Kuulostaa kyllä iha paska puheltaa muista. Mutta niin minusta tuntuu.
Jokainen meistä ansaitsee rakkauden, jokainen tarvitsee rakkautta. Äidin rakkauden , lähimmäisen tai kumppanin.
Minä olen vakavasti masentunut. Joten tämäki vie uskoa siihe että joku todella tulisi minun kohdalleni ja vilpittömästi rakastaisi minua ja minä häntä.
Olen juu työntänyt ihmisiä pois peläten että he eivät koskaan aidosti minusta välitä. Typerää kyllä mutta jokin minussa tekee niin. Vaisto joka pilaa mahdollisuuden ottaa riskejä ja antaa mahdollisuuden.Olen saanut kokea monenlaisia pettymyksiä ja sydänsuruja. Hylkääminen on satuttanut minua kaikista eniten. Ihmissuhteet ovat hajottaneet minäkuvani täysin . En näe itseäni kauniina. En haluttavana. En kiinnostavana. En naisellisena. En viisana, vaan tyhmänä elämänsä pilaajana. Kaikkihan on oikeesti siitä kiinni miten itse suhtaudut itseesi. Jos et hyvin niin silloin tuskin kukaan muukaan.
Itsetuntoni on nykyään ihan paskana, ihmiset ympärillä ei sitä huomaa. Olen ulkoa erittäin iloinen, hyväntuulinen höpöttäjä ja huumorilla peitän sen mitä oikeasti olen.
Miehet kiinnostuvat minusta ehkä hetken ja sit lemppaavat pois. Tai no kukaan ei ole tähän menessä halunnut minua vakavasti tai ei ainakaa enää. Panna he voivat mutta eivät voi olla minulle muuta. Enkä minä taida vaatia sen enempää . Hyväksyn sen et rakkaus ei ole minua varten. Tai ei ainakaan kumppanilta saatavaa. Kuka rakastuisi näin rikkinäiseen masentuneeseen luuseriin. Ei kukaan. Koska oikeasti jos olet paskana niin kukaan muu kuin sinä oot se joka nostaa sut ylös. Mun tapauksessa se itsensä nostaminen ylös ei enää auta ku voimia ei enää oo. Tätä on masennus , kun et enää jaksa yrittää ja toivo on mennyt itsensä kuin rakkauden suhteen.
Halusin purkaa tuntemukset edes johonki jos täältä löytyy ihmisiä jotka miettivät saman tyyppisiä asioita itsestään ja siitä et löytyykö rakkautta.
En usko että kukaan tulee minua koskaan rakastamaa
11
993
Vastaukset
- Indiman
Luin tarinasi ja se kyllä on vähän kuin omaani lukisin, olen mies. Rakkaus on ehkä halutuin tunne maailmassa. Se korvaa niin monta tunnetta siinä samalla kun sen kokee. Se on parannusvoimista suurin. Se tuo onnellisuutta, se tuo vakautta, se tuo uskoa, se tuo ymmärrystä. Vähän varmaan kaikkea. Siksi se kai on niin vaikea saavuttaa. Yhden tunteen kanssa on hyvä elää ja se on helppo käsitellä, mutta kun sekoitetataan vähän kaikkea yhteen tunteeseen onkin jo paljon vaikeampi.
Rakkautta ei voi käskeä, se on vain olemassa. Se on suurempaa kuin ominaisuus, suurempaa kuin hetki, suurempaa kuin voi kuvitella. Rakastuminen on vielä helppoa, rakastaminen se on jotain mitä ei opi se on koettava ja sen on annettava elää.
Sen puute satuttaa, mutta voiko se satuttaa jos sitä ole koskaan kokenut. Sitä kaipaa kuin se olsi ainoa asia minkä tarvitsee. Se on paljolti totta. Jos sinulla on rakkautta ei mikään muu tunnu niin tärkeältä.
Rakkaus voi parantaa masennuksen , mutta onko hän enää sama ihminen sen jälkeen. Eikö ihminen muutu jokaisen kokemuksen jälkeen ainkin hivenen. Ei ole odotettavissa että ihminen muuttuisi hetkessä, pitkän ajan kuluessa ero voi olla huomattava.
On uskallettava elää, otettava vastaan sekä pettymykset että ilon hetket. Nautittava silloin kun se on läsnä ja käsin kosketeltava. Surtava silloin kun se on tarpeen.
Oltava ilman pelkoa huomisesta, luotettava siihen että elämä tulee olemaan juuri sitä mitä sen tarvitseekin olla.
Rakkaus ei vaadi hyväksyntää sen tarvitsee ottaa vain vastaan ja sen voi antaa myös pois.
Rakkaus ei riipu siitä hyväksytkö ettei sinulla ole sitä, se tulee jos on tullakseen ja elämällä sitä elämää missä parhaiten tuntuu hyvältä.
Haluatko että miehet panevat sinua vai haluatko että he rakastaa sinua. Mitä sinä haluat, rakastaa heitä vai olla rakastamatta. Rakkaus on kaksisuuntainen tie, tai kaksi maljaa puolillaan josta ammennetaan toiseen ja päinvastoin. Jos ei ole tasapainoa ei ole myöskään kestävää rakkautta.
Sitä tasapainoa joutuu hakemaan koko ajan. Jos olet antavana osapuolena aina niin eipä ihme jos olet masentunut.
Jos tyytyy johonkin mitä ei edes halua niin voiko odottaa hyviä tuloksia.
Miehet ottaa mielellään kaiken kyllä vastaan mutta paljon ei olisi jaettavaa. Helppoa heille, mutta oikeasti he ovat heikkoja ja kuolevat ilman toisen antamista.
Mistä rakkaus tulee? Tuleeko se siitä että on hyvä ammatti tai hyvä työ, hyvät hampaat, kauniit kasvot, lipevä kieli, kaunis ääni, isot lihakset, solakka keho, oikean värinen iho.
Se tulee siitä minkä muodon me sille annamme. Sen kestävyys riippuu siitä onko antamamme muoto pysyvä vai muuttuuko se ja me sen mukana.
Jos sinulla on joku yhdistävä tekijä muihin rakkaus voi tulla helpostikkin, mutta poikkeavana voit joutua odottamaan sitä pitkäänkin.
Rakkaus ei silti ole kaikkein tärkein asia maailmassa, tärkein olet sinä itse, tärkeä itsellesi.
Silloin kun muut ovat menneet ja ei ole muita kuin sinä itse silloin on kuitenkin se rakkaus haettava itsestä , tyydyttääkseen sen puuttuvan osan joka katosi muiden mukana.
Rakkaus on siitä hieno asia että sen minkä se kerran on sulkenut sisälleen on sinnen jäävä.
Sitä voi puhdistaa roskista, mutta todelliset jää sinne elämään niinkuin ne ei koskaan voisi kuolla.
Jos ihminen voisi määrätä ettei voi rakastua esim luuseriin olsiko edes rakkautta edes olemassa.
Sinuun voi rakastua kuka hyvänsä joka jakaa sinun kanssa riitttävän samanlaisen tunteen.
Tietenkin voit kieltää tunteet itseltäsi ja unohtaa sen mistä pidät ja mistä et pidä.
Jos jatkat masentumista, se varmaan myös jatkuu. Jos päätät tehdä sille jotain se myös paranee.
Ei ole ketään johon masennus ei voisi tulla. Ei ole myöskään ihmistä johon ei rakkaus voisi iskeä.
Rakkaudesta voi toipua, mutta voiko siitä luopua? Ihan kuin päättäisi olla itkemättä tai nauramatta.
Onnea sinulle joka tapauksessa, ole kohtuullinen itsellesi- Sirenee
Piti tarkkaan lukee ja pohtia tätä kommenttia . Pakko sanoa että olet kyllä älyttömän viisaasti kirjoittanut. Voin jopa myöntää että sitä lukiessa purskahdin itkuun, mitä en normaalisti kyllä tee. Itsensä rakastaminen on se kaikkein vaikein minulle , en osaa sitä . En osaa hyväksyy itseäni tälläisenä kuin olen. Kunpa osaisin. Mut se on niin hemmetin vaikeeta. Olen yrittänyt mut luovutan aina sen suhteen ja sanon itselleni ne kuuluisat olet vitun surkea ihminen. Aloitin just muutenkin terapiassa käynnin jotta tää tunne minussa muuttuisi. Se tuo niin paljon ongelmia. Ihan kaikkeen koska se vie niin niin paljon energiaa minusta. Tuomitsen itseeni jatkuvasti epäonnistujaksi. Myös siitä että tuskin kukaan voisi rakastaa minua. Rakkaus on se mikä mut parantaa mut se ei ole just se parisuhde rakkaus. Vaan minun itseni rakkaus itseäni kohtaan . En vaan pysty siihen.
Tän takia en usko että saisin ketään minusta välittämään ja rakastamaan sellaisena kuin olen. Koska en näe itsessäni mitää rakkauden arvoista. Tältä musta tuntuu . Mut siis haluan todella että tää asia muuttuisi. Kunpa saisin vaan käskemällä itseeni rakastamaan itseäni tälläisenä kuin olen. Mut mieltä ei vaan niin käsketä. - Indiman
Kun sinun kirjoitusta lukee, voin huomata sinun olevan älykäs. Sen sijasta, että keskittyisit siihen " et rakasta itseäsi" tunteeseen, voisit panostaa uusien tunteiden luomiseen. Se voisi luoda tilaa sisälle ja se huono tunne ei saisi niin paljon jalansijaa. Sanot olevasi epäonnistuja, mutta juuri epäonnistumisista voi tulla ne suurimmat menestykset ja mistä voit olla ylpeä. Se voi olla kivinen tie, mutta se tapahtuu jos sinä siihen pyrit. Ja juuri niinhän sinä teet.
Rakkautta ei tarvitse ansaita, se on olemassa. Sitä ei kannata vastustaa, se kannattaa ottaa vain vastaan. Jos joku vihaa sinua sinä voit sen tunnistaa. Samoin kaikki muutkin tunteet toimivat. Sinun tarvitsee vain tunnistaa ne. Voit myös blokata epämiellyttävät tunteet, sinun ai tarvitse tuntea tunteita mitä et halua. Sinun ei tarvitse saada ketään välittämään sinusta, he välittävät sinusta jos ovat välittääkseen. Et ole surkea, et ole epäonnistuja, et ole arvoton. Se on harhaa.
Mitä sinä haluiaisit saada oletetulta kumppanilta, mikä saisi sinut tuntemaan rakastetuksi?
Tee se sama itsellesi, tee se monta kertaa. Jos se tuntuu pahalta mieti uudelleen, mikä tekee sinusta rakastamisen arvoisen itsellesi , se tieto tarvitsee vain kaivaa sinusta. Vaikka se tuntuisi ensin mahdottomalta.
Jos saat muutettua jotain tunnetta, muutut itsekin samalla. Pienikin muutos voi auttaa sinua parempaan tunteeseen.
Tee jotain mitä et koskaan uskoisi itsesi tekevän. Haasta itsesi, se muuttaa tunteita.
Itsensä rakastaminen on vaikeinta, mutta palkitsevinta. Toisten rakastaminen on haastavinta eikä rakastamisen vastaanottaminenkaan ole aina vaivatonta.
Minä uskon että sinä voit onnistua, tarvitset vain hiukan aikaa tehdä sen.
- Miesssssssvainainen
Oletko mies?
- sirenee
No en ainakaa minä :D
- Kuinkaksihenkilöä
Kyllä, sinun on oltava sovussa itsesi kanssa. Täytyy olla hyvä itselle. Nauttia sellaisia aineita, että on hyvä olla myös sen jälkeen, kun aineet eivät enää vaikuta.
Silloin on hyvä olla, kun on tasapainossa henkisesti. Eli hermot ovat kunnossa.
Jos sairastuu, se on eri asia. Silloin saattaa tarvita lääkkeitä. Ja jos loppu lähenee, paljon kipuja, huumeetkin ovat paikallaan..
Lääkkeillä voi saada aivonsa ja toimintonsa epätasapainoon. On vain niin vaikeaa myöntää itselle, että se johtuu omasta toiminnasta, keksii muita diagnooseja.
Elimistö haluaa yl mielellään korjata itsensa, kun aineet eivät enää vaikuta. - Anonyymi
Minä olen nyt 46v mies.
Olen aina ollut hyvin lapsirakas ja yrittänyt olla mahdollisimman luotettava. En ole koskaan jourunnut enkä hyväksy toisten mollaamista selän takana. Tätä olen koko ikäni kuitenkin saanut kokea. Vielä yläasteella minulla oli kaveita. Luulin osaa jopa ystäviksi. Kaikki mitä olen joskus puhunut omista asioista luottamuksellisesti on käännetty minua vastaan. Ihastukseni kohteille käytiin puhumassa valheita jotta minua luultiin hulluksi tai vähintään häiriköksi.- Anonyymi
Tuo on ollut todella ikävää toimintaa muilta ja niin epäreilua kun sinä olet itse ollut reilu ja toiminut oikeudenmukaisesti muita kohtaan. Voit olla kuitenkin ylpeä siitä että et ole alentunut heidän tasolleen.
- Anonyymi
Jumala rakastaa sinua, juuri sellaisena kuin sinä olet.
Lakkaa miellyttämästä muita ja löydä oma itsesi.
Ensin rakasta itseäsi, sitten voit rakastaa muitakin.
Vaatii paljon sisäistää tuo, mutta se on periaatteessa elä ja anna muiden elää. - Anonyymi
Sinä taidat olla kaunis ja suloinen ihminen. Et vain itse sitä tajua, joku sinulle sen vielä kertoo.
- Anonyymi
Jos yhtään lohduttaa niin et varmasti ole ainoa jota ei rakasteta. Suomessakin on paljon heitä, rakastamattomia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245152
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34597- 1031362
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361330Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike19991viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168865En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61823- 37789