Ahdistuneisuus ja sairasloma

Ap1980

Moi! Pakko hieman saada purkaa ajatuksia. Olen kärsinyt taas muutaman kuukauden koko ajan pahenevasta paniikkihäiriöstä ja sen tuomasta ahdistuneisuudesta. Tuntuu, etten koskaan saa nukuttua tarpeeksi (vaikka siis nukkuisin kellon ympäri), olen jatkuvasti väsynyt, enkä jaksaisi keskittyä lainkaan työhöni. Tekisi mieli hakea sairaslomaa, mutta tässä itse mieltä painava asia: Minun ahdistukseni on pääosin fyysistä, sydämen tykytystä, huimausta, jatkuvaa ahdistusta rinnassa, paineen tunnetta päässä, ym×100.. Tuntuu että jos haen olooni sairaslomaa että ketään ei usko kuinka paha itsellä on olla.. Kun sairauteni ei näy ulospäin, kukaan ei pysty näkemään ahdistuneisuuttani, vaan jokseenkin pidättelen sitä myös paljon vaan oman pääni sisällä. En ole niin sanotusti pään sisäisesti ahdistunut, en ole itkuinen enkä muutakaan, fyysiset oireet vain riesana. Tuntuu että jos haen sairaslomaa, niin kaikki vähättelee oloani ja pitää minua hulluna ettei minua mikään vaivaa...

2

1700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistunutnalle

Hyvä et tuut kuitenkin purkaa tänne oloasi. Itse olen muutama kk sitten kans ahdistuneisuuden takia pois töistä reilu kuukauden. Silloin ajattelin etten ikinä selviä siitä ja meni monta viikkoa ennenkuin ahdistuneisuus diagnosoitiin. Luulin ensin kaikkea muuta, koska menetin ruokahaluni täysin ja ripuloin. Myös sydänvaivaa epäilin koska mullakin oli tykytystä ja sykkeet koholla kokoajan!

Itselläni lepo auttoi. Jos olet työssä missä kokoajan kiire, suosittelen että meet saikulle lepäämään. Itselläni juuri se lepo, opamox kuuri ja aloitin escatalopraamin käytön auttoi palautumaan normaaliin tilaan.

Se on kamalaa ku ahdistaa ja kaikki pelot hyppää päälle. Mua pelotti nukkuakin!! Itse podin huonoo omaa tuntoa et saikutin tämän takia, mut minkäs sille voi :( Vähän aikaa sitten olin vielä viikon saikulla.

• Ap1980

Olen sairastanut muutama vuosi aijemminkin tätä samaa, ja silloin saikutin kun siltä tuntui. Mutta sitten siinä kävi niin että työkaverit alkoivat puhumaan selkäni takana että ei sitä mikään vaivaa kun ei se tyyliin makaa kotona sängyn pohjalla... Jotenkin "hävettää" käydä pyytämässä saikkea ja tulee ajateltua että mitä muut ajattelee, vaikkei sillä pitäisi olla tässä vaiheessa paskankaan väliä. Lääkitys aloitetti uudestaan n. 3 kk sitten, josta en tunne saavani apua, vaikka annos jo tapissa. Opamox kierteeseen en enää halua ja sitä en ole syönytkään. Psykologille varasin ajan ja hänen luokseen pääsen parin viikon päästä. Tuntuu, ettei mikään helpota oloa. Ainoastaan aamulla herätessa on hyvä olo kun "ei muista" tätä ahdistusta. Koko ajan reagoin kehon pienimpiinkin kiputiloihin ja tietysti aina on jotain vakavaa. Jatkuvasti tuntuu että norsu seisoo rinnan päällä ja pulssi hakkaa, johon minulla myös lääkitys. Ei vaan jaksaisi enää keskittyä edes töihin, mutta kun ei oikein tiedä mitä tässä tekisi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2558
    2. Mitä tekisit jos näkisit täällä viestin joka on varmasti sulle

Olisit siitä 100% varma.
      Ikävä
      135
      1964
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1291
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1286
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1141
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1133
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1089
    9. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1053
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1048
    Aihe