Kyselen luolista?

puoliksi.lieksalainen

Opiskelen argeologiaa, ja ensi kesänä kuulemma voisi tehdä pienen extra työn josta saisi lisäpisteitä. Minun isovanhemmat ovat äitini puolelta kotoisin Lieksasta. Ukki on seuraillut tätä palstaa ja sanoi, että täältä voisi saada jotain vihjettä esimerkiksi vanhoista luolista, ja muistakin muinaisista asioista.
Minua kuitenkin kiinnostaa lähinnä luolat, sillä uskon niissä olevan vielä löytämätöntä muinaisjäännettä, piirroksia tai muita.
Onko kenellä tietoa mistä kannattaisi alkaa etsiä vanhoja luolia, jos niissä' olisi vaikka jotain alaani hipovaa. Minulla ei ole rahaa maksaa palkkioita, sillä olen köyhä opiskelija.
Kiitos asiallisista vastauksista.

35

1339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jännittävää.puuhaa

      Kolin seudulla on useita luolia, joista eräs on Suomen pisin. Nämä kuitenkin lienevät jo useimpien koluamia. Kannattaa silti tutustua niihinkin.

      • puoliksi.lieksalainen

        Voitko kertoa missä siellä, kun se on niin laaja alue? Joskus kesällä kauan sitten olen käynyt siellä. Missä päin olisi vähemmän tutkittuja luolia.


      • puoliksi.lieksalainen kirjoitti:

        Voitko kertoa missä siellä, kun se on niin laaja alue? Joskus kesällä kauan sitten olen käynyt siellä. Missä päin olisi vähemmän tutkittuja luolia.

        Kolin seudulla on Mäkrän alueella luolia, joita ei juurikaan tunneta.
        Älä lähde mitään luolaa missään tutkimaan yksin, vaan ota joku tarmokas, ja aluetta tunteva mukaasi.
        Taskulamppu, kypärä, mahdollinen merkkinaru ja vahva pitkä naru mukaan.

        Olen joskus tutkiskellut luolia Suomessa ja Kreikassa.
        On ollut muutama hieman kriittinen tilanne., kun ei meinannut päästä pois.
        Tottumattomalle tulee pakokauhu, ja suljetun paikan kammo, siitä vetää hyvin herkästi hysterian puolelle, niin soppa on valmis.


    • luolia.on.paljon