Sukupuolineutraali Jumala

Pitäisikö Jahvesta tehdä sukupuolineutraali?

Eikös se pienennä Jahvea aika paljon, kun hänet on määritelty herraksi?

Onhan se aika outoa että Jahve on itsensä poika. Ja poikana oma isänsä. Kaikki miehiä?

Olisko hyvä puhuttelu vaikka: Henkilö, joka olet taivaassa...

Otus, joka olet taivaassa..

Miesnainen, joka olet taivaassa..

Sukupuolineutraali joka olet taivaassa?

25

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MiesNainenMies

      Jumalan on oltava nisäkäs, jos Hän loi meidät omaksi kuvakseen. Isä ja Äiti meidän, joka olet taivaissa, olisi hyvä kompromissi. Hahmo joka olet taivaissa. Kaikki Mitä On, joka olet taivaissa. Koska Jumala loi ensin miehen, niin Jumala on aika varmasti miehen keksimä.

    • Höpsis. 👎🏼

    • Jumalat-ihmisen-keksimiä

      Jumalat/jumala ovat ihmisten luomia. Jumalat syntyivät silloin, kun huomattiin, että kansaa voitiin pelotella jumalilla.
      Papisto vallan -ja rahanhimossaan keksi jumalilla pelottelun.

      Nykyään lahkoissa papisto puhuu puhujakorokkeelta jumalharhoja ja käyttävät jumalhöpinöitä maallisen mammonan keräämiskeinona pois herkkäuskoisilta.

      • Suunnilleen näin.

        Esimerkiksi Raamatulla vain pyritään hallitsemaan ihmisiä, harhautetaan ihmisiä ja tyhmennetään ihmisiä, niin sen taustalla ei voi olla jotain jota kutsuisi Hyvyydeksi.


    • Kulttuurihistoriallisesti tarkasteltuna Jahve on leski.

      • Höpsis.👎🏼


      • Exap

        Leski ?

        Riippunee katsantokannasta.
        "Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."


      • No tämähän selittää vihanhallintaongelman ja itsetunto-ongelmat. Liian nuorena leskeksi ja ei ole raukka toipunut suuren rakkauden menetyksestä ja se on vaikuttanut persoonallisuuteen kielteisesti. Haluaa kostaa kaikille omat vastoinkäymiset.


      • iloinen_naurajaa
        Exap kirjoitti:

        Leski ?

        Riippunee katsantokannasta.
        "Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."

        Niin, Jahvella taisi olla vaimo ihan varhaisissa myyteissä, mutta kun haluttiin eroon akoista, vaimo tapettiin.


      • Exap kirjoitti:

        Leski ?

        Riippunee katsantokannasta.
        "Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."

        Kun Jahve-jumalan kulttuurihistoriaa kelaa taaksepäin, vanhimmissa kirjoituksissa hänellä on puoliso.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Höpsis.👎🏼

        Hupsis, tupsis, pimpeli pompeli.

        Luultavasti perustelut eivät sinua kiinnosta, koska epistemologinen metodisi aloittaa lopputuloksesta ja siirtyy siitä etsimään sitä tukevia seikkoja.


      • bushmanni kirjoitti:

        No tämähän selittää vihanhallintaongelman ja itsetunto-ongelmat. Liian nuorena leskeksi ja ei ole raukka toipunut suuren rakkauden menetyksestä ja se on vaikuttanut persoonallisuuteen kielteisesti. Haluaa kostaa kaikille omat vastoinkäymiset.

        Voi toki olla niinkin, että puoliso ei kuollut, vaan lähti putkimiehen matkaan.

        Tämä selittäisi ne Vanhan testamentin kitkerää mustasukkaisuutta tihkuvat määräykset ja kiellot liittyen muihin jumaliin.


      • v.aari kirjoitti:

        Hupsis, tupsis, pimpeli pompeli.

        Luultavasti perustelut eivät sinua kiinnosta, koska epistemologinen metodisi aloittaa lopputuloksesta ja siirtyy siitä etsimään sitä tukevia seikkoja.

        Joo ei kiinnosta. Lopputulos on selvä. Olet väärässä.😊


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Joo ei kiinnosta. Lopputulos on selvä. Olet väärässä.😊

        Lopputulos on sinulle selvä nimenomaan siksi, että olet valinnut ja lukinnut sen ennen kuin ollenkaan olet etsinyt perusteluja.

        Ja siksi sinua ei "kiinnosta". Suojaudut väistelemällä.

        Et sinä siihen kuole, vaikka joutuisit selvän näytön edessä muuttamaan mielipidettäsi jostakin. Hiukan se kirpaisee, mutta kokonaisuutena ottaen kokemus on ehdottomasti myönteinen.


    • Jahvetti.69

      Jahvetti on ÄIJÄ!

    • opetusten.läksy

      Tottakai Jumala on Isä, sillä "sukujatkuu" Isän siemenen kautta.
      Ei tämä viestintä ole sen vaikeampaa opetusta Sanasta.
      Joku sitten mainitsee "vaimon".
      Srk. on vielä morsian ja menossa hääjuhlaan. Eli Yljän, ts. Jeesuksen - Pojan kanssa rinnalla kulkija.

      Eli luomakunta on opetuksen mukaisesti luotu, että pattipäät voi sen ymmärtää.

      Jos ei ymmärrä, he puvuvat sitten, että naispari sikiää, tai poikapari jne.
      Ja sitten tavallaan siunaillaan ihmismielillä muotouskonnollisesti ko. liittosuhteet.

      Jotensakin tuntuu ihmeeltä, että sokea ateismi ei edes ymmärrä asiaa.

      ts. Isän siemen - on ratkaiseva jälkipolviin.

      No, sovitaan, että ateismin isän on Perkele, eli hyvän ja pahantiedonpuun äpärien katras.

    • Jobinpostia

      Mal.2:10 Eikö meillä kaikilla ole sama Isä? Eikö sama Jumala ole meitä luonnut? Joh.8:44 Te olette isästä perkeleestä....Siis Jeesuksen Isä, onkin perkele.

    • pyhpyh2367236

      Bushmannin vähäjärkiset aloitukset eivät hetkauta.

    • Anonyymi

      Mistä Jahve muuten Eevaa luodessaan olisi tiennyt, miltä naisen pitää näyttää, ellei hän itse olisi ollut aikanaan vaimonsa seurassa?

      Jahven vaimo oli Lusifer, valon tuoja ja taivaan sulostuttaja.
      Jahven vaimo kuitenkin kyllästyi raamatun tarinoissa olemaan vain se ikuinen kakkonen ja kirjaimellisesti aina Jahven alla/alapuolella.

      Ihminen luotiin raamatun mukaan Jahven kuvaksi ja kaltaiseksi ja huomio onkin siinä, että ihminen oli yhtä kuin Aadam. Eevaa ei nimitetty ihmiseksi lainkaan, hänen nimensä oli vain miehen apu.
      Sitten Eevasta tulikin se toinen Lusifer (saatana).
      Jahve mokasi siis kaksi kertaa ja sekös lopulta häntä kyrsi niin, että hän oli aikeissa tuhota kaikki luomansa ja hävittää luotunsa maan päältä.
      Jumalakin saa siis epäonnistua.

      • Anonyymi

        Puhut täyttä paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut täyttä paskaa.

        Sinä kirjoitit paskaa minusta. En puhunut mitään, vaan kirjoitin ja kirjoitin asiaa sekä oman teologisen tulkinnan, joka on loogisempi ja todenmukaisempi kuin rahalle persojen lahkojen tulkinnat..


      • Anonyymi

        "Mistä Jahve muuten Eevaa luodessaan olisi tiennyt, miltä naisen pitää näyttää, ellei hän itse olisi ollut aikanaan vaimonsa seurassa?"

        Mistä Jahve tiesi Aatamia luodessaan, miltä miehen pitää näyttää?

        Mistä Jahve tiesi koiraa luodessaan, miltä koiran pitää näyttää?
        Mistä Jahve tiesi tulppaania luodessaan, miltä tulppaanin pitää näyttää?
        Mistä Jahve tiesi tätä maapallon elokehää luodessaan, miltä elonkehän tulee näyttää ja toimia?

        Vastaus: Teoksen luoja suunnittelee tuotoksensa.
        Olipa sitten kysymyksessä kuvanveistäjä, insinööri tai maailman Luoja.


    • Anonyymi

      On se kumma, kun luoja loi Aatamin maan tomusta ja Eeva piti rakentaa tämän kylkikaaresta.
      Ei ei käyttänyt hyväksi havaitsemaansa eka metodia. Miksi? Oliko luominen savesta työläs? Käsi ja jalka ei tahtonut pysyä kiinni prototyypissä. Eikä genitaalienkaan muoto ollut vielä selvinnyt, sekin tipahtili yhtenään.
      Aatamilla on täytynyt olla valtava kylkiluu. Kovin pikkuiseksi olisi Eeva muuten jäänyt ( aikoinaan oli hyvä laulaja Little Eva).
      Kummallakaan ei ollut myöskään napaa, johtuen syntyhistoriasta.

      • Anonyymi

        Eeva luotiin miehen penisluusta. Lähes kaikilla nisäkkäillä on penisluu.
        Miehillä ei siis enää ole penisluuta.
        Miehen kylki ei suinkaan sijaitse keuhkojen kohdalle, vaan nimenomaan lantion kohdalla.
        Kylki kylkeä vasten tapahtuu, kun lantiot osuvat toisiinsa.


      • Anonyymi

        "On se kumma, kun luoja loi Aatamin maan tomusta ja Eeva piti rakentaa tämän kylkikaaresta."

        Miehen puolisko luotiin X-kromosomeista.
        Miehellä on X- ja Y-kromosomit. Naisella vain X-kromosomi.
        Kylkiluu= puolikas. Puolikas kromosomeja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe