Kun mies haluaa muita, muttei minua?

seksitön

Olemme olleet yhdessä 6 vuotta, ja mitä pidempään homma jatkuu, sitä vähemmän seksiä on. Olen yrittänyt keskustella miehen kanssa asiasta monet kerrat, mutta hän väittää kivenkovaan ettei minussa ole vika, että seksimme ei ole tylsää ja että kyllä hän haluaa. Kuitenkaan hän ei koskaan tee alotteita, ja kun minä teen, lähes aina hän torjuu ne, "ei tänään" ja keksii jonkun syyn miksei. Ennen miehellä alkoi seisoa kun nukuttiin alasti lusikassa, nykyään joutuu tehdä todella kovasti töitä sen eteen. Ennen hän katseli minua kun vaihtelin vaatteita, nykyään ei edes vilkaise, vaikka tulisin alasti eteen seisomaan. Olen kuitenkin nuori, normaalipainoinen ja mielestäni ihan mukiinmenevän näköinen. Nämä ongelmat alkoi pari vuotta sitten.

Olimme hiljattain noin puolisen vuotta erossa, sillä suhteessa oli muitakin ongelmia ja tänä aikana miehellä oli monia naisia. Yhteen palattuamme puhuttiin avoimesti muista, kenen kanssa on oltu ja hän myös kertoi rehellisesti, ettei muiden naisten kanssa ollut mitään ongelmia, niitä hän siis halusi. Monet kerrat myös jos oltiin juhlissa yhteisten kavereiden luona, näin omin silmin, kuinka kaikki muut naiset häntä kiinnostaa, paitsi minä. Mikä ihme voisi olla vialla? Miksen ole enää viehättävä? Ja miksei mies voi kertoa mulle suoraan, mikä on vialla, kun hän pystyy kuitenkin kaikesta muustakin epämiellyttävästäkin puhumaan mulle suoraa, silläkin uhalla että loukkaannun? Nämä eroon johtaneet syyt ollaan selvitetty, joten niistä ei ole kyse. Nämä ongelmat myös alkoi ennen eroon johtaneita syitä.

Pystynkö mä tekemään asialle mitään, vai onko meidän suhde tuhoon tuomittu? Itsetunto on aivan nollissa tämän takia, vihaan omaa ulkonäköäni, kun en kelpaa omalle miehelleni, jota itse haluan niin paljon yhäkin näiden vuosien jälkeen...

3

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistaamies

      Itselläni on sellainen ongelma, että en halua miestäni. Haluan kyllä muita miehiä. Luultavasti meidän ongelmat johtuvat siittä, että mies valehteli useamman vuoden asioita ja jäi lopulta kiinni, en kunnioita miestäni enään, enkä luota. Lähtisin heti suhteesta, jos se olisi niin helppoa, mutta kun on yhteinen elämä rakennettu niin vaikea siittä on noin vaan häipyä. eli sinuna lähtisin. Kenties miehelläsi on suhde?

    • viisasaikuinenneuvoo1997

      Usein pitkässä parisuhteessa käy niin, että toisella, ellei jopa molemmilla osapuolilla alkaa seksihalut hiipua. Se on normaalia ja pikemminkin sääntö kuin poikkeus, koska parisuhteen seksi menee aina saman kaavan mukaan siellä tutussa ja turvallisessa parivuoteessa.

      Sen sijaan että alat pohtimaan eroa, ota ongelma puheeksi kumppanisi kanssa. Kerro, että pitäisit siitä jos seksiä olisi enemmän, mutta kun sinua ei vaan nyt huvita. Keskustelkaa, voisitteko tehdä jotain toisin ja jossain muualla kuin aina siellä samassa sängyssä.

      Kumppanin kehuminen, suuteleminen, halailu ja hyväily on myös tärkeää. Jos niitäkään ei koskaan tapahdu, ei ole mikään ihme jos ei seksikään enää ole mielessä.

      Piristystä petipuuhiin voisi tuoda myös rento yhteinen lomareissu, uudet seksikkäät alusasut tai hiustyylin muutos. Nykypäivänä ei ole myöskään mikään häpeä mennä yhdessä kumppanin kanssa käymään aikuisten lelukaupassa katselemassa tuotetarjontaa. Kannattaa myös tutustua uusiin seksiasentoihin!

      • wrqr3et

        Viisas aikuinen ei ole ollut kovin monessa parisuhteessa :)

        Kaikki löpinät piristävistä tekniikoista eivät auta, uudet asennot/lomareissu/lelut ovat iltasanoma-palstan tason apua.

        Aloittajalle, mitä sinä itse haluat? itse olen miehenä vastaavan kaltaisessa suhteessa vaikkakin muut miehet puuttuvat. Itse saisin paljonkin muita mahdollisuuksia ulkoisesti ja muutenkin, mutta suhteessa yksi riittää. Se yksi ei puolestaan lämpene, seksiä kyllä saan jos haluan. Lopulta kaikki tulee kemiaan. Oletko oikean ihmisen kanssa? Oma nainen on kaunis ja upea vartaloinen - ehkä itsekin olen toisinpäin mutta ei se riitä. Miksi sinä jatkat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      42
      1033
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      683
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe