Adventtikirkon Afrikka

Kaikki tietänevät, että amerikkalaiset lahkot kasvavat kasvamistaan ja jokainen kehuskelee jäsenmääriensä kasvulla, että lujaa menee. Harvempi pohtii sitä, että missä tämä kasvu tapahtuu.

No sehän tapahtuu toki kehitysmaissa, joissa jumalat, tontut ja maahiset ovat vielä ihmisten arkipäivää ja taikausko on voimissaan. Eräässä Afrikan valtion pääkaupungissa piti tässä hiljakkoin julistaa oikein ulkonaliikkumiskielto öisin, kun ihmiset tappoivat siellä ihmissusiksi ja noidiksi epäilemiään lajitovereita, niin mikäs tuonne on taikauskoa kaupata. Kaikki käy.

Mutta millainen tämä maanosa on, jossa adventtikirkko ja vaikkapa mornikirkko tekee bisnestä?

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005462165.html

Tuollainen se on. Yksinvaltiaita, korruptiota, kansanmurhia, poliittista vainoa, vallankaappauksia, sortoa.... Listaa voisi jatkaa kilometrin.

Mitäpä luulette, kun vaikkapa 50 vuoden päästä aletaan kaivella tunkiota kepillä, että millä tavoin vaikkapa eri lahkot pääsivät Afrikan markkinoille, niin mitäpä luulette sieltä löytyvän? Millaisia keinoja on käytetty, että markkinat on vallattu? Millä keinoin päästiin rakentamaan yliopisto? Millä keinoin uusi ökykirkko?

Kenen taskuun on sullottu rahaa ja miten paljon, että oma imperiumi on laajentunut?

15

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhpyh2516561

      Aloittaja on pelkkä valehtelija.

      • Sinä olet kristinuskon tulevaisuus. Lisäksi olet adventtikirkon älykkäin ja sivistynein jäsen. Olet myös taitava argumentoimaan mielipiteitäsi. Niiden parissa viihtyy pitkään, eli kuin hyvää kirjaa lukisi. Kuten raamattua! Ajatuksesi ovat raamatun kanssa samaa tasoa!

        Näin toimitaan kannustavalla tavalla, kuin hyvä lähimmäinen!


      • pyhpyh21536325
        bushmanni kirjoitti:

        Sinä olet kristinuskon tulevaisuus. Lisäksi olet adventtikirkon älykkäin ja sivistynein jäsen. Olet myös taitava argumentoimaan mielipiteitäsi. Niiden parissa viihtyy pitkään, eli kuin hyvää kirjaa lukisi. Kuten raamattua! Ajatuksesi ovat raamatun kanssa samaa tasoa!

        Näin toimitaan kannustavalla tavalla, kuin hyvä lähimmäinen!

        Ja sinä olet iljetys.


      • BaabelinKotkotus
        pyhpyh21536325 kirjoitti:

        Ja sinä olet iljetys.

        Minun mielestäni bushmanni kirjoittaa silkkaa asiaa. Miksi totuuden esiin tuominen on mielestäsi iljettävää?


      • Satuolennot.eivät.auta

        Totuus kirpaisee ja kovaa, siksi tämä pyhpyhjannu reagoi. Sattuuhan se niin saatanasti lahkon pölvästiin, kun lahkosta tuodaan esiin tosiasiat ja kun olet vielä sen lahkon aivo-orjana pastoreiden juoksupoikana ja lypsylehmänä. Se on helvetin ahdistavaa.


      • Lukekaapa

        Hyvät veljet Herrassa! Olkaamme kärsivällisiä nyt!

        Luuk. 6:36 "Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
        37 Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."

        Asiat asioina. - RUKOILLAAN!


    • BushmanOnHaukkuja

      Bushman haukkuu usein uskovaisia ja juutalaisia, miksi et nyt haukunut taikauskoiska afrikkalaisia hölmöiksi, vammaisiksi ja jälkeenjääneiksi? Vai estääkö ihmisten haukkumisen nyt korrektius ja jääviys?

      • Minä kylläkin kirjoitan että ihminen, joka uskoo satuja totena, on taikauskoinen pölvästi.

        Jos ei usko, niin ei tietenkään ole.

        Jos usko että joku maaginen setä on taikonut kaiken täällä olevan n. 6000 vuotta sitten, niin sellainen on joko saatanan tyhmä, tai sitten hän saa sen sanomisesta kuukausipalkkaa, eli on vain valehtelija.


      • kysynpävaa
        bushmanni kirjoitti:

        Minä kylläkin kirjoitan että ihminen, joka uskoo satuja totena, on taikauskoinen pölvästi.

        Jos ei usko, niin ei tietenkään ole.

        Jos usko että joku maaginen setä on taikonut kaiken täällä olevan n. 6000 vuotta sitten, niin sellainen on joko saatanan tyhmä, tai sitten hän saa sen sanomisesta kuukausipalkkaa, eli on vain valehtelija.

        Olen joskus ennenkin kysynyt,että miksi käytät voimasanoja Raamatusta ?
        Bushmani ?


      • kysynpävaa kirjoitti:

        Olen joskus ennenkin kysynyt,että miksi käytät voimasanoja Raamatusta ?
        Bushmani ?

        Puuh. Raamattu ei omista tekijänoikeuksia yhteenkään sanaan. Jos kirjoitan että helvetin tyhmä tai saatanan tyhmä, niin se sana siinä ennen tyhmää on tyhmyyden lajia korostava ja jos siitä sanasta ei pidä, voi ihan vapaasti kuvitella sen sanan tilanne vaikka himpura tai pihkura.


      • kysynpävaa
        bushmanni kirjoitti:

        Puuh. Raamattu ei omista tekijänoikeuksia yhteenkään sanaan. Jos kirjoitan että helvetin tyhmä tai saatanan tyhmä, niin se sana siinä ennen tyhmää on tyhmyyden lajia korostava ja jos siitä sanasta ei pidä, voi ihan vapaasti kuvitella sen sanan tilanne vaikka himpura tai pihkura.

        Kysyin siksi jos muistat niin sanoit että alat välttämään noita sanoja, mutta eihän se helppoa ole.


    • Lahkon.orjan.kohtalo

      Raamatun satuihin uskova on pölvästi ja vailla järkeä. Lahkon kusettajapastorit ovat aivopesseet lahkon jäsenen niin, ettei hän enää itse ymmärrä, eikä näe olevansa idiootti. Ja kun se lahkoon kusetettu viettää aikaa niiden toisten lahkon idioottien seurassa, niin seura tekee vain enemmän kaltaisekseen.

    • Pastori.Turusta

      Sivistymättömyys luo aina tilaisuuden hyväksikäytölle. Tähän oljenkorteen uskonnolliset lahkotkin takertuvat ja siksi ne on pakotettu etsimään sellaisia ihmisiä yhteisöihinsä, joilla sivistyneisyys ja oikea tieto ovat matalalla tasolla.
      Siksi mm. Afrikka on vielä hyvä temmellyskenttä lahkoille. Sivistymättömyys luo aina tilaisuuden hyväksikäytölle. Tähän oljenkorteen uskonnolliset lahkotkin takertuvat ja siksi ne on pakotettu etsimään sellaisia ihmisiä yhteisöihinsä, joilla sivistyneisyys ja oikea tieto ovat matalalla tasolla.
      Siksi mm. Afrikka on vielä hyvä temmellyskenttä lahkoille.

      • Pastori.Turusta

        Aamen! Hallelujaa!
        Onneksemme jumalat ovat sadismiin taipuvaisten ihmisten luomia. Siksi ne jumalat ovatkin niin julmia.


      • Pastori.Helsingistä

        Sä kirjoitat ihan kuin mun veli?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      304
      1879
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1755
    3. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      121
      1688
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      72
      1613
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1567
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      69
      1275
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      89
      1038
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      21
      1022
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      1002
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      938
    Aihe