Tarvitseeko uudestisyntynyt lakia ja miksi?

Eenokki12

Me jotka uskomme, opetamme ja tunnustamme, että synnin tähden lakia on tunnollisesti saarnattava, ei ainoastaan epäuskoisille ja paatuneille, vaan myös oikeauskoisille, vilpittömästi kääntyneille, uudestisyntyneille, uskosta vanhurskautetuille ihmisille. Joka ei yhdy yhteiseen kristilliseen uskon käsitykseen, hänen mielenterveyttä voi syystä epäillä. Sellainen ei voi olla muu kuin lusiferin oikea käsi, tai sitten hän liitelee pahan hengen ohjauksessa pilvien yläpuolella katsellen pilkaten paholaisen kanssa uskovia jotka ovat syntisiä ja vanhurskaita.

21

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä.on.totuus

      Jumala toimii täsmälleen niin, kuten on Raamatussa ilmoittanut. Se on aloittajankin osa.

      Mt 5:22 se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

      Lk 16: 28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

      Room 2: 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

    • Eenokki12

      Kommentti ei käsittele avausta. Eikö henki tänään kehota?

      • tämä.on.totuus

        Jatkat Pyhän Hengen pilkkaamista.


      • Eenokki12
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Jatkat Pyhän Hengen pilkkaamista.

        Sinussa ei ole sitä henkeä.


      • tämä.on.totuus
        Eenokki12 kirjoitti:

        Sinussa ei ole sitä henkeä.

        Sinun suusi on käärmeen suu, joka opettaa laittomuutta ja pilkkaa kaikkea sitä, mikä on pyhää.

        Juud 1: 4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi ja kieltävät ainoan Valtiaamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen. ---- 17 Rakkaat ystävät! Muistakaa te, mitä Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat ennalta puhuneet. 18 Hehän sanoivat teille, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka elävät jumalattomien himojensa vallassa. 19 Nämä luokittelevat ihmisiä, vaikka itse ovat ajatuksiltaan maallisia, Henkeä vailla.

        Mt 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Pitää saarnata sitä, joka pelastaa synnin kirouksesta.

      • Eenokki12

        Minulla ei ole ollut tapana antaa pyhää koirille eikä heitellä helmiä sikojen eteen. Avaus käsittää lain ja evankeliumin eikä tapanani ole erottaa asianyhteyttä toisistaan. Pelastaja on mukana kunhan molempia puolia julistetaan tai sitten julistetaan tekoja, jotka eivät pelasta .


      • tämä.on.totuus
        Eenokki12 kirjoitti:

        Minulla ei ole ollut tapana antaa pyhää koirille eikä heitellä helmiä sikojen eteen. Avaus käsittää lain ja evankeliumin eikä tapanani ole erottaa asianyhteyttä toisistaan. Pelastaja on mukana kunhan molempia puolia julistetaan tai sitten julistetaan tekoja, jotka eivät pelasta .

        Sinulla ei ole meille antaa mitään pyhää.

        Minulla on antaa pyhää. Se on kehotus noudattaa Jumalan käskyjä. Pyhyys tarkoittaa sitä, että noudattaa Jumalan käskyjä.

        3 Ms 19: 1 Herra sanoi Moosekselle: 2 "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. 3 "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. 4 Älkää kääntykö seuraamaan epäjumalia älkääkä valako itsellenne jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. ---- 37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra."


      • perinneoppi
        Eenokki12 kirjoitti:

        Minulla ei ole ollut tapana antaa pyhää koirille eikä heitellä helmiä sikojen eteen. Avaus käsittää lain ja evankeliumin eikä tapanani ole erottaa asianyhteyttä toisistaan. Pelastaja on mukana kunhan molempia puolia julistetaan tai sitten julistetaan tekoja, jotka eivät pelasta .

        Eenokki on muotouskonnollinen luterilainen.
        Hänen suussaan on muotuskonnollinen termonologia, johon hän on syntynyt, sisäistänyt sen sydämeensä ja tarkastelee uskonnollisuuden kentää itsestään ja ymmärryksestään käsin.
        Siksi Eenokin sanavarastoon kuuluu se hänen hengestään sanat ja määritelmät, sekä ohjeet, minkä on äidinmaidostaan ja perinneopistaan, sekä kirkonkäsikirjan mukaan opetettu.

        Mutta - se ei ole Kirjoitusten mukainen. Siksi se eksyttää, vaikkakin ikäänkuin olisi "hyväntiedonpuun" hedelmistä kultaisimman näköinen.

        Se vain ei kuulu Elämänpuuhun, eikä taivaalliseen valtakunnan mittoihin.
        Siksi siinä ei opetuslapseudu - Kristuksen seuraajaksi, Hänen, joka Uudestisynnyttää ihmisen ja lukee vanhurskauden "Ristin" sovitustyön kautta. Eli joka uskoo - ja kastetaan, pelastuu.
        Tuokin esimerkiksi siihen.

        Martilla se päätelmä jäi hieman keskeneräiseksi. Kyllä Lutteri asiaa mietti ja pohti, mutta teki ihmisen perinnäisoppipykälän asiaan, jolla muotouskonnollistetaan ko. kirkkokunta.
        Tämä on Eenokin kompastuskivi.
        Eenokille ei ole kirjoitukset selvää, vaan kampeaa siihen perinteen.


    • Eenokki12

      Onko jollakin viisaammalla viisaampia ajatuksia kuin sinulla?

    • tämä.on.totuus

      Eenokki12-nimimerkki ei ole uudesti syntynyt vaan tökerö pilkkaaja.

      Uudestisyntyminen on elämän tavan muutos, jolloin alkaa noudattamaan Jumalan tahtoa. Ilman elämän pyhittämistä, ei ole uudestisyntymistä.

      Hepr 12:14 -- ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.

      • uuigoukhj

        Uudestisyntyminen alkaa siitä, kun tulee Jeesuksen luokse, tunnustaa syntinsä ja uskossa ottaa hänet sydämeensä. Silloin saa kokea uudestisyntymän Jumalan voimasta. Se on 100 % armoa, eikä omilla teoilla ansaittua. Onhan se selvä asia, että jos on Jumalan lapsi, on sitä syntymän perusteella eikä minkää muun asian. Samoin on luonnollisessakin elämässä. Perheen huonompikäytöksinenkin lapsi on syntymänsä perusteella lapsi yhtä lailla kuin hyväkäytöksinen lapsi.

        On tietenkin selvää, että uskovaksi tultua, tulee vaeltaa Hengessä, eikä siinä vanhassa lihassa, joka on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa.

        8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.


      • niinpäniiiin
        uuigoukhj kirjoitti:

        Uudestisyntyminen alkaa siitä, kun tulee Jeesuksen luokse, tunnustaa syntinsä ja uskossa ottaa hänet sydämeensä. Silloin saa kokea uudestisyntymän Jumalan voimasta. Se on 100 % armoa, eikä omilla teoilla ansaittua. Onhan se selvä asia, että jos on Jumalan lapsi, on sitä syntymän perusteella eikä minkää muun asian. Samoin on luonnollisessakin elämässä. Perheen huonompikäytöksinenkin lapsi on syntymänsä perusteella lapsi yhtä lailla kuin hyväkäytöksinen lapsi.

        On tietenkin selvää, että uskovaksi tultua, tulee vaeltaa Hengessä, eikä siinä vanhassa lihassa, joka on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa.

        8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Ihmisestä ei tule uudestisyntynyttä, jos hän ei tee parannusta synneistä. Sellainen uskovainen, joka ottaa Jeesuksen vastaan sydämessään ja jatkaa armon varassa syntien tekemistä, ei pääse Jumalan valtakuntaan. Vaikka uskovainen olisi saanut joskus kielillä puhumisen armolahjan, hän ei pelastu, ellei hän synny ylhäältä uudestaan siten, että lopettaa synnin tekemisen.

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ilman uskon mukaisia tekoja ei ole pelastusta. Ilman tekoja ei ole uskoa. Usko johtaa tekoihin, mutta usko, jossa ei ole tekoja on kuollut, joka ei kelpaa Jumalalle.

        Jaak 2: 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


    • Eenokki12

      Muutamat upotetuista eivät käsitä uskosta mitään. On tuskallista lukea sellaisten idioottien kommentteja. Myönnän kyllä että helluntailaisten sekaan on pujahtanut salaoppisia olematta helluntailaisia vaikka ovat upotetut. Samoin idiootit kerääntyvät sinne kokoon kuin aasit hirnumaan ja mölisemään.

      • eenokille

        Kyllä uskovaiset käsittävät muotouskonnollisen hölisemisen ja sauhuamisen.
        Luterilaisuuden muotomeno ja perinne hukuttaa ihmiset


      • E..LO

        Eenokki12, sinun kielenkäytöstä näkee suuri ylpeytesi ja suuri rivous. Sinussa vaikuttaa riivaajahenki.


      • Eenokki12
        E..LO kirjoitti:

        Eenokki12, sinun kielenkäytöstä näkee suuri ylpeytesi ja suuri rivous. Sinussa vaikuttaa riivaajahenki.

        Voisin sanoa sinusta samaa ja sinä pilkkaat minua. Minussa ei ole riivaajaa mutta silloin niitä tunnen kun upotuskastettuja kohtaan. Ne eivät pysy hiljaa idioottien sisällä eikä ulkopuolellakaan.


      • E..LO
        Eenokki12 kirjoitti:

        Voisin sanoa sinusta samaa ja sinä pilkkaat minua. Minussa ei ole riivaajaa mutta silloin niitä tunnen kun upotuskastettuja kohtaan. Ne eivät pysy hiljaa idioottien sisällä eikä ulkopuolellakaan.

        Tässä on nyt niin, että ulkopuoliset lukijat tekevät tästä johtopäätökset. Sinun kielenkäyttösi on läpinäkyvän tökeröä, mikä ei tule Pyhästä Hengestä vaan riivaajasta. Fiksut uskovat eivät lähde sinun mukaasi. Sinun aloituksesi todistaa myös sinun demonisista hengistä, kun pilkkaa muita uskovia mielisairaiksi.


      • Eenokki12
        E..LO kirjoitti:

        Tässä on nyt niin, että ulkopuoliset lukijat tekevät tästä johtopäätökset. Sinun kielenkäyttösi on läpinäkyvän tökeröä, mikä ei tule Pyhästä Hengestä vaan riivaajasta. Fiksut uskovat eivät lähde sinun mukaasi. Sinun aloituksesi todistaa myös sinun demonisista hengistä, kun pilkkaa muita uskovia mielisairaiksi.

        Etkö sinä saatana näe omaa kielenkäyttöäsi. Niitä upotettuja idiootteja en edes odota seuraamassa minua.


      • toden.totta
        Eenokki12 kirjoitti:

        Etkö sinä saatana näe omaa kielenkäyttöäsi. Niitä upotettuja idiootteja en edes odota seuraamassa minua.

        Sinua ei kukaan seuraakaan.


    • Jobinpostia

      Raamatun selviä ristiriitoja. Room.2:13. Room.3:28. Ketkä näin päätti?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3239
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1753
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1295
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1158
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe