miks en ymmärrä näitä?

someonehelpplease

Heippa.
Voisko joku kiltti auttaa mua ymmärtämään näitä päivittäisiä kalorimääriä suhteutettuna liikuntaan, ruokaan yms ?

Eli siis, laskin netissä olleella kaavalla, että oikeesti tarvitsisin päivittäin noin 1500 kaloria, että saisin tarpeeksi energiaa yms mutta kuitenki pysyisin samassa painossa. Noh, samassa tekstissä luki, että laihduttaessa energiavajeen pitäis olla noin 500-1000 kaloria. Joten tän mukaan mulle jäis päivittäiseksi energiatarpeeksi 500 kaloria. Mulle on kuitenkin sanottu, että 500 on liian vähän per päivä, kun liikun ja muuta. Että voisko joku selittää mulle nyt että miten tää energiasaantihomma ja laihduttaminen menee yksiin ? en vaan jotenki saa tätä mun päähän.
Mulla on monen vuoden syömishäiriötaustaa, ja ongelmat taas nostaa päätään, eli pitäs saaha kiloja pois, mutta en edelleenkään tiedä että mikä on hyvä kalorimäärä. Kyllä mää päivän aikana syön, mutta pelottaa vaan se että jos syönki liikaa ja alan lihoamaan ja niin..
Kiitos.xx

2

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TyhmääMatematiikkaa

      Suosittelen tsekkaan Patrik Borgin blogin ja erityisesti ton..Nää ei oo niin mustavalkoisia. Vaikka itsekin olen sairastanut monet vuodet (ja vaaka näyttää reilua alipainoa) , tajusin onneksi lopettaa kamalan kituuttamisen aikoja sitten. (Joo? Huono anorektikkokin...? Ei parane eikä paastoakaan...Mutta mieluummin tätä kun pahimmassa kuopassa)

      http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html?m=1

      Jos onkin oikeesti syytä laihduttaa ( mitä epäilen kun kysyit täällä), tota blogia kannattaa silti vilkuilla ensin.

      Ps. Älä vajoa sairauteen..Ylöspäin on niin paljon vaikeampaa..

    • ohjevainylipainoisille

      Jos ihmisen päivittäinen energiatarve on 1500 kilokaloria, niin kyseinen ihminen on lapsi, eikä lasten pitäisi laihduttaa.
      Kevyttä toimistotyötä tekevän hoikan naisen päivittäinen kaloritarve on noin 1700-1800 kaloria ja lisäksi liikunnan vaatimat kalorit.
      Kun laihdutusohjeita annetaan, ne annetaan aikuisille, jotka ovat ylipainoisia. Ylipainon määrästä riippuen voidaan sitten pitää kalorivajetta, joka on 500-1000 kaloria päivässä. Ylipainoisella jää silti riittävästi kaloreita, jotta hän saa tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet ruoasta ja lihaksille energiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe