Joka toinen

kauheastiihmettelen

Tai jopa yli 51% citroen C5 2001 malleista saa hylsyn katsastuksessa.
Vaikka merkillä on maailman parhaat piha korjaajat!
Nyt on taas se aika vuodesta kun selittäjät saa pistää mielikuvitusta peliin miksi rakas merkki ei menestynyt.
Oliko kiinteässä jakoavaimessa momentti pielessä vai pakoputki laakerin avaimen koira syönyt???

57

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiselitellä

      Einselittelyjä. Ensinnäkin tuo on 16 vuotta, ei kiinnosta sen ikäiset.
      Lisäksi -01 mallissa oli paljon vikoja uutenaki
      C5 lähti liian aikaisin liikenteeseen. Välttäisin koko tuota ykköskoppaa, kakkos- ja varsinkin kolmoskoppa on ollut aivan toista maata.

    • C5_forever

      Citikkakuskeissa on paljon individualisti-boheemeja jotka eivät osaa tehdä mitään autolleen. He eivät muista edes huollattaa niitä. Jos normaali autoihminen omistaa Citikan, se kestää siinä missä sakemanni tai japsi. Tärkeää on määräaikaishuollot ja säällinen ajotapa, sillä kaikki kestää. PSA muuten käyttää samoja Boschin sähkövehkeitä kuin vaikkapa BMW tai Mersu. Noin niin kuin irvailijoille tiedoksi.

      • sitikkarikki

        esittämäsi väite ei vastaa omia kokemuksiani sitikasta.

        Vikoja oli aivan tavattomasti vaikka huollot tehtiin asiallisesti. Auto ei pysynyt läjässä koskaan seuraavaan huoltoon mennessä vaan oli pakko vähän väliä ryömiä alle ja ryhtyä nikkaroimaan jotakin, esim. jarruja, pakoputkea, laturia, etupyörän laakereita, bensapumppua jne .jne. Sähkö- ja jarruviat olivat aivan käsittämättömiä. Lopulta oli pakko laittaa auto kiertoon muiden riesaksi, en enää jaksanut. Ehkä uusimmissa on laatu parantunut, toivottavasti, oli se sen verran karmea kokemus.


      • Citikka_on_elämäntapa
        sitikkarikki kirjoitti:

        esittämäsi väite ei vastaa omia kokemuksiani sitikasta.

        Vikoja oli aivan tavattomasti vaikka huollot tehtiin asiallisesti. Auto ei pysynyt läjässä koskaan seuraavaan huoltoon mennessä vaan oli pakko vähän väliä ryömiä alle ja ryhtyä nikkaroimaan jotakin, esim. jarruja, pakoputkea, laturia, etupyörän laakereita, bensapumppua jne .jne. Sähkö- ja jarruviat olivat aivan käsittämättömiä. Lopulta oli pakko laittaa auto kiertoon muiden riesaksi, en enää jaksanut. Ehkä uusimmissa on laatu parantunut, toivottavasti, oli se sen verran karmea kokemus.

        Citikassa kun käsittelee sähköjohdot ja liittimet spray-lakkasuojalla, loppuvat varoitusvaloshowt ja oikut. HDI:ssä kannattaa ajaa Nesteen pro dieselillä, säästää suuttimia. THP-bensakone pysyy jakoketjultaan pidempään kunnossa kun ajaa kovemmilla kierroksilla niin öljynpaineella toimiva ketjunkiristin kiristää ketjun kunnolla ja imusarja ei karstoitu niin nopeasti. THP-moottoreissa yleensä jakoketju joudutaan vaihtamaan jo 20-30 tkm välein mutta noin ajamalla pääsee 50-60 tkm. Imusarja ja imuventtiilit puhdistetaan karstasta normaalisti 50-60 tkm välein, kovemmilla kierroksilla ajaen pääsee liki satatuhatta km. Bensana kannattaa käyttää Nesteen 98E5. Automaattilootaan öljyt vaihtoon 50 tkm niin kestää loota auton iän.


      • oikeastiihmettelen
        Citikka_on_elämäntapa kirjoitti:

        Citikassa kun käsittelee sähköjohdot ja liittimet spray-lakkasuojalla, loppuvat varoitusvaloshowt ja oikut. HDI:ssä kannattaa ajaa Nesteen pro dieselillä, säästää suuttimia. THP-bensakone pysyy jakoketjultaan pidempään kunnossa kun ajaa kovemmilla kierroksilla niin öljynpaineella toimiva ketjunkiristin kiristää ketjun kunnolla ja imusarja ei karstoitu niin nopeasti. THP-moottoreissa yleensä jakoketju joudutaan vaihtamaan jo 20-30 tkm välein mutta noin ajamalla pääsee 50-60 tkm. Imusarja ja imuventtiilit puhdistetaan karstasta normaalisti 50-60 tkm välein, kovemmilla kierroksilla ajaen pääsee liki satatuhatta km. Bensana kannattaa käyttää Nesteen 98E5. Automaattilootaan öljyt vaihtoon 50 tkm niin kestää loota auton iän.

        Käytätkö todella johtojen suojana lakkaa? No kyllä loppu merkkivalojen vilkkuminen, kun ei sähkö kulje.
        Tässä rupeaa oikein toivomaan kirjaa citroen pihakorjaajilta.
        Nimeksi kirjalle: On vain kaksi tapaa korjata citikka takapihalla.Nimittäin, oikea ja väärä.


    • Kauppaaaaaa

      Mitäs fransmanni tuottas muutakun sutta ja sekundaa .

    • kauheastiihmettelen

      Niin. Eihän sitikka ole tehnyt autoja kuin vasta sata vuotta.
      Uudemmissa on parempi laatu.
      Tähän asti tehdyt sitikat on ns. nollasarjaa.

      • hercules_poirot

        Niin, Peugeoteja ja Citroeneja on tehty jo aikojen alusta. Myös etuveto tuli Citikkaan ekana. Kyllä ranskalainen osaa autot tehdä, muut matkivat.


    • Luotettava_Citroen_C5

      Vaimolla on 2003 mallinen c5 hän ajaa vähän ja huollot tehdää kotitallissa.
      Ajokilometrit ovat nyt n. 160 tkm ja matka jatkuu.
      Niihin kuuluu oljyn ja suodattimen vaihto 10...15 tkm välein
      Ilman ja raitisilma suodattimen ja polttoainesuotimen vaihto. kerran vuodessa.
      Jarruneste vaihdetaan ohjelman mukaan
      Hihnat ríkuvärkkeineen vaihdetaan 80 tkm välein luotettavassa nyrkkipajassa.

      Vikojakin on esiintynyt, kuten kaikenmerkkisissä autoissa.
      Pahin niista oli pissapojan pumpun toimimattomuus ja pesimen suuttimen tukkeutuminen
      Pakoputki on myös uusittu.

    • Toinen_Luotettava_C5

      Itselläni on on 2004 mallinen C5 I-koppa, huollot tehdää kotitallissa.
      Ajokilometrit ovat nyt n. 259 tkm ja matka jatkuu.

      Huoltoon kuuluu oljyn ja suodattimen vaihto 10...15 tkm välein
      Ilman ja raitisilma suodattimen ja polttoainesuotimen vaihto kerran vuodessa.
      Jarruneste vaihdetaan ohjelman mukaan, muutenkin tarkistukset tehdään huolto-ohjelman mukaan.
      Vaihteistoöljy on vaihdettu kertaalleen
      Hihnat ríkuvärkkeineen vaihdetaan 80 tkm välein luotettavassa nyrkkipajassa.

      Mitään korjauksia ei autoon ole tarvinnut tehdä allaolevien lisäksi.

      Vikojakin on esiintynyt, kuten kaikenmerkkisissä autoissa.
      Pahin niistä on lämmityslaitteen puhaltimen etuvastuksen rikkoontuminen.
      Renkaat ovat kulutustavaraa.

      Eräs auton inhottava ominaisuus on luiston esto josta en pidä lainkaan, en vain tiedä kuinka sen voisi ohittaa.
      Muuten auto on mukava ja lämmin. Jousitus on parasta
      PS. Huolto on tosi edullinen ja polttoaineen kulutus kohtuullisen pieni.

      • Toinen_Luotettava_C5

        Kumpaakaan, vaimon eikä omaani ei ole koskaan hylätty katsatuksessa.


      • kauheastiihmettelen
        Toinen_Luotettava_C5 kirjoitti:

        Kumpaakaan, vaimon eikä omaani ei ole koskaan hylätty katsatuksessa.

        Kirjoitatko nyt autoistasi?


      • Toinen_Luotettava_C5

        Kauheasti ihmettelevä nimimerkki on ilmeisesti joko lintsannut suomenkielen tunnilla, ei omaa kielikorvaa, ymmärrä suomea tai on ulkomaalainen.

        Suomen kielen possessiivi ilmaisee omistusta. Tässä tapauksessa kyseessä on refleksiivinen possessiivi.
        Possessiivisuffiksin käyttö on suomen yleiskielessä pakollista.

        Refleksiivinen possessivi on niin tavanomainen että ainakin se ja sen käyttö tulee kaikkien suomalaisiksi itseään nimittävien hallita täydellisti.
        Possessiivi ilmaisee siis "autoani" ja "vaimon autoa"

        "Kumpaakaan, vaimoni eikä omaani ei ole koskaan hylätty katsatuksessa." olisi siis tullut tarkasti ottaen ilmaista: "Kummankaan autoa omaani eikä, vaimoni autoa ole koskaan hylätty katsastuksessa.

        Kertaa kielioppi ja kommentoi autotekniikkaa sen sijaan että yrität viisatella suomen kielen käyttöä "improbatur Cum laude" arvosanan tasoisesti.


    • raimo.mar

      Hirvikolarissa tärvääntyneen Venton tilalle piti äkkiä saada kulkupeli jossa olisi automaattilaatikko ja ilmastointi sekä vetokoukku. Tähän hätään löytyi 2002 mallin C5 ns. anttilan hintaan (1990E). Reilut 200tuhatta mittarissa. Tiedossa oli pakoputki- ja käsijarrurempat. Nyt on ajettu reilut neljä vuotta. 250tuhannen jälkeen vaihdettu etupyörien laakerit (ei kestäneet aikoinaan Volvossa sitäkään). Puhaltimen ns. vastuksen korjasin nettiohjeiden ansiosta ihan itse. Hihnat ja kilkkeet vaihdatettu pajalla, muut huollot tehty itse. Öljyinä nykyisin 0-W40. Jarrupalat kuluvat automaatissa nopeammin, nekin on vaihdettu. Kohta häämöttää 300tuhatta. Vaikka nyt hajoaisi niin sanoisin että halpoja kilometrejä isolla ja mukavalla autolla jos ei bensalaskua oteta lukuun n.8 l/100. Ennakkoluulot olivat kieltämättä aika kovat, jospa tuo sen aikaa kestäisi että löytää uuden volkkarin, eipä ole enää tullut mokomaa ruosteläjää ikävä.

      • kauheastiihmettelen

        Ikävä kyllä, kielioppivirheiden lisäksi citroen pihakorjaajat ei osaa laskea.
        Siispä tässä teille hieman korkeanpaa matematiikkaa.
        Auton osto hinta 1990 pakoputki laakereineen ja asennuksineen 800 käsijarrurempat (monikossa) a`300 tarkoittanee kahta remppaa tekee yhteensä 3390€.
        Anttilan hinta? Tietääkseni Anttila ei ole koskaan kaupannut autoja.
        Onko 3390€ 15-vuotta vanhasta autosta halpa hinta?
        Lisäksi automaatilla ei koskaan, missään olosuhteissa päästä 8l/100 kulutukseen.
        Citikan omistaja haaveilee kuitenkin koko ajan volkkarista, joten ei hänellä muutenkaan ole rima elämässään kovin korkealla.


      • Toinen_Luotettava_C5

        Kokemusta on sekä Volvosta että Sitikasta. Sitikasta parempia.

        2013 ostettu S60, 2007, 230 tkm, 8800€
        Volvon automaattiloota vaatii öljyn vaihdon 60 tkm välein a' 400€, jarrunesteenvaihto 128€, Kerran vuodessa tai 20 tonnin välein: pelkkä moottoriöljynvaihto 196€, polttoainesuodattimen vaihto 86,50€ ilmansuodatin 65,50€, raitisilmasuodatin 74,50€, iskunvaimentimet rikuvärkkeineen 886€, virtalukko 860€.
        Alatukivarret 825€ jakohihnan vaihto 830€ apulaitehihnan vaihto 342€
        Nämä vasta 230 tkm ajettuun autoon

        Niin että kyllä Sitikalla ajo on halvempaa, laske miten lasket.
        Vuona 2015 ostettu C5, vm 2003, 240 tkm, 1400€
        kahdenkympin välein öljynvaihto 65€ Kerran vuodessa suodattimet RI, Ilma, PA
        Pissapojan pumppu 12€
        Ja mikä parasta arvo ei enää laske satasta kahta enempää vuodessa.


    • kauheastiihmettelen

      Juu kyllä ei. Satasen auton arvo ei laske kahtasataa vuodessa.
      Nuo volvon huoltohinnat on kyllä tempaistu karvalakista.
      Esim. moottoriöljynvaihto 196€. No lasketaanpa. Öljyn vaihto on ilmaista monella huoltamolla koska se sisältyy öljyn hintaan. Oletaan että öljy maksaa 10€ litra. No se parempi merkki. Näin ollen täytyy Volvon moottorin öljytilavuus olla 20 litraa. Aika iso öljypohja 1.6l autoon?
      Mutta kuten eräs propaganda ministeri aikoinaan tokaisi. Että kun valhe on tarpeeksi suuri, niin ihmiset jopa uskovat sen.
      Muihin hintoihin en viitsi ottaa edes kantaa. Tärkeintä on että itse uskoo juttuihinsa. Ja vaimo,O

      • Toinen_Luotettava_C5

        Moottori 2,4 litraa öljytilavuus 6,2 litraa, öljysuositus Castrol Edge 0-3W A5/B5. suodatin patruunatyyppinen hinta 43€.
        !96€ huolto on tarjoushinta
        Ei kai kukaan järki ihminen huollata jollain sottaisella huoltoasemalla tai nyrkkipajalla.
        Paitsi tero.
        Tero onkin niitä jotka sitten itkevät kuluttajavalituslautakuntaan kiún lähes ilmaiseksi pitää saada premium palvelu.


      • cvpressa
        Toinen_Luotettava_C5 kirjoitti:

        Moottori 2,4 litraa öljytilavuus 6,2 litraa, öljysuositus Castrol Edge 0-3W A5/B5. suodatin patruunatyyppinen hinta 43€.
        !96€ huolto on tarjoushinta
        Ei kai kukaan järki ihminen huollata jollain sottaisella huoltoasemalla tai nyrkkipajalla.
        Paitsi tero.
        Tero onkin niitä jotka sitten itkevät kuluttajavalituslautakuntaan kiún lähes ilmaiseksi pitää saada premium palvelu.

        Öljyn suodatin 12€ biltemassa ja 6l öljyä maksaa 20€ 15W-30. On turha käyttää mitään huippu kalliita öljyjä jos pitää autoa tolpan päässä ja vaihtaa öljyt 5000km välein. Suodatinta ei tarvitse vaihtaa joka kerta. Vanhetessaan sen suodatuskyky paranee.


      • Fiat_Lux

        Joo tojotaan voi kaataa vaikka jäteöljyä jos vaan pitää sen tolpassa.
        Bilteman tojota suodattimet ovat TM testin mukaan läpivirtaussuodattimia.
        Tojotamies tuhraa naama noella öljyjensä kanssa kerran kuussa.


    • Kuusakoskelle

      Tuskimpa tuonikäistä citikkaa on suunniteltu olemaan vielä liikenteessä, eiköhän ole aika panna kosla paaliin.

      • Kauheastiihmettelen

        Citikkaa ei ole suunniteltu olemaan liikenteessä. Tarkoitit kai?


      • AikansaKutakinn

        Juu. Näin on. Itseltä meni C5:sta pari vaihdeaskia hajalle (automaatti), ennen kuin vaihdoin sitten merkkiä.


      • JoopatiJoopa
        AikansaKutakinn kirjoitti:

        Juu. Näin on. Itseltä meni C5:sta pari vaihdeaskia hajalle (automaatti), ennen kuin vaihdoin sitten merkkiä.

        Kaikki on korjattavissa mikä hajoaa. Nuo AL4 laatikot kun eivät juurikaan hajoa mekaanisesti vaan ohjausventtiilit niistä useimmiten menee vaihtoon.

        Minkä auton otit tilalle? Onko automaattilaatikolla?


      • Yrggä

        Sitä mäkin vähä ihmettelen jos citikan autoloodan saa hajalle. Ei kuulosta erityisen vastuullisen autonomistajan touhulta.


    • Gggrghkktrwath

      16v vanhalle autollehan se on hyvin. Muualla autot menee paalattavaks 10v välein. Suomen neuvostotasavalta on perinteisesti suhtautunut äärimmäisen vihamielisesti yksityiseen autonomistukseen eivätkä pienet vihreät miehet suone asiaan muutosta vastakaan. Kuubalaisten tavoin suomalaiset ovat sitten oppineet pitämään autonsa kunnossa ja tähtitieteellisen pitkään liikennekelpoisena. Citikkaihmiset etenkin ovat pitkälti ideaaleja nautiskelijoita joilla on korostunut taito ja vastuullisuus huolehtia autoistaan. Tarjoaahan ko. autot maailman hunajaisimmat kyydit.

    • kauheastiihmettelen

      Citroen tulee kalliiksi ajaa ja omistaa.
      Eikä se rahan meno ole ainoa citikan omistamisen haitta.
      Sosiaalisen statuksen lasku kirpaisee enemmän kuin auton arvon lasku.
      Citikan omistaja huomaa että enää ei tule kutsuja ristiäisiin, tuparein, rapujuhliin...
      Lopulta sitikan omistajasta tuntuu että autotallin seinät kaatuu päälle.
      Onneksi on olemassa tällaisia keskustelu ryhmiä.

      • Itgfddstkp

        Jaa a. 500e. saa automaattilaatikolla tilavan ja mukavan auton. Samalla hintaa saa jo toisen samanlaisen varaosiksi ja usein vaihdettavat osat menee ristiin joten kohta on tonnilla hankittu kaksi huippuajokkia pihaan. Eipä ole tullut äkkiä muita vastaavia vastaan... kutsuja tulee ehkä siitä syystä kaikkiin mukaviin juhliin loistotyyppien kanssa. Olen päässyt eroon kateellisten eripura nilviäisten joukkioista joissa halpa keskiolut virtaa ja käsittelemättömiä asioita ja riitoja puidaan vaikka sitten ristiäisissä. Citikka avaa tiet kaikkialle.


    • Terapeutti

      Auton omistaminen voi olla kallista sitikan ei.
      Sitikalla ajo ei vaadi vaivaa eikä juuri rahaakaan.
      Jää aikaa ja rahaa harrastaa jotain kivaa rapulajuhlien, kissanristiäisten, ikea kalusteidan vastentahtoisen kehumisen sijaan.
      Jos ihmiseltä puuttuu omanarvontunto sitä ei korjaa automerkien haukkuminen.
      Kauheasti ihmettelevä voi mennä terapiaan, sillä täällä ei myötätuntoa heru.
      Ilmiselvästi tsykiatrin tarpeessa olet.

    • kauheastiihmettelen

      Totuus on sodan ensimmäinen uhri.

      • Terapeutti

        Taitaa olla kovasti subjektiivinen se sinun totuutesi.
        Ikävää että olet sodassa autojen takia.
        Tsykiatria on lääketieteen erikoisala joka tutkii ja hoitaa automerkkivihamielisten oireyhtymiä.
        Ota yhteyttä HUS-HYKSin tsykiatrian poliklinikkaan, sillä sinua voidaan auttaa.
        Jos et itse kykene, pyydä läheistäsi huolehtimaan sinut hoitoon.


      • kauheastiihmettelen
        Terapeutti kirjoitti:

        Taitaa olla kovasti subjektiivinen se sinun totuutesi.
        Ikävää että olet sodassa autojen takia.
        Tsykiatria on lääketieteen erikoisala joka tutkii ja hoitaa automerkkivihamielisten oireyhtymiä.
        Ota yhteyttä HUS-HYKSin tsykiatrian poliklinikkaan, sillä sinua voidaan auttaa.
        Jos et itse kykene, pyydä läheistäsi huolehtimaan sinut hoitoon.

        Citikan omistaja meni psykiatrille ja alkoi tunkea nenäänsä autonsa osamaksukuitteja.
        Miten voin auttaa kysyi psykiatri?
        Onko teillä tulta.


      • Terapeutti

        En tiennyt ittä kauheastiihmettelevä on Citikan omistaja, onneksi olkoon.
        Ota nyt ne lääkkeesi ohjeen mukaan.


    • kauheastiihmettelen

      Ilman koulutusta itseään terapeutiksi kutsuvaa, kutsutaan valelääkäriksi.
      Haluatko kertoa miten citikkasi hylkäykset katsastuksessa ajoivat sinut näin epätoivoissen tilanteeseen? Kadutko tekojasi? Se voi lieventää tuomiota.
      Kannattaisi marssia poliisin puheille ja tunnustaa kerralla kaikki.
      Älä syytä ongelmistasi kuitenkaan autoasi. Ota kerrankin vastuu elämästäsi.
      Kaikki ansaitsevat toisen mahdollisuuden.
      Jopa citikan omistaneet.

      • Terapeutti

        Olen joutunut teropoimaan mielenterveysongelmaisia täällä sitikkapalstalla.
        Syytteesi osui harhaan sillä olen suorittanut terapeutti nimikkeeseen oikeuttavaan koulutuksen Lundin yliopistossa.
        Hallusinoivien sitikanvihaajien mielenterveys on monesti vaakalaudalla, vaikka asian korjaamiseksi riittäisi kokemus citroenilla ajmisesta.
        Sellaiset jotka eivät tiedä mistään mitään, tässä tapauksessa citroeneista, terrorisoivat muutoin asiallista palstaa.
        Kyseessä olevat henkilöt tarvitsevat keskusteluapua jota tarjoaa terapeutti.
        Terapeuttinimike itsessään ei ole suojattu. Terapeutti ei ole lääkäri.
        Poliisilla on paljon muutakin tekemistä kuin citikkapalsta häiriköivien ihmettelijöiden ilmiantojen tukiminen.
        Olet itsekin vaarassa joutuaitsekin syytteeseen ihmisryhmään kohdistuvasta vihapuheesta.
        Joten ilmoittaudu lähimpään vihapuheyksikköön ja paljasta taipumuksesi se on tuomiotasi määrättäessä lieventävä asianhaara.


    • kauheastiihmettelen

      Voitko antaa esimerkin toimivasta citroen terapiasta.
      Ammattilaisena pääset varmaan helposti nahkani alle.
      Auttaisiko hengitys harjoitukset citikoita kestämään enemmän,O
      Pystytkö levitoimaan. Työnnätkö piikkejä nahkaasi.
      Pystytkö edes pidättelemään pierujasi??

      • Terapeutti

        Alkuun ehdotan siedätysterapiaa.
        Siihen on paljon mahdollisuuksia, aluksi kuljet parkkipaikoilla eri citikka mallien ohi.
        Kun olet päässyt hiukan eteenpain voit keskustella citikan omistajien kanssa.
        He ovat keskimäärin järkeviä, vaikkakin mukavuutta rakastavia ihmisiä.
        Heille voi olla puolestaan vaikeuksia sulattaa öykkäröiviä Audin tai Volvon omistajia.
        Muista että kaikki muut autoilijat vihaavat Audin tai Volvon kuljettajia.
        Koeta päästä eroon yli-ihmisajattelustasi, natsismistasi huolimatta citikka ihmiset eivät pelkää sinua, he kyllä ymmäträvät kunhan avoimesti kerrot käyttämäsi automerkin.
        Seuraavassa vaiheessa voit käydä koeajamassa Citroenin liikkeessä autoja. Jos sinulla ei ole rahaa uuteen käytettyjä löytyy kyllä sinunkin budjetillesi.


    • KöyhyysNäkyyCitikassa

      Ajoin citikalla kesämökin näytölle niin välittäjä sanoi että oli jo myyty......Sama mökki olikin vielä myynnissä 3 kk kuluttua ja ostinkin sen pois kuleksimasta mutta silloin meninkin Audilla pihaan ja välittäjä olikin mukava! Niin että näkyy se noinkin arvoasteikossa auton omistaminen....ja kyllä,ei ollut omistajan kohdalla santander vaan oma nimi.....

    • hupiukkonenko

      Samalaisia kokemuksia minulla. Lainasin kaverin citikkaa kun kävin katsomassa telakalla korjattavaa jahtiani. Esimies tuli auton nähtyään vaatimaan puolen vuoden saatavat etukäteen.
      Ei tiennyt kaveri että minulla on tallissa Lexus...

    • Se_siitä_51

      10 katsastusta I-kppaselle sitikalle ja 0 hylsyä.
      Vuosimallit ovat 2003 ja 2004, siis jo varhaisteini-ikäisiä.
      Kerran tuli huomautus rekisterikilven palaneesta lampusta, toisen kerran haalistuneesta sivuvilkun polttimosta ja kerran oli ajovalolamppu jäänyt vaihtamatta.
      Siis läpimeno 100%

    • kauheastiihmettelen

      Katsastus asemilla on kuulemma terapiatila citikan omistajille. Hiljaisessa huoneessa tarjotaan keskustelu apua, lämmintä mehua ja viltti traumaattisen katsastus kokemuksen saaneille. Lisäksi citikan omistajat saavat 24/7 vastaavan tukihenkilön puhelin-numeron ja videon lainaksi jossa kerrotaan selviämistarinoita citikan omistajilta.
      Koskaan ei ole kuitenkaan liian myöhäistä vaihtaa laatuautoon.
      Esimerkiksi toyotaan.
      Toiset kuitenkin ratkeaa helposti uudestaan citikkaan.
      Tähän auttaa vain ystävien tuki ja tieto siitä että moni muukin on sortunut uudestaan citikkaan.
      Aina on toivoa..

      • paskorankki

        Ilmeisesti tunnet terapiat hyvin kun tällästä skeidaa jaksat täällä naputella.

        Voimia ja jaksamista.


      • kauheastiihmettelen
        paskorankki kirjoitti:

        Ilmeisesti tunnet terapiat hyvin kun tällästä skeidaa jaksat täällä naputella.

        Voimia ja jaksamista.

        Citikan omistaja voi parantua vain kun tunnustaa olevansa pohjalla.
        Eli on löytänyt heikoimman auton mitä markkinoilta löytyi.
        Citikasta vieroittamisesta saa yleensä karmeat oireet.
        Jotkut kuvittelevat itsensä Napoleoniksi, Hitleriksi, Presidentiksi, Terapeutiksi. Oireita on monia.
        Huumorintajun katoaminen ja tosikkomaisuus on niistä pienimpiä.


    • ranskanrapea

      Niin, nythän on niinettä, shit`itikan omistajille on tarjolla kriisiapua jos ovat joutuneet toistuvasti ostamaan shit`itikan rahapulassaan kun se ei juurikaan muille kelpaa vaihdossa tai ei kukaan muu maksa siitä juurikaan mitään. Silloin on ikäänkuin jäänyt koukkuun josta vain ulkopuolelta tuleva apu voi nostaa kuiville.

      • Toi_ota

        Kerran olen erhtynyt ostamaan tojotan ja siitä pääsi kyllä helposti eroon, paalaaja maksoi ruostekasasta satasen.
        Sen jälkeiset stressioireet kestivät kauan. Oireet ja pelkotilat helpottivat kun ostin ensin Peugeotin jolla ajoin vuosia ja opin mitä on ajaa mukavalla ja luotettavalla autolla.
        KOska opin että PSA tekee luotettavat hyvin varustellut luotettavat, mutta silti edulliset autot jatkoin sitikalla.
        Jatkan edelleen, sitikka ei ole koskaan pettänyt.
        Seuraan säälinsekaisin tuntein palstalla tojotiaan puolustelevia avohoitopotilaita.
        Heidän ongelmiinsa olisi helppo ratkaisu vaihtaa mukavaan PSA tuotteeseen.


    • kauheastiihmettelen

      Tällä palstalla "terapeutit" tuntuvan päivystävän aiheesta.
      Se on hyvä että löytyy talkoomieltä ja intoa asiaan.
      Apua tarvitsevat ei ainakaan lopu. Niin kauan kun citikoita valmistetaan.
      Mielestäni hoidon parantamiseksi potilaat voisi jakaa kiirellisyys ryhmiin.
      Ryhmä 1. Äskettäin hylsyn katsastuksessa saanneet.
      2. Pihakorjaajien vaimot ja lapset.
      3.Tällä palstalla mielensä pahoittaneet.
      4.Ja muut jota auto muuten vain jatkuvasti v#tuttaa.
      En pitäisi pahana jos auton maahantuoja sujauttaisi laatan pameja huolto-ohjekirjan väliin ensi-avuksi.

    • ihmettelen_minäkin

      kauheastiihmettelen toistaa itseään.
      On tainnut jäättää köyhän ihmisen auto tielle kun pitää raivoa purkaa vielä täälläkin.
      Vainoharhaisuuden oireet ovat niin selvät, pyydä jotakuta lähimmäistäsi toimittamaan sinut hoitoon kun et itse kykene.

    • kauheastiihmettelen

      Citroen C3 mainostetaan että autoa saa 85 eri värivaihtoehdolla.
      En tiedä on värivaihtoehtoja nimetty erikseen mutta tässä muutama ehdotus.
      Sähkönsavun sininen.
      Moottoriöljyn musta.
      Tiepalvelu vilkun oranssi.
      Vekselin valkea.
      Terapeutin kalpea.
      Pihakorjaajan harmaa.

      • Daakia

        Sitä sinun tatsiaasi ei saa kuin kolmen värisenä.
        Paskan ruskea
        Kusen keltainen
        Kateuden vihreä


    • kauheastiihmettelen

      Naapurini citikan omistaja juhlii nyt kolmatta päivää citikkansa läpimenoa katsastuksessa. Viina on virrannut ja laulu kaikunut.
      Pitääkö olla huolissaan?

    • ex-riisikupponen

      -joo ei kyllä itseänikään paljon nappaa tänä päivä joku automalli/merkki, joka on lähes menneeltä vuosituhannelta -vanha mikä vanha! ;-)
      -vanhin autoni on olla seitsemisen vuotta (pösö 407) kun se meni vaihtoon -tosin sekin uutena hankittu
      -sitä aiemmin oli pari japskia (Primeraa) ja ne piti vaihtaa 2-3 kolmen vuoden välein kun alkoi tulla pikkuvikoja, mutta häiritseviä :-(
      -nyt on sitten menty viisi vuotta C4:lla ja homma näyttää jatkuvan sillä edelleen
      -kyllähän se pirssi ko pirssi kannattaa jo panna kiertoon viimeistään 4-5 vuoden iässä -tosin riippu ajokilometreistäkin- niin ei edes tarvi alkaa uusimaan mitään kuluvia osiakaan normaali määräaikaishuoltojen päälle
      -minulle itselle on jo kauhistus joko 100 tkm ajettu auto tai vuosikymmenen vanha (olipa merkki mikä hyvänsä) -niihen en koskisi pitkällä kepilläkään enää... -mutta makunsa ja tapansa itse kullakin ja se meille/heille suotakoon!

      • Tsot_tsot

        Ylimielinen punaniskainen moukka kehuskelee.


    • kauheastiihmettelen

      Minulle on taas kauhistus citikan ostanut ihminen. Eikös tuo Markiisi Sade tullut myös tuolta ranskanmaalta?

      • Tsot_tsot

        Sade tuli taivaalta.


    • kauheastiihmettelen

      Koska sitikka sitoutuu tekemään kerrasta valmiita tuotteita. Nykyään citikat on ns. pulivalmisteita niinkuin Saarioisten roiskeläpät.

    • raimo.mar

      Nyt tuli Raimonkin citikalle hylsy katsastuksessa. Vasta 290 tuhatta mittarissa ja nyt jo alatukivarren nivel väljä. Ihan paskoja ovat, ruostettakin pukkaa ihan valtoimenaan takaluukun muovisen kehyksen reunoilla näkyy jo maali hilseilevän.

    • laakistaläpi

      Kaksi noita on meilläkin c5 ia toinen vm.03 200 tkm ja toinen 09. 240 tkm. Molemmista tullut ainoastaan yksi hylkäys katsastuksessa. Tiedothan löytyvät trafin sivuilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe