiupseerin joukossa.
Olet kertonut olleen demarien ehdokkaana kuntavaaleissa ja kehunut saaneen jopa yli 200 ääntä. Punikki mikä punikki. Puolustusvoimat oli silloin punikkien (siis demarien) määräysvallassa. Ylipunikki Kekkosen suojeluksessa.
Sanot että tuskinpa punikkia olisi v. 1980 otettu Valionkaan palvelukseen, jossa myös menestyin erinomaisesti varsin vastuullisessa tehtävässä. Punikkien firma Valiokin oli. Menestyi Neuvostoliiton kaupalla.
Sanot nautin sen verran hyviä eläkkeitä - ”ei sitä muutoin matkusteltaisi yhtenään” - että omankaan etuni vuoksi ei olisi järkevää olla punikki. Raha ei ratkaise vaan aate. Sinua rikkaampia punikkeja on paljonkin. Mm. Erkki Tuomioja.
Punikki mikä punikki, se olet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181881Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541176Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki77948TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46825
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84801- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764