Mitä tarkoittaa "kolminaisuus"?

Isä, Poika ja Pyhä Henki, mitä nämä tarkoittavat? Yksi vai kolme?

21

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitan tähän selventävän videon, jossa asiaa selvennetään.

      https://www.youtube.com/watch?v=7OP0nS7VJVo

      Moos. 1:1
      "1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan. "

      Videossa kerrotaan, esim. mitä tarkoittaa Elohim. Moni muukin asia selviää videosta.

      • Tuossa videossa oli paljon numeroarvoista, jotka eivät ainakaan minua enää kiinnosta pätkääkään. Laitan tähän Michael Brownin videon, jossa hän käsittelee aihetta: Yksi vai kolme Jumalaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=CEKuLP0xFNQ


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Tuossa videossa oli paljon numeroarvoista, jotka eivät ainakaan minua enää kiinnosta pätkääkään. Laitan tähän Michael Brownin videon, jossa hän käsittelee aihetta: Yksi vai kolme Jumalaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=CEKuLP0xFNQ

        Kyllä täytyy myöntää, että Messiaaniset juutalaiset ovat niiiin viisaita. He ymmärtävät alkukielen ja kaiken mahdollisen.


    • Calculus

      Neljä.
      1 1 1 1=4
      Isä Poika Pyhä henki (Isä Poika Pyhä henki=1)= 4

    • Tässä 2-osaisessa sarjassa käydään keskustelua kolminaisuudesta - puolesta ja vastaan. Mukana debatissa on mm. Michael Brown ym. ym.

      1. osa: https://www.youtube.com/watch?v=Yn-grOfPDi0

      2. osa: https://www.youtube.com/watch?v=M38rQXLq29g

    • Kolminaisuus on huomion suuntaamista ja ajan tuhlaamista turhiin asioihin.

      Oikeat asiat liittyvät aina siihen, mitä me teemme käytännön elämässämme.

      • Eikö kaikki täällä ole turhuutta? Ainakin Raamatun mukaan. Se mihin koemme tuhlaavamme aikamme on sydämen asia. Minun sydämeni sanoo, että ajan tuhlaamista ei ole tutkia Herran totuuksia ja syventyä niihin, varsinkin alkuperäiseen alkuseurakunnan uskoon. Nyt kun Messiaaniset juutalaiset osaavat asian niin syvällisesti, mikään ei ole sen suloisempaa kuin saada syventää omaa uskoa Messiaanisten juutalaisten käsityksiä tutkien.

        Mielestäni henkilökohtaisesti ajan tuhlaamista on esim. tutkia evoluutiota ja kehitysoppia.


    • iloinen_naurajaa
      • Katselin ja luinkin tuon kolttosen kirjoituksia, joissa hän parjaa adventisteja ja ikävä kyllä, erästä adventistia, jonka tunnistin tuosta hänen kirjoituksestaan. No, hän on tietenkin itse vastuussa siitä mitä kirjoittelee.

        Hänellä on myöskin oma käsityksensä kolminaisuudesta. Valitettavasti se on väärä. Kyllä se on vain niin, että en viitsi nykyään enää edes lukea kristittyjen kolminaisuus-kyhäelmiä. Messiaaniset juutalaiset ovat ne, jotka ovat asian ytimessä. Sen vuoksi nykyään janoakin oikeaa tietoa ja saan sitä käytännöllisesti katsoen lähinnä pelkästään Messiaanisilta juutalaisilta. Adventistien opetuksen tunnen, samoin luterilaisen, joten niistä en saa enää mitään syvällisempää sanomaa, mitä saan Messiaanisilta juutalaisilta. Näinhän se pitää ollakin, eikö niin. Kyllä näiden Messiaanisten juutalaisten opit ovat aivan kuin "toiselta planeetaalta" jos vaikka vertaa vaikka mihin "kolttosten" ja "kilttisten" kyhäelmiin.


    • jumalallistaperheelämää

      Isä ja Poika naukkailevat keskenään Spiritiä. Maria ei kelvannut joukkoon kun on alaikäinen ja toiselle kihlattu.

      • iloinen_naurajaa

        Juu, Jeesus ryyppäsi kunnolla viiniä ja muutti vedenkin viiniksi. Kaipa Jahvelle maistuu vodkakin kun on kovempi sälli.


    • YhtäOlemusta

      Isä, joka on meidän Herramme, Jumala, kaiken luoja, taivaitten ja maan, mutta Poika, joka on tosi ihminen ja tosi Jumala niin kuin on kirjoittetu, ei tiedä kaikke, mitä isä tietää. Poika on kuitenkin lähettänyt totuuden Hengen, Pyhän Hengen, puolustamaan kristittyjä. He kaikki ovat yhtä ja samaa olemusta. Tämä poika, joka siis itse on se Herra meidän Jumalamme ja meidän Isämme, Ihmisten ja Jumalan välimies. Aamen.

    • Hei!

      Ihmisen ymmärrys Jumalasta on henkilökohtainen, uskon ja tiedon mukaan muuttuvakin.
      Persoonan oma henkilökohtainen rakkaus Luojaansa on elämän varrella kokemukseen perustuva ja yksilöllinen.
      Jumala ei ole antanut omasta persoonastaan analyysia sellaisella tavalla että ihminen voisi esittää oikeaoppisuusvaatimuksia toiselle olevaiselle persoonalle.

      "Kolmiyhteinen Jumala" on 300-500 lukujen jKr muistaakseni kolmen kirkolliskokouksen muotoilua kirjallisesti uskon tunnustukseksi.

      Kun katsot Raamatusta Apt 17:29, sekä Kol 2:9 niin Raamattu puhuu jumaluudesta.
      Apt:ssä yhessä jakeessa kehotetaan kastamaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      (En jaksa nyt etsiä jaetta. Kun jos etsit sen, niin kerro, laitan jakeen korvien väliin muistiin.)

      >>>>>>>> Kolmiyhteinen jumaluus on Raamatullinen totuus, josta ei pääse yli eikä ympäri.
      Emme voi osoittaa mitään aikaa Raamatun kertomassa historiassa -pelastushistoriassa, etteikö kaikki kolme -Isä, Poika, ja Pyhä Henki olisi olleet olemassa ja yhtä aikaa toiminnassa.
      Katso lyhyesti pari jaetta niin ymmärrät; 1 Moos 1:2, Kol 1:12-20 -kaksi jaetta selittää kaiken hyvin. Mieti ne ajat milloin kolme persoonaa ovat olleet olemassa? Mieti kuka loi jakeiden mukaan luomakunnan?
      >>>> Isä, Poika ja Pyhä Henki on jumaluus, -Monoteistisen Jumalan tapa ilmoittaa itsensä ihmiselle. Monoteistinen Jumala on ilmoittanut kaiken tahtonsa ja profetian ilmoitukset em. persoonien kautta. Enkelitkin ovat olleet jumaluuden sanan välittäjinä.
      >>> Kolme jumaluuden persoonaa ovat aina yhtä ja aina keskenään 100% yksimieliset monoteistinen Jumala.

      Kreikkalainen filosofia pyrki selittämään Jumalan olemusta ikään kuin sisältäpäin käsin.
      Nykyajan ihminen järkeilee toisinaan ikään kuin ylhäältä käsin Luojansa persoonan analyysia, ja luulee ymmärtävänsä kaiken.
      Varmaa on että Jumala on rakkaus; - 1 Joh 4:8. Varmaa on että Jumalalla on elämän ja kuoleman avaimetkin; Ilm 20, Room 6:22-23.
      Varmaa on että Jumala on antanut kaiken tarvittavan tiedon kaiken ajan ihmisille.
      Varmaa on että jokainen ihminen voi ymmärtää tarpeeksi saadakseen ikuisen elämän.
      >>>> Varmaa on, että Jumala on itse jokaisen olevaisen persoonan kanssa ihmisen yksilöllisen tarpeen mukaan, -ihmisen rakkauden mukaan miten ihminen vastaa Jumalan rakkauden vetoomuksiin; Hebr 10:12-18.

      Annoin avaimia miten voit ymmärtää. "Kolmiyhteinen Jumala" oli minulle kristinuskon vaikein kysymys, eikä sitä ainokainenkaan ristin sielukaan osannut minulle opettaa. Minun oli sitten lopulta selitettävä asia itse.


      T. Jarinhotellista

      • tgttgtgtgtgtt

        Hölmö! Vain yhdessä jakeessa kastetaan pojan nimeen ja muissa Jeesuksen nimee Jeshuan nimeen,Mikä on Jumalalle rukous ,ei Jeesukselle.
        Jeesus itse kastettiin Jumalan nimeen eikä pojan nimeen.Kasteen jälkeen häneen meni pyhä henki.Jeesus oli pyhä ihminen, välittäjä, profeetta ei muuta.


      • tgttgtgtgtgtt kirjoitti:

        Hölmö! Vain yhdessä jakeessa kastetaan pojan nimeen ja muissa Jeesuksen nimee Jeshuan nimeen,Mikä on Jumalalle rukous ,ei Jeesukselle.
        Jeesus itse kastettiin Jumalan nimeen eikä pojan nimeen.Kasteen jälkeen häneen meni pyhä henki.Jeesus oli pyhä ihminen, välittäjä, profeetta ei muuta.

        <<Hölmö!>>

        Ei kannattaisi nimitellä, ettei itse paljastuisi.


      • Minä en vaivaudu enää ajattelemaankaan kristittyjen sepustuksia. Messiaaniset juutalaiset osaavat koko Raamatun vain niin paljon paremmin. Kristityt, jotka ovat lukeneet ja YMMÄRTÄVÄT vain UT:n. Vaikka adventistit ovat lukeneet myös VT:a, niin hekään eivät ymmärrä VT:a niin kuin juutalaiset. Laitan tähän lainauksia alla olevasta Michael Brownin videosta, jossa hän selittää erinomaisesti Jeshua Messian olemusta.

        https://www.youtube.com/watch?v=wqDbB7pQ9ns

        Tässä seuraavat Raamatunkohdat, joita hän selittää:

        Hebr. 1:1-4,8
        "Jumala on puhunut meille Pojassaan
        1 Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla, 2 mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat. 3 Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle. 4 Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi.
        Jumalan Poika on enkeleitä suurempi
        5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
        8 Mutta Pojastaan hän sanoo:
        -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy
        ajasta aikaan,
        ja sinun kuninkaanvaltikkasi
        on oikeudenmukaisuuden valtikka."

        Kol. 1:15-19
        "15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva,
        esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt.
        16 Hänen välityksellään luotiin kaikki,
        kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä,
        näkyvä ja näkymätön,
        valtaistuimet, herruudet,
        kaikki vallat ja voimat.
        Kaikki on luotu hänen kauttaan
        ja häntä varten.
        17 Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta,
        ja hän pitää kaiken koossa.
        18 Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Jumala näki hyväksi
        antaa kaiken täyteyden asua hänessä"

        Joh 1:1-5, 14
        "1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        ...
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."
        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

        Tässä selvästi sanotaan, että Jeshua on Jumalan Sana, joka tuli lihaksi. Eikö olekin selvää? Vai pitääkö olla juutalainen tai sydämeltään juutalainen, että selvää sanaa ymmärtää, niin kuin se kuuluu ymmärtää? Pyhä Henki kirkastaa sanaansa. Minulle Sana ja Raamattu on kristallin kirkas ja Sana eli Jeshuan Jumaluus kirkastuu kirkastumistaan, mitä enemmän tutkin Messiaanisten juutalaisten luentoja.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Minä en vaivaudu enää ajattelemaankaan kristittyjen sepustuksia. Messiaaniset juutalaiset osaavat koko Raamatun vain niin paljon paremmin. Kristityt, jotka ovat lukeneet ja YMMÄRTÄVÄT vain UT:n. Vaikka adventistit ovat lukeneet myös VT:a, niin hekään eivät ymmärrä VT:a niin kuin juutalaiset. Laitan tähän lainauksia alla olevasta Michael Brownin videosta, jossa hän selittää erinomaisesti Jeshua Messian olemusta.

        https://www.youtube.com/watch?v=wqDbB7pQ9ns

        Tässä seuraavat Raamatunkohdat, joita hän selittää:

        Hebr. 1:1-4,8
        "Jumala on puhunut meille Pojassaan
        1 Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla, 2 mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat. 3 Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle. 4 Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi.
        Jumalan Poika on enkeleitä suurempi
        5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
        8 Mutta Pojastaan hän sanoo:
        -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy
        ajasta aikaan,
        ja sinun kuninkaanvaltikkasi
        on oikeudenmukaisuuden valtikka."

        Kol. 1:15-19
        "15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva,
        esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt.
        16 Hänen välityksellään luotiin kaikki,
        kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä,
        näkyvä ja näkymätön,
        valtaistuimet, herruudet,
        kaikki vallat ja voimat.
        Kaikki on luotu hänen kauttaan
        ja häntä varten.
        17 Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta,
        ja hän pitää kaiken koossa.
        18 Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Jumala näki hyväksi
        antaa kaiken täyteyden asua hänessä"

        Joh 1:1-5, 14
        "1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        ...
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."
        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

        Tässä selvästi sanotaan, että Jeshua on Jumalan Sana, joka tuli lihaksi. Eikö olekin selvää? Vai pitääkö olla juutalainen tai sydämeltään juutalainen, että selvää sanaa ymmärtää, niin kuin se kuuluu ymmärtää? Pyhä Henki kirkastaa sanaansa. Minulle Sana ja Raamattu on kristallin kirkas ja Sana eli Jeshuan Jumaluus kirkastuu kirkastumistaan, mitä enemmän tutkin Messiaanisten juutalaisten luentoja.

        Minä henkilökohtaisesti kunnioitan valtavasti Messiaanisia juutalaisia. Heillä se vasta urakka on, vielä evankeliumia juutalaisille ja siinä sivussa opetta myös harhaiset kristityt. Heille taitaa kylläkin olla se ykkösasia juutalaisten evankelioiminen, mutta onnekkaat kristityt saavat siinä sivussa niitä muruja, mitkä tippuvat pöydältä.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Minä en vaivaudu enää ajattelemaankaan kristittyjen sepustuksia. Messiaaniset juutalaiset osaavat koko Raamatun vain niin paljon paremmin. Kristityt, jotka ovat lukeneet ja YMMÄRTÄVÄT vain UT:n. Vaikka adventistit ovat lukeneet myös VT:a, niin hekään eivät ymmärrä VT:a niin kuin juutalaiset. Laitan tähän lainauksia alla olevasta Michael Brownin videosta, jossa hän selittää erinomaisesti Jeshua Messian olemusta.

        https://www.youtube.com/watch?v=wqDbB7pQ9ns

        Tässä seuraavat Raamatunkohdat, joita hän selittää:

        Hebr. 1:1-4,8
        "Jumala on puhunut meille Pojassaan
        1 Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla, 2 mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat. 3 Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle. 4 Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi.
        Jumalan Poika on enkeleitä suurempi
        5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
        8 Mutta Pojastaan hän sanoo:
        -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy
        ajasta aikaan,
        ja sinun kuninkaanvaltikkasi
        on oikeudenmukaisuuden valtikka."

        Kol. 1:15-19
        "15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva,
        esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt.
        16 Hänen välityksellään luotiin kaikki,
        kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä,
        näkyvä ja näkymätön,
        valtaistuimet, herruudet,
        kaikki vallat ja voimat.
        Kaikki on luotu hänen kauttaan
        ja häntä varten.
        17 Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta,
        ja hän pitää kaiken koossa.
        18 Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Jumala näki hyväksi
        antaa kaiken täyteyden asua hänessä"

        Joh 1:1-5, 14
        "1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        ...
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."
        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

        Tässä selvästi sanotaan, että Jeshua on Jumalan Sana, joka tuli lihaksi. Eikö olekin selvää? Vai pitääkö olla juutalainen tai sydämeltään juutalainen, että selvää sanaa ymmärtää, niin kuin se kuuluu ymmärtää? Pyhä Henki kirkastaa sanaansa. Minulle Sana ja Raamattu on kristallin kirkas ja Sana eli Jeshuan Jumaluus kirkastuu kirkastumistaan, mitä enemmän tutkin Messiaanisten juutalaisten luentoja.

        Jatkan vielä tuota Michael Brownin luentoa. Hän selostaa Jeshuan olemusta ottamalla myös VT:n kohtia, kuten Genesis 18:1, 22-23, 33; 19:1 sekä Exodus 24.1,9-10.

        Eipä se Jumalan ja Jeshuan olemus taida selvitä ilman VT:a. Jotka haluavat asian selvittää, niin suosittelen ehdottomasti Messiaanisten juutalaisten, kuten Michael Brownin luentoja. Ne ovat selviä ja kaiken kattavia. Kristittyjen yksipuoliset sepustuksen ovat lähinnä naurettavia.


    • Plugin

      Ei tunnu kukaan tietävän ja osaavan itse omin sanoin sitä kolminaisuutta selvittää.
      Yksi kuten juutalaisuus ja islam vaikuttaa paljon järkevämmältä.
      Kolminaisuus ja pahan ongelma ovat kristityille vaikeita asioita.
      Kristityt yrittävät selittää sitä vapaalla tahdolla.
      Vapaata tahtoa ei ihmisillä ole, vaan esimerkiksi uskonnon valinta on kulttuuri sidonnainen aisia ja sen lisäksi kristityt ajattelevat kaikkien ihmisten olevan syntisiä, eli kristitty ei voi valita tahtoessaan synnittömyyttä.
      Ainoastaan muutamat uskovat narsissit ovat mielestään synnittömiä, mutta kristillisyyttä se ei ole.

    • Jobinpostia

      Matt.28:19 "kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Ap.t.2:38 Tässä vain Jeesuksen Kristuksen nimeen. Ja Biblia (1776). Käskee kastamaan Herran nimeen, yhdessä kohtaa.

    • Kirjakääröt

      Ap.t.10:48 Biblia (1776). Ja hän käski kastaa Herran nimeen. Silloin he rukoilivat häntä siellä, muutamia päiviä viipymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe