Ahdistuneisuus ja sairasloma

Ap1980

Moi! Pakko hieman saada purkaa ajatuksia. Olen kärsinyt taas muutaman kuukauden koko ajan pahenevasta paniikkihäiriöstä ja sen tuomasta ahdistuneisuudesta. Tuntuu, etten koskaan saa nukuttua tarpeeksi (vaikka siis nukkuisin kellon ympäri), olen jatkuvasti väsynyt, enkä jaksaisi keskittyä lainkaan työhöni. Tekisi mieli hakea sairaslomaa, mutta tässä itse mieltä painava asia: Minun ahdistukseni on pääosin fyysistä, sydämen tykytystä, huimausta, jatkuvaa ahdistusta rinnassa, paineen tunnetta päässä, ym×100.. Tuntuu että jos haen olooni sairaslomaa että ketään ei usko kuinka paha itsellä on olla.. Kun sairauteni ei näy ulospäin, kukaan ei pysty näkemään ahdistuneisuuttani, vaan jokseenkin pidättelen sitä myös paljon vaan oman pääni sisällä. En ole niin sanotusti pään sisäisesti ahdistunut, en ole itkuinen enkä muutakaan, fyysiset oireet vain riesana. Tuntuu että jos haen sairaslomaa, niin kaikki vähättelee oloani ja pitää minua hulluna ettei minua mikään vaivaa...

2

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistunutnalle

      Hyvä et tuut kuitenkin purkaa tänne oloasi. Itse olen muutama kk sitten kans ahdistuneisuuden takia pois töistä reilu kuukauden. Silloin ajattelin etten ikinä selviä siitä ja meni monta viikkoa ennenkuin ahdistuneisuus diagnosoitiin. Luulin ensin kaikkea muuta, koska menetin ruokahaluni täysin ja ripuloin. Myös sydänvaivaa epäilin koska mullakin oli tykytystä ja sykkeet koholla kokoajan!

      Itselläni lepo auttoi. Jos olet työssä missä kokoajan kiire, suosittelen että meet saikulle lepäämään. Itselläni juuri se lepo, opamox kuuri ja aloitin escatalopraamin käytön auttoi palautumaan normaaliin tilaan.

      Se on kamalaa ku ahdistaa ja kaikki pelot hyppää päälle. Mua pelotti nukkuakin!! Itse podin huonoo omaa tuntoa et saikutin tämän takia, mut minkäs sille voi :( Vähän aikaa sitten olin vielä viikon saikulla.

    • Ap1980

      Olen sairastanut muutama vuosi aijemminkin tätä samaa, ja silloin saikutin kun siltä tuntui. Mutta sitten siinä kävi niin että työkaverit alkoivat puhumaan selkäni takana että ei sitä mikään vaivaa kun ei se tyyliin makaa kotona sängyn pohjalla... Jotenkin "hävettää" käydä pyytämässä saikkea ja tulee ajateltua että mitä muut ajattelee, vaikkei sillä pitäisi olla tässä vaiheessa paskankaan väliä. Lääkitys aloitetti uudestaan n. 3 kk sitten, josta en tunne saavani apua, vaikka annos jo tapissa. Opamox kierteeseen en enää halua ja sitä en ole syönytkään. Psykologille varasin ajan ja hänen luokseen pääsen parin viikon päästä. Tuntuu, ettei mikään helpota oloa. Ainoastaan aamulla herätessa on hyvä olo kun "ei muista" tätä ahdistusta. Koko ajan reagoin kehon pienimpiinkin kiputiloihin ja tietysti aina on jotain vakavaa. Jatkuvasti tuntuu että norsu seisoo rinnan päällä ja pulssi hakkaa, johon minulla myös lääkitys. Ei vaan jaksaisi enää keskittyä edes töihin, mutta kun ei oikein tiedä mitä tässä tekisi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe