Saatana vihaa Raamattua!

Jeesukseenluottava

Se vihaa sitä, koska siinä on kerrottu, miten ihminen pääsee Jumalan lapseksi Jeesuksen kautta ja iankaikkiseen elämään.

94

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattua vihaavat ne, jotka ovat eläneet sen mukaista elämää ja ovat pettyneet kun raamattu ei ollutkaan totta. Perkele sen sijaan on tohtori Lutherin mukaan tuhattaituri raamatun käyttämisessä - vääryyteen.

      Jos sua loukkaa, että olen vihastunut siihen kun kulutin 40 vuotta elämäni parasta aikaa raamatun parissa ja sain siitä palkaksi vain kehotuksen etsiä parempia kirjoja ja ideologioita ja sitten niitä opiskella 80 vuotiaaksi asti ja jälleen pettyä yhtä pahoin? Niin ei silti tartte saatanaa vetää mukaan peliin. Se luultavasti rakastaa raamattua.

      Raamattu on vanhentunut ideologia monin paikoin. Jumalan valtakunta on tulossa ja tuo valtakunta luultavasti perustuu muihin teoksiin kuin raamattuun. Raamatussa on kaikkein paras tietämys tulevaisuuden suhteen. Siihen verrattuna Krishna tietoisuuden tietämys on kapeampi valokeila.

      Mutta deterministisen tulevaisuuden esittäminen on aina hankalaa. Nuo kirjat itsessään tekevät tuhansia noudattajia niiden opeille ja nuo noudattajat puolestaan tekevät noista kirjoista vanhentuneita. Kun toivo on saavutettu se ei enää ole toivo, vaan tilalle tulee uudet asiat.

      • Ihmisiä.olemme

        Mitkäs "asiat" siihen toivon tilalle on tulleet? Kuulostaa sumuiselta. Pidä kiinni toivosta - tai anna sen pitää kiinni sinusta! Kaikkea hyvää.

        Ei Raamattua muuta mitkään valokeilat. Valo loistaa pimeyden keskellä. Mutta vain ja juuri siellä. Valo on Kristus, sanotaan...


      • Jeesuksen uskovia vihaa paholainen,vainoaa meitä,näin on Jeessus sanonut kun oli maanpäällä.


      • leppä15 kirjoitti:

        Jeesuksen uskovia vihaa paholainen,vainoaa meitä,näin on Jeessus sanonut kun oli maanpäällä.

        Kristinuskonharhaisellahan pitäisi olla vain yksi kolmiomainen jumala?

        Kuitenkin änkyrähihhulit pitävät saatanaa varsin voimakkaana jumalhahmona, joka pystyy jopa ton kolmiomaisen epäjumalan haastamaan.

        Jos uskonharhainen oikeasti luottaisi epäjumalaansa, voisi hän jättää saatanan täysin vaille huomiota.


      • he-ma kirjoitti:

        Kristinuskonharhaisellahan pitäisi olla vain yksi kolmiomainen jumala?

        Kuitenkin änkyrähihhulit pitävät saatanaa varsin voimakkaana jumalhahmona, joka pystyy jopa ton kolmiomaisen epäjumalan haastamaan.

        Jos uskonharhainen oikeasti luottaisi epäjumalaansa, voisi hän jättää saatanan täysin vaille huomiota.

        Hävinyt paholainen on voitettu,sillä on vain rajallinen toimita säde,jumalattomat ovat sen alasia kaikki. Me kristityt olemme voittajan puolelle,meidän herramme on kärsisnyt puolestamme kuoleman rangaistuksen. Meillä on totinen jumala elävä ei kuolut joka pitää omistaa huolen.


      • Anonyymi

        Jumalan Sana Raamatussa on elävää..."elämänleipä". Mieleen tulee, onko Raamattu ollut Sinulle elävää ilmoitusta elävästä Jumalasta vai eräs filosofinen teos muiden joukossa? ...vain järjen tasolle jäänyt menemättä sydämeen?

        Kertomuksesi oli surulinen...ehkä Sinulle vielä Sana uudella tavalla aukeaa ja sisäistät sen pelastukseksesi.


    • Tiedänmiehen

      Tiedän miehen joka sai kirkossa ilmoituksen:Raamattu on totta! Siitä huolimatta- tai johtuen hän liittoutuitse saatanan kanssa ja pyhitti loppuelämänsä Raamatun totuuden kumoamiseen. Merkille pantavaa on että sama mies toitottaa ettei Jumalan henki ikinä tule ihmiskäsin tehtyyn kirkkoon. Mikä henki hänelle sitten antoi näyn:Raamattu on totta?

      • grammata-s.o.kirjoitetut

        "'Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.'"

        Aamen.

        Vai miten se meni?


      • Anonyymi

        Tiedän miehen joka kertoi tulleensa aikanaan vl saarnamiehen toimesta saatanalle heitetyksi.
        Asia on helppo uskoa, kun seuraa hänen saatanallista riehumistaan palstalla, vielä tänäkin päivänä.


      • Anonyymi

        Saatana kirjoitetaan isolla alkukirjaimella silloin kun puhutaan henkilöstä eli itse Saatanasta. Kunnioitusta. Hyvä kristitty ei halveksi Saatanaa kirjoittamalla hänen nimensä pienellä alkukirjaimella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän miehen joka kertoi tulleensa aikanaan vl saarnamiehen toimesta saatanalle heitetyksi.
        Asia on helppo uskoa, kun seuraa hänen saatanallista riehumistaan palstalla, vielä tänäkin päivänä.

        Minäkin tunnen tuon miehen, ei tosin mikään miellyttävä tuttavuus.


    • zeitgeist

      Raamattua on muokattu vuosikausien ajan. En tarkoita että se olisi huono kirja, mutta kun lukee sitä pitäisi lukea älyn kanssa ja analysoida tekstin ei heti uskoa jokaiseen sanaan sen takia että se on pyhä kirja.

      • Älyilijä

        Tarkoitatko siis, että et itse kirjoittanut sitä päivässä, kuten roomalaisetkaan eivät tehneet?

        Sen takia sitä on hyvä lukeakin kaikkien inhimillisten ominaisuuksien kanssa, kuten hyviä kirjoja ainakin?

        Tästä olemme varmasti samaa mieltä.


    • Jos hän sanoo: Jumalan henki ei ikinä tule ihmiskäsin tehtyyn kirkkoon niin sehän on eräs hiennoimmista symbolisisista sanonnoista joita voi sanoa. Sen voi selittää tuhansin sivuin ja koskaan ei tyhjiin tule ammennettua.

      - Jokainen joka saa Jumalan hengen kuuluu Jumalan omin käsin tekemään kaupunkiin eli Uuteen Jerusalemiin.
      - Jos onkin niin, että ihmiskäsin kasvatetaan äidin ja isän neuvoin lapsia niin tulee hylätä vanhempansa , jos aikoo saada Jumalan hengen tai ainakin tulee Jeesusta rakastaa enemmän.
      - Pitää olla nöyrä, murtunut tai alhainen jotta voisi saada Jumalan hengen eli pitää olla menossa ristille katuvana.

      Olen nähnyt kahden miehen entisen juopon saavan Jumalan hengen omin silmin. Toisen kerran helluntaikirkossa ja toisen kerran Katukirkossa. Kyllä kirkossa voi saada Jumalan hengen, mutta tuo saanut kuuluu ennemmin Uuteen Jerusalemiin kuin ihmiskäsin tehtyyn kirkkoon.

      • Niinhänsevaanonpi

        Niinhän se on!


      • Semmoista

        Semmoista!


      • Tällaista
        Semmoista kirjoitti:

        Semmoista!

        Tällaista!


      • Tuollaista
        Tällaista kirjoitti:

        Tällaista!

        Tuollaista!


      • Nonytsesattui
        Tuollaista kirjoitti:

        Tuollaista!

        Enpä voisi osuvammin lausahtaa'


      • Aa-men
        Nonytsesattui kirjoitti:

        Enpä voisi osuvammin lausahtaa'

        Aamen!


      • AamenAamenelle

        Aamen Aamenelle!


      • vajavaisukko

        Sitten on hyvä huomata, että jokainen savinen temppeli on sellainen, johon Jumalan Henki ei mahdu, vaan joudumme odottamaan vajavaisina tulevaa aikaa. t: "juoppo"


    • mitähelvettiämäteen

      Ei saatanaa ole olemassa, se on vain se hetki kun uskovainen on hetken järjissään.

      • Älä.huolestu

        Tartteeko sun tehä mittää eikö ne saatanat, sun muut mielikuvitus olennot oo uskovaisten murhe?


      • Augenblick

        Niin, se ei taida sitten olla sinun hetkesi - vai?


      • Anonyymi

        Niinkö?


    • OllaanTarkkana

      Olin luottanut suomenkieliseen 30-luvun käännökseen, kunnes hiljattain Bryan Denlinger sai puheissaan minut havahtumaan vertaamaan tätä Raamattua King Jamesin versioon. Kingjamesvideoministries .com -sivulta saa ladata ilmaiseksi mielenkiintoisia listoja pdf-muodossa. On esimerkiksi vertailu, jossa listataan parisataa sivua sanoja, jotka on monissa uusissa väännöksissä käännetty väärin tai jopa jätetty pois. Siis tosi pitkä lista. Tuostakin vanhasta suomalaisesta Raamatusta on jätetty pois kokonaisia jakeita, esimerkiksi Matteus 17:21, jossa Jeesus kertoo, että joku vahva demoni voidaan ajaa ulos vain rukouksen ja paaston avulla (ketä se ärsytti, noita demoneitako?). Myös kohtauksesta Apost 8:37, jossa Paavali selittää Raamattua egyptiläiselle hoviherralle ja kastaa hänet läheisessä järvessä, on jätetty pois hovimiehen sanat siitä, että hän uskoi Jeesuksen Kristuksen olevan Jumalan poika. Jesajan 14:12 pitäisi Lucifer olla mainittuna nimeltä, mutta tässä Raamatussa puhutaan vain kointähdestä. Valmisteleeko tämä kaikki sitä, että ylösoton jälkeen vallan ottava taho yrittää kääntää Jeesuksen Luciferiksi ja vaatia palvomaan saatanaa?

      En tunne monia suomalaisia käännöksiä. Tunnetteko te yhtään aitoa? Vapaalla nykykielellä kirjoitettu Elävä Uutinen on kuulemma aika hyvä, mutta tosiaan mukailtu helposti luettavaksi. Vanhassa Bibliassa taitaa olla nuo samat viat?

      Pitää luottaa Jumalan Sanaan, kyllä, ja myös varmistaa, että Raamattu, jota lukee, tosiaan on juuri sitä, eikä valheellinen väännös.

      • PelastusSanassa

        38-käännöksessä on silti pelastava sanoma.


      • ei-fundamentalisti

        "Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: 'Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?'
        Mies vastasi: 'Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo.'
        Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään. [...] Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta."

        "Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."

        "Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö."

        Ei ole kyse ihmisten käännöksistä vaan Jumalan Sanasta.


      • Voe.tokkiisa
        ei-fundamentalisti kirjoitti:

        "Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: 'Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?'
        Mies vastasi: 'Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo.'
        Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään. [...] Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta."

        "Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."

        "Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö."

        Ei ole kyse ihmisten käännöksistä vaan Jumalan Sanasta.

        No niinhän se toki on.


      • AamenkiitosJeesus
        PelastusSanassa kirjoitti:

        38-käännöksessä on silti pelastava sanoma.

        Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.


      • AamenkiitosJeesus

        Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.


      • Niinpäniinpäniinpä
        PelastusSanassa kirjoitti:

        38-käännöksessä on silti pelastava sanoma.

        Niinpä.


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

        Jeesus pitää huolen omistaan.


      • Anonyymi
        PelastusSanassa kirjoitti:

        38-käännöksessä on silti pelastava sanoma.

        Aamen!


    • Teuvontunteva

      Vuoden -92 Raamatun väännökseen on suhtauduttaa varauksellisesti kun Teuvokin hyväksyy sen, eli piru on silloin merrassa.

    • oipoii

      Ei sitä vihata kannata, on sillä aina keräyspaperin arvo. Eikä saatana mitään vihaa kun sitä ei ole olemassa sen enempää kuin jumalaakaan.
      Mutta miettikääpä, kaikkina näinä tuhansina vuosina filosofit tai teologit eivät ole pystyneet antamaan pienintäkään todellista ja todistettavaa kuvaa maasta ja maailmankaikkeudesta. Mitä virkaa niillä on muuta kuin itsetyydytysvälineenä.

      • Onko.ateismi.tyhmyyttä

        Voit miettiä sitä sitten, kun kommenteiltasi yms. itsetyydytykseltäsi ehdit tutustua ihmiskunnan ja länsimaiden historiaan, tai nykypäivään.

        Mistä moinen kommentti? Edustaako se omaa katsomustasi?


      • Lainavalo

        ...Ts. tiesitkö, että filosofinen selittäminen on esim. länsimaisen tieteen ja tieteellisen maailmankuvan käsitteellinen perusta? Ja että se on erottamattomasti yhteenkietoutunut teologian historiaan? Ymmärrätkö yhtään, mikä on mainitsemasi "kuva" "maasta tai maailmankaikkeudesta" ja mitkä sen historiallis-käsitteelliset juuret ovat, filosofiassa ja teologiassa?

        Ateistien öyhötyksessä on sinänsä tragikoomista se, miten juuri julistautuessaan toisia viisaammiksi he ovat tyhmimmillään. Ja surullista ja noloa se, miten tämä näyttää oikeastaan olevan koko katsomuksensa ydin.


      • Anonyymi

        "Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt."

        Eipä todellakaan!


    • " Saatana vihaa Raamattua!"

      Raamattu on aika yksipuolinen kuvaus Saatanasta.
      Kyllä minuakin *ituttaisi jos olisin Saatana, kun niin tylsämielisen kuvan raamattu antaa.

    • AamenkiitosJeesus

      Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

      • Anonyymi

        Aamen!


      • Anonyymi

        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”


    • Kunhan.horisevat

      Ensinnäkään mitään saatanaa ei ole edes olemassa, kuin uskovaisten mielikuvituksissa. Toisekseen kuka vaivautuisi, jotain satukirjaa vihaamaan.

      • Niinhän.sinä.uskottelet

        Niinhän sinä kovasti ja mielellään itsellesi uskottelet.


      • Minä.en.niihin.usko
        Niinhän.sinä.uskottelet kirjoitti:

        Niinhän sinä kovasti ja mielellään itsellesi uskottelet.

        Aivan sama kuin väittäisit menninkäisten ja mörrimöykkyjen olevan varmasti totta:)


      • Eikö.parempaa.löydy
        Minä.en.niihin.usko kirjoitti:

        Aivan sama kuin väittäisit menninkäisten ja mörrimöykkyjen olevan varmasti totta:)

        Hah! Olipas tyhmä "vitsi"!


      • Jos.ymmärrät.tuskinpa
        Eikö.parempaa.löydy kirjoitti:

        Hah! Olipas tyhmä "vitsi"!

        "Vitsit" on kaltaisillesi tarkoitettu:)


      • Koita.nyt.edes
        Jos.ymmärrät.tuskinpa kirjoitti:

        "Vitsit" on kaltaisillesi tarkoitettu:)

        Etkö voisi yhtään parempaa "vitsiä" kertoa? Jospa ammentaisit Mörrimöykyltäsi jonkin herttaisen lohkaisun?


      • Toivottavasti.ymmärrät
        Koita.nyt.edes kirjoitti:

        Etkö voisi yhtään parempaa "vitsiä" kertoa? Jospa ammentaisit Mörrimöykyltäsi jonkin herttaisen lohkaisun?

        Eikö sulla vieläkään mennyt "kaaliin", että ne menninkäiset, mörrimöykyt, saatanat, ja jeesukset ovat mielikuvituksen tuotteita. Voisiko jopa sanoa kahden viimeisen kohdalla, että sairaan mielikuvituksen?


      • ööööoikeestikko
        Niinhän.sinä.uskottelet kirjoitti:

        Niinhän sinä kovasti ja mielellään itsellesi uskottelet.

        Miksi se on mielestäsi uskottelua? Oletko itse nähnyt saatanan, jotta voit sen turvin esittää moisen väitteen?


      • Siitä.se.johtuu
        Toivottavasti.ymmärrät kirjoitti:

        Eikö sulla vieläkään mennyt "kaaliin", että ne menninkäiset, mörrimöykyt, saatanat, ja jeesukset ovat mielikuvituksen tuotteita. Voisiko jopa sanoa kahden viimeisen kohdalla, että sairaan mielikuvituksen?

        Sinä puhut noin, kun et ole kokenut mitään hengellistä hyvää.


      • Anonyymi
        Toivottavasti.ymmärrät kirjoitti:

        Eikö sulla vieläkään mennyt "kaaliin", että ne menninkäiset, mörrimöykyt, saatanat, ja jeesukset ovat mielikuvituksen tuotteita. Voisiko jopa sanoa kahden viimeisen kohdalla, että sairaan mielikuvituksen?

        Niinkö?


      • Koita.nyt.edes kirjoitti:

        Etkö voisi yhtään parempaa "vitsiä" kertoa? Jospa ammentaisit Mörrimöykyltäsi jonkin herttaisen lohkaisun?

        Kannattaa lukea Kalevalaa, siellä on paljon raamattua tunteikkaampaa kerrontaa.


      • Anonyymi
        Eikö.parempaa.löydy kirjoitti:

        Hah! Olipas tyhmä "vitsi"!

        Jep!


    • thetruthisoutthere_

      Nykyisin tunnetut uskonnot on kaikki enemmän tai vähemmän toistensa kopioita ja ennen kaikkea sekauskontoja, joista aikojen kuluessa on syntynyt omia mukauniikkeja versioitaan. Kaikki ne perustuu niitä useita tuhansia vuosia vanhempiin traditioihin, uskomuksiin jne. joita kaiverretiin kiveen ja maalattiin nahkaan. Kun tarina kulkee tuhansia vuosia sukupolvelta toiselle, tai matkamiesten, kauppiaiden, merimiesten, sotilaiden yms. mukana toisiin kulttuureihin, uskomusten määrä ja laatu on jatkuvassa muutoksessa, kun uskomukset sekoittuu keskenään, joista osa unohtuu, ja tulee uusia kehitysverioista jne.

      Kaiken alku ja juuri on ihmisen älykkyyden kehitys, jonka vuoksi alkoi syntyä vaistonvaraisia käsitteitä asioista ja ilmiöistä yhdessä kommunikaation kehittymisen kanssa. Sieltä on peräisin uskomukset, jotka kehittyivät ja muuttuivat edelleen, joista sittemmin valittiin "sopivimmat" tarinat uuteen uskontobrändiin, jonka uskottiin, tai uskoteltiin, olevan jotain "aitoa", jumalan sanaa. Todellisuudessa esimerkiksi raamattu on useamman ylimaallisen olennon sanaa.

      Totuus on kuitenkin se, että ihminen loi uskonnot omaksi fantasiakseen. Kuten näkyy, ateismin myötä ihminen on alkanut hylätä muinaisfantasiat ja ottaa kaikkeuden vastaan sellaisena kuin se itse itsensä näyttää, eli tutkimalla ja hankkimalla tietoa suoraan kohteesta. Ilman hurmosta ja hallelujaa. Kun fanatismi alkaa hävitä luonteesta, aukeaa edessäsi aivan uusi maailma, jossa meille on annettu vain yksi tilaisuus elää.

    • Kysyväinen

      Etkö voisi jollakin nimimerkillä herjata ja vihata itseäsi, jotta voisit ylpeillä taivastilisi kasvamisesta, kuten pois jahtaamasi entinen ystäväsi:

      "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
      Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

      Sen, minkä teet toisille, tee se myös itsellesi.

    • AamenkiitosJeesus

      Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.

      • Eikiitosjeesus

        Kallio hyvinkin. Yhtä puhelias, informatiivinen ja yhteiskunnallisesti merkittävä.


    • AamenkiitosJeesus

      Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      Kiitos Jeesus pelastuksen sanasta!

    • Kuvaolisikivayllätys

      Kerroppa meille millainen se sinun Saatanasi on. Onko sillä sarvet päässä ja pitkä häntä ja puhalteleeko se suustaan tulenliekkejä?

    • Niinpäniinpäniinpä

      Niinpä. Sen näkee tälläkin palstalla.

    • kvijv

      Saatana, kuten hyvin tiedämme, on kaikkitietävän ja kaikkivaltiaan Herra Sebaotin oma tuote, aivan kuin kaikki muukin maailmankaikkeudessa, joten jo ennen Saatanan luomista Herra Sebaot tiesi tämän vihaavan Raamattua, ja teki siitä huolimatta Saatanan.
      Mitähän meidän tulisi ajatella Herra Sebaotista?

      • Jeesukseenluottava

        Saatana oli ennen lankeamistaan Jumalan HYVÄ enkeli. Se lankesi ja kapinoi, koska Jumala ei enkeleistäkään tehnyt tahdottomia robotteja, kuten ei meistä ihmisistäkään. Voimme tehdä valintoja.


      • HerraSebaotista
        Jeesukseenluottava kirjoitti:

        Saatana oli ennen lankeamistaan Jumalan HYVÄ enkeli. Se lankesi ja kapinoi, koska Jumala ei enkeleistäkään tehnyt tahdottomia robotteja, kuten ei meistä ihmisistäkään. Voimme tehdä valintoja.

        Herra Sebaot oli melkoisen kehno suunnittelija, sillä kaikkitietävänä Hän tiesi jo suunnitteluvaiheessa, että enkeli Lusiferista tulee ns. maanantaikappale, ja silti Herra Sebaot piti päänsä ja teki kuten teki, vaikka kaikkivoipana olisi voinut tehdä toisinkin.

        Herra Sebaotin näkökulmasta katsoen sen kummemmin arkkienkeli Lusiferilla kuin ihmiselläkään ei ollut mitään vapaata tahtoa, sillä kaikkitietävänä Hän tiesi jo ennen Lusiferin ja ihmisen luomista senkin, että Hänen omat luomuksensa tulevat toimimaan juuri siten kuin ne sitten toimivat, ja Herra Sebaotin kiukuttelu oli vain tyhjänpäiväistä teatteriesitystä oman mokansa peittelyksi.


      • Siltä.vähän.vaikuttaa
        HerraSebaotista kirjoitti:

        Herra Sebaot oli melkoisen kehno suunnittelija, sillä kaikkitietävänä Hän tiesi jo suunnitteluvaiheessa, että enkeli Lusiferista tulee ns. maanantaikappale, ja silti Herra Sebaot piti päänsä ja teki kuten teki, vaikka kaikkivoipana olisi voinut tehdä toisinkin.

        Herra Sebaotin näkökulmasta katsoen sen kummemmin arkkienkeli Lusiferilla kuin ihmiselläkään ei ollut mitään vapaata tahtoa, sillä kaikkitietävänä Hän tiesi jo ennen Lusiferin ja ihmisen luomista senkin, että Hänen omat luomuksensa tulevat toimimaan juuri siten kuin ne sitten toimivat, ja Herra Sebaotin kiukuttelu oli vain tyhjänpäiväistä teatteriesitystä oman mokansa peittelyksi.

        Ilmeisesti itsekin haluaisit mieluummin olla robotti.


      • HerraSebaotista
        Siltä.vähän.vaikuttaa kirjoitti:

        Ilmeisesti itsekin haluaisit mieluummin olla robotti.

        Enpä suinkaan haluaisi olla robotti.

        Raamatun mukaan me ihmisetkin tosin olemme Herra Sebaotin näkökulmasta juuri sellaisia, sillä kaikkitietävä ja kaikkivoiva Herra Sebaot tiesi jo meidät luodessaan sen millä tavalla jokaikinen meistä tulee kaikissa tilanteissa käyttäytymään.
        Siis poikkeuksetta.

        Uskoessaan Raamatun olevan sanasta sanaan Hänen ilmoituksensa, ja siten myös totta, uskoo myös sen mitä Raamatussa sanotaan Herra Sebaotin olemuksesta, sekä sen että Hänen mielessään me olemme tahdottomia robotteja - ei yhtään poikkeusta siitä, mitä Herra Sebaot tiesi meistä ennen kuin meitä edes oli olemassa.

        Jos Herra Sebaot sen sijaan ei tiennyt, Hän ei ole kaikkitietävä, jos Hän taas tiesi, eikä kyennyt muuta tekemään, Hän ei ole kaikkivoipa.

        Jos Hän taas on kaikkivoipa ja kaikkitietävä, Hän, ja vain Hän, on vastuussa kaikista asioista mitä koko maailmankaikkeudessa tapahtuu.

        Loppupäätelmäni on: uskoessaan Raamattuun, on väistämättä uskottava olevansa Hänelle vain tahdoton robotti.


      • Noinikkäästeen
        HerraSebaotista kirjoitti:

        Enpä suinkaan haluaisi olla robotti.

        Raamatun mukaan me ihmisetkin tosin olemme Herra Sebaotin näkökulmasta juuri sellaisia, sillä kaikkitietävä ja kaikkivoiva Herra Sebaot tiesi jo meidät luodessaan sen millä tavalla jokaikinen meistä tulee kaikissa tilanteissa käyttäytymään.
        Siis poikkeuksetta.

        Uskoessaan Raamatun olevan sanasta sanaan Hänen ilmoituksensa, ja siten myös totta, uskoo myös sen mitä Raamatussa sanotaan Herra Sebaotin olemuksesta, sekä sen että Hänen mielessään me olemme tahdottomia robotteja - ei yhtään poikkeusta siitä, mitä Herra Sebaot tiesi meistä ennen kuin meitä edes oli olemassa.

        Jos Herra Sebaot sen sijaan ei tiennyt, Hän ei ole kaikkitietävä, jos Hän taas tiesi, eikä kyennyt muuta tekemään, Hän ei ole kaikkivoipa.

        Jos Hän taas on kaikkivoipa ja kaikkitietävä, Hän, ja vain Hän, on vastuussa kaikista asioista mitä koko maailmankaikkeudessa tapahtuu.

        Loppupäätelmäni on: uskoessaan Raamattuun, on väistämättä uskottava olevansa Hänelle vain tahdoton robotti.

        Robotti tekee kaiken, siten kuin se on ohjelmoitu.
        Ihminen tekee oman vapaan tahtonsa mukaisia tekoja. Kaikilla teoilla on jokin seuraus, hyvä tai paha tai siltä väliltä.


      • Aamenaamenaamen
        Noinikkäästeen kirjoitti:

        Robotti tekee kaiken, siten kuin se on ohjelmoitu.
        Ihminen tekee oman vapaan tahtonsa mukaisia tekoja. Kaikilla teoilla on jokin seuraus, hyvä tai paha tai siltä väliltä.

        Aamen! Niin se on!


    • Eikiitosjeesus

      Jos saatana edustaa pahaa niin hän iloitsee raamatusta ja jokaisesta raamatun lukijasta ja tulkitsijasta. Onko millään muulla niin paljon ihmisiä vedätetty.

      • kvijv

        Sanotaanhan sitä niinkin, että lukee kuin Piru Raamattua, mutten tiedä ovatko Piru ja Saatana yksi ja sama persoona Lusiferin kanssa, jonka sanotaan olleen Herra Sebaotin lellipentu ennen repiviä linjaristiriitoja Taivaan hallinnossa.

        Kaikenkaikkiaan Herra Sebaot näyttää olleen melkoinen tuhertaja mitä tulee asuinpaikkojen suunnitteluun ja itsekeskeinen öykkäri mitä tulee johtamiskulttuuriin.

        Jostain syystä Herra Sebaot ja Donald Trump vaikuttavat sukulaisieluilta.


      • Anonyymi
        kvijv kirjoitti:

        Sanotaanhan sitä niinkin, että lukee kuin Piru Raamattua, mutten tiedä ovatko Piru ja Saatana yksi ja sama persoona Lusiferin kanssa, jonka sanotaan olleen Herra Sebaotin lellipentu ennen repiviä linjaristiriitoja Taivaan hallinnossa.

        Kaikenkaikkiaan Herra Sebaot näyttää olleen melkoinen tuhertaja mitä tulee asuinpaikkojen suunnitteluun ja itsekeskeinen öykkäri mitä tulee johtamiskulttuuriin.

        Jostain syystä Herra Sebaot ja Donald Trump vaikuttavat sukulaisieluilta.

        D. Trump on kuitenkin lähes tervejärkinen tästä kaksikosta. Älykkyys kummallakin on lapsen tasolla.

        LippuHelvettiinKiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        D. Trump on kuitenkin lähes tervejärkinen tästä kaksikosta. Älykkyys kummallakin on lapsen tasolla.

        LippuHelvettiinKiitos

        Lukitsetko ja sinetöitkö päätöksesi mennä helvettiin?


    • Jumalan.sotilas

      Saatana onkin mobilisoinut omansa sotimaan Raamattua vastaan, mutta nämä onnettomat eivät käsitä, etteivät voi Jumalaa voittaa!

      • Jumalansotilas

        Eräskin lapsi ( satanisti? ) kerskui juuri polttaneensa Raamatun. Voi kuinka todellakin lapsellista touhua! Ihan kuin sillä jotain voittaisi.


    • VainJeesuspelastaa

      "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen."

      • Anonyymi

        Pässejä ne jotka sinne laitumelle tahtoo.


    • AamenkiitosJeesus

      ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."

    • Eisuinkaan

      Miksi joku satuolento vihaisi satukirjaa?

      • Et.todellakaan

        Et tiedä, mistä puhut.


      • Tiedänpähyvinkin
        Et.todellakaan kirjoitti:

        Et tiedä, mistä puhut.

        Puhuin satukirjasta, josta sinun tietosi ovat peräisin.


      • ei-tätä-koskaa-tajua
        Tiedänpähyvinkin kirjoitti:

        Puhuin satukirjasta, josta sinun tietosi ovat peräisin.

        Saitko tästä palkinnon?
        Kuka maksaa tästä sinulle ja miten?
        Onko vihasi sellainen, joka sisälläsi korventaa mieltäsi?
        Sellaista yleensä on saatanan kätyreillä.
        Ei mitään iloa elämässä ja täysin järjetöntä touhua muutenkin.
        Ehkä se vaatii jonkunlaista tyhmyyttä haukkua kirjaa :D


    • aloitusonoikeassa

      Niin saatana ja niin vihaavat myös saatanan apurit.
      Muutenhan asia olisi monelle " ei uskovalle" yhdentekevää, mutta heidät on pakotettu haukkumaan sekä Raamattua, että kaikkea sen sisältöä.
      Pelastus on näille kauhea asia ja vihansa tuskassa yrittävät haukkua sekä uskovaisia että Raamattua.
      Se on heidän elämäntehtävänsä eivätkä he voi sille kai mitään.
      Muut päättää ja näiden on tehtävä se mitä saatana on pakottanut nämä tekemään.

      Se saatanan kätyreiltä on tiedostamaton asia, että heidän touhunsa on täysin turhaa.
      Sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

    • Eikiitosjeesus

      Joo. Moni kirjailija vihaa vanhempaa tuotantoaan. Hyvin sekava opuahan siitä lopulta tuli.

    • Anonyymi

      Niin vihaa ja sen lakeijat myös.

    • Anonyymi

      Saatanahan on yksi raamatun kirjoittajista. 1/3 osa totuutta, 1/3 saatanasta ja 1/3 juutalaisten rabbien tulkintaa.

      • Anonyymi

        Siinä taisi tulla tiivistetysti Teuvon vakaumus.


    • Anonyymi

      Lampaankasvatus- opashan se raamattu on.
      Uusi testamentti on täynnä karitsaa, uuhta, vuohia sekä pässiä. Oinaita on myös, mitä lienevät? Sarvia soittamalla saa muurit nurin.
      Onpa erittäin arvokkaaksi luokiteltu pässin munuaisrasva, onykskiven ohella. En luultavasti suuhuni laittaisi kusen makuista herkkua. Ehkä se hurskaille maistui.
      Jostain käsittämättömästä syystä raamatusta puhutaan myös härjistä, munattomista sonneista.
      Aasin tammakin mainitaan monjaita kertoja. Jänökin nimetään ruminantiksi- märehtijäksi. Juottovasikoita kerrotaan olevan olemassa, niitä iloiten uhrataan Herralle.

    • Anonyymi

      Miten niin se? Saatanasta käytetään persoonapronominia hän. Saatana on yksi Jumalan kauneimmista luomuksista ja yksi viisaimmista enkeleistä. Jos et osaa kunnioittaa Saatanaa sen vertaa, että käyttäisit hänestä hän muotoa, niin et myöskään rakasta syntisiä. Jumala rakastaa...myös Saatanaa.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse olla mikään saakelin Saatana vihatakseen raamattua.
      Raamattu on vaan niin kummallinen tarinakokoelma, ettei sitä kannata ottaa elämän ohjenuoraksi.
      On olemassa valtavan paljon älykkäämpää kirjallisuutta. Raamattu- nimiselle suolle ei kannata mennä uppuroimaan.
      Jos sillä olisi ollut jotain, vaikkapa, parantavaa vaikutusta, raamattu olisi otettu lääkinnälliseksi välineeksi. Mutta eipä ole.
      Raamatun Jeesus ei pystynyt ehjäämään kuluneita niveliä, ei korjaamaan kaukotaitteisuutta, ei lääkitsemään hinkuyskää, kurkkumätää...
      Kaksi tuhatta vuotta sitten ei elänyt kirurgeja, optikoita ei biokemistejä. Uskokaa nyt te uskovaiset, ettei ihmeitä oikeasti ollut olemassa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe