MeToo villitys

se-pitkämielinen

Onpa meidänkin autoon vaihdettu tuulilasi. Sanoi naapurin akka, kun tulivat töllistelemään auton rikkoutuneen tuulilasin vaihtoa pihalle.

Samasta lähteestä ja samalla logiikalla saa polttoaineensa MeToo kampanjakin. Ja molemmissa tapauksissa miehen on viisainta vaieta ja luottaa siihen, että kyllä tuo vielä ohi menee.

13

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • g87oy

      Taidat olla nainen? Niin moni kampanjaan osallistunut "uhri" on pelkästään opportunistisista syistä liikkeellä, että tuollainen asenne on lievästi omituinen.

      Tarjolla on hukkapätkille kipeästi kaivattua julkisuutta ja haastattelupalkkoita ja parhaassa tapauksessa pysyvä sivu kolmossivun tyttönä. Jos ei muuta niin naiset saavat omaa statustaan ylös: kyllä nimittäin joku on ollut kiinnostunut minustakin!!

      -Margot Wallström: Ruotsin SDP:n kannatus on sukeltanut. Uusia äänestäjiä pitää saada mistä hyvänsä. Eli sama motiivi, kuin Mari Kiviniemellä aikoinaan. Uhriutuminen ei kyllä Kiviniemeä ja keskustaa pelastanut, pikemminkin saattoi käydä päinvastoin kun Suomen pääministeri alkoi ruikuttaa kuin keskenkasvuinen.

    • Eieijaei

      On se hyvä, etten harrasta ehdottelua naisille enkä miehille. Näkyy olevan tuomittavaa.
      Toisen ihmisen koskettaminenkin on myös pahasta.
      Kun saisikin olla rauhassa.
      Saattaa kuitenkin olla, että joku kuitenkin rupeaa syyttelemään.

    • Huuhaatavaan

      Tänään kaupungilla tunsin itseni seksuaalisesti häirityksi. Kahvilassa, vastapäisessä pöydässä istui nainen, joka oli sukupuoliepäneutraalisti pukeutunut: avoin kaula-aukko, minihame ja mustat saumasukat. Tukkakin oli laitettu ja meikkiä naamassa

      Kyllä olisi pitänyt olla kaapu päällä ja rätti naamalla.

      Ylen aamu-TVssäkin on naiset nii meikattuja, puettuja ja kammattuja, että herää epäilys sukupuolineutraaliuesta. Ei mmuta kuin potkut persiille ja rekkalesboja tilalle (vai tunteekohan joku niihinkin vetoa)

    • paremptutustuaselvinpäin

      Joo joo. Mä sanoisin että nuo jutut on aina vähän kaksipiippuisia. Varsinkin nuorena kun miehillä on kovempi seksivietti aikaisemmin jo kuin naisilla. Ei sitäkään tosin suoraan voi noin sanoa kun osalla naisista seksivietti on jo n. 16 tai 17 vuotiaana. Miehillä tai pojilla jo kai n 13-vuotiaasta alkaen kovempi seksivietti. Tässäkin pitää nyt sanoa että tätäkään ei voi ihan kaikkiin toki yleistää mutta joittenkin kohdalla menee näin. Nuorena kun tulee usein näitä kaikista pahempia seurauksia eli turhia ei-haluttuja raskauksia kun minullekin tuli sellainen ei -haluttu seuraus sitten nuorehkona naisena kun en tajunnut sitä että sillä nuorella miehellä vaan oli niin kova seksivietti että käytti sitä alkoholijuottoa saadakseen sen mitä halusi. Olin varomaton ja halusin vain juoda alkoholia ja en ajatellut mitä seurauksia siitä juomisestani kahdestaan niin kovan seksivietin omaavan nuoren miehen kanssa tulisi. Maksoin siis kovimman mahdollisen hinnan kun jouduin tekemään myöhemmin abortin koska hän / nuori mies ei ollut mitenkään kypsä mihinkään perhe elämään enkä mahdollisesti itsekään ollut vielä siinä vaiheessa niin nuorena. Vieläkään en ymmärrä sitä kun se nuori mies kyllä tiesi mitä tulisi tapahtumaan kun juotti, tarjosi alkoholia minulle että miksi ei käyttänyt kondomia kun se olisi ollut niin pieni asia siinä hänen väkisin haluamassaan asiassa. Että siitä olen ikuisesti hänelle vihainen kun itse olin tiedoton niin en voinut sitä vaatia käyttämään siis, mutta sitä en tule ainakaan ikinä hänelle antamaan anteeksi että ei viitsinyt edes kondomia käyttää. Se on kuitenkin nuorelle naiselle aikamoinen rangaistus että toisen ihmisen halujen takia nuori nainen joutuu yksin vastaamaan tuloksesta, abortin hakemisesta ja läpikäymisestä.Abortin hakeminen on raskas ja epämiellyttävä prosessi. Se nuori mies oli jo siirtynyt tekemään tekosiaan seuraavalle nuorelle naiselle vihellellen. En ehkä voinut syyttää raiskauksesta koska olin vapaaehtoisesti kuitenkin juonut tarjoamaansa alkoholia että kirjoitan tämän varoitukseksi muille nuorille naisille. Älä juo nuoren miehen tarjoamaa alkoholia jos et oikein kunnolla tunne nuorta miestä etkä tiedä mitä hän tekee/toimii jäädessään kahdestaan nuoren naisen kanssa. On parempi tutustua vasta ja vain selvinpäin ja keskustellen toisen kanssa niin näet millainen ihminen oikeasti on!Eli mahd esim baarissa kannattaa vaihtaa vain kännynumeroa että pikkuhiljaa vasta sitten alkaa tutustumaan toiseen ja selvinpäin jossain sovitussa harrastuspaikassa tai ruokaravintolassa esim. Tämä vastakkaiseen sukupuoleen tutustuminen nuorena voi olla vähän hankalaa ja monimutkaista ja siihen voi liittyä monenmoista häiriötä siksi kirjoitin tämän vaan yhtenä esimerkkinä liian häiriöllisestä tapaamisesta. Vanhempanakin voi olla samanlaista häiriötä suhteessa mutta jotenkin vanhemman ihmisen on jo helpompi käsitellä tunteitaan ja huomata "vaaralliset" häiriölliset tilanteet. Sanoisin noiden aikaisempien ihmisten kirjoituksiin että naisen ei tarvitse pukeutua Suomessa kaapuun jos miehen mielestä on liian seksikäs pukeutuminen niin mies voi kääntää katseen toiseen suuntaan!! Asia on harvinaisen selvä.

      • TotuusSattuuQC

        "En ehkä voinut syyttää raiskauksesta koska olin vapaaehtoisesti kuitenkin juonut tarjoamaansa alkoholia"

        Olisit tietysti voinut syyttää. Ei alkoholin juominen oikeuta toista käyttämään sinua hyväkseen. Toisen avuttoman tilan (esim. alkoholin vaikutuksen takia) hyväksikäyttö on ihan samalla tavalla raiskaus kuin selvänäkin tehty. Sinun olisi kannattanut ottaa vähän tarkemmin selvää oikeuksistasi.


    • erisäännöt

      Jos minä ihan vilpittömin mielin puen pilottitakin ja maiharit ja tulen antifasistien tai turvapaikanhakijoiden solvaamaksi tai jopa pahoinpitelemäksi. Tai jos pukeudun naisellisesti solmittuun teepaitaan joka jättää navan näkyviin ja lyhyihin revittyihin farkkuihin ja tulen baarissa ahdistelluksi. Sellaisissa tilanteissa minulle sanottaisi että miksi pukeuduit noin ja tulit tänne?
      Mutta kun nainen pukeutuu provosoivasti ja kohtaa häirintää, niin noin ei voikkaan sanoa, miksi näin on?

    • omaanilkkaan

      Milloinkahan tuo MeToo kampanja lyö kunnon takalieskan ja yritykset alkaa vältellä naistyönhakijoita, sen takia ettei vaan tule mitään ongelmia?

      • Micce52__

        Olin 10-15 vuotta takaperin keskiportaan pomona noin 500 henkilön asiantuntijafirmassa. Sukupuolijakauma about 50/50, mutta kumman usein tiimejä rakentaessa nuoret naiset jätettiin valitsematta. Silloin kysymys ei ollut häirinnän pelosta, vaan naiset eivät kertakaikkiaan noin keskimäärin sopineet nopeatahtiseen projektityöhön tiimeissä. Pari kertaa otin tiimiini ihan kokeeksi, ja ainoa jouduin syystä tai toisesta totetamaan että "not a team player".


      • TotuusSattuuQC
        Micce52__ kirjoitti:

        Olin 10-15 vuotta takaperin keskiportaan pomona noin 500 henkilön asiantuntijafirmassa. Sukupuolijakauma about 50/50, mutta kumman usein tiimejä rakentaessa nuoret naiset jätettiin valitsematta. Silloin kysymys ei ollut häirinnän pelosta, vaan naiset eivät kertakaikkiaan noin keskimäärin sopineet nopeatahtiseen projektityöhön tiimeissä. Pari kertaa otin tiimiini ihan kokeeksi, ja ainoa jouduin syystä tai toisesta totetamaan että "not a team player".

        Kummallisia naisia teillä töissä. En ole itse työelämässä koskaan kokenut naisia sen kummallisemmiksi kuin miehiäkään ja kaikkien kanssa on onnistuttu yhteistyötä tekemään. Hyvä ja hankalia tyyppejä löytyy molemmista sukupuolista.
        Jos ei koskaan tunnu tulevan toimeen tietyn sukupuolen kanssa tai he tuntuvat aina hankalilta niin on kyllä syytä katsoa peiliin koska se syy voi löytyä sieltä.


      • TotuusSattuuQC
        Micce52__ kirjoitti:

        Olin 10-15 vuotta takaperin keskiportaan pomona noin 500 henkilön asiantuntijafirmassa. Sukupuolijakauma about 50/50, mutta kumman usein tiimejä rakentaessa nuoret naiset jätettiin valitsematta. Silloin kysymys ei ollut häirinnän pelosta, vaan naiset eivät kertakaikkiaan noin keskimäärin sopineet nopeatahtiseen projektityöhön tiimeissä. Pari kertaa otin tiimiini ihan kokeeksi, ja ainoa jouduin syystä tai toisesta totetamaan että "not a team player".

        "Pari kertaa otin tiimiini ihan kokeeksi, ja ainoa jouduin syystä tai toisesta totetamaan että "not a team player"."

        Eivät siis ymmärtäneet olla hiljaa vaan sanovat ihan omia käsityksiään asioista?


      • miten.itse.toimit
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Pari kertaa otin tiimiini ihan kokeeksi, ja ainoa jouduin syystä tai toisesta totetamaan että "not a team player"."

        Eivät siis ymmärtäneet olla hiljaa vaan sanovat ihan omia käsityksiään asioista?

        Usein uuden työntekijän kannattaa pitää aluksi hieman pienempää meteliä. Ei häntä ole pomoksi palkattu.


      • TotuusSattuuQC
        miten.itse.toimit kirjoitti:

        Usein uuden työntekijän kannattaa pitää aluksi hieman pienempää meteliä. Ei häntä ole pomoksi palkattu.

        Tuo asia ei mitenkään liity sukupuoleen.


    • suvakkianneli

      Meille tuli aikanaan metalliyritykseen nuori nainen hyvin pärjäsi,mutta raskaimmissa töissä piti auttaa.Hän oli itse tyytyväinen työhönsä ja oli mielissää kun ei haukuttu selän takana eikä puukoteltu selkään.Sanoi ettei ikinä menisi naisvaltaiselle alalle töihin siinä teille miituulaisille miituuta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe