Kotiin on hyvä tulla

Lorenaa

Joulukuu on aivan nurkan takana, ensin Santa Lucian päivä, jolloin leipomukseni on taattu St. Lucia
ässä mallisia pullia, ruskeat rusinat silminä muistuttamaan Pyhän Lucian kohtaloa,

https://www.youtube.com/watch?v=-m6gki4qwPA

Olen kuntoutunut taitavien terapeuttien ohjaamana takaisin miltei entiseen kuntoon,Siispä kiitos taitaville kuntouttajille, motivaationi kuntoutua on ollut ja on todella hyvää luokkaa.

Jos mietityttää mikä oli St.Lucian kohtalo, tiedot linkittämällä googelista tiedot löytyvät.
Hyvää Joulun odotusta sekä ruskeita, siirappisia, perinnepipareIta.
Kotiin on aina hyvä tulla!Siinä on aina jotakin hohtoa!
L.

6

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minullekin on tullut tutuksi tuo St. Lucia, koska lapseni kävivät ruotsinkielistä koulua, olivat vaalea tukkaisia ja saivat olla vuorollaan Lucia neitoina koulussaan, kuten myös kotona oli nauhoitettu heidän esityksiään. Missä lienevätkään nykyisin nekin tallenteet?

Itse olin työssä silloin Ruotsin-sukuisessa firmassa, jossa meillä oli myös henkilökunnasta valittu Lucia-neito ja kahvipulla oli tietenkin nämä Lucia-pullat.

Ihanaa, että olet kuntoutunut ja oletan, että siihen on vaikuttanut myös valoisa luonteesi, etkä ole jäänyt surkuttelemaan kohtaloasi vaipuen alakuloon, vaan olet saanut myös hyvät kuntouttajat.

Onhan täälläkin noita surkeita valittajia, jotka eivät saa apua muka terkkarista ja joskus on rivienvälistä luettavista, että eivät ole edes hakeneet, vaan olettamus on vain, että ei sieltä kuitenkaan apua saa?

• uusinvoimin

Rakkain paikka on oma koti.
      En tunne tarinaasi Lorena, koska en ole (vakioasiakas) täällä palstoilla. Loukkaannuit ilmeisesti jossain, mutta tärkeintähän on kuntoutuminen.
      Vahva tahto auttaa saavuttamaan päämäärän ja kuntoutuminen on usein riippuvainen sinnikkyydestä ja jatkuvuudesta.

En ole Lucian päivästä koskaan kovin merkityksellistä itselleni tehnyt, maaseudun elämässä siitä ei paljon puhuttu, kulkueesta joitain pätkiä telkkarissa, siinä kaikki.

Joulun alla on kotona ja liike elämässä jokin merkillinen kiire. Yrittäjänä se tuntui joskus että molemmissa paikoissa ei joulu valmistu, pitkää päivää yrityksessä ja lapset kotona odottamassa ja kyselemässä milloin se tulee se joulu.

Eläkeläisen on helppoa rauhoittua kaikesta tohinasta ulkopuolisena. Saa rakentaa oman näköisensä juhlan kiireettä ja silloinhan sen juhlan voikin aistia rauhana ja lämpönä itsessä ja ympäristössä.

Mukavia päiviä kotona oleville, toipilaille ja terveille.
      Nautitaan siitä, että meillä on rauha ja loppujen lopuksi kaikkea yllin kyllin saatavana, kun osaamme nauttia elämästämme.

Mukavaa Joulunalus aikaa.

• naavanaama.rob

Ainoa turvallinen keidas on koti jonne palata. Yksin ok-talossa kokee hiljaisuutta jota rivi. saati kerrostaloasuminen ei aina suo.
      Kun naapuri rakensi talonsa näköetäisyydelle, minun oli muutettava. Naapurin valot ei saa näkyä. Jotkut sanovat mua erakoksi. Höpsistä, koirakin minulla on.

• kotipolulla

Kerrostalossa asun, nautin talon rauhallisista naapureista, mistään ei kuulu melua, ei, vaikka talossa on monta koiraakin.

Asuin rivirtalossa, olen asunut omakotitalossa, useassakin, ja nyt ikääntyessä kaipaan mukavuutta ja huolettomuutta, vaikka hiukan on rinnassa kaipuuta omasta pihasta, viherpeukaloimaan. Hyvät ulkoilumahdollisuudet sanelevat paljon asumisessa, mikäli ei ihan tyystin liikuntaa lopeta.

Koti, lapsuuden koti, jossa useimmiten oli äiti kotona ja pirtti oli lämmin pakkasellakin.
        Sehän se ainamuistoissa on paras paikka maailmassa.

• miinaorvokki

Kerrostalossa minäkin jo viimeiset 10v, siihen asti omakotitalossa oikein viihtuisässä kylässä.
      Oli tietalkoita, istutustalkoita ja paljon muuta yhdessä tehtävää, lapsiakon kouluun vuoroaamuina huonon sään takia tai jos aikaa oli niin muuten vaan.
      Huomenet huudeltiin omalta pihalta ohikulkijoille ja vaihdettiinpa pikapikaa kuulumisia, hoidettiin toistemme lapsia että aikuiset voi toimittaa asioita, autettiin milloin missäkin.
      Se oli järkevää ja luontevaa asumista kun lapset olivat aina 'silmien alla', tai naapurin hoivassa.
      Oma ryytimaa josta pidettiin hyvä huoli kitkemisineen ja kasteluineen.
      Ei mikään iso pienikin riitti kesäkuukausien ajaksi, grilli-iltoihin lohdittiin hienot omanmaan salaatit ja juures raasteet, se oli täyttä elämää sekä itselle että perheelle.
      No talvet? Ne oli silloin vielä lumisia ja lumet tuli muutamina vuosina jo lokakuussa, se oli silloin kun oli jo sähkövalo, päreet paloivat aivan muualla!

• kotimies.x

Kun jäin yksi asumaa oktaloa, niin mielellään sitä tuli käytyä jääkaapilla napsimassa välipalaa.
      Pidin aina jääkaapissa 31% kermajuustoa ja kinkkumakkaraa. Se johti ennenpitkää painonkohoamiseen punkeroksi asti.

Kun on vähän työtä...jalkanikaan eivät tykkää pitkistä jalkapatikoista. Oli alettava säännöstelemään ruokataloutta uusiksi.
      Yllättävän vähällä syömisellä sitä vuorokauden pärjää. Miniannoksia on kuitenkin otettava verensokeriongelmien takia,

Jouluaattona vien taas kynttilän vaimon haudalle. Muistelen yhteistä elämäämme ja joulujakin.
      En jaksa enää innostua uuden parisuhteen hakemisesta vielä toistaiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      41
      3153
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      70
      2509
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      60
      2329
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      94
      2184
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      1954
    6. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      66
      1595
    7. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      129
      1547
    8. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      170
      1495
    9. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      89
      1475
    10. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      378
      1435
    Aihe