Kertokaapa minulle miksi tällä

kepulainen.vaan

palstalla täytyy olla sensuuri?

Sellaista ei nimittäin ole muilla politiikka palstoilla.

Näin kepulaisena en halua että keskustan saitille sensuuri tulisi sitä puolustamaan, se olisi raukkamaista. Jos ei pää kestä huutelua, niin sitten voi pysyä poissa.

38

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.on

Kyse on raukkamaisesta touhusta, sillä moderointi on erittäin puolueellinen.

• Tiedotan

Koska vapaa ja asiallinen kielikeskustelu on pahinta myrkkyä pakkoruotsitukselle.

Foorumi on svekomedian omistuksessa ja siksi sitä ei sallita.

• xncbbxbbbzbzb

RKP on saanut sensuurin tänne.

• HURMElöyhkää

Siirtykää muualle jossa on enemmän pakkoruotsin poliittisista kähminnöistä tietämätöntä yleisöä.

Turha täällä on kinata pakkoruotsinkannattajien kanssa.

Vauva palstalla on tuhat kertainen yleisö.

• Steglitz

Sensuuri on todella raukkamaista kuten yllä joku totesikin. Kertoo yksinkertaisesti siitä että sanan ja mielipiteen vapautta ei täällä kunnioiteta. Meitä on kuitenkin useita jotka toteamme että meitä ei poistoilla väsytetä. Pakkoruotsi on aiheena niin tulenarka että juuri siksi siitä on saatava keskustella avoimesti. Tämä on siihen juuri oikea paikka.

• Moderointia toki tarvitaan.
      Laki taitaa jo pakottaa sivuston ylläpitäjän puuttumaan selvästi laittomaan ja epäasialliseen käytökseen, kuten vaikka henkilöiden haukkumiseen.

Sen sijaan puuttuminen puolueeseen kohdistuvaan polemiikkiin on vaan politiikkaa.
      Sille ei ole mitään pakottavaa perustetta.

Suomi24/Aller haluavat syystä tai toisesta poistaa suomenruotsalaisuuden yhteiskunnallisiin vaikutuksiin liittyvän kritiikin.

• mitä_ihmettä_nämä_ovat

"suomenruotsalaisuuden yhteiskunnallisiin vaikutuksiin"

Annatko esimerkin tällaisesta.

• ingetosakligt

Censur skulle knappast behövas om alla skribenter skulle hålla sig till reglerna.

• baraskymfande

Det stämmer, men för vissa personer är det omöjligt att skriva saklig text.

• hejahejaheja

Ai? Ja säännöt ovat varmaan sama kuin ruotsinkielisten ylistäminen? Vai?

• punktslut
        hejahejaheja kirjoitti:

Ai? Ja säännöt ovat varmaan sama kuin ruotsinkielisten ylistäminen? Vai?

Lögn och förtal om svenskspråkiga är inte saklig diskussion.

• sndnngvnnnd
        punktslut kirjoitti:

Lögn och förtal om svenskspråkiga är inte saklig diskussion.

Ja teidän viestinnekö ovat aina asiallisia ja paikkansa pitäviä? Kaukana siitä.

• fennokellokkaat

Om man jämför de här Lukiolaislikkojas, sveko-argumenttis och kusettava kirkkos texter med svenskspråkiga så är dom nog det.(inte att förglömma nettisuomalainens skriverier )

• kilahdus
        sndnngvnnnd kirjoitti:

Ja teidän viestinnekö ovat aina asiallisia ja paikkansa pitäviä? Kaukana siitä.

Mikä viesti ei ole ollut paikkaansa pitävä? Mistä asiasta on valehdeltu? Kerrotko tarkemmin, on hyvin vaikea ymmärtää, mistä puhut, kun et anna konkreettisia esimerkkejä.

Onko esim. se, että kertoo positiivisen esimerkin ruotsin kielen hyödyllisyydestä asiattomuutta tai valehtelua?

• Kyllä sitä sensuuria pitää olla mukaan. Toimittaja ei esimerkiksi voi leimata jotain pelihimoista murmuria kuvan kanssa julkisesti sanolehdessä. Minun ottamani valokuva pelihimoisesta mummelista julkaistiin lehdessä. Yhtä kuvaa ei julkaistu vaan senroitiin päätoimittajan päätöksellä. Minulla oli loistava kuva murmurista, mutta siinä hänen kasvonsa. Itse päätoimittaja päätti lain perusteella, että tätä murmuria suojaa laki. Kuvaa ei voi julkaista lain mukaan. Media ei voi käyttäytyä ihan mitenkä vaan toimittajan ja erityisesti päätoimittajan ja toimistussihteerin tulee tietää lain pykälät.

Samoin kuin lehdistö niin julkisissa jutuissa tämä ylläpito täällä joutuu noudattamaan lakia ja estäämään sellaiset mauttomat sekä lainvastaiset kirjoittelut. Lisäksi lainkirjaimen lisäksi heitä rajoittaa jonkinlainen tervejärki siitä, että mitä täällä sallitaan.

Itse voin kehua, että RKP on hyvä puolue. Hienoa siinä, että siinä kielipuolueena poikkileikkaus suunnilleen koko ruotsinkielisestä vähemmistöstä. Jotkut vasemmistolaiset ruotsinkieliset eivät sitä taida äänestää, sillä sen linja poikkeaa vasemmistolaisista arvoista. Puolue on minusta liberaali keskustalainen puolue, joka on hyvä kielipuolue.

Sen sijaan jos haukkuisin negatiiviseen sävyyn täällä RKP:tä ja sen edustajia niin ylläpidolla, moderaattorilla, olisi täysi syy poistaa tekstini täältä.

Minulla suorastaan sanoen ilo, että perheeni on päässyt ruotsinkielisten sukujen yhteen tutkimusluetteloon. Siellä on kiva lukea ruotsiksi miten suku on tullut ensiksi Ruotsiin Saksasta viisisataa vuotta sitten. Sitten ruotsinkielisenä tultu Ruotsista Suomeen ja monta sataa vuotta menty naimisiin aina ruotsinkielisten kanssa Suomessa. Näen sen, että juureni on ruotsalaiset ja Suomen ruotsalaiset - sen takia suhdautun myönteisesti sen ruotsinkieliseen vähemmistöön ja sen politiikkaan, sillä olen ollut perinnöltäni monta sataa vuotta aikaisemassa sukupolvessa ruotsinkielinen.

Jos olisin ruotsinkielinen niin ilman muuta äänestäisi SFP:tä, sillä se on hyvä yleispuolue Suomessa ja ansaitsee paikkansa Suomen poliittisella kartalla. Sopii arvoiltaan hallitukseen kuin hallitukseen.

http://www.sfp.fi/fi

• Tämä edeltävä täällä saa olla, mutta ei sellaista tietoa, että minkä ruotsinkielisen suvun "jäsen" olen. Sen nimeltä maisemattoman suvun menestyneestä henkilöstä tänne ei saa laittaa mitään, vaikka tiedot olisivat wikipediasta. Itseään ei saa paljastaa ylläpidon suunnalta. Itseltäni on tänään noin kymmenen kirjoitusta poistettu täältä. Mietin tässä mitä tänne saisi kirjoittaa?

Kun oli vuosia nuorempi, ehkä lapsi, niin isäni sanoi, että RKP on hyvä puolue, koskaa siinä jokseenkin kaikki ruotsinkielen taitajat on edustettuna. Se oli siis kaikille sopiva kielipuolue. Lisäksi isääni viehätti se, että se oli jossain määrin liberaalipuolue. Sellainen aate oli lähellä isääni.

Nyt rukoilen sitä, että saan ensimmäisen kirjoituksen tänä päivänä läpi. Nyt minulta on sensuroitu jo noin kymmenen tekstiä. Haaveissa saada yksi kirjoitus sensuurista läpi. Täällä on sensuuri, jos ei saa mitään hyväksytyksi läpi jostain aamu yhdeksästä lähtien.

• -Sopii arvoiltaan hallitukseen kuin hallitukseen.

Tässähän se pähkinänkuåressa

BåHåHååååå

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Tämä edeltävä täällä saa olla, mutta ei sellaista tietoa, että minkä ruotsinkielisen suvun "jäsen" olen. Sen nimeltä maisemattoman suvun menestyneestä henkilöstä tänne ei saa laittaa mitään, vaikka tiedot olisivat wikipediasta. Itseään ei saa paljastaa ylläpidon suunnalta. Itseltäni on tänään noin kymmenen kirjoitusta poistettu täältä. Mietin tässä mitä tänne saisi kirjoittaa?

Kun oli vuosia nuorempi, ehkä lapsi, niin isäni sanoi, että RKP on hyvä puolue, koskaa siinä jokseenkin kaikki ruotsinkielen taitajat on edustettuna. Se oli siis kaikille sopiva kielipuolue. Lisäksi isääni viehätti se, että se oli jossain määrin liberaalipuolue. Sellainen aate oli lähellä isääni.

Nyt rukoilen sitä, että saan ensimmäisen kirjoituksen tänä päivänä läpi. Nyt minulta on sensuroitu jo noin kymmenen tekstiä. Haaveissa saada yksi kirjoitus sensuurista läpi. Täällä on sensuuri, jos ei saa mitään hyväksytyksi läpi jostain aamu yhdeksästä lähtien.

Ei täällä sen ihmeempää sensuuria ole kuin jälkimoderointi.

Oikea mode postaa törkeydet ja sopimattomiksi ilmoitetut viestit ja neffellä on selkeästi tapana poistattaa itselleen epäedulliset kirjoitukset. Joisin väittäisin sinun kirjoitustesi luokittuvan

Väite että neffejä erityisesti sorrettaisiin ei pidä paikkansa, sen verran omia kommenttejani ja jopa aloituksiani on kadonnut saiberiin että voin varmuudella sanoa ettei kyse ole pelkästään törkeyksistä ja niitä sivuavasta sensuurista. Mitään positiivista ei saa meikäläisistä kirjoittaa ei liioin asettaa neffeä naurunalaiseksi, se on myös varma tapa panna punakynä heilumaan.

• svekoargumentti kirjoitti:

-Sopii arvoiltaan hallitukseen kuin hallitukseen.

Tässähän se pähkinänkuåressa

BåHåHååååå

"Sopii arvoiltaan hallitukseen kuin hallitukseen"

Därför "Svenska folkpartiet i Finland" är jättebra! Sehän todistaa sen, että se on tosi hyvä, kun kelpaa hallitukseen kuin hallitukseen jokseenkin kaikille sopivine arvoineen! :)

"Sopii arvoiltaan hallitukseen kuin hallitukseen"

Därför "Svenska folkpartiet i Finland" är jättebra! Sehän todistaa sen, että se on tosi hyvä, kun kelpaa hallitukseen kuin hallitukseen jokseenkin kaikille sopivine arvoineen! :)

- kelpaa hallitukseen kuin hallitukseen jokseenkin kaikille sopivine arvoineen! :)

Kaikille kaikkea, vielä kauniimmin ja kültüürisemmin, kuin edes vihreät åsaa ja pystyy.

• Ankdam kirjoitti:

Oikea mode postaa törkeydet ja sopimattomiksi ilmoitetut viestit ja neffellä on selkeästi tapana poistattaa itselleen epäedulliset kirjoitukset. Joisin väittäisin sinun kirjoitustesi luokittuvan

Väite että neffejä erityisesti sorrettaisiin ei pidä paikkansa, sen verran omia kommenttejani ja jopa aloituksiani on kadonnut saiberiin että voin varmuudella sanoa ettei kyse ole pelkästään törkeyksistä ja niitä sivuavasta sensuurista. Mitään positiivista ei saa meikäläisistä kirjoittaa ei liioin asettaa neffeä naurunalaiseksi, se on myös varma tapa panna punakynä heilumaan.

Minulta on tänään aikaisemmin poistettu kaikki tekstit. Täytyy tunnustaa, että kerroin saaneeni yhdeltä nimeltä mainitsemattomalta Siniseltä sähköpostia ja otin yliopiston opintorekisteristä suoraan todistuksen, että olen suorittanut tulevaisuuden tutkimuksen perusopinnot arvosanalla 5/5. Ehkä moderaattori sai tarpeekseen kokonaisuutena minun keskustelusta yhden jonkinlaisen yhden trollimaisen tyypin kanssa.

Jotakin hauskoja RKP-juttuja tänne ei saisi laittaa yhdestä kyseisen puolueen presidenttiehdokkaasta. Olen aivan varma siitä, että lähtisivät täältä pian pois. Eli täällä on sensuuri niin kuin armeijassa. Olin kerran menossa armeijaan tekemään poistuvista sotilaista sanomalehtijuttua. Aluksi tiedotusmajuri kysyi, että onko toimittaja isänmaallinen ja antoi ymmärtää, että ihan mitä tahansa ei saa laittaa lehteen, mitä ohi-on-sotilaat sanovat. Menin varuskuntaan, johon oli informoitu, että toimittaja tulee. Siellä oli sotilaspoliisi saattamassa sotilaskotiin. Portilla tein lopullisen päätöksen, että artikkelin tekeminen ei kiinnosta, koska on vapaa päiväni ja ei armeijan suositteleman sensuurin takia voi kertoa koko totuutta, joka on mielessä lähtevillä sotilailla. En halunnut mielistellä armeijaa vaan kertoa niin kuin jotkut asian todella sydämestään sanovat.

Aivan samoin jostain RKP:sta täällä ei saa kertoa kuin parhaimmat puolet. Seuraava tänne saa laittaa, mutta koko totuutta, sillä ei missään ole täydellinen sanavapauden anarkia?

"RKP on porvarillinen puolue, jonka sisältä löytyy niin liberaali, konservatiivinen kuin agraarikin siipi. Muihin eduskuntapuolueisiin verrattuna RKP:n ohjelmassa kielikysymys saa suurta huomiota. Monissa muissa kysymyksissä puolue on hyvin hajanainen, koska sillä on äänestäjiä pohjalaisista maanviljelijöistä eteläsuomalaisiin liberaaleihin. Suomen ruotsalaisen kansanpuolueen edeltäjä oli 1880-luvun alusta vuoteen 1906 toiminut Ruotsalainen puolue."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_ruotsalainen_kansanpuolue

Minulta on tänään aikaisemmin poistettu kaikki tekstit. Täytyy tunnustaa, että kerroin saaneeni yhdeltä nimeltä mainitsemattomalta Siniseltä sähköpostia ja otin yliopiston opintorekisteristä suoraan todistuksen, että olen suorittanut tulevaisuuden tutkimuksen perusopinnot arvosanalla 5/5. Ehkä moderaattori sai tarpeekseen kokonaisuutena minun keskustelusta yhden jonkinlaisen yhden trollimaisen tyypin kanssa.

Jotakin hauskoja RKP-juttuja tänne ei saisi laittaa yhdestä kyseisen puolueen presidenttiehdokkaasta. Olen aivan varma siitä, että lähtisivät täältä pian pois. Eli täällä on sensuuri niin kuin armeijassa. Olin kerran menossa armeijaan tekemään poistuvista sotilaista sanomalehtijuttua. Aluksi tiedotusmajuri kysyi, että onko toimittaja isänmaallinen ja antoi ymmärtää, että ihan mitä tahansa ei saa laittaa lehteen, mitä ohi-on-sotilaat sanovat. Menin varuskuntaan, johon oli informoitu, että toimittaja tulee. Siellä oli sotilaspoliisi saattamassa sotilaskotiin. Portilla tein lopullisen päätöksen, että artikkelin tekeminen ei kiinnosta, koska on vapaa päiväni ja ei armeijan suositteleman sensuurin takia voi kertoa koko totuutta, joka on mielessä lähtevillä sotilailla. En halunnut mielistellä armeijaa vaan kertoa niin kuin jotkut asian todella sydämestään sanovat.

Aivan samoin jostain RKP:sta täällä ei saa kertoa kuin parhaimmat puolet. Seuraava tänne saa laittaa, mutta koko totuutta, sillä ei missään ole täydellinen sanavapauden anarkia?

"RKP on porvarillinen puolue, jonka sisältä löytyy niin liberaali, konservatiivinen kuin agraarikin siipi. Muihin eduskuntapuolueisiin verrattuna RKP:n ohjelmassa kielikysymys saa suurta huomiota. Monissa muissa kysymyksissä puolue on hyvin hajanainen, koska sillä on äänestäjiä pohjalaisista maanviljelijöistä eteläsuomalaisiin liberaaleihin. Suomen ruotsalaisen kansanpuolueen edeltäjä oli 1880-luvun alusta vuoteen 1906 toiminut Ruotsalainen puolue."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_ruotsalainen_kansanpuolue

-olen suorittanut tulevaisuuden tutkimuksen perusopinnot arvosanalla 5/5.

No mites ån, ånko SenilFiskareParty vaaleissa 5% vai 3%?

• svekoargumentti kirjoitti:

-olen suorittanut tulevaisuuden tutkimuksen perusopinnot arvosanalla 5/5.

No mites ån, ånko SenilFiskareParty vaaleissa 5% vai 3%?

Tein yhdessä esseessä trendien johtamisesta analyysiä. RKP kannatus on käytännössä vakio ja se ei muutu paljoa. Sen sijaan trendi Vihreillä on sellainen, että heidän puheenjohtaja on oikeassa siinä, että heistä tulee joskus Suomen suurin puolue. Se näyttää jonkinlaiselta todennäköiseltä tulevaisuudelta. Ei toteudu seuraavissa vaaleissa vaan ehkä kymmenien vuosien päästä. Toinen fakta trendi-matematiikan parissa on se, että SDP menee pitkällä tähtäimellä menemään varmasti alas. Ehkä jonain päivänä SDP ei kuulu enää suuriin puoluesiin.

Minä taidan lopettaa tältä päivältä tähän ja alan kohta nukkumaan tai ainakin yrittämään nukkumista.

Hyvää iltaa ja yötä!:)

Tein yhdessä esseessä trendien johtamisesta analyysiä. RKP kannatus on käytännössä vakio ja se ei muutu paljoa. Sen sijaan trendi Vihreillä on sellainen, että heidän puheenjohtaja on oikeassa siinä, että heistä tulee joskus Suomen suurin puolue. Se näyttää jonkinlaiselta todennäköiseltä tulevaisuudelta. Ei toteudu seuraavissa vaaleissa vaan ehkä kymmenien vuosien päästä. Toinen fakta trendi-matematiikan parissa on se, että SDP menee pitkällä tähtäimellä menemään varmasti alas. Ehkä jonain päivänä SDP ei kuulu enää suuriin puoluesiin.

Minä taidan lopettaa tältä päivältä tähän ja alan kohta nukkumaan tai ainakin yrittämään nukkumista.

Hyvää iltaa ja yötä!:)

-Hyvää iltaa ja yötä!:) hyväö yötä sinne 'ilåiseen Pietarsaareen'

• tääähhhh
        Ankdam kirjoitti:

No minkähän tähden RKP on sitten tänne moderointia vaatinut?

• tääähhhh kirjoitti:

No minkähän tähden RKP on sitten tänne moderointia vaatinut?

En minä tiedä RKP:n tänne mitään moderointia vaatineen, mistä sinä sellaista olet kuullut tai päättelet?
        Suomi24:llä on kaikilla palstoilla jälkimoderointi, sellaisen vaatii jo lakikin. Julkaisija on vastuussa siitä mitä tänne kirjoitetaan ja mitä täällä julkaistaan.

https://www.suomi24.fi/opastus/turvallisuus

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/tekoaly-alkaa-moderoida-suomi24n-keskusteluja-opettelee-imitoimaan-ihmismoderoijaa-24275975/

• Ankdam kirjoitti:

En minä tiedä RKP:n tänne mitään moderointia vaatineen, mistä sinä sellaista olet kuullut tai päättelet?
        Suomi24:llä on kaikilla palstoilla jälkimoderointi, sellaisen vaatii jo lakikin. Julkaisija on vastuussa siitä mitä tänne kirjoitetaan ja mitä täällä julkaistaan.

https://www.suomi24.fi/opastus/turvallisuus

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/tekoaly-alkaa-moderoida-suomi24n-keskusteluja-opettelee-imitoimaan-ihmismoderoijaa-24275975/

Kiitos tämä oli hyvä kirjoitus tänne linkkeineen. Siellä linkissä palstanpitäjä määrittelee sitä, mitä tänne saa kirjoittaa.

Itse kävin tänään kirkossa, mutta en voi oikein sanoa missä kirkossa. Sen voin sanoa, että siellä pyörytti päätä, miksi läksin kesken pois. Joskus lapsena olen pyörynyt koulussa ja kerran soitettu Subwayhin ambulanssi paikalle, kun olin jokseenkin tajuton muutama vuosi sitten. Tälläisiä tätä suurempia tarkentavia tietoja ylläpito ei hyväksy, jos ne tarkkoja ja paljastaa kirjoittajan henkilöllisyyden.

Olen vähän erimieltä siitä, että mitä täällä saa keskustella ylläpidon kanssa. Harmittaa, kun täällä poistettiin pitkä keskustelupätkä, jossa puolustin ruotsinkielisen vähemmistön oikeuksia "Sinisen tulevaisuuden" palstalla. Joku Sininen tai trolli kannatti "pakkoruotsin" lopettamista ja minä kannatin ruotsin/suomen säilyttämistä peruskoulun yläasteelta eteenpäin. Tavallaan oli suomenkielinen, joka ajoi RKP:n asioita kielinäkemyksessellään.

Ehkä ruotsinkielisiin suhtaudun hyvin myös sen takia, että minulla asuu Ruotsissa serkkuja ja pikkuserkkuja. Se myös saa minut näkemään positiivisessa valossa RKP:n. Mutta moderaattori ei varmasti hyväksy sitä, että alan tarkasti kuvaamaan tänne Ruotsissa asuvia sukulaisiani. Esimerkiksi sanomaan tarkasti heidän nimiään tai jotain muuta vastaavaa.

Taidan jättää nyt tämän RKP-politiikka palstan ja palata vasta 23.12.2017 tänne takaisin. Sanoin tämän siksi, että kukaan ei tulisi pettymään, jos en heti vastaa heidän kommenteihin. Iltaan asti kirjoittelen täällä vielä, mutta sitten lopetan melkein kahdeksi viikoksi. Pitäisi tehdä jotain järkevämpää kuin täällä kirjoitella.

God Jul och Happy New Year!

Här kommer den nya tiden, den nya tiden är här.

Jag tycker om mycket:

https://www.youtube.com/watch?v=6seIrPGqQB0

• -Sellaista ei nimittäin ole muilla politiikka palstoilla.

Ei siellä ole pakkåruåtsiosastoakaan eikä kultaista F-medäljöngiä

• enpä.usko

Enpä oikein usko, että olet "kepulainen". Vaikutat kirjoitustyylisi perusteella pikemminkin pakkoruotsifennomaanilta.

• -Vaikutat kirjoitustyylisi perusteella pikemminkin pakkoruotsifennomaanilta.

Taisi mennä åhi

• 811

Rkp on rasistinen puolue. Ne on olevinaan parempia.

• Sinusta itsestäsi vain tuntuu siltä, koska sinulla on niin heikko itsetunto.

Puolensa pitäminen ei ole rasismia, eikä rkoopeläiset ole mitenkään sen parempia kuin ketkään muutkaan, me vain olemme hyviä siinä mitä teemme ja meillä on laki puolellamme.

Lakkaa kadehtimasta muita ja keskity tulemaan itse joksikin josta voit olla ylpeä!

• upprepning

När det finns personer som postar samma inlägg flera gånger i veckan.Nu om Elisabeth Rehn och att poliser inte behöver kunna svenska....

• skräppost

Alla manifester och uppmaningar.

• 32514711

Ruotsinkieli aiheuttaa mediakuplan. Ruotsinkielisiä vooi siis vedättää mediassa mielin määrin.
      Tällä palstalla tulee piikkejä tuohon kuplaan. Moderaattori poistaa nua argumentit, jottei kupla puhkea. Monista kirjoittajista huomaa kiihkon ruotsalaisuuden puolesta.

• keksi.parempaa

"Mediakupla" ??

Itse keksittyjä (muka hienoja) termejä, joiden tueksi ei ole mitään konkreettista. "Mediakupla" - mikä hiivatin mediakupla ??

• ååååhhhhh

On se surkeaa tämä suojelu.

• krokodiltårar

Det här gråtandet över censur är otrolig.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe