Missä voi keskustella ikääntymisestä

nuoruudenkiihko

Olen vanhenemaan päin ja tykkäisin vaihtaa ajatuksia ikääntymisestä mutta mille palstalle se sopisi, hienoja aihealueita on paljon mutta ei semmoselle perusasialle kuin vanhaksi tuleminen. Onko se anarkismia, köyhyyttä, syrjäytymistä, rasismia, historiaa, boikottia kun vaan vanhenen, vai ihmisoikeutta, globalisaatiota vai ihan vaan maailmanmenoa, mutta luitani särkee joka yö, eläke ei riitä ja naiset ovat käyneet minun silmään rumiksi. Itseäni en näillä vanhoilla laseilla oikein peilistä näe, ja pienikin se on. Se peili. Mielellään tahtoisin karjalan takaisin.

6

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäsiellä

      Olisko ikärymät osastolla juurikin ikäkeskustelua.
      Klikkaa ryhmät/ikäryhmät, esim 60

    • Röllytäti

      Noinhan se menee. Mikään ei ole oikein mitään paitsi joskus.
      Kaipaatko nuoruutta? itse en, en sitten yhtään. Minun oloni olisi ns. täysi jos olisin saanut pitää nuoren koirani. En saanut.

      Vauhti hidastuu, samoin ajatuksen juoksu. Jos hyväksyt sen tosiasiana ei siinä ole ongelmaa.
      Vielä 15 vuotta sitten sanoin että haluaisin elää 100 vuotiaaksi. En enää.

      Miksi mieli on muuttunut. Emme kumpikaan ole enää terveitä, tosin mieheni aivoinfarkti on parantunut hienosti mutta muuten väsyttää. Itse en osaa ajatella muuta kuin menettämääni koiraa.

      Se on mun kompastuskivi, siitä en pääse.
      Miksi niin. Aina olen eläimet tuntenut läheisimmiksi kuin yleisesti ottaen ihmiset.

      Itse olen vauvasta asti saanut kokea miltä tuntuu kun jätetään, petetään, puhutaan paskaa jne.
      Siksi varmaan valinta koira. En luota ihmisiin ja niin se vaan on.

      Tuo kysymyksesi siitä että onko se jotain kaikista luetteloimistasi asioista, ajattelen että se voi olla jokin noista, tuskin kuitenkaan kaikki. Oikeasti se ei ole mikään niistä.

      Esitit kysymyksen johon pitäisi vastata.
      Miten haluaisit elää verrattuna tähän päivään. Mitä haluaisit enemmän ja kenties mitä vähemmän.

      • tuplakoirilla

        Jos arvelet, että jaksat vielä 15 v hoitaa koiraa, ota pentu, tai mahdollisesti kodinvaihtaja, jos käsien voima ja jalkojen vetreys on käynyt heikoksi, ota pieni koira, tai kissa tai pari marsua/ kania tai vaikka hiiriä ( itse harkitsen vakaasti hiiren hankintaa, vaikka on kaksi koiraa ja ikää 60). Ja koirantulevaisuuden voi turvata laatimalla testamentin jossa määrää koiran eläinsuojeluyhdistykselle ja jättää jonkun summan sen ylläpitoon. ( tai tekee erillisen tilin jolle säästää koiran lopetukseen tarvittavan summan vaikka usean vuoden ajalta).
        Hanki jokin harrastus, vaikka lukeminen tai kirjoittaminen äläkä mielti liikaa huomista, huomisella on omat murheensa, riitääkun selviää tästä päivästä


    • Armosta

      Mistäköhän saisi pillerin itselle ja koiralle varalle sitten kun halutaan lähteä. Ei tarvitsisi lähteä laitoksiin anelemaan armosta. Ellei sitten hakeudu päitten vaihtoleikkauksiin.

    • Iltaruskoa

      Eiköhän tämä palsta ole oikea jos alat 40 lähennellä. toinen olisi se boikotti.

      • ikivanhus

        nkäs me 60, vaan ei vielä eläkkeellä olevat kuulutaan. ei 40 vielä vanha ole kuin kakakroitten mielsestä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe